- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
RIP. Wat ik telkens lees (en zie in video’s) een aardige vent ook. Joni troosten… Sinead troosten…
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ja, John Ashton overleden. De Beverly Hills Cop films vroeger echt ontelbare keren gezien (en de afgelopen weken deel vier en deel één nog eens opgezet). Heerlijke chemie ook met Judge Reinhold.
T.O.
-
- 2415 messages
- 2793 votes
Kreeg dit bericht binnen tijdens het kijken naar de nieuwe Beverly Hills Cop, bizar.
Ken hem ook niet uit andere films geloof ik.
Slater (crew films & series)
-
- 1346 messages
- 8970 votes
John Amos, Roots and Coming to America Actor, Dies at 84: 'A Man with the Kindest Heart'
Het is nou niet echt een geweldige week...
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Oei, wat een week 
RIP Maggie Smith
RIP Kris Kristofferson
RIP John Ashton
RIP John Amos
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Bestaan er eigenlijk nog acteurs, regisseurs en films die *niet* iconisch zijn?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
R.I.P. Johan Neeskens
Ja, dit is wel heel triest nieuws zeg. 73 jaar ook maar.
Een van de beste voetballers die Nederland ooit had.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bestaan er eigenlijk nog acteurs, regisseurs en films die *niet* iconisch zijn?
Aan de titel had je alweer kunnen lezen dat het zo'n MM artikeltje was. Inderdaad ja, iedereen is onderhand legendarisch en iconisch. Denk dat 99 procent deze man niet kent.
Misschien hadden ze er Frans filmicoon van moeten maken in de titel.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
R.I.P. Neeskens.
Ik ben niet zo into de voetballerij, maar van jongsafaan heb ik Neeskens altijd een fijne vent gevonden. Zo op het oog wars van kapsones en bluf, maar gewoon een nuchtere kijk op het voetbal en het leven. Inderdaad best jong heengegaan, maar zo gaat dat soms.
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Aan de titel had je alweer kunnen lezen dat het zo'n MM artikeltje was. Inderdaad ja, iedereen is onderhand legendarisch en iconisch. Denk dat 99 procent deze man niet kent.
Misschien hadden ze er Frans filmicoon van moeten maken in de titel.
Inderdaad, die laatste zin. Op m'n werk, waar ik als enige Nederlandstalige tussen een veertigtal Franstaligen zit, was z'n overlijden toch wel het gesprek van de dag. Terwijl ik zelf ook wel even moest gaan opzoeken wie hij was en waar ik hem al zag.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mitzi Gaynor Dead: 'South Pacific' Star Was 93 - variety.com
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik zag ook dat we nog een grootheid uit mijn jeugd hebben vegeten die in mei al is overleden?!?! Ken iemand haar nog?
https://e3.365dm.com/24/05/1600x900/skynews-supergran-super-gran_6554586.jpg?20240515094737
R.I.P. Gudrun Ure.
Wel een mooie leeftijd bereikt: 98.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Ron Ely (86) Vooral bekend door zijn rol als Tarzan in een zeer populaire 57delige TV serie. (1966-1968)
Een Tarzan acteur die alle stunts zelf uitvoerde (met alle gevolgen van dien..lees > die daarbij talloze verwondingen opliep)
Hij speelde de rol als een intelligente, en welbespraakte Tarzan, die daarmee veel dichter bij de originele figuur uit de boeken van Edgar Rice Burroughs stond dan bijvoorbeeld zijn voorgangers Buster Crabbe, Glenn Moirris, Johnny Weissmuller en Lex Barker.
https://www.imdb.com/name/nm0255935/]Ron Ely - IMDb
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Mooi, die inventarisatie van al zijn wonden, Brix! En nog mooier is dat de foto zelf oogt als een jaren geleden uit de AVRO-bode geknipt en decennialang liefdevol bewaard plaatje (een fenomeen dat mij bekend voorkomt).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Mooi, die inventarisatie van al zijn wonden, Brix! En nog mooier is dat de foto zelf oogt als een jaren geleden uit de AVRO-bode geknipt en decennialang liefdevol bewaard plaatje (een fenomeen dat mij bekend voorkomt).
Goed gezien, het zit nog steeds in mijn plakboek uit de jaren '60. 
Slater (crew films & series)
-
- 1346 messages
- 8970 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
"Willem van Batenburg" (82) overleden.
Een markante man waar ik leuk contact mee had. Zijn roem gekregen door Pruimenbloesem maar zijn korte zwart wit films (a la Nouveau Vague) hadden op mij een diepe indruk achtergelaten. Ook een lopende film encyclopedie.
Rust zacht Wim.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Teri Garr overleden (79)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Teri_Garr_in_1978.jpg
Geweldig in Tootsie, Close encounters of the third kind, The Conversation en After hours.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Laat ik nou net vandaag zonder dit te weten One from the Heart (Film, 1981) hebben bekeken.
KenroKuen72
-
- 42 messages
- 18 votes
Greg Hildebrandt overleden op 31-10-2024
Maakte veel illustraties met zijn broer Tim ( al overleden in 2006) voor films o.a. Star Wars, Magic the Gathering ,Marvel, Lord of the Rings kalender en Dungeons & Dragons
Hij werd 85 jaar
R.I.P Greg Hildebrandt
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Quincy Jones (91) overleden.