• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.131 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Ik heb een mogelijke, weliswaar tijdelijke oplossing gevonden met het programma Any DVD. Tijdelijk, omdat het programma een proefperiode heeft van 21 dagen.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Een vriend had me dit al aangeraden. Lijkt me niet onmogelijk om na gebruik meteen te wissen en te (her)installeren indien nodig - zo laten 'trials' zich wel vaker omzeilen.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Om wat extra ruimte te creeeren het een en ander van de computer verwijderd via configuratiescherm > software. Hiertussen stond ook een programma dat Realtek AC 97 Audio (ofzo) heette. Zocht het op op internet en leek me niet echt een programma wat ik nodig had (dacht dat het met teamspeak in games te maken had). Eenmaal verwijderd bleek het echter een noodzakelijk programma, ik kan nu geen gebruik meer maken van de volumeregeling en ik kan geen muziek luisteren of video's afspelen in iTunes. De installeer-cd kan ik echter niet vinden. Zijn er vergelijkbare dingetjes die je zo van het internet downloaden kan?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Kan je geen systeemherstel doen?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Lees hier dat dat jammer genoeg niet werkt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Even uitzoeken welke geluidskaart je hebt en dan de drivers van jouw type geluidskaart downloaden op de site van de fabrikant.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Hmm..

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Via de official RealTek site al geprobeerd?

RealTek

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heb je misschien een NVIDIA GeForce kaart in je pc zitten? Die foutmelding heeft meestal te maken met een conflict met NVIDIA GeForce. Dan heb je dus de drivers nodig van die NVIDIA card.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bij je pc moet je die NVIDIA cd-rom erbij hebben gekregen. Ik zal dus de hele mikmak re-installen.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Dat is volgens mij idd de kaart die ik heb. Het probleem is echter dat ik de cd-rom nergens terugvinden kan, vandaar dat ik op zoek ben naar een download. Bedankt voor de tips overigens.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Ah, de juiste software gevonden en hij werkt. Na enkele dagen zonder geluid gezeten te hebben, ben ik toch wel bijzónder blij er weer over te beschikken. Thanks man!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

You're welcome!

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Ik moet tegenwoordig 20 min. wachten tot m'n PC het doet aangezien hij eerst een aardig aantal keren uit zichzelf restart. .

Sinds ik zondag vanwege noodweer de stekkers er uit heb getrokken en ze daarna weer heb aangesloten heb ik dit probleem.

Beetje jammer, neem ik nota bene een keertje voorzorgsmaatregelen tegen stroomproblemen, krijg je dit, .

Iemand enig idee wat te doen? is het een voedingsprobleem of zo?

Na 20 min. blijft ie overigens wel stabiel runnen maar de volgende ochtend is het hetzelfde gezeik.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Lijkt mij idd een hardware probleem.

Lijkt me ook gekoppeld aan temperatuur.

Even mee brainstormen wát daarvoor gevoelig is.

Klinkt flauw... maar misschien stof? Even de stofzuiger erdoorheen halen?

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Ja maar.... het is iets wat plotseling ontstaan is na een (lijkt mij) redelijk aanwijsbare oorzaak, namelijk het in en uitpluggen van de stekkers.

Voordien had ik er geen last van gehad, zou iets te toevallig zijn als het ergens anders aan lag.

Ik heb alleen geen idee wat je daaraan moet doen.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Krijg je een blauw scherm? Of tijdens het windowslogo een zwart en direct in de reboot?

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Ik ben als het ware al opgestart en wil beginnen iets te doen en dan besluit hij te resetten. En soms wat eerder, tijdens het opstarten zelf al.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Ik neem niet aan dat je de stekker er uit hebt getrokken, terwijl de pc nog aanstond (al zou dat eigenlijk ook geen kwaad moeten kunnen)?

Ik heb hetzelfde gehad bij m'n vorige pc. Een nieuwe windows installatie mocht ook niet baten. Was toen een (stofvrij) hardware probleem (bij zware processen een cpu temperatuur richting de 80 graden...).

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Op mijn pc had ik ook diezelfde problemen. Deze werden veroorzaakt doordat ik alle pcstekkers op een stekkerdoos met een aan- en uitknop had. Ik het toen een andere stekkerdoos ertussen geplaatst en sindsdien heb ik geen problemen als ik de stroom eraf/ erop gooi met de knop. Misschien helpt dit een beetje.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Observator wrote:

Ik neem niet aan dat je de stekker er uit hebt getrokken, terwijl de pc nog aanstond (al zou dat eigenlijk ook geen kwaad moeten kunnen)?

Uiteraard niet.

Ik heb hetzelfde gehad bij m'n vorige pc. Een nieuwe windows installatie mocht ook niet baten. Was toen een (stofvrij) hardware probleem (bij zware processen een cpu temperatuur richting de 80 graden...).

Maar hoe kan dat dan? . snap er niks van.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Verder ook geen foutmeldingen, opstarten in veilige modus of errors ?. Ieder klein iets wat je tegenkomt of anders is kan al heel veel mogelijkheden elimineren.

Feit is dat ik zoiets ook had 2 jaar terug. Computer viel uit met regelmaat tijdens het opstarten, maar zodra hij eenmaal volledig was opgestart werkte hij prima de hele dag.

Uiteindelijk was het de voeding.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Mijn computer heeft een tijd problemen gehad. Bij netwerk activiteiten (o.a. internet dus, maar vooral van comp1 naar comp2) knalde hij er patsboem uit en een restart.

Soms een blauw scherm, soms niet. Blijkt "faulty" RAM te zijn.

Heb je onlangs ook nieuwe RAM erbij geprikt? Of misschien heeft de ram een "tik" gekregen.

De spanningstoevoer zou ook best kunnen. Probeer het eens op een "schone" stekker. Sommige fluctuaties vinden computers niet leuk.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Overigens... over temperatuur.... Zorg ervoor dat het interne er netjes uitziet. Overtollig flatcable netjes wegbergen. De airflow in de kast is ontworpen op een dichte kast. Denk dus niet dat een afdekplaatje bij je slots er voor niets zit. Paradoxaal zou je denken dat het meer koeling geeft, maar de beste koeling is er met een totaal dichte kast, omdat de Fan de luchtstroom dan precies langs de onderdelen voert.

Zorg er wel voor dat de roostertjes DIE er zitten, stofvrij zijn.

Zo maar even tussendoor.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

kos, ik denk dat dit moet werken.

Het is mogelijk het Boot.ini bestand door de war geraakt, wat je kan doen is opstarten met de XP cd en bij de setup venster "R" toetsen. Nu kom je in een DOS scherm type daar CHKDSk /P en toets enter.

Als dit is gedaan type FIXBOOT en toets enter dan "J" en toets weer enter dan EXIT en weer enter.

Dan moet je probleem gefixed zijn.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Ik zet m'n geld op de voeding, of de cpu die in de kookpan zit. Gelukkig zijn er programma's om te meten of je temperatuur te hoog zit, dus dat kan getest worden.

Bekenste van het stel is Everest

Het kan wel zijn dat Everest Home niet alle temperaturen laat zien. Zo kan het zijn dat de harde schijf wat ouder is en daarom geen temperatuur sensor heeft. Daarnaast laat Everest Home sommige temperaturen niet zien omdat het de gratis versie van Lavalys is.Optie danis de 30-dagen versie van Everest Ultimate Edition te downloaden en te installeren. Soms zie je bij deze versie meer temperaturen dan bij de Home Edition.

Is voornamelijk gespeculeer, kan natuurlijk ook iets anders zijn zoals Naomi al zegt

Maar dit is een begin, wil je de oplossing zelf zoeken ipv de hele handel naar de reparatieshop te brengen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik heb sinds februari/maart HDD Health. Zeer interessant programma om de 'gezondheid' van je pc een beetje in het oog te houden (temperatuur, bezette en beschikbere ruimte, welke sysytemen, enz...) Zie onder.

HDD Health utility for controlling the health status of your hard disks. HDD Health can discover a probable hard disk drive (HDD) fail BEFORE it actually occurs.

How does it work? HDD Health uses S.M.A.R.T. technology, included in all modern hard disks. S.M.A.R.T. is an HDD self-testing and monitoring technology described in detail here. Simplified, it looks like the HDD is continuously making self-tests and calculating some “attributes”, which reflect the current state of efficiency and status of the HDD. Each attribute means some detail in HDD status – total hours of work, count of read errors, and others. If after a self-test, the HDD "thinks" that its state is changed, it changes the value of the corresponding attribute. For example, if the time of spin-up from idle state changed, the HDD would change (lower) the value of the "Spin-Up Time" attribute. Each attribute has a threshold (lower) value and, at achievement, the HDD may stop working.

HDD Health monitors some critical attributes to check the hard drive health. You can see drive health status in percents in the main window of HDD Health.

Furthermore, HDD Health shows other useful information about your HDD - supported standards, list of the S.M.A.R.T. attributes, extended technical information, etc.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Nou, bedankt allemaal, klinkt idd logisch, ik zal er eens mee aan de slag gaan.

En Materny: nee, geen enkele melding gekregen en opstarten in veilieg modus verandert niets.

Stephan: ik zit in een behoorlijk stofvrije omgevinge en de kast is aardig gesealed. Hbe ook niks nieuws qua RAM gedaan.

Inmiddels wel service pack 3 eroverheen gegooid trouwens.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

speedy23 wrote:

[i]HDD Health utility for controlling the health status of your hard disks. HDD Health can discover a probable hard disk drive (HDD) fail BEFORE it actually occurs.

(afbeelding)

mja, lijkt me oke?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Perfect lijkt me. Hopelijk wordt het nooit omgekeerd. Anders gaat het stinken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.