• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.145 actors
  • 9.373.066 votes
Profile

R.I.P. #2

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Surinaamse regisseur Pim de la Parra (84) overleden - nos.nl

De la Parra maakte tientallen films. Hij beleefde in 1971 zijn grote doorbraak met de erotische film Blue Movie, over een man die na zijn vrijlating uit de gevangenis wil inhalen wat hij heeft gemist. Zijn film Wan Pipel (1976) wordt gezien als een van de belangrijkste Surinaamse speelfilms.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Beetje ongelukkig geschreven. Volgens mij was Pim de la Parra niet de regisseur, maar de producent van Blue Movie.

R.I.P.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Tarantino is groot fan van Pim en Wim.

My Nights With Susan, Sandra, Olga and Julie komt voorbij in aflevering 15, waarin onder meer hoofdrolspeler Willeke van Ammelrooy wordt bejubeld. ‘Willeke verdient echt een shout-out’, zegt Tarantino. ‘Wat een goede actrice! En Pim en Wim, ik ben groot fan van ze. Ik heb ook een blu-ray van Frank and Eva. En ik hoorde dat Scorsese met Pim en Wim optrok in Amsterdam.

Quentin Tarantino: ‘De films waren in de jaren zeventig écht geweldig’ | de Volkskrant

Blue Movie vind is vooral cult. Hele matige film.

Van De la Parra als regisseur zag ik alleen De Nacht van de Wilde Ezels, die vond ik erg slecht.

Misschien wordt het nu eens tijd om eindelijk Wan Pipel eens te gaan zien.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Beetje laat, maar deze 2 absolute iconen moet ik echt nog even eren.

R.I.P. Gena Rowlands

R.I.P. Alain Delon

James Earl Jones (93) overleden

Hij werd bekend door de stem van Darth Vader

Bekende films waarin hij gespeeld heeft zijn Dr.Strangelove( zijn debuut), Conan the Barbarian, Coming to America, Clear and Present Danger

Ook deed hij de stem van Mustafa in The Lion King

R.I.P. James Earl Jones

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Darth Vader uiteraard. Ik ben in de nineties ook opgegroeid met de B-film Best of the best als coach Couzo, grijsgedraaid destijds. En Coming to America natuurlijk.

Triest

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Coach Couzo idd!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Rust zacht James Earl Jones!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

R.I.P. James Earl Jones

Jammer dat hij dan alleen weer voor die stemrollen wordt geëerd. Natuurlijk ook een gave rol als Thulsa Doom in Conan the Barbarian! En als enge buurman met monsterlijke hond in 'The Sandlot'.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

R.I.P. held James Earl Jones

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

R.I.P. Michaela DePrince

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Dat is nou typisch iemand die ik echt alleen ken omdat ze heel beroemd was in mijn (ook al overleden) vaders tijd. Mijn vader noemde haar weleens. Maar ze is voor mijn gevoel totaal vergeten door de generaties na die van mijn vader.

Ik zou eens op zoek moeten naar een film met haar.

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

R.I.P. Michaela DePrince

Een gevierde ballerina met een heftige levensloop, bovendien actief voor War Child. Veel te jong overleden op 10 september 2024 op 29-jarige leeftijd. Haar adoptiemoeder stierf een dag later op 77-jarige leeftijd aan de onverwachte complicaties van een standaard medische ingreep...zij zouden niet op de hoogte zijn geweest van elkaars situatie.

Van Michaela DePrince als actrice staat de animatie Coppelia (Film, 2021) - MovieMeter.nl hier op de site.

Er was echter vijf jaar geleden ook sprake van dat haar autobiografie Taking Flight: From War Orphan to Star Ballerina door Madonna zou worden verfilmd. Maar dat project is wellicht nooit van de grond gekomen, of heb ik ergens iets gemist?

arnodw

• 212 messages
  • 2651 votes

Aron Wade overleden. Acteur Aron Wade (54) overleden na euthanasie voor ondraaglijk psychisch lijden | VRT NWS: nieuws

Vooral bekend als Akke in de Vlaamse jeugdserie W817.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Geweldige actrice. Prachtig mens.

Mooie leeftijd.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Een acteericoon.

ZAP!

• 5455 messages
  • 3622 votes

R.i.p. Maggie Smith.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Ik ken haar dan weer niet zo van het werk waar de halve wereld haar van kent, maar heb eerder dit jaar echt bijzonder genoten van haar fenomenale rol in de film The Lonely Passion of Judith Hearne (Film, 1987) een niet alleen hier serieus ondergewaardeerde film. Ze zat jaren ervoor ook in de film The Pumpkin Eater (Film, 1964) van dezelfde regisseur, ook een grote aanrader. Omdat ze in erg veel Britse films zat die ik nog eens wil zien zal ik haar nog best weleens tegenkomen. In die zin ben je onsterfelijk als actrice.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

RIP Maggie Smith. Geweldige leeftijd behaald!

ZAP!

• 5455 messages
  • 3622 votes

R.i.p. John Ashton.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Leuke rol in de BHC reeks. Mooi dan dat hij die rol dit jaar zelfs nog een keer heeft kunnen spelen.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

RIP Kris Kristofferson

Antoon

• 120 messages
  • 5304 votes

Yesterday is dead and gone, and tomorrow is out of sight.....

R.i.P Kris Kristofferson

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.