- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Misschien wel gewoon te eerlijk voor een Amerikaanse president en te weinig gehaaid.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Er zijn ook wel wat minpuntjes te bespeuren zoals schimmige maar exorbitante wapendeals met Indonesië en Israel waarmee afschuwelijke dingen zijn gedaan... Maar vergeleken met nixon of reagan....
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wel mooi dat hij nog 100 is geworden, twee maanden terug. Vind dat altijd zo sneu als mensen 99 jaar en een beetje worden 
Hij zag er echt heel slecht uit op recente beelden van een paar maanden terug rondom de verkiezingen. Dus niet onverwachts overleden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
(Joost den Draaijer) Radiopionier Willem van Kooten (83) overleden, bedenker van Top 40 - nos.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gijs Versluys (1936-2024) - Filmkrant
Filmproducent Gijs Versluys (voluit Gijsbert Jan Versluys) overleed op 17 december 2024, hij werd 88. Versluys was ruim 25 jaar actief in de Nederlandse filmwereld. Voor Flesh+Blood (Paul Verhoeven, 1985) ontving hij het Gouden Kalf voor beste film op het Nederlands Filmfestival (toen nog de Nederlandse Filmdagen). Ook werkte hij met Frans Weisz, André van Duin en Adriaan Ditvoorst.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Bizar dat dit zo onder de radar is gebleven. RIP Gijs.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Jeannot Szwarc (85) overleden.
Maakte de cult classic "Somewhere in Time", maar meer bekend door de (niet eens zo slechte) "Jaws 2".
RIP
https://media.themoviedb.org/t/p/w600_and_h900_bestv2/cMRLZXHEDmeiUGsci5beLTUiSUs.jpg
Slater (crew films & series)
-
- 1346 messages
- 8968 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zo daar schrik ik wel van. RIP David Lynch
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Oei, jemig. 
R.I.P David Lynch!
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
R.I.P. David Lynch.
Een ware held voor mij.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Een hele grote. Iemand die vrijwel zijn hele carrière zijn eigen zin deed. En zo vol ideeën zat dat zijn werk nog oneindig lang bekeken en geanalyseerd zal worden en anderen zal inspireren. In creatieve beroepen sta je vaak op de schouders van voorgangers. Zo'n schouder blijft Lynch ook na zijn dood.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5827 votes
Altijd gehoopt dat ie nog wat zou maken. Helaas al lange tijd ziek, dus het zat er niet meer in. Twin Peaks 3 was nog wel echt geniaal trouwens. Absolute grootheid. Zo lang ik al filmlijstjes maak, staat ie in de top 10 van beste regisseurs.
ZAP!
-
- 5452 messages
- 3621 votes
His family announced his death in a Facebook post, writing, “There’s a big hole in the world now that he’s no longer with us. But, as he would say, ‘Keep your eye on the donut and not on the hole.'”
R.i.p. David Lynch.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Geen enkele regisseur heeft zo'n blijvende invloed op me gehad. Twin Peaks was een obsessie in mijn tienerjaren, en de wonderlijke en bizarre werelden die David Lynch schiep en die ik in de jaren daarna heb ontdekt (met Mulholland Drive als hoogtepunt en één van de allermooiste films uit de geschiedenis) hebben me echt getekend. Wat een verlies.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Jeetje. Dat is even schrikken. Recent begonnen aan Twin Peaks waarbij ik alleen maar kon denken aan hoe briljant Lynch eigenlijk was.
Mijn eerste kennismaking met Lynch was de film Wild at Heart. Een film die ik tot op de dag van vandaag een warm hart toe draag. Ik was een jaar of 20 al. En hoewel het een van Lynch's meer toegankelijke films was, kon ik geen genoeg krijgen van de bizarre wereld en personages van Wild at Heart. Via MovieMeter meer van hem ontdekt, zoals het geweldige Mulholland Drive. Van zijn lange speelfilms enkel Fire Walk With me nog niet gezien. Maar dat gaat er binnenkort dus wel van komen.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik kan wel janken. Mijn held en misschien wel de allerbeste regisseur ooit. Ik had zo’n leuke dag, maar hij gaat de boeken in als een droevige. Vreselijk wat een rotnieuws. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Pff, ik heb vorig jaar nog een paar van de iconische filmlocaties uit Twin Peaks bezocht. Zo dankbaar voor die serie. RIP David Lynch
Tanguy
-
- 455 messages
- 2052 votes
Oef dit had ik niet zien aankomen zeg. Een van mijn favoriete regisseurs. Zal gemist worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zijn werk en stijl was niet helemaal mijn ding, maar heb wel het nodige van hem gezien. Het straalde vakmanschap en creativiteit uit. Een iconische regisseur.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Oeh waa! Die kwam wel ff binnen.... Sws nooit een nieuwe Twin Peaks meer dus.... Wat laat deze man een weergaloos oeuvre achter!
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Wauw, Ik was onder de veronderstelling dat de beste man nog in de 60 was. RIP.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Is er ergens op de Nederlandse tv nog aandacht voor David Lynch geweest? Moest zelf werken, maar wil wel het een en ander terugkijken.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Damn… Hier ben ik wel even goed ziek van zeg.