- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hey Arkadi,
Ik heb dat ook pas gehad. Heb je zo'n aansluit stekker met van die pinnetjes (die in je HD moet), waarschijnlijk is er één (of meer) afgebroken. Het is iig geen defect aan je harde schijf (maak je dus geen zorgen dat je je files kwijt bent).
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Ik heb hem na een week geupgrade naar Avira premium voor een paar euro per jaar.
En ik vind het het beste tot nu toe wat ik heb gehad.
Het zal vast aan mijn PC liggen maar zo gauw als ik hem opstart krijg ik een bericht dat mn computer wordt gereset. (
! ) . Ik kan hem niet eens meer verwijderen, dan reset hij ook mijn PC.
beetje problematisch dit.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Had je maar Avast moeten installeren.
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76930 votes
Het zal vast aan mijn PC liggen maar zo gauw als ik hem opstart krijg ik een bericht dat mn computer wordt gereset. (
! ) . Ik kan hem niet eens meer verwijderen, dan reset hij ook mijn PC.
beetje problematisch dit.
Heel raar veel vrienden van me gebruiken het en nooit problemen , misschien zat er al een virus in je pc...?
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Hallo
Mijn browser (Google Chrome) heeft een probleempje met deze site. Als ik een deel van een filmtitel of een titel van een forumtopic ingeef, komen de suggesties wel tevoorschijn. Normaal gezien wordt de titel oranje als je je cursor erop richt, en kan je op deze titel klikken om naar de betreffende pagina te gaan.
Zo dus:

Sinds kort heb ik echter het probleem dat ik niet op titels kan klikken. Ze worden niet oranje als erop richt met mijn cursor, en als ik klik, verdwijnt het hele venster. Het lukt nog wel met de pijltjestoetsen en enter, maar alleen maar als er minstens 2 suggesties getoond worden. Anders moet ik gaan zoeken.
Dit vind ik erg vervelend... Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Heeft niemand hetzelfde probleem (gehad)?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Volgens mij doet het zich alleen voor bij de nieuwste versie (?) van chrome. Hier heb ik er namelijk ook last van, terwijl er op m'n laptop, waar chrome al veel langer op staat, geen enkel probleem is.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Bedankt voor het antwoord. Weet jij een oplossing? Kan je misschien ergens een oudere versie van chrome downloaden?
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
moviemeter is de laatste tijd vaak vreselijk traag bij mij. Ik vermoed dat het maken heeft met mijn virusscanner. Ik gebruik McAfee. Iemand een tip wat ik anders kan instellen?
(bij andere websites geen last)
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik gebruik op verschillende computers Avira en Avast, dat werkt prima.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
McAfee zo snel mogelijk van je pc gooien en iets fatsoenlijks installeren. Avast bijvoorbeeld.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes

Avast is gratis voor thuisgebruik, zie ik. Ga ik 'ns proberen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
Een goed plan. McAfee zal best betrouwbaar zijn maar het verneukt ook je hele computer. Avast doet dat niet.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Done. Maar het probleem is helaas niet verholpen. Moviemeter blijft regelmatig vreselijk traag. Met FF, IE en Chrome. Firewall dan? Ik gebruik de standaard firewall van Vista.
Iemand tips?
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Misschien komt het door één bericht boven jouw eerste?
Het zou namelijk vreemd zijn dat alleen MM traag loopt door een visrusscanner, andere sites vertonen niet dit beeld, zeg je.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Nee, het is al weken zo. En alleen op mijn laptop, niet op m'n werk. Het moet een combinatie tussen de site en mijn laptop zijn.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Heb je dan al geprobeerd alle virusscanners, firewalls en pr0npop-ups (
) uit te zetten? Kijk wat dat doet.
Gooi anders eens je cache (cookies e.d. ook) leeg, bij al je browsers.
Gebruik je proxies? Heb je andere DNS-servers geïnstalleerd dan de standaard van je internet provider?
(Het blijft dan nog raar dat alleen MM die kuren vertoont, niet andere sites.)
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ubuntu Linux
Doe dan in godsnaam Mint
Green Destiny
-
- 254 messages
- 1396 votes
Ik heb mijn firefox bookmarks van mijn laptop geïmporteerd naar de firefox op mijn pc. Nu heb ik geen icoontjes meer in de bladzijderwerkbalkmenu, zodat ik genoodzaakt ben om een naam te geven aan mijn bookmarks. Normaal gesproken had ik alleen de icoontjes zodat het niet veel ruimte in beslag nam, maar tegenwoordig ziet mijn werkbalk er zo uit:

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen, opnieuw bookmarken geeft hetzelfde resultaat. Anyone?
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Veranderen ze niet automatisch in de icoontjes zodra je de websites opent vanuit je bladwijzers? Zo gaat het bij mij altijd.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ja, even een "Open all" doen, dan laadt de browser de iconen van de websites in. Let op dat je niet te veel tegelijk opent, dan kan je pc even gaan stotteren.
Green Destiny
-
- 254 messages
- 1396 votes
De iconen laden niet, dat is juist het probleem.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Mint, bah ik ben geen mietje
VLC, flash e.a. onderdelen werken tenminste in Mint zonder allerlei extra stappen te nemen.
Maar als jij de computer als uitdaging ziet ipv een hulpmiddel... "go your gang..." 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
De iconen laden niet, dat is juist het probleem.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Maar als jij de computer als uitdaging ziet ipv een hulpmiddel... "go your gang..."
Ik ben van mening dat mensen die Windows gebruiken hun computer meer als uitdaging zien dan ik, aangezien ik geen gebruikersvriendelijker en stabieler besturingssysteem ken dan Linux. (Ubuntu, en ook alle andere variaties, zoals Mint, openSUSE)
Flash ed. werken in Ubuntu ook probleemloos na installatie van restricted extra's.
Hoe vaak hoor ik niet dat mensen klachten hebben over de snelheid van hun pc: "Mijn computer wordt steeds langzamer" (terwijl dat niets met de pc te maken heeft maar met de software die erop staat), intussen moeten er weer anti-virus en spywareprogramma's worden geïnstalleerd waarmee je vage bestanden kun verwijderen die je achteraf toch niet had moeten verwijderen waarna de pc opstart met foutmeldingen waardoor het nog langer duurt voordat je kunt beginnen...
"Windows 7 is wel goed" hoor ik ook vaak als excuus. Ik ben benieuwd of men daar over een jaar nog zo over denkt. Waarom zou na al die versies Microsoft wel ineens met een goed product kunnen komen?
Terwijl veel mensen zitten te stuntelen met een besturingssysteem wat ze opgedrongen is heb ik in geen 5 jaar één foutmelding gehad en de snelheid is er in die tijd alleen maar op vooruit gegaan.
Wat een uitdaging. 
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Heb je dan al geprobeerd alle virusscanners, firewalls en pr0npop-ups (
) uit te zetten? Kijk wat dat doet.
Gooi anders eens je cache (cookies e.d. ook) leeg, bij al je browsers.
Gebruik je proxies? Heb je andere DNS-servers geïnstalleerd dan de standaard van je internet provider?
(Het blijft dan nog raar dat alleen MM die kuren vertoont, niet andere sites.)
Heb alle cookies in alle browsers weggegooid, zonder succes. Maar nu MM op de nieuwe server draait, doet MM het weer prima...