- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Weet niet of ik de vraag stellen mag maar:
Ik heb een illegale versie van windows xp pro eng. met automatische updates.
Sinds gisteren krijg ik bij het opstarten van mijn pc een melding van windows dat ik mijn windows legaal moet maken dmv de serial key in te vullen die ik natuurlijk niet heb. Naar velen gezocht op het net maar niet de goede gevonden. Kan nu mijn pc niet opstarten.
Moet ik nu maar mijn pc gaan formatteren?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ook opslaan? Want dan krijg ik zwart scherm.
Sorry voor de late reactie. Maar inderdaad, opslaan, dat gaat allemaal.
Windows Vista, ik weet niet of dat iets uitmaakt.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Mijn huidige externe harde schijf heeft soms wat keuren.
Nieuwe gekocht, Western Digital 1 TB. Wilde hem opdelen in verschillende partieties maar nu zie ik dat het FAT32 is en mijn schijven in de computer zijn allemaal NTFS. Wat moet ik nou doen?
Omzetten naar NTFS. FAT32 kan namelijk niet omgaan met bestanden groter dan 4 GB. Ik heb het ook eens gedaan op een oudere pc en dat ging gemakkelijk en zonder nadelige gevolgen.
Hier staat een uitleg over hoe je het kan omzetten:
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Bedankt.
Dus als ik het goed begrijp kan ik na die actie mijn hd in partities opdelen zonder problemen.
Begrijp ook niet waarom Western Digital de schijf dan FAT32 formatteerd, ze komen toch niet uit de klei.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Daar ga ik wel vanuit.
Ik snap dat FAT32 ook niet helemaal. Heeft dat nog voordelen ten opzichte van NTFS?
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Allemaal gelukt, volgorde iets anders, alles werkt.
Nogmaals bedankt.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Ik heb nogal een groot probleem, mn hele Office gebeuren is nogal van streek.
Hbe ik alles er af moeten halen, maar wanneer ik het opnieuw geinstalleerd heb zegt hij iets van 'office is niet geinstalleerd voor deze gebruiker, ga naar setup' of zoiets.
Maar in de setup kan ik niks veranderen en ik heb ook sowieso maar 1 user op de PC geinstalleerd, nogal raar dus, maar erg problematisch omdat ik outlook, excel, word etc. niet kan runnen.
.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik zou je één goede oplossing willen adviseren.
Gooi het eraf en installeer dit: http://nl.openoffice.org/
s0062423
-
- 682 messages
- 1739 votes
Ik zit momenteel met het volgende grote computerprobleem; Op een heel stomme manier is mijn externe harde schijf vandaag gevallen. (ongeveer van 30cm hoogte). Waardoor hij nu niet meer werkt. Als ik hem aan mijn laptop aansluit begint hij een vreemd geluid te maken en wordt hij niet meer 'herkent'.
Vallen de gegevens die hier opstonden nog te recuperen? Ik hoop van wel, want er stonden redelijk veel films en series op, een serieuze muziekmap en alles van mijn scriptie tot nu toe.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ook al eens gehad, heb toen partition magic gebruikt en heb elke file kunnen redden. Daarna even je externe HDD opnieuw formatteren.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Nou... als hij lawaai maakt bij aansluiten vrees ik het ergste.
Ik heb ook ooit een gevallen ext. HDD geprobeerd te redden met zulk programma's maar als er hardwarematig iets kapot is dan houdt het op.
Hooguit de AIVD kan er dan nog iets aan doen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Er zijn bedrijven die de data van kapotte HD's nog kunnen redden, maar dat gaat je wel veel knaken kosten.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Maak een deal met je buren en claim dat het buurjongetje het heeft laten vallen. Dan kun je met de WA verzekering nog wat redden 
s0062423
-
- 682 messages
- 1739 votes
Hmm, wat is AIVD?
Ik heb nog wat verder liggen turen bij configuratiescherm e.d. (ben een beetje een computerleek) en ben tot de volgende vaststelling gekomen; schijf wordt wel herkend, en werkt volgens pc perfect, bij hardwarebeheer. Maar als ik bij computerbeheer ga kijken wordt de schijf niet gevonden. Wijst dit niet gewoon op een kapot besturingssysteem ofzoiets. Dus als ik maw de externe harde schijf openvijs en rechtstreeks aan pc aansluit, geraak ik dan zo aan mijn data?
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Da's onze inlichtingendienst. (of bedoelt Stephan wat anders?)
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Dat bedoel ik. Ik zie dan ineens CSI achtige beelden, maar zoals BoordAppel al zei... dat kost een paar centen.
Ok... hier mijn ervaring met het redden van een disk.
Ik heb een programma dat heet easyRecovery. Dat kan behalve de standaard "undelete" opties ook een disk blok voor blok analyseren en een Un-Format uitvoeren.
Het probleem zou kunnen zijn dat het deel beschadigd is waarin de structuur van de disk staat. Het FAT deel. De computer ziet de disk dan nog wel, maar weet niet wat voor een disk en welke info erop staat. Kan een Mac disk, een Linux of Windows disk zijn ahw.
Wat ik destijds (met zweet in mijn handen) gedaan heb (en als laatstte redmiddel) is de schijf opnieuw formatteren.
MAAR DAN WEL EEN QUICK-FORMAT of SNELFORMATTEREN. Hierbij schrijft de computer enkel het eerste FAT deel over en geeft aan dat de disk "leeg" is.
Daarna kon ik met EasyRecovery de disk bit voor bit analyseren en alsnog een hoop materiaal terugkrijgen.
In het geval dat de disk gewoon toegankelijk is na her-formatteren, ligt daar nog een optie. Maar schrik niet. Als je de disk na formatteren gewoon in je verkennenr bekijkt is-ie leeg. Toch staan de bits nog zoals ze stonden en dat programma kan dat herstellen.
Wat ook belangrijk is, mocht je dit willen proberen.
Doe na het formatteren NIETS meer met die disk. Zet er niet 1 programmatje of bestandje op, want door de nieuwe F(ile)A(llocation)T(able) zou hij dat zomaar over de bestaande bestanden kunnen schrijven.
Hopelijk heb je hier wat aan.
O ja. EasyRecovery zal niet het enige programma zijn dat een disk zo kan analyseren (het duurt trouwens wel lang - mijn disk was 1TB en die deed er toen 13 uren over geloof ik)
EasyRecovery is niet gratis. Wellicht zijn er andere programma's op het Net die wel gratis zijn... ->en anders een torrent...
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Wil hier en daar wat aanpassingen gaan maken aan mijn pc..
Enkele maanden geleden de ram verhoogt van 512 naar 2GB.. en nu een nieuwe voeding(deze zit er al ruim 4 jaar in.. en maakt nogal wat herrie..
Ben van plan deze volgende week aanteschaffen: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=871200
Wat vinden jullie van deze keuze? ben gewoon benieuwd..
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7369 votes
Ik heb een nieuwe printer gekocht en hem met de hulp van de cd-rom geinstalleerd op mijn computer.
Nu moet ik hem nog toevoegen bij Configuratiesysteem-printer toevoegen, maar als ik op dat icoontje klik (printer toevoegen) gebeurt er niets.
Via hardwareinstellingen lukt het ook niet.
Help!
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Wat voor windows heb je, 98? Of iets anders dan windows.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5746 votes
Mijn geluid doet het niet meer (en ook toevallig nadat ik mn webcam heb geïnstalleerd). Mn boxen doen t nog gewoon (alles brandt nog) en volgens de volumesymbool rechtsonder hoort 'ie het ook gewoon te doen. Weet iemand toevallig wat er aan de hand zou kunnen zijn of waar er nog meer volume-opties zijn?
Thanks
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik werk op een Mac en die heeft soms de vervelende gewoonten om de melding te geven of ik de computer wil uitzetten of herstarten. Dit bericht blokkeert vaak mijn andere open staande schermen. Als ik annuleer komt het 9 van de 10 keer meteen weer terug. Als ik heel vaak annuleer stopt het wel, maar het is ontzettend irritant. Weet iemand waar dit probleem vandaan komt en misschien wel hoe dit opgelost kan worden?
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Mijn geluid doet het niet meer (en ook toevallig nadat ik mn webcam heb geïnstalleerd). Mn boxen doen t nog gewoon (alles brandt nog) en volgens de volumesymbool rechtsonder hoort 'ie het ook gewoon te doen. Weet iemand toevallig wat er aan de hand zou kunnen zijn of waar er nog meer volume-opties zijn?
Thanks
Ik neem aan dat de audio uitgang in conflict is gekomen met de webcam.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Mijn e-mailscanner geeft telkens aan dat ie contact maakt met een chello087271632350.chello.pl server..
Klinkt een beetje raar, is ook pas sinds kort en ik heb niet eens chello.
Zowel virusscanners als spywarescanners vinden niks. iemand hier bekend mee?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb het wel eens gehad dat ik een mail stuurde naar iemand met een chello account, mijn mailserver (yahoo) stond op chello's blocklist.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Ik weet niet wat ik daarmee kan. Mijn mail provider kan er kennelijk niks mee, ligt aan uitgaande mail of zo.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Help!
Als ik thuis de Pc opstart komt er zo'n geblokt schermpje met daarop "Video Mode not Supported". Ik kan dan helemaal niks meer doen.
Wel kan ik 3 keer F8 doen en kan ik opstarten in de veilige modus maar dat helpt niks want zodra het irritante schermpje er alweer vóór mijn bureablad is zit ik alweer vast en is uit en aanzetten het enigste wat ik kan doen.
Ik weet via google op m'n werk waar het aan kan liggen (Videokaart of
instellingen resolutie). Beeldscherm werkt wel op m'n werk trouwens.
Nu ga ik zo met oude Crt screen naar huis om te kijken of ie het daarmee doet, maar ik ben bang dat het aan m'n grafische kaart of drivers ligt.
Het probleem deed zich voor na het spelen en installeren van een Barbie game.