• 177.896 movies
  • 12.199 shows
  • 33.966 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.876 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Nou nee. Er zijn meerdere ridderorden. Je kunt iemand die al een lintje heeft gewoon bevorderen naar een hogere orde. Dat is ook rond koningsdag best gewoon.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

(quote)

Dit is toch gewoon een normale afhandeling? Je kan mensen maar 1x ridderen.

Die sporters worden allemaal ontvangen en toegesproken en dan ontvangen ze de eer. Dan geef je de gouden medaillewinnaars die al eerder goud hadden toch een hogere onderscheiding? Er zijn nogal wat stapjes hoor, op die onderscheidingsladder. Maar er wordt dus echt expliciet bij gezegd dat ze niks krijgen. Beetje goedkoop. Maar dat is slechts de mening van een troll, dus waar jij je verder druk over maakt...

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

We gaan langzaam weer naar het wielrennen voor de Vuelta. Hopelijk is Roglic op tijd helemaal fit en Kuss in zijn vuelta-vorm van vorig jaar. Kan best wel eens een geinig duel worden tussen de twee oud-ploegmaten. Lijkt me voor beiden natuurlijk heel bijzonder om in een strijd te belanden.

Voor mij waren dit ook wel mijn twee helden van Jumbo van de afgelopen jaren. Vingegaard is natuurlijk de absolute terechte kopman van Jumbo nu, maar voor zijn tijd hebben Roglic en Kuss samen veel betekent voor Jumbo.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

SergioMalick wrote:

We gaan langzaam weer naar het wielrennen voor de Vuelta. Hopelijk is Roglic op tijd helemaal fit en Kuss in zijn vuelta-vorm van vorig jaar. Kan best wel eens een geinig duel worden tussen de twee oud-ploegmaten. Lijkt me voor beiden natuurlijk heel bijzonder om in een strijd te belanden.

Voor mij waren dit ook wel mijn twee helden van Jumbo van de afgelopen jaren. Vingegaard is natuurlijk de absolute terechte kopman van Jumbo nu, maar voor zijn tijd hebben Roglic en Kuss samen veel betekent voor Jumbo.

Vingegaard is vooral zo vreselijk saai. Hij lijkt een reïncarnatie van Indurain.

Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat Pogacar en Evenepoel het beter met elkaar kunnen vinden dan met Vingegaard, want dat zijn gewoon twee renners die echt uitstralen dat ze genieten van hun sport, en niet alleen wielrennen als een kantoorbaan benaderen.

• 22396 messages
  • 5066 votes

Vingegaard lijkt vooral saai naast Pogacar en Evenepoel. Maar Pogacar en Evenepoel zijn eerder de uitzonderingen. Het is algemeen bekend dat Van Der Poel en Pogacar elkaar heel erg mogen. Begrijp ik ook. vergelijkbare instelling. Ze hebben ook van alle nu actieve renners veruit de meeste monumenten gewonnen. Allebei zes stuks. Verder is er niemand die nu rijdt die er meer dan twee heeft. En er zijn maar negen renners in de hele historie die er meer hebben.

Ik ga met vakantie (naar het fillmfestival van Venetie) tijdens de Vuelta en zal het dus niet echt volgen. Maar ik heb een voorgevoel dat er een zeer onverwachte winnaar gaat komen. Skjelmose of Uijtenbroeks ofzo. Geen idee wie, maar dat kaliber. Maar iemand die in deze Vuelta doorbreekt als klassementsrenner.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Victor Lafay (hoop ik om mijn wielerspelklassering te redden...).

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

starbright boy wrote:

Vingegaard lijkt vooral saai naast Pogacar en Evenepoel.

Nou ja, hij heeft gewoon ook een saaie, degelijke uitstraling. Waarmee ik net doe of 'degelijk' niet goed is, maar dat is natuurlijk niet zo. Het is een renner die je graag in je ploeg wilt. Hij levert altijd, en op voorspelbare wijze.

Maar ja, je ziet renners zo graag iets meer doen dan 1 of 2 grote rondes en wat voorbereiding daarvoor.

Ik zal het eerder gezegd hebben maar nogmaals: de reden dat ik de *schurft* aan Armstrong had was niet zijn karakter of zijn achteraf toegegeven dopinggebruik, maar de manier hoe hij na zijn ziekte het wielrennen benaderde: alles alleen maar elk jaar gooien op de Tour.

Zelfs Indurain waagde het nog om de dubbel Giro-Tour te proberen, met succes. En ja, ook na 2000 was die dubbel gewoon mogelijk. Dat Pogacar het dit jaar is gelukt is mooi, maar zelfs Tommetje Dumoulin wist in 2018 nog twee keer zilver te halen. Het is altijd mogelijk geweest, voor de top, maar je moet het gewoon doen. Wielrennen heeft vaker wat meer Sifan Hassan mentaliteit nodig.

Fijne vakantie!!

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

Vergeet hassan, hier de werkelijke diehard.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

• 22396 messages
  • 5066 votes

Graaf Machine wrote:

Fijne vakantie!!

Bedankt maar het duurt nog een dag of 11,12

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

Vergeet hassan, hier de werkelijke diehard.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Jaja, stoer over botbreuk, maar natuurlijk gewoon een scheurtje in het bot. Toch een bikkel hoor, maar klinkt wel iets heftiger als je het botbreuk noemt.

Toen Laurent Fignon zijn eerste Tour de France won, in 1983, reed er eerst nog een andere Fransman in het geel. Pascal Simon. Hij had zijn schouderblad gebroken. Nou ja, een scheurtje in het bot. Daarmee fietste hij ook nog een week gewoon rond, in het geel.

Je kunt, als je pijn kunt verdragen, wel ver komen met een scheurtje in een bot. Winnen wordt lastig, en bij een echte breuk, dan kun je gewoon niet verder.

Maar Hassan, die vergeet ik niet. Zeer goed gelopen. Tot zolang mogelijk gebruik gemaakt van de energie van de concurrentes. Geen stap te veel op kop gelopen en op het juiste moment de sprint in gezet. Formidabel.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

Khelif stapt naar de rechter. Overigens gaan musk en rowling never nooit worden veroordeeld. Dhr T evenmin maar dat is de P dus hem laat ik buiten beschouwing. Dat ligt anders - of beter gezegd zou anders kunnen liggen - voor twitteraars die op persoonlijke titel over de strafrechtelijke grens heengaan.

Overigens is het strafrecht niet zaligmakend. De advocaat van khelif zou er verstandig aan doen om dit tegen zijn client te zeggen.

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Jaja, stoer over botbreuk, maar natuurlijk gewoon een scheurtje in het bot. Toch een bikkel hoor, maar klinkt wel iets heftiger als je het botbreuk noemt.

Toen Laurent Fignon zijn eerste Tour de France won, in 1983, reed er eerst nog een andere Fransman in het geel. Pascal Simon. Hij had zijn schouderblad gebroken. Nou ja, een scheurtje in het bot. Daarmee fietste hij ook nog een week gewoon rond, in het geel.

Je kunt, als je pijn kunt verdragen, wel ver komen met een scheurtje in een bot. Winnen wordt lastig, en bij een echte breuk, dan kun je gewoon niet verder.

Keeper Bert Trautmann brak zijn nek maar speelde door - Sportgeschiedenis

Baas boven baas!

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Dat potje synchroonzwemmen in Amsterdam is nagelbijtend spannend.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Graaf Machine wrote:

Dat potje synchroonzwemmen in Amsterdam is nagelbijtend spannend.

na 34 keer ademhalen zijn ze er uit.

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Ik denk niet dat Demi Vollering en Lorena Wiebes snel bij elkaar op de verjaardag komen . Je kan zo onderhand wel een boek schrijven over wat er dit jaar allemaal bij dat team is gebeurd sinds Vollering kenbaar heeft gemaakt te vetrekken naar een ander team.

'ik keek achterom en zag iets geels liggen...' Nu al de wielerquote van het jaar. En dan nog teleurgesteld zijn omdat Vollering voor haar had moeten werken in de sprint. Je kopvrouw en geletruidrager ligt op de grond en je steekt gewoon geen poot uit. Stel je voor dat Vingegaard of Pogacar er zo bij hadden gelegen zes kilometer voor de finish. Dan was het hele team opgetrommeld om te helpen. Maar nee, Wiebes wilde vooral zelf winnen.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

IH88 wrote:

Ik denk niet dat Demi Vollering en Lorena Wiebes snel bij elkaar op de verjaardag komen . Je kan zo onderhand wel een boek schrijven over wat er dit jaar allemaal bij dat team is gebeurd sinds Vollering kenbaar heeft gemaakt te vetrekken naar een ander team.

'ik keek achterom en zag iets geels liggen...' Nu al de wielerquote van het jaar. En dan nog teleurgesteld zijn omdat Vollering voor haar had moeten werken in de sprint. Je kopvrouw en geletruidrager ligt op de grond en je steekt gewoon geen poot uit. Stel je voor dat Vingegaard of Pogacar er zo bij hadden gelegen zes kilometer voor de finish. Dan was het hele team opgetrommeld om te helpen. Maar nee, Wiebes wilde vooral zelf winnen.

Aan wat ligt dat dan? Is 1 van die meiden dan zo´n onuitstaanbaar wicht? Hoe reageren de andere teamdames hierop? Erg toxisch allemaal. Ik wist wel dat het niet botert in die ploeg, maar de details sijpelen bij ons niet zo door

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Wat een geweldige etappe op Alpe d´Huez, Vollering verliest de Tour met 4 seconden. Pijnlijk, zeker omdat het toch anders gelopen kon zijn...

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Hoe zou die ploegleider van Vollering zich nu voelen? Hulp na de valpartij en je had nu gewoon de Tour gewonnen.

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Wel heel mooi voor die Poolse. Echt geknokt. Schitterende etappe.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6846 votes

Katarzyna Niewiadoma heet ze. Jakie wspaniale z jej strony❣️

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

starbright boy wrote:

Vingegaard lijkt vooral saai naast Pogacar en Evenepoel. Maar Pogacar en Evenepoel zijn eerder de uitzonderingen. Het is algemeen bekend dat Van Der Poel en Pogacar elkaar heel erg mogen. Begrijp ik ook. vergelijkbare instelling. Ze hebben ook van alle nu actieve renners veruit de meeste monumenten gewonnen. Allebei zes stuks. Verder is er niemand die nu rijdt die er meer dan twee heeft. En er zijn maar negen renners in de hele historie die er meer hebben.

Ik ga met vakantie (naar het fillmfestival van Venetie) tijdens de Vuelta en zal het dus niet echt volgen. Maar ik heb een voorgevoel dat er een zeer onverwachte winnaar gaat komen. Skjelmose of Uijtenbroeks ofzo. Geen idee wie, maar dat kaliber. Maar iemand die in deze Vuelta doorbreekt als klassementsrenner.

Almeida of McNulty.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6846 votes

starbright boy wrote:

Maar ik heb een voorgevoel dat er een zeer onverwachte winnaar gaat komen.

Gagner à la Walkowiak zeggen ze in Frankrijk.

Ik kan het wielrennen spijtig genoeg ook niet volgen. Almeida zou niet echt onverwacht zijn. Ik ga voor del Toro, het Mexicaanse talent.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Mooie zege voor Van Aert.

Morgen is er al een bergrit. De slotklim is weer typisch Spaans:

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/e4-ve24-villuercas/20900/0:0,929:1079-500-0-90/02a79

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Toch weer heerlijk die Spaanse etappes. Hoorde net op Eurosport dat morgen de etappe is met de minste hoogtemeters deze Vuelta, namelijk 2012 meter.

Ik zet mijn geld in op Kuss. Qua ploeg is Jumbo hier ook wel serieus naartoe gekomen en Van Aert lijkt ook wel weer erg sterk.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Wout laat lopen met oog op morgen. Die overwinning gisteren was een serieuze last van zijn schouders. Ik doe mee met de (Vlaamse) meute en ga er vanuit dat dit niet de enige wordt. Al is het vanuit mijn zetel wel makkelijk natuurlijk

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Dit weekend komt de slotrit van de Tour de l'Avenir aan op de Finestre.

https://www.wielerflits.be/wp-content/uploads/2024/08/Profil-TDAV-etape-6_page-0001.jpg

De Finestre is de zwaarste beklimming uit de grote rondes. Ze ligt in Italië, vlakbij de Franse grens. Ik hoop al heel lang dat de Giro of de Tour eens een aankomst organiseert op die beklimming, maar ik dacht tegelijkertijd dat het onmogelijk was omdat er niets is bovenaan.

Dit opent misschien perspectief voor een aankomst in de tour of de giro. De Col de la Loze werd een jaar voor z'n debuut ook getest in de Tour de l'Avenir.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6846 votes

Walkowiak pakte in de gewonnen Tour van 1956 iets van 18min in een vlucht. Een renner als O'Connor 6 en een halve minuut kado doen is wel gevaarlijk.

Graaf Machine

• 9788 messages
  • 1412 votes

Ik zat net een beetje via via te kijken naar de Vuelta. Ik houd al van sport sinds ik wist wat sport was, ongeveer sinds mijn achtste, 1976. Van de wielrennerij hield ik pas vanaf 1979, na de tweede Tour van Hinault, en met name toen mijn vader toen de profetische woorden sprak: de volgende Tour wordt gewonnen door een Nederlander.

Ja, achteraf bleek hij fan van Kuiper te zijn, maar dat doet er niet toe.

Enfin, om een lang verhaal iets in te korten, en dat ingekorte verhaal nog verder te verkleinen: vandaag zat ik even iets te kijken van de Vuelta. Daar begon ik al mee.

En ik bedacht: wat een dom beroep is dat eigenlijk. Maar gewoon weggetjes, bergen, kruispunten, snelwegen en weet ik wat meer doorfietsen, tot er een streep is, en als je daar komt, dan kun je douchen.

Ik denk dat ik vandaag zomaar mijn liefde voor het wielrennen kwijt ben geraakt. Neem me dat niet kwalijk, en laat dat jullie liefde niet beïnvloeden. Maar ik voel een hele diepe leegte.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Madrid is nog ver, maar de Vuelta van Van Aert lijkt nu al geslaagd.

3 ritzeges na 10 ritten én een groene trui die hem eigenlijk niet meer kan afgenomen worden.

Normaalgezien zou hij de Giro voor eigen rekening rijden en knechten in de tour.

Het leek een mislukt seizoen te gaan worden, maar hij redt het nu wel een beetje.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.