- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Kan iemand me zeggen naar wat voor apparaatjes ik ongeveer zoeken moet? Kan het voor minder dan 4 a 500 euro?
Het kan, maar dan ga je je waarschijnlijk wel ergeren aan de traagheid van je computer.
Ga gewoon op zoek naar een 15'-laptop (geen 17' of groter, daar ga je toch alleen spijt van krijgen) met een zo sterk mogelijk processor (binnen je budget) en een minimum van 3gb ram. Winkelbedienden zullen je zeker verder kunnen helpen.
Let voor de rest dus niet op de harde schijf ruimte (je gaat toch genoeg hebben) en de grafische kaart (buiten dat deze eigenlijk zo zwak mogelijk moet zijn, anders betaal je extra voor performance die je niet ten volle gaat gebruiken).
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Mij is door kennis gevraagd komende week zijn PC met Windows2000 wat sneller te maken met o.a. opstarten en enige mutaties aan te brengen.
Enige (doormeet) programma's hier voor en een tool voor msconfig W2K heb ik op een USB-stick staan.
Nu is mijn vraag: USB-stick is FAT32, herkent Windows2000 dit bestandssysteem?
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ik werk via een internet verbinding met een draadloze router.
Nu is het probleem dat mijn signaalsterkte meestal niet hoger is dan "laag" op mijn vaste PC, terwijl mijn laptop wel een sterk signaal ontvangt.
Verder valt de verbinding nog weleens helemaal weg en moet ie de router opnieuw gaan zoeken en verbinding maken.
Ik ben aangesloten via een USB I en weet dat de verbinding sneller kan worden via USB II. Kan dat ook het probleem van de signaalsterkte oplossen, of ligt dat meer aan mijn ontvanger (die trouwens wel vrij nieuw is) of ergens anders aan?
Weten jullie ook wat een USB II ongeveer kost?
Is dit een kwestie van een kaartje uithalen en inprikken, of is dat lastiger?
Bedankt voor jullie suggesties!
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Help!!! Iets is zomaar aan mijn toetsenbordinstelling veranderd! In plaats van de dubbele punt krijg ik nu ±, puntkomma + Echt irritant, dus!
Hoe krijg ik mijn oude instelling weer terug= Vraagteken werkt dusook niet meer!
Alvast dank!
Heb ik ook al voorgehad en gewoon heropstarten lukte het terug. Zoals de vorige user een probleem heeft met de router valt bij mij ook soms de verbinding weg. Ik werk met een router op draad. Soms zit ik op een onbeveiligde verbinding. Waarom de laptop van de ene verbinding naar de andere gaat is mij niet duidelijk.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Weet iemand of je ook in andere programma's als Photoshop tot op de kb nauwkeurig de grootte van een plaatje kunt kiezen? Ik heb namelijk geen Photoshop en pas mijn plaatjes altijd aan met Microsoft Office Picture Manager, maar dat verslechtert de beeldkwaliteit enorm.
Dus bewerken en voor een hogere opslagkwaliteit kiezen.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Bedoel je voor de toevoegingen op MM? Want sinds een tijdje worden plaatjes die groter zijn dan 25KB vanzelf tot deze filegrootte gereduceerd.
Als je dan het volgende in de gaten houdt, dan zit het wel goed volgens mij:
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Bedoel je voor de toevoegingen op MM?
Ja, soms heb ik een JPG met bv formaat 250x300, pakweg 25 kb. Dan pas ik hem aan in Microsoft Office Picture Manager tort 200x240, maar dan wordt de grootte soms maar 12 kb, of zo! Of hij wordt onscherp of pixelig. Volgens mij moet het anders kunnen, maar ik weet niet hoe? Iemand????
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Irfanview al geprobeert? Kan je gemakkelijk resizen en de quality gaat niet verloren.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Irfanview al geprobeert? Kan je gemakkelijk resizen en de quality gaat niet verloren.
Hee, dat programma helemaal vergeten! Ik ga het gelijk proberen!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ja, en anders moet je even naar het compressiepercentage kijken, wat ik in de quote in mijn vorige post aanhaalde.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Helemaal vergeten jou en Knisper te bedanken. Het gaat prima met Irfanview! Tenminste, ik heb met de laatste toevoegingen geen klachten ontvangen! Het enige wat ik in Irfanview nog niet heb ontdekt is hoe je een plaatje kunt bijsnijden, maar dat kan altijd nog met Picture Manager.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
You're welcome
.
Ik selecteer altijd van welk segment ik een plaatje wil maken en dan kies ik voor crop selection, erg fijne tool. Of als ik een aantal pixels moet hebben doe ik dat natuurlijk met resize.
Lovebreeze
-
- 201 messages
- 8 votes
ik heb een nieuwe mp3 speler gekocht Q2 van samsung
hij werkte prima tot ik mijn pc liet formatteren
hij werd alleen nog herkent als een camera en ik kon er niet mee doen
ik heb het handmatig geprobeert te veranderen maar nu herkent hij hem helemaal niet meer
weet iemand hoe ik dit kan oplossen
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
je hebt 2 manieren van formatteren, even de andere manier proberen.
Lovebreeze
-
- 201 messages
- 8 votes
wel ik had eerst vista maar die was beschadigd dus heb ik er nu xp op staan
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Drivers downloaden en opnieuw (handmatig) installeren.
Lovebreeze
-
- 201 messages
- 8 votes
er komt nog steeds op dat het stuurprogramma niet correct is geïnstalleerd omdat het serviceinstallatiesector niet correct is in dat INF-bestand
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Help!!! Iets is zomaar aan mijn toetsenbordinstelling veranderd! In plaats van de dubbele punt krijg ik nu ±, puntkomma + Echt irritant, dus!
Hoe krijg ik mijn oude instelling weer terug= Vraagteken werkt dusook niet meer!
Alvast dank!
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
CNTRL/SHIFT gelijktijdig.
Je ziet niets gebeuren, maar het verandert de toetsenbord settings van international naar nederlands en vice versa (iedereen heeft wel een international toetsenbord)
Kijk of je in je configuratiescherm dat nederlandse toetsenbord kunt deleten (het moet dan niet als standaard aangevinkt staan) Alleen maar ellende met die NL toetsenborden...
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Wat is op dit moment de beste gratis antivirus software?
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Gebruik naar tevredenheid AVG. Dat was een tijdje geleden wel de beste gratis antivirus software.
Deze is misschien wel weer ingehaald door een ander programma.
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76930 votes
Avira staat volgens de consumenten bond op 1 ik draai het ook.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Ja, die ben ik aan het proberen, maar heb nu al problemen om updates te downloaden....
.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik heb zelf Avast. Werkt prima. Hiervoor gebruikte ik AVG, maar dat is nu zwaar kut. Heb ook Avira en Comodo geprobeerd maar die programma's werkten ook niet zoals ik het zou willen.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Een normale computergebruiker heeft eigenlijk geen virusscanner nodig. Draai al jaren zonder, nog nooit problemen gehad.
Een fatsoenlijk virus komt er toch zonder problemen langs.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Is ook wel een beetje zo. Maar het is nou ook weer niet echt een grote opgave om zo'n kreng te draaien. En mijne heeft nog wel eens (zelden) wat tegen gehouden.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2633 votes
Hiervoor gebruikte ik AVG, maar dat is nu zwaar kut.
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Mijn pc vindt mijn WD externe harde schijf niet meer.
Alles unplugged en weer aangesloten maar nog niets.
Help!!!
Edit: als ik de stekker van de adapter er in steek dan gaat het lampje op de adapter even aan maar gaat dan weer uit.
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Echt niemand een idee?
Er staat zo veel op dat ik niet kwijt wil