- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Surinaamse regisseur Pim de la Parra (84) overleden - nos.nl
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Beetje ongelukkig geschreven. Volgens mij was Pim de la Parra niet de regisseur, maar de producent van Blue Movie.
R.I.P.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tarantino is groot fan van Pim en Wim.
Quentin Tarantino: ‘De films waren in de jaren zeventig écht geweldig’ | de Volkskrant
Blue Movie vind is vooral cult. Hele matige film.
Van De la Parra als regisseur zag ik alleen De Nacht van de Wilde Ezels, die vond ik erg slecht.
Misschien wordt het nu eens tijd om eindelijk Wan Pipel eens te gaan zien.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Beetje laat, maar deze 2 absolute iconen moet ik echt nog even eren. 
R.I.P. Gena Rowlands
R.I.P. Alain Delon
KenroKuen72
-
- 42 messages
- 18 votes
James Earl Jones (93) overleden
Hij werd bekend door de stem van Darth Vader
Bekende films waarin hij gespeeld heeft zijn Dr.Strangelove( zijn debuut), Conan the Barbarian, Coming to America, Clear and Present Danger
Ook deed hij de stem van Mustafa in The Lion King
R.I.P. James Earl Jones
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Darth Vader uiteraard. Ik ben in de nineties ook opgegroeid met de B-film Best of the best als coach Couzo, grijsgedraaid destijds. En Coming to America natuurlijk.
Triest 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
R.I.P. James Earl Jones
Jammer dat hij dan alleen weer voor die stemrollen wordt geëerd. Natuurlijk ook een gave rol als Thulsa Doom in Conan the Barbarian! En als enge buurman met monsterlijke hond in 'The Sandlot'.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Dat is nou typisch iemand die ik echt alleen ken omdat ze heel beroemd was in mijn (ook al overleden) vaders tijd. Mijn vader noemde haar weleens. Maar ze is voor mijn gevoel totaal vergeten door de generaties na die van mijn vader.
Ik zou eens op zoek moeten naar een film met haar.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
R.I.P. Michaela DePrince 
Van Michaela DePrince als actrice staat de animatie Coppelia (Film, 2021) - MovieMeter.nl hier op de site.
Er was echter vijf jaar geleden ook sprake van dat haar autobiografie Taking Flight: From War Orphan to Star Ballerina door Madonna zou worden verfilmd. Maar dat project is wellicht nooit van de grond gekomen, of heb ik ergens iets gemist?
arnodw
-
- 212 messages
- 2651 votes
Aron Wade overleden. Acteur Aron Wade (54) overleden na euthanasie voor ondraaglijk psychisch lijden | VRT NWS: nieuws
Vooral bekend als Akke in de Vlaamse jeugdserie W817.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Geweldige actrice. Prachtig mens.
Mooie leeftijd. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ik ken haar dan weer niet zo van het werk waar de halve wereld haar van kent, maar heb eerder dit jaar echt bijzonder genoten van haar fenomenale rol in de film The Lonely Passion of Judith Hearne (Film, 1987) een niet alleen hier serieus ondergewaardeerde film. Ze zat jaren ervoor ook in de film The Pumpkin Eater (Film, 1964) van dezelfde regisseur, ook een grote aanrader. Omdat ze in erg veel Britse films zat die ik nog eens wil zien zal ik haar nog best weleens tegenkomen. In die zin ben je onsterfelijk als actrice.
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
RIP Maggie Smith. Geweldige leeftijd behaald!
Slater (crew films & series)
-
- 1346 messages
- 8970 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Leuke rol in de BHC reeks. Mooi dan dat hij die rol dit jaar zelfs nog een keer heeft kunnen spelen.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Kris Kristofferson (88) overleden
Antoon
-
- 120 messages
- 5304 votes
Yesterday is dead and gone, and tomorrow is out of sight.....
R.i.P Kris Kristofferson