- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Nou, het is nog ssteds niet opgelost.
Maar ik heb de optie uitgevinkt dat hij automatisch reset bij een probleem.
Nu krijg ik een groot blauw scherm met foutmelding, waarop staat dat Windows is afgesloten en dan een lading 0x0000005, 0xbf8028 meldingen etc. win32k.sys probleem.
geen idee wat ik er mee moet, iemand er bekend mee?
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Kan geheugen of videokaart zijn (of harde schijf). Geprobeerd geheugen te vervangen of videokaart drivers te updaten?
Geheugen kun je ook testen met Memtest (gratis te downloaden), heeft bij mij alleen nog nooit wat opgeleverd.
Kun je een complete foutmelding posten? Denk wel dat ze per keer verschillen.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Ha, toevallig las ik dat ook ergens, dus meteen gedaan.
Maar hij vindt inderdaad niks.
.
De foutmelding was precies:
Stop: 0x0000005, 0xBF8028EA, 0xB51B1C2C, 0x000000000)
Win32k.sys - address BF8028EA base at BF800000
Datestamp 48025f2a
Ik zal de volgende wel posten als ie weer crasht
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb laatst gehad dat hij steeds bij het opstarten in de slaapstand terechtkwam en ik hem steeds moest resetten. Dat lag aan het moederbord dat bijna versleten was. Heb toen maar een nieuw pc gekocht. Dus eigenlijk heb je hier niets aan, behalve dan dat ik weet hoe het voelt 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Kos, gebruik je orginele software(Windows)?
Misschien heb je een virus erop zitten. Veel mensen tegenwoordig denken dat zo'n gratis spyware(o.a AGV, Spy Docter en dat soort programma's) voldoende is om alles af te houden maar in werkelijkheid doet het niets(Bijna).
Bij opstarten van pc is het belangrijk dat je zo weinig mogelijk programma's opstart. Dus niet alles in 1 keer.
Je krijgt dan te maken met overclocking en dat wil zeggen dat je Cache geheugen vol raakt waardoor je CPU(processor) het niet aankan en voor vertraging of problemen gaat zorgen.
Cache geheugen is een soort buffer geheugen die er voor zorgt dat je verschillen dingen tegelijk kan uitvoeren. Hoe hoger je cache geheugen hoe meer speling je hebt.
Vaak draaien programma's door zonder je het weet. Ga naar Taak beheer en je kan zien wat er aan staat. Soms staat een nero 2 keer open inplaats van 1 keer.
Voer regelmatig opschonen uit van windows. Het haalt niet alles weg maar wel heel veel. Het schoont je tijdelijke internet bestanden en tijdelijke cache bestanden.Opschonen vaak doen als je veel op internet zit en download.(liefst elke dag)
Prefetch map leeghalen is ook heel goed. het maakt de pc weer sneller. De eertse paar keer start ie iest langzamer maar daarna weer top. Het opschonen moet je af en toe doen van Prefetch map.
LET OP: Alleen de map leegmaken en niet de map verwijderen.
Het opschonen heeft dus wel degelijk een funktie ook al beweren veel mensen vaak van niet.(In het algemeen)
De voeding zou kunnen maar k denk het niet, omdat de pc helemaal dan niet aangaat.
Als je in Boot heb gezeten dat je kan openen via msconfig in Uitvoeren raad ik je aan daar te kijken wat je hebt uitgevinkt.
PS het beste is daar weinig in te veranderen omdat je zomaar een verkeerde programma kan afzetten die nodig is om op te starten.
Als je dus wilt dat een programma niet start kan je dat beter via dat programma zelf doen in configuratie of instellingen en dan autostart ofzoiets uitvinken. De huidige MSN live is zwaarder dan voorheen. Kijk of daar iets autorun aanstaat en ook bijvoorbeeld msn vandaag uitzetten.
Als laatste kunnen er ook problemen zijn met je harde schijf.
Die kunnen voor dezelfde problemen zorgen.
Heb je Maxtor(Wat niet mijn favo is omdat die slecht tegen de warmte kan en al bij het minste geringste begint te zeuren) dan kan je naar hun site gaan en een soort schijfcheck downloaden.
PS het kan alleen op 3,5 discette gezet worden en die heb je nodig ook. Je moet hem naar zo'n discette downloaden en dan eruit halen en erin. HIj start dan op in bios en controleert of alles ok is.
Bij was ie stuk en diverse fouten dus nu andere en heb niet meer dat probleem gehad.
Ook je HDD schijf moet voldoende ruimte hebben om goed te kunnen draaien. succes.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Dank je, maar ik zit gewoon op een 2 g werkgeheugen dus die paar programmatjes tegelijk opstarten lukt nog wel hoop ik.
Spyware, virus... mwa, wie weet, heb niks gevonden, maar is het dan niet erg toevallig dat ik daar echt nooit last van heb gehad, alleen nu ik de stekker er een keer heb uitgetrokken...?
Het enige wat ik me kan voorstellen dat ik laatst gedaan heb wat betreft opschonen etc. is een registry cleaner er overheen gooien.
*Joly*
-
- 351 messages
- 0 votes
Ik heb last van CiD-Reclame niks helpt, heb echt van alles geprobeerd...

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Beste programma op CiD te bestrijden is Ad-muncher.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Als je Kos z'n foutmelding door google haalt krijg je een hele waslijst aan mogelijke problemen en oplossingen. Ik zie het nut er niet van in om te blijven vissen naar een mogelijke oplossing voor een probleem wat je nog niet eens weet
Al helemaal omdat je er al zo lang mee zit.
Gewoon lekker wegbrengen die handel naar een shop.
Heb je 1 a 2 dagen lekker rust , even geen irritante moviemeters meer en dan kun je hem weer goedwerkend meenemen.
Nadeel is een paar tientjes kwijt '' misschien meer als er serieus iets vervangen moet worden '', maar dan kom je toch niet aan onderuit dan.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Mijn scherm heeft het plotseling begeven.. was een vrij oud ding van 10jaar.. maar had altijd een goed helder scherm..
Heb nu dit scherm op het oog: http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?products_id=39611101
Weet weinig van schermen af.. maar zoek een goed helder scherm voor mijn films te kunnen kijken.. iemand een idee of ik hier een goede koop mee doe?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Van dat merk heb ik nog nooit gehoord, al zegt dat natuurlijk niet altijd iets. Ik heb zelf deze en daar ben ik erg tevreden mee.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Ziet er ook netjes uit! maar het ging me meer om de eigenschappen daarvan.. aangezien ik er toch 3 jaar garantie op heb .. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb eigenlijk ook een vrij ambetant probleem. Elke keer als mijn pc zich opstart leegt hij automatisch de prullenbak. Veel mensen vinden dit niet zo erg maar ik haat het in ieder geval. Ik heb alles al geprobeerd en heb zelfs naar een computermagazine (Clickx) gemaild en daar hebben ze antwoord gegeven maar dit klopt ook niet.
Op het internet heb ik maar 1 gelijksoortig probleem gevonden en dat is dit
Hoop dat iemand kan helpen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Heb nu dit scherm op het oog: http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?products_id=39611101
Die heb ik ook, en ben er erg tevreden over.
Arkadi.
-
- 797 messages
- 870 votes
Voor een paar euro's meer heb ik een 21 inch LG gekocht met belangrijkste 5 ms respons tijd.
En als je films wil kijken mescaline dan is een 21 toch fijner dan een 19.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Ziet er ook netjes uit! maar het ging me meer om de eigenschappen daarvan.. aangezien ik er toch 3 jaar garantie op heb .. 
Welke eigenschappen? Die twee beeldschermen zijn nagenoeg identiek.
Voor een paar euro's meer heb ik een 21 inch LG gekocht met belangrijkste 5 ms respons tijd.
En als je films wil kijken mescaline dan is een 21 toch fijner dan een 19.
Ligt eraan hoe ver je van je scherm zit. 19" is groot genoeg als je gewoon achter een bureau zit. Als je er echt veel verder vanaf zit kan je inderdaad wel baat hebben bij een groter scherm.
Die responstijd is overigens allemaal onzin. Elke keer als dat onderzocht wordt komen er veel hogere waarden uit dan de fabrikant opgeeft. Niet dat het veel uitmaakt want ghosting is echt iets uit het verleden.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Die heb ik ook, en ben er erg tevreden over.
Thanks.. denk dat hetdie danwel gaat worden.. 
En boordappel de eigenschappen zijn iddveel hetzelfde.. dus datzouwel goed zijn 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Gister de Belinea 1925 19 inch breedbeeld scherm gekocht.. gister avond mijn eerste film op gekeken.. heerlijk dat die zwarte strepen nu weg zijn bij wide screen dvds!
van een schermpje van 1998 naar dit breedbeeld scherm is een grote stap.. maar ben er toch erg blij mee
films kijken wordt nu veel beter 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Kan je in Word een afbeelding kantelen?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
Volgens mij wel. Met dat groene stipje toch?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Als het goedis krijg ikdeze week mijn 2gb Ram binnen van Alternate.. behoorlijk verschil wordt dat.. aangezien ik nu op 512 draai 
Vraagje.. als ik die ram erin gezet heb.. ziet mijn pc het dan automatisch? of moet ikdat instellen in de bios.. of in mijn besturings systeem..?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Als het goedis krijg ikdeze week mijn 2gb Ram binnen van Alternate.. behoorlijk verschil wordt dat.. aangezien ik nu op 512 draai 
Vraagje.. als ik die ram erin gezet heb.. ziet mijn pc het dan automatisch? of moet ikdat instellen in de bios.. of in mijn besturings systeem..?
Als de RAM correct is en goed geplaatst, dan ziet je PC dat automatisch.
Als de PC niet meer opstart, heb je een probleem 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Dank jullie, het is al gelukt. Alleen jammer dat het originele formaat van een dvd-hoesje te groot is om volledig te printen..
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb eigenlijk ook een vrij ambetant probleem. Elke keer als mijn pc zich opstart leegt hij automatisch de prullenbak. Veel mensen vinden dit niet zo erg maar ik haat het in ieder geval. Ik heb alles al geprobeerd en heb zelfs naar een computermagazine (Clickx) gemaild en daar hebben ze antwoord gegeven maar dit klopt ook niet.
Op het internet heb ik maar 1 gelijksoortig probleem gevonden en dat is dit
Hoop dat iemand kan helpen.
Niemand?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Als de RAM correct is en goed geplaatst, dan ziet je PC dat automatisch.
Als de PC niet meer opstart, heb je een probleem 
Wat kan er nou foutgaat met ram? kan er maar op 1 manier inklikken en de mhz maakt nietzoveel uit als dathoger is als datje moederbord aankan.. dan gaat tie gewoon kwa snelheid wat omlaag.. tenminste dat heb ik gehoord.. 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Niemand?
Geen idee Metalfist.. windows doet wel meer dingen automatisch wat erg irritant is.. kan hooguit zeggem gebruik Linux.. maar das natuurlijk een kwestie van smaak hahaha 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Wat kan er nou foutgaat met ram?
Er kan meer met ram foutgaan dan je denkt. Combinatie's van verschillende wil nog wel eens voor problemen zorgen. Onverklaarbare crashes kan ook aan de RAM liggen. Zeker als je TCPIP.sys in je blauwe scherm ziet staan.
Als je RAM inplugd en de computer geeft een lange piep of een serie korte en komt niet verder dan zwart beeld, dan weet je ook dat er iets met het RAM niet klopt. 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
heb kingston gekocht zelfde wat er nu ookal inzit.. maak me geen zorgen om het erin zetten verder.. weet ookdat verschillende merken bij elkaar kunnen botsen.. als mijn pc nietmeer opstart kan hetziijn dat mijn moederbord de snelheid niet aankan.. maar aangezien deze pc nog geen 3 jaar oud is.. en ik 4 bankjes hebzitten en die 2 gb ook verder besteld heb over 2 schijfjes van een gb.. lijktme dat het nietveel problemen hoord te geven.. of zie ik iets over het hoofd..? 
Ruben. K.
-
- 155 messages
- 50 votes
Graag advies svp,
Ik heb sindskort VLC player gedowload en heb na veel gekloot eindelijk achterhaald hoe ik naast mijn geluid ook beeld kan ontvangen, nou weet ik dat dit een bekend probleem is dus hetvolgende.......nu heb ik eindelijk beeld maar als ik het beeld naar vol formaat doe dan blijft het beeld schokkerig en heb echt alles al geprobeer met de insellingen etc etc....kent iemand het probleem en zo ja hoe los ik dit op
Ik hoop snel van een aantal vakundige filmliefhebbers te mogen horen.