- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
stinissen (crew films & series)
-
- 23441 messages
- 76927 votes
Het zat er aan te komen en weer die vreselijke zieke..
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
R.I.P. Shannen Doherty. Veel te jong 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Dat raakt me toch echt even. Zo'n boegbeeld van je jeugd.
ja het zat er aan te te komen, maar ik schrik toch. 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik ken Shannon Doherty eigenlijk enkel en alleen van Beverly Hills 90210.
In de jaren negentig met mijn toenmalige lief heel vaak op het matras liggend (een bed hadden we niet) naar die serie gekeken.
Op zo'n lullig campingtelevisietje.
Wat een lol was dat. Brenda Walsh was niet het meest geliefde karakter bij ons, maar dat doet er verder niet toe.
Veel te jong. Jonger nog dan ik. Terwijl haar karakter al ouder op mij over kwam dan ik.
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
...op het matras liggend (een bed hadden we niet) ... Op zo'n lullig campigtelevisitietje.
Shannon, Shannen, sorry, dat zie ik nu pas, ken ik ook alleen van 90123, maar wie niet?
R.i.p. desalniettemin, behoorlijk jong nog, ja.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Een matras is meer dan voldoende, sinds mijn 22e niet anders gehad.
Als je wat ouder wordt ga je het genot van een bed wel ervaren hoor. Zeker bij opstaan.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
90210 was iets voor mijn tijd. Die hele hype heb ik niet meegekregen. Ik ken Shannen Doherty vooral van Charmed, vooral ook omdat ik een aardige jeugdcrush had op Alyssa Milano (wie niet?
). Doherty was in Charmed vooral de serieuze oudere zus. Ook in Heathers was ze geweldig. RIP Shannen Doherty.
KenroKuen72
-
- 42 messages
- 18 votes
James B. Sikking overleden
Vooral bekend van zijn bijrol in Hill Street Blues waarvoor hij een Emmy-nominatie kreeg
Zijn aparte rol en droge humor was een van de hoogtepunten in HSB samen met de grommende Belker
Ook speelde hij de vader van Doogie Howser M.D.
R.I.P. James B. Sikking
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
Als je wat ouder wordt ga je het genot van een bed wel ervaren hoor. Zeker bij opstaan.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ach, het zat er al een tijdje aan te komen...
Wieteke van Dort overleden. Tante Lien. Oebele...
Stuk jeugd sentiment.
https://media.themoviedb.org/t/p/w600_and_h900_bestv2/sBL2oE1ssft6oZyjWmhz7IwBAIS.jpg
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Mijn jeugdhelden sterven uit.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ach, de Deftige Dame. Nu is alleen Erik Engerd er nog.
R.I.P. Wieteke
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vanuit het kleine een verhaal vertellen dat voor iets groters staat. Die werkhouding kenmerkte documentairemaker Jan van den Berg. De zelfverklaard ‘etnocinematograaf’, altijd op zoek naar het verhaal achter de mens, overleed op 7 juni.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Actrice Gena Rowlands overleden - nos.nl
Actrice die ik relatief laat leerde kennen als filmliefhebber, maar wat een indruk maakte ze…
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
In Memoriam Gena Rowlands
https://www.imdb.com/name/nm0001687/]Gena Rowlands - IMDb
"Gloria" (1980)
[url=https://imgbb.com/[/url]
"Lonely are the Brave" (1962) met Kirk Douglas
Bobbejaantje
-
- 2266 messages
- 2067 votes
Auteur Paul Koeck (83) overleden: scenarist van Zaman - Paniekzaaiers - Ons geluk | VRT NWS: nieuws
RIP Paul Koeck. Ooit zijn we nog buren geweest waardoor ik hem een beetje als persoon heb mogen leren kennen. Minzaam man.
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Och Gena Rowlands. Prachtige actrice. Ik ken haar vooral uit een aantal films van haar man John Cassavetes, uit Night On Earth en ook uit een van haar laatste rollen in een van de segmenten van Paris Je T'aime. Waar ze met Ben Gazzara een prachtig klein oude mensen miniatuurtje had dat ze zelf had geschreven.
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
Ik ken niet zoveel met haar geloof ik, en toch is ze een bekend gezicht... misschien van bijrollen en cameo's? 'Night on Earth' wel gezien, maar vrij lang geleden en ik kan me haar rol niet herinneren, ook die in 'Paris Je T'Aime' niet. 'Taking Lives' heb ik vrij vaak gezien en haar (bij)rol is daar zeker memorabel. 94 is een behoorlijke leeftijd trouwens, maar ze leed wel aan Alzheimer in haar laatste jaren... R.i.p. Gena Rowlands.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
En dat tijdens een Cassavetes retrospectief in Forum Groningen.... A Woman Under Influence vanavond is derhalve ook vrijwel uitverkocht
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ach ja... en The Notebook. Daar speelde ze dus eigenlijk zichzelf...
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
RIP Alain Delon. Een van mijn favoriete acteurs.
Vorig jaar herzag ik La Piscine. Nog steeds een bijzondere en unieke film.
Jammer dat zijn films op de streaming diensten amper te vinden zijn.
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Een van de grootste Europese filmacteurs uit de historie en ook weer iemand die nog heel oud is geworden ondanks een levensstijl waarbij gezond blijven niet altijd de eerste prioriteit was. Een erg goede acteur ook (vooral in vroege films). Maar ook iemand die soms de weg van de minste weerstand koos en een makkelijk commercieel filmpje voor het geld maakte. Zeker in het latere deel van zijn acteercarrière. Hij regisseerde ook een paar films maar heeft sinds de jaren '90 nauwelijks meer geacteerd. Ook iemand die vele vriendinnen had (waaronder vele beroemde), psychisch niet heel stabiel was (neiging tot depressies) was en veel zeer bedenkelijke vrienden had.
ZAP!
-
- 5455 messages
- 3622 votes
Als het goed is krijg ik strakjes 'Le Samouraï' (blu-ray, Criterion) voor mijn verjaardag... Heb ook een box van hem aangeschaft, waarbij het me meer te doen was om een aantal titels / regisseurs dan dat ik nou zó onder de indruk ben van Delon...
Niettemin r.i.p..
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
In een paar geweldige films gespeeld, zeker fan van zijn Melville-samenwerkingen. RIP Delon..
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Uiteraard meest bekend als acteur, maar ook beroemd voor het Dalida duet: Paroles, Paroles . RIP!
thunderball
-
- 5879 messages
- 1414 votes
Au revoir, Alain!
Toch één van mijn film helden uit mijn tienertijd, wéér eentje weg, maar niet vergeten!
R.I.P. Alain Delon.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
RIP Alain Delon