• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.111 votes
Profile

R.I.P. #2

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Ach wat slordig van me. Mijn post aangepast.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ik heb niet weinig, maar ook niet heel veel verstand van natuurkunde, maar deze voorspelling + bijbehorende ontdekking, is toch wel van een zeldzaam sexy gehalte. Dit is echt zoiets waar je graag over leest en wat je fantasie echt aan het werk zet. Ik las dat er ook een Belg was die het deeltje voorspeld had, en dat Peter Higgs en die Belg samen de nobelprijs daarvoor kregen (na de ontdekking van dat deeltje).

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Oh, dat is wel even een naam zeg. Omstreden zeker, maar dat hij die moord gepleegd heeft, daar kan toch geen misverstand meer over bestaan.

Nou ja, een icoon was hij wel natuurlijk.

Dievegge

• 3172 messages
  • 8194 votes

O. J. Simpson: geweldige nevenrol in The Towering Inferno (1974).

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Laurent Cantet is dood. Wat ik gezien heb was zo goed dat ik eigenlijk de rest ook moet gaan zien. Hij was pas 63.

High-minded, progressive and literate, Laurent Cantet made a trio of brilliant films | Film | The Guardian - theguardian.com

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Aj. Veel te jong.

Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb ook alleen nog maar L'Emploi du Temps (2001) en Entre les Murs (2008) gezien. Respectievelijk 4 en 3,5*

Toevallig kwam ik eerder vandaag L'Atelier (2017) nog tegen op Cinéart Channel op Prime Video.

KenroKuen72

• 42 messages
  • 18 votes

Bernard Hill overleden

Hij speelde o.a. kapitein Edward Smith in Titanic en Koning Théoden van Rohan in The lord of the rings.

Hij werd 79 jaar

R.I.P. Bernard Hill

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Die Kapitein kan ik me nog wel voor de geest halen, maar wie Theoden was en door wie die gespeeld werd? Mij een groot onbelangrijk raadsel.

Dat doet niets af aan de acteur die die rollen speelde, die is gewoon overleden, en daar past een net woord: Rust zacht.

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Theoden, fantastisch karakter, en weergaloos gespeeld door Bernard Hill. Elke keer als ik LOTR kom ik erachter dat het één van mijn favoriete karakters uit de filmreeks is.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

'So much death. What can men do against such reckless hate?'

Blijft een van de beste quotes uit de filmreeks.

Rust in vrede Bernard Hill.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Legendarische rollen, in LotR uiteraard en ook zeker in Titanic. Bij die laatste film zijn zijn 1e en laatste shot erg mooi. Dat de camera over de boeg van het schip gaat en we captain Smith in beeld krijgen en uiteraard zijn einde, in de ondergelopen kamer aan het roer.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

R.I.P. Bernard Hill.

In Titanic fantastisch en moet ook weer denken aan die MasterMovies voice-over.

Maar als King Theoden was hij echt geweldig.

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

R.I.P. Roger Corman “King of the B-movies” Die Edgar Allen Poe-verfilmingen (met Vincent Price) van hem zijn ongekend goed genieten!

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Een grootheid. Niet omdat hij de beste regisseur was. Want dat was hij zeker niet. Maar hij bouwde buiten de studio's om aan een klein imperium, onafhankelijke lowbudgetfilms in allerlei genres waarbij soms meer risico genomen werd en een hele generatie regisseurs hun eerste kans kregen. Mensen als Coppola, Scorsese en Bogdanovich en nog heel veel meer. Daarmee was hij een grote vernieuwer die mede het fundament legde voor zowel new hollywood als de moderne blockbuster. Ook kwam hij de laatste decennia over als een uitermate vriendelijk "opa vertelt" type die heerlijk kon praten over zijn filmavonturen en genoot van de erkenning,

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Die Poe verfilmingen met de onvergetelijke Vincent Price zijn inderdaad een genot! De ultieme Corona-lockdown film: The Masque of the Red Death. RIP!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Corman. Dit had ik helemaal gemist, hoe is het mogelijk met mijn newsfeed. Daar heeft het algoritme echt wel een steekje laten vallen.

Mooi fragment, en mooie duiding door SB hierboven. Hoewel Corman bij mij voornamelijk zesjes scoort, is zijn nalatenschap in de filmgeschiedenis onmiskenbaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton wrote:

Daar heeft het algoritme echt wel een steekje laten vallen.

Gelukkig kon je op MM vertrouwen.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

R.I.P. Schaafsma

Rotterdam@1

• 881 messages
  • 426 votes

Als doodsoorzaak wordt elders in media hersenbloeding genoemd bij deze veel te jong gestorven man.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Regisseur ‘Super size me’ overleden | De Standaard

De documentairemaker Morgan Spurlock is overleden. Hij was 53 en werd bekend door zijn debuut Super size me, waarin hij een maand lang alleen McDonald’s at.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

groot fan van Rats...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.