- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Sinds vanmorgen kan ik op mijn pc geen bestanden (bijvoorbeeld foto's) meer verplaatsen/verwijderen. Zowel met rechter muisklik als delete. Dan krijg ik een zandloper en loopt het vast. Openen en bekijken is wel gewoon mogelijk. Kan iemand mij heel misschien (in eenvoudige taal) vertellen wat de oorzaak kan zijn??
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
heb je je pc al een keer helemaal opnieuw opgestart?
Deel je de pc met anderen? (beveiliging niveau's)
Zet in je verkenner onder [extra's]->[mapopties] anders even het "eenvoudig delen en beveiligen" uit. Klik dan rechts op de map met foto's en kies [delen en beveiliging] en dan tabblad [beveiliging]
Kijk of jouw naam daar alle rechten heeft.
Maar aangezien je geen foutmelding krijgt maar een zandloper, denk ik dat er wat anders aan de hand is. De verkenner is een uiterst wankel programma onder Windows.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Heb je misschien een virusscanner (nog niet zo lang geleden) geïnstalleerd? Die willen nog wel eens het bestandsbeheer van Windows overnemen. Die ervaring heb ik namelijk jaren geleden met Norton gehad.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
heb je je pc al een keer helemaal opnieuw opgestart?
Deel je de pc met anderen? (beveiliging niveau's)
Zet in je verkenner onder [extra's]->[mapopties] anders even het "eenvoudig delen en beveiligen" uit. Klik dan rechts op de map met foto's en kies [delen en beveiliging] en dan tabblad [beveiliging]
Kijk of jouw naam daar alle rechten heeft.
Maar aangezien je geen foutmelding krijgt maar een zandloper, denk ik dat er wat anders aan de hand is. De verkenner is een uiterst wankel programma onder Windows.
Wel opnieuw opgestart, deel hem niet met anderen.
Kan niets selecteren want loopt bij de eerste de beste rechter muisklik (op een map, niet in het algemeen)al vast.
Een foutmelding krijg ik idd niet, ook niet als ik met taakbeheer afsluit.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Heb je misschien een virusscanner (nog niet zo lang geleden) geïnstalleerd? Die willen nog wel eens het bestandsbeheer van Windows overnemen. Die ervaring heb ik namelijk jaren geleden met Norton gehad.
Een tijd terug (maanden) van Avast naar McAfee, geen problemen mee ondervonden. Vannacht toevallig scanner laten lopen, was gewoon in orde, niets gevonden.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Heb je "systeem herstel" aanstaan? Zo ja, herstel dan de versie van een dag of wat geleden.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Heb je "systeem herstel" aanstaan? Zo ja, herstel dan de versie van een dag of wat geleden.

Dat 'ie het weer doet!
Bedankt voor het meedenken.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Fijn!
Dan zou het toch kunnen dat de virusscanner iets in je register heeft veranderd.
Mocht-ie na de volgende scan weer gek doen, weet je wat je te doen staat.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Mijn computer schiet de laatste tijd ongevraagd in de standbystand en mijn toetsenbord heeft soms ook rare kuren. Werkt soms heel kort niet.
Iemand enig idee of dat met elkaar samenhangt en wat het kan zijn? Het is op hetzelfde moment begonnen en de toetsenbordkuren worden erger vlak voor de computer in standby gaat.
Ik ga iig maar eens een nieuw toestenbord proberen. daar ga ik niet failliet aan.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Heb je een draadloos toetsenbord? Dan kunnen de batterijen misschien leeg zijn. Waarom je PC dan uitvalt weet ik niet.
Heeft je toetsenbord een stand-by-/sleep-/powerknop voor je PC erop zitten? Dan kan het zo zijn dat er een storing in zit, misschien is er iets over je toestenbord heen gegaan (drinken oid)?
Een nieuw knoppenplankje is niet zo duur, dat is altijd het proberen waard
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kan ook komen dat je Bios power management en je windows power management beiden aanstaan en dit resulteert vaak in een conflict. Dit los je simpel op door één van deze twee uit te zetten.
Ik heb het ook onlangs gehad en heb mijn bios power settings op disabled gezet. Klik
Met je keyboard lijkt me niks mis, die heeft gewoon last omdat je bios tegen een conflict aanloopt. Het kan oo kzijn dat je je BIOS gewoon moet updaten, hiervoor kan je terecht op de website van de fabrikant van je PC.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Hallo
Ik zou graag een lijst met filmtitels in alfabetische volgorde kunnen zetten. Ik weet dat dat met Excel en Word kan maar die toepassingen heb ik niet. Weet iemand nog een andere mogelijkheid (heb wel Tekstverwerker) ?
Dank bij voorbaad.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Hallo
Ik zou graag een lijst met filmtitels in alfabetische volgorde kunnen zetten. Ik weet dat dat met Excel en Word kan maar die toepassingen heb ik niet. Weet iemand nog een andere mogelijkheid (heb wel Tekstverwerker) ?
Dank bij voorbaad.
Download en installeer openoffice. Zij hebben een gratis alternatief voor alle office-producten.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik krijg constant, en uit het niets, de volgende melding:
Error while unpacking program, code 2. Please report to author.
Weet iemand wat dit betekent en wat ik er mee moet?
Alvast bedankt.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Welk programma heb je als laatste geprobeerd te installeren dan?
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Geen idee. Maar kan het iets te maken hebben met de adobe update installer?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja Adobe kan nog wel eens vaker moeilijk doen.
Klant van mij pa vroeg me laatst ook al wat ze daar elke keer mee moest.
Ik zou hem in ieder geval bij software in zijn geheel verwijderen en dan gewoon daarna weer opnieuw installeren.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Tip: Foxit reader is een compacter, sneller, en minder irritant alternatief voor Adobe Reader.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Heb Adobe er af gegooid maar krijg nogsteeds de melding. Geen idee waar het vandaan komt. Kan je op een of andere manier de achter de bron van zo'n melding komen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Met een Error while unpacking program, code 2 foutmelding zit je probleem hoogstwaarschijnlijk in je anti-virus. Word meestal veroorzaakt door een Microsoft update. Even je anti-virus eraf gooien en opnieuw installen. Dan zou het verholpen moeten zijn.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Dat zou best wel eens kunnen. De melding komt alleen als ik op het internet ben. Daar ben ik net achtergekomen. Ik zal eens kijken. Bedankt.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat vaak helpt is de melding 'googlen':
Error while unpacking program, code 2. Please report to author. - Google zoeken
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik heb het volgende probleempje. Ik heb uTorrent geïnstalleerd. Ik krijg dit als pictogram recht onderaan het scherm, maar nu is ineens Outlook verdwenen, met als gevolg dat ik geen e-mails meer kan verzenden of ontvangen. Het staat ook niet meer in mijn programma overzicht. Het is dus helemaal verdwenen. Hoe kan dat?
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Dat kan niet.
Harder zoeken zou ik zeggen..
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Bedankt voor de informatie. Ik heb hem inmiddels weer gevonden. 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Veel mensen die met hun neus zoeken altijd maar weer 
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Ik krijg mijn pc niet meer opgestart, ik krijg een zwart scherm.
In het midden staat: PCI device listing ...
Bus No. Device No. Func No. Vendor/Device Class Device Class IRQ
Daaronder en boven staan nog wat cijfers en gegevens.
Linksvanonder staat een soort van YoYo met een _ dat flikkert.
Weet je soms wat de oorzaak hiervan is of hoe het op te lossen valt?
En ik heb mijn pc al meerdere malen proberen op te starten maar tevergeefs.