• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.610 votes
Profile

R.I.P. #2

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

rip Tony

joolstein

• 10829 messages
  • 8916 votes

Oh. Helemaal niet meegekregen vandaag...maar Tony Todd de enige echte ‘Candyman’ RIP

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

Heerlijke badguy die Tony Todd. Zo iemand met een mooie markante kop, die elke filmliefhebber zonder twijfel kent en stiekem tientallen films van heeft gezien als je gaat tellen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik leerde Todd kennen door zijn memorabele rol in The Rock, die ik zeker 15 keer zag in die jaren. Eerst op video en daarna op DVD. Wat had ik hekel aan zijn karakter, deed hij echt uitstekend.

Rip, man.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

RIP 'Candyman' Tony Todd

Candyman (1992) is een meesterwerk !

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

That was one cool guy!

RIP Tony Todd.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

John Milton wrote:

Ik leerde Todd kennen door zijn memorabele rol in The Rock, die ik zeker 15 keer zag in die jaren. Eerst op video en daarna op DVD. Wat had ik hekel aan zijn karakter, deed hij echt uitstekend.

Ja inderdaad, zijn nauw verholen minachting voor de weifelende Ed Harris, zó goed gespeeld dat ik me niet kon voorstellen dat Tony Todd in werkelijkheid wèl een aardig iemand zou kunnen zijn. Geweldig.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Jos Lammertink. Niet heel bekende maar toch redelijk succesvolle coureur. Bij mij vooral bekend vanwege de jaren '80 waarin ik elk nieuwsfeit over wielrennen verslond.

r.i.p.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Vandaag is ook Breyten Breytenbach overleden. Een zeer bekend Zuid Afrikaans dichter en activist. De naam ken ik al heel lang, en ik dacht echt dat dat kwam doordat hij eens de Nobelprijs voor Literatuur gewonnen had. Maar dat blijkt niet eens zo te zijn. Dan is het toch waarschijnlijk zijn activisme geweest waaraan hij in de jaren '80 zijn bekendheid aan verkreeg.

Mooie naam natuurlijk, en mooie leeftijd ook.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

The Naked Gun-maker Jim Abrahams (80) overleden

Dit was nou iemand die mijn leven echt leuker heeft gemaakt. Heb zijn films zo vaak gezien en zoveel ermee gelachen.

Airplane en The Naked Gun kan ik elk jaar wel kijken en dan blijven ze nog steeds vreselijk grappig.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

R.I.P. Eva Hermans-Kroot

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Rip jim

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Mark Withers (Stranger Things) overleden (77)

Bron

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Wolfgang Becker. Kleine regisseur met een grote arthousehit die in mijn begintijd hier een beetje een hype was op moviemeter. Ik wordt er bijna nostalgisch van.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

John Milton wrote:

(embed)

Rip, man.

Ik zie dit nu pas. Tonyy Todd komt hier bij mij vaak voorbij als ik deze scene quote, als ik zit te wachten op geld. Bij mij en mijn omgeving heeft Tony dus het eeuwige leven. RIP Tony Todd

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Hebben jullie dat ook als je wilt dat iemand sleutels aanrijkt?, Ajax&Filmfreak ? Ik moet me altijd inhouden, het lonkt zo vreselijk om te citeren. Maar omdat mensen er zo vreemd van opkijken, vraag ik het toch maar normaal....

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ik citeer wel vaker uit flims, maar deze heb ik het niet bij.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Olivia Hussey is overleden. Juliet uit de 1968--verfilming van Romeo & Juliet. Dat zou altijd haar bekendste rol blijven. Al zat ze ook in de klassieke vroege slasher Black Christmas en in de eerste It-verfilming.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ach jeetje. Dat is niet heel oud, die zag ik nog niet direct aankomen. Ik zag haar voor het eerst als Audra in It, maar ze maakte als Juliet echt indruk.... Black Christmas was ook een leuke rol. Heel verfijnde mimiek, vond ik. En wat een koppie.

https://people.com/thmb/Rmbt8CDgUMNMr7yuqjN0xdKYzd0=/1500x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():focal(704x9:706x11)/Romeo-and-Juliet-Stars-Sue-Paramount-Pictures-for-Sexual-Exploitation-010322-fb411fef1dc74d628c96ddacef7375a0.jpg

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

rip Olivia

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Jimmy Carter (100) overleden.

Eén van de meest onderschatte presidenten van Amerika.

https://cdn.nos.nl/image/2024/12/29/1174330/1024x576a.jpg

Bron

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik zit net wat door zijn bio te neuzen. There's a lot to like, inderdaad.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.