• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.900 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Rus wint mooi van haar 'Angstgegner' Bogdan. Dat moet je natuurlijk ook net doen op een grand slam, dan is het dubbel feest.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Griekie lekker door naar derde ronde. Hóe is minder belangrijk dan dát. Positieve resultaten kan onze nationale voorman wel even gebruiken, het stond een tijdje op stil.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Graaf Machine wrote:

Griekie lekker door naar derde ronde. Hóe is minder belangrijk dan dát. Positieve resultaten kan onze nationale voorman wel even gebruiken, het stond een tijdje op stil.

Ja mooi resultaat voor hem. Kijken of hij tegen "baby Fed" eens die derde ronde kan overleven op een GS.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Ik zit bij toeval een potje tafeltennis te kijken, bij de Paralympische Spelen. Het is me compleet onduidelijk wat de handicap van de spelers is. Wat armen en benen betreft lijkt er niets te missen. Blind zullen ze ook niet zijn. Doof misschien? Gekke is dat ik het ook echt nergens kan vinden.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Graaf Machine wrote:

Ik zit bij toeval een potje tafeltennis te kijken, bij de Paralympische Spelen. Het is me compleet onduidelijk wat de handicap van de spelers is. Wat armen en benen betreft lijkt er niets te missen. Blind zullen ze ook niet zijn. Doof misschien? Gekke is dat ik het ook echt nergens kan vinden.

Ik zie dat dit klasse 9-10 is, daar vallen de volgende handicaps onder:

Class 9: This class is for athletes with a mild impairment that affects the legs or playing arm. Some athletes have a severe impairment of the non-playing arm, such as an amputation above the elbow. Athletes with a stiff knee or restricted range of motion in a joint of the playing arm may also compete in this class.

Class 10: Athletes with a minimal impairment compete in this category. This can include a stiff ankle or wrist of the playing arm. Players with short stature may also participate.

Para-Table Tennis: Classification Breakdown - paralympic.org

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Wel spannend potje, Australië tegen Kroatië. Ben niet gek van de sport, maar eens je kijkt, wil je het wel helemaal tot het einde zien natuurlijk.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Kroatië wint. Spannende pot hoor. Kroatie had iets van 5 matchpoints op rij, en pas de laatste verzilveren ze.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Lol. Nu mogen wij. Tegen de Chinezen. kansloos natuurlijk, Chinezen winnen altijd met tafeltennis.

Visueel ook lelijk, twee lui in rode shirtjes tegen twee lui in oranje shirtjes.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Het is nu wel heel duidelijk te zien dat de Nederlandse vrouw een fysieke beperking heeft in haar benen. En de Nederlandse man heeft overduidelijk een minder goede hand/arm.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Bij de Chinezen is er ook één met een minder goed werkende arm, en de ander mist gewoon een arm. Dat is dus heel duidelijk. Ik hoop dat het een spannende partij wordt. Zelf ga ik nu even iets anders doen.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Ha, daar ben ik weer. Nederland doet het toch goed hoor. We staan op punt om twee - één voor te komen in sets.

jaaaa, 2-1 voor ons

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

OK. tot een voorsprong van 3-0 in de vijfde set ging het goed. Uiteindelijk verliezen we de vijfde set met 4-11, geloof ik. Zuur, maar verdiend voor de chinezen.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Botic verslaat Alcaraz. Knappe overwinning. Ik straight sets ook nog.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

happie wrote:
Botic verslaat Alcaraz. Knappe overwinning. Ik straight sets ook nog.

Mwah... weinig bijzonder, had het wel verwacht.

Een nog grotere stunt gaat dit toernooi niet meer komen natuurlijk.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Splinters wrote:
(quote)

Mwah... weinig bijzonder, had het wel verwacht.

Een nog grotere stunt gaat dit toernooi niet meer komen natuurlijk.

Nee dat laatste denk ik ook niet. Blijft toch bijzonder dit Botic. Na Roland Garros vroeg hij zich nog af of hij verder wou. Af en toe een leuk potje dit jaar, maar ook (veelal) vreselijke resultaten.

Botic is een betere speler, dan Griekspoor, als het in zijn hoofd goed zit.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

De geit ligt er ook uit. Slecht seizoen voor hem. Toch opvallend dat de twee tennissers die elkaar hebben afgemat op de os er allebei vroegtijdig uitliggen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/alt-14-ve24-v2/20637/0:0,1954:939-960-0-90/77a51

Vandaag lijkt me weer zo'n typische Van Aert-etappe. De slotbeklimming is een lopende col waar hij met z'n tijdrijderscapaciteiten uit het wiel kan rijden.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/alt-15-ve24/20678/0:0,1452:1074-960-0-90/a02d8

Op zondag volgt dat de zwaarste beklimming van deze Vuelta. Hier geraakt 'O Connor z'n rode trui kwijt. Maar is Roglic goed genoeg om deze over te nemen?

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

Ik wist tot 30 minuten geleden niet dat het bestond maar dat blindenvoetbal is echt een briljante sport en ontzettend leuk om naar te kijken.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6848 votes

Graaf Machine wrote:

En ik bedacht: wat een dom beroep is dat eigenlijk. Maar gewoon weggetjes, bergen, kruispunten, snelwegen en weet ik wat meer doorfietsen, tot er een streep is, en als je daar komt, dan kun je douchen.

Ik denk dat ik vandaag zomaar mijn liefde voor het wielrennen kwijt ben geraakt. Neem me dat niet kwalijk, en laat dat jullie liefde niet beïnvloeden. Maar ik voel een hele diepe leegte.

Je klinkt wat levensmoe. Wielrennen is bij uitstek de metafoor voor het leven, meer dan welke andere sport ook. Knokken, blijdschap, vallen en met pijn weer opstaan en doorgaan. De enige sport die zowel individueel als in teamverband uitgeoefend wordt. Alleen kom je er niet, je zal moeten samenwerken. Gisteren toch wel eventjes een fantastische slotklim gezien met die Spanjaard en de Russische vete tussen Vlasov en Sivakov.

Als ik depressief wil worden ga ik wel naar twee mensen kijken die urenlang een bal over een net heen en weer slaan.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Gisteren toch wel eventjes een fantastische slotklim gezien met die Spanjaard en de Russische vete tussen Vlasov en Sivakov.

Castrillo is nu al de held van deze Vuelta. Had al een mooie etappe deze ronde, maar die van gisteren was geweldig om naar te kijken. Zeker die laatste keer, dat hij Vlasov loste.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6848 votes

Zo'n dode blik van Vlasov zie je toch alleen maar bij het wielrennen. Mooi ook met die mist en dat je wist dat Vlasov zou komen. En Castrillo elke keer weer versnellen wanneer Vlasov bijna aansloot. En steil dat het was!

Eerste week van de Vuelta gemist maar nu zit ik er lekker in. Vervelend dan zo'n rustdag. In de derde week verwacht ik geen verrassingen. Roglic zal geen inzinking of andere rampspoed tegenkomen en zal weer winnen. O'Connor 2, Mas 3.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Wat een ellende voor Van Aert zeg. Leek eindelijk weer naar z'n top toe te groeien, maar dan gebeurt dit. Zo ontzettend sneu...

Sowieso is het voor Jumbo een seizoen om snel te vergeten. Ondanks alle valpartijen hebben ze het zo slecht nog niet gedaan.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Alweer een enorme mentale tik van Wout. Twee regelmatigheidsklassementen ook naar de vaantjes. Groen was binnen en de bollen eigenlijk ook want Vine erkende dat hij zijn meerdere zag in Van Aert. Zonde!

Dit heeft ook enorme gevolgen op tactisch vlak voor het EK en WK.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Morgen een specialleke met een 100m sprintduel tussen Duplantis en Warholm in Zürich. Benieuwd wie het zal halen! Ik geef toch de lichte voorkeur aan Warholm, maar het wordt nipt.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

En het werd Duplantis met een 10,37. Warholm 1 tiende trager. Duplantis veel sneller weg de eerste 50m (wat te verwachten was) en hij hield die voorsprong constant. Wat een show daar in Zürich!

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Fisico wrote:

En het werd Duplantis met een 10,37. Warholm 1 tiende trager. Duplantis veel sneller weg de eerste 50m (wat te verwachten was) en hij hield die voorsprong constant. Wat een show daar in Zürich!

Klinkt inderdaad als een show. Gaan we volgende week de Femkes zien die gaan hoogspringen (Femke Kok en Femke Bol)?

Ik ben niet zo van die shownummers. 10.37 is gewoon een matige tijd. Leuk dat Duplantis dat loopt, maar onder de 15 seconden moet Michael van Gerwen ook wel lukken als hij oefent.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Een promostunt ja, zo kan je het noemen. Ze zullen er niet armer op geworden zijn. Leuk voor een keertje, fijne jongens, maar dit hoeft niet als paddenstoelen uit de grond te groeien. De tijd is inderdaad matig, het tegendeel zou me verbaasd hebben. Er zat nog wel rek op, maar je wil niet door zo´n onnozelheid een hamstringblessure oplopen ...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Alec Segaert nam goud op het EK tijdrijden bij de beloften.

Opvallend: Met 35'06'' doet hij het zelf 9 seconden beter dan Afini! Hij had beter meegedaan bij de profs.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Zaoqin Peng gaat dit keer weer meedoen met de Olympiade voor vrouwen. Het is al haar 17e deelname. Goed hoor. Want we zitten niet verlegen om sterke jonge vrouwelijke schakers, met Anne Haast, Maaike Keetman, Eline Roebers, Machteld van Foreest, Anna Maja Kazarian... etc. Ik weet niet of die allemaal mee gaan doen overigens, dat moet ik nog even uitzoeken.

Bij de mannen zal het wel Anish Giri, Jorden van Foreest, Max Warmerdam, Erwin L'Ami en nog iemand zijn. Die nog iemand zou eventueel Loek van Wely kunnen zijn, maar ik denk dat hij er geen zin meer in heeft. Hij komt ook op leeftijd natuurlijk.

Edit: Oh, het is al begonnen. Waarom wordt er zo slecht over gecommuniceerd?

Bij de vrouwen doen we dus mee met Peng, Roebers, Van Foreest, Bensdorp (!!) en Kazarian. De uitroeptekens achter Bensdorp (Marlies Bensdorp) staan er omdat ik dat echt niet verwacht had. Ze is nog niet heel oud, wel ruim de 30 gepasseerd (edit: 39 jaar), maar was begin deze eeuw één van de sterkste Nederlandse speelsters.

Bij de mannen is het dat viertal dat ik noemde, en dan niet als vijfde speler Loek van Wely maar Benjamin Bok. Een zeer sterk vijftal, maar of je daar India mee kan verslaan, dat betwijfel ik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.