- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Welnee, veel te simpel. Kijk alleen al bij Red Bull zelf, Perez presteert al jaren helemaal niks met dezelfde auto waarmee Verstappen ruim 3x en hopelijk 4x kampioen werd.
De verschillen tussen 1e en 2e coureurs zijn er maar zijn fractioneel. Daarbij zijn de belangen groot dus zal er altijd meer tijd, aandacht en expertise naar de 1e coureur uitgaan.
Wanneer we vervolgens verschillen tussen topcoureurs moeten gaan meten dan is dat helemaal niet meer te doen en voor zover deze verschillen er zijn zullen deze nooit bepalend zijn; het is in deze de apparatuur die allesbepalend is
Daarom is dit jaar zo mooi. Eerder dit jaar zou verstappen een halfgod zijn en sinds een paar maanden zou ie er geen reet meer van kunnen. Beiden zijn niet waar. Het enige wat is veranderd is de kwaliteit van zijn auto.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nu jij weer, Splinters.
Verstappen wint vandaag vanaf plek 17 de race. Met zijn rammelende wagen van de laatste maanden.
Veruit de beste coureur, een van de beste ooit zelfs.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
zeker 14 van die autos zijn toch gewoon prutsbakken vergeleken bij zijn auto?
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Norris noemt zijn gok om niet in de pits te gaan geluk. Terecht? Moeilijk te zeggen, maar je moet het toch maar doen. Beredeneerd en berekend en dat onder moeilijke omstandigheden. Tuurlijk gaat dit ook eens een keertje fout, maar strategie maakt deel uit van de sport. En soms moet je ook opboksen tégen de teammanager (ben al kwijt wie dit ook overwoog, maar toch overstag ging omdat het 'moest' van de baas). Max bevond zich ook in een positie om zo lang mogelijk te wachten, hij had niets te verliezen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Max won natuurlijk niet enkel door die gok met die pitstop, al was dat wel een fijne bijkomstigheid. Hij reed iets van 17 keer de snelste ronde, hij eindigt 20 seconden voor nummer 2. Dat komt omdat hij de betere lijnen durfde te rijden. In de regen maakt het verschil in motorvermogen gewoon minder uit, omdat je toch niet het maximale kunt rijden. Je moet dan echt gewoon goed kunnen sturen en remmen en de weg kunnen lezen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Het parcours van de giro wordt dit weekend bekend gemaakt. Ook hier hebben de speurders het parcours grotendeels kunnen vastleggen, inclusief de bergen/heuvels die tijdens de etappe beklommen worden.
- Grand départ te Albanië: heuvelrit + tijdrit + bergrit met dalende finish.
- Gevolgd door een oversteek naar Italië.
- Een rit over grindpaden met aankomst te Siena.
- In tegenstelling tot andere jaren zijn er minder aankomsten bergop. De tour telt er 8, de giro zou er maar 3 a 4 hebben. Een heel aantal bergritten eindigt bergaf of met een stuk vallei. Een experiment? Wil men kopmannen uit hun kot lokken om een aanval op poten te zetten ver van de finish? Andere kwatongen beweren dat een 'gemakkelijke giro' als doel heeft om kopmannen te overtuigen om de giro op te nemen in het programma.
https://pbs.twimg.com/media/Gbc3lq9aUAAPlmK?format=png&name=900x900
De zwaarste ritten:
https://pbs.twimg.com/media/GbdUuhIagAA1i_R?format=jpg&name=4096x4096
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat waren nog eens tijden. 
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Die gozer is helemaal geen tennisser, hij is een schrijver slash redenaar.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ben je de grote Nadal, verlies je je laatste single-wedstrijd van Botic van de Zandschulp.
Nou ben ik nooit een grote fan van Nadal geweest, maar dit had ik hem ook weer niet gegund.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Het was magistraal. 
DPG Media Privacy Gate - nu.nl
Zelfs aan de werkzaamheid van clickbait zitten grenzen. Niettemin zal botic vd zandschulp altijd worden herinnerd als de man die ....
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Norris noemt zijn gok om niet in de pits te gaan geluk. Terecht? Moeilijk te zeggen, maar je moet het toch maar doen. Beredeneerd en berekend en dat onder moeilijke omstandigheden. Tuurlijk gaat dit ook eens een keertje fout, maar strategie maakt deel uit van de sport. En soms moet je ook opboksen tégen de teammanager (ben al kwijt wie dit ook overwoog, maar toch overstag ging omdat het 'moest' van de baas). Max bevond zich ook in een positie om zo lang mogelijk te wachten, hij had niets te verliezen.
Jantje lacht, jantje huilt. Een week later en ze zijn bij red bull de mist ingegaan door de verkeerde achtervleugel mee te nemen. En zo gaat het altijd: bij ieder team is er altijd wel 'iets' aan de hand, soms ten goede en soms ten kwade.
Als autocoureur ben je niet meer dan een pion. Een pion die weliswaar dik in de schijnwerpers staat maar een coureur blijft een pion, afhankelijk van zijn auto en van alles en iedereen om hem heen.
Gretz
-
- 95 messages
- 308 votes
https://i.ibb.co/R0T813f/DE-SPANNING-IS-HIER-TE-SNIJDEN.jpg
10 matchpoints, HOE DAN 
Hopen dat Tallon het 2e punt direct binnen kan brengen, anders wordt het enorm bibberen in de dubbel
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Jantje lacht, jantje huilt. Een week later en ze zijn bij red bull de mist ingegaan door de verkeerde achtervleugel mee te nemen. En zo gaat het altijd: bij ieder team is er altijd wel 'iets' aan de hand, soms ten goede en soms ten kwade.
Als autocoureur ben je niet meer dan een pion. Een pion die weliswaar dik in de schijnwerpers staat maar een coureur blijft een pion, afhankelijk van zijn auto en van alles en iedereen om hem heen.
Ze hebben niet de verkeerde achtervleugel meegenomen.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Wat verandert dat aan de strekking van mijn bericht?
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
De strekking interesseert me niet, jouw bericht is gewoon onjuist. Kun je over strekkingen praten, maar dat doe je maar op je yoga-clubje.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
De strekking interesseert me niet, jouw bericht is gewoon onjuist. Kun je over strekkingen praten, maar dat doe je maar op je yoga-clubje.
Tja.. mij interesseert datgene wat er nu weer aan de hand is niet; er is zoals altijd "iets" aan de hand dat buiten de macht ligt van de pion die op de baan rijdt.
En dat had je kunnen weten. Quote mij dan niet maar vertel wat je wil vertellen over die vleugel aan degenen die daarop zitten te wachten...
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Tja.. mij interesseert datgene wat er nu weer aan de hand is niet; er is zoals altijd "iets" aan de hand dat buiten de macht ligt van de pion die op de baan rijdt.
En dat had je kunnen weten. Quote mij dan niet maar vertel wat je wil vertellen over die vleugel aan degenen die daarop zitten te wachten...
Jij post iets dat aantoonbaar niet juist is. Het is niet mijn schuld dat je dat doet. Post dan gewoon je mening zonder er een babbeltje bij te plaatsen dat aantoonbaar onjuist is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha nu kruip je onder je steen vandaan?
Terwijl Max voor het vierde jaar op rij op matchpoint staat in het kampioenschap, terwijl hij dit seizoen verre van de beste wagen heeft.
Wat een grap.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Jij post iets dat aantoonbaar niet juist is. Het is niet mijn schuld dat je dat doet. Post dan gewoon je mening zonder er een babbeltje bij te plaatsen dat aantoonbaar onjuist is.
Het stond toch echt in de krant, blijbaar verkeerd vertaald. Maar goed, zoals ik al schreef volstrekt irrelevant verder; wat er precies met dat ding aan de hand is zal mij verder jeuken.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Terwijl Max voor het vierde jaar op rij op matchpoint staat in het kampioenschap, terwijl hij dit seizoen verre van de beste wagen heeft.
Wat een grap.
Wanneer je denkt dat ik de prestaties van "max" belangrijk vindt dan zou ik opnieuw denken. Ik geef niets om de sportprestaties van anderen en toch kan ik grappig zijn op verjaardagen.
Edit
nou ja, heel mischien het nederlands elftal, maar ook daar ben ik een stuk sneller dan gemiddeld over een "verlies" heen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Wat een grap.
Brazilië heeft aangetoond dat Max een kwaliteit beter is dan alle andere coureurs die momenteel rondrijden. Daar is iedereen het over eens. Vriend en vijand.
Natuurlijk is materiaal belangrijk, zeker onder optimale omstandigheden. Maar als de omstandigheden dusdanig tegenwerken dat het surplus aan power niet meer genuttigd kan worden, dan worden de auto's min of meer gelijk. En dan rijdt Max echt van iedereen weg.
Zo simpel is het.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Brazilië heeft aangetoond dat Max een kwaliteit beter is dan alle andere coureurs die momenteel rondrijden. Daar is iedereen het over eens. Vriend en vijand.
Natuurlijk is materiaal belangrijk, zeker onder optimale omstandigheden. Maar als de omstandigheden dusdanig tegenwerken dat het surplus aan power niet meer genuttigd kan worden, dan worden de auto's min of meer gelijk. En dan rijdt Max echt van iedereen weg.
Zo simpel is het.
Precies. Je kan geen kampioen worden met een wrak, maar je kan wel kampioen worden met niet de beste wagen, maar wel met de meeste kwaliteiten. Max toont al jaren aan dat hij veruit de meest getalenteerde coureur is. Niet voor het eerst dat hij prestaties zoals in Brazilië leverde. Maar goed, buiten splinters twijfels niemand eraan dat Max veruit de beste van zijn generatie is. En misschien wel over een tijdje de beste ooit.
Gretz
-
- 95 messages
- 308 votes
Sportploeg van het jaar!!! Dat kan niet meer fout
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat een tennisprestatie zeg. Ik kijk nooit, maar zondag misschien toch maar eens doen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik vind de Daviscup, zeker sinds ze een paar jaar geleden het format aangepast hebben, niet eens echt heel belangrijk, maar het zou wel ontzettend gaaf zijn als Nederland die ook in de nationale prijzenkast kan zetten. Dan mist er wat grote sportprijzen betreft alleen nog een WK voetbal, en een Major-titel op golfgebied.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Zo simpel is het.
"Brazillie"
En ik maar denken dat ook in een regenachtig brazillie een coureur aka pion in een auto boordvol elektronica en toebehoren zit, een heel team om zich heen heeft en er allerlei variabelen zijn die een race maakt of breekt.
Allicht is het handig om in dat kader eens een gesprek aan te vangen met mensen die geen fuck om f1 geven en daarnaast ongevoelig zijn voor clickbait. En dan irl, je hoeft het niet online van ondergetekende aan te nemen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
"Brazillie"
En ik maar denken dat ook in een regenachtig brazillie een coureur aka pion in een auto boordvol elektronica en toebehoren zit, een heel team om zich heen heeft en er allerlei variabelen zijn die een race maakt of breekt.
De Red Bull heeft al maanden gewoon minder vermogen te leveren dan de Mercedessen en de MacLarens. Het gaat maar om enkele procenten natuurlijk, en met goed rijden, de bochten goed aansnijden, de juiste lijnen kiezen en goed bandenmanagement kun je dan de schade beperkt houden.
Maar als het flink regent, dan kunnen de autootjes toch niet hun maximale vermogen halen, want dan glijden ze overal de bochten uit. En juist doordat er minder vermogen gegeven kan worden in de race, worden die paar procent verschil in vermogen genihileerd.
Stel als de ene auto maximaal 10 pk kan leveren, en de andere 9,5 pk. , dan is die eerste gewoon sneller. Maar als er een glad parcours is waarop je niet meer dan 9 pk. kunt loslaten omdat je anders de bocht uit glibbert, dan kunnen beide auto's dat halen. En dan komt het helemaal op coureursvaardigheden aan.
En dat is glansrijk in het voordeel van Max.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Ik zie vooral brood en spelen en een echokamer.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja, sport is brood en spelen. Meer is het eigenlijk niet. Maar niks mis met brood en niks mis met spelen.
Die echokamer is gewoon een loze kreet om wat te beledigen, meer niet. Maar zo ken ik je.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Die echokamer is gewoon een loze kreet om wat te beledigen, meer niet. Maar zo ken ik je.
Een supportersschare is per definitie een echokamer. Roei de noordzee over en vervang de naam max voor lewis en je hoort exact hetzelfde verhaal als in dit topic.
Wat daar beledigend aan zou moeten zijn ontgaat mij eerlijk gezegd. Al vind ik het persoonlijk interessant wanneer mensen uit een echokamer stappen en haak ik af wanneer mensen dat niet doen.