• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.531 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

kos

• 46690 messages
  • 8846 votes

Dat laatste is duidelijk een geval van spyware.

Probeer eerst dat eerste probleem op te lossen zodat je spywaresoftware niet blijft hangen.

Zo'n file als dat mapje heb ik ook wel eens gehad. Je krijgt dan inderdaad zo'n melding maar toch kun je hem verwijderen als het goed is. Desnoods moet je andere files ernaast plaatsen die je ook kunt verwijderen en dan met alles selecteren dat ene filetje ook meepikken. En dan alles weggooien. Als die melding komt gewoon proberen om het alsnog te verwijderen.

Daarna je spywaresoftware weer gebruiken voor dat andere probleem.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

bedankt voor de tip!

Nu weet ik tenminste dat probleem 2 geen extra probleem is maar slechts een gevolg van, dat scheelt weer.

maar mocht iemand nog wat concretere tips hebben voor probleem 1 , het hoodsprobleem dus, dan graag.

(die file verwijderen lukt namelijk ECHT niet, heb het al zo vaak geprobeerd)

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Wat je zou kunnen doen is Hijack This instaleren. Dat programma een search laten doen. Dan krijg je een lange lijst. daar moet je vooral niks mee doen (heel belangrijk!), want dat kan problemen veroorzaken. Die lijst post je in een specifiek computerforum waar veel mensen met verstand van zaken zijn. Daar helpt iemand je verder welke files uit de lijst "fout" zijn en hoe je die weg kunt krijgen. En dat kan een flink karwei zijn.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/hijackthis.php

Wat ook kan helpen is zo'n vage site waarop je komt bestandsnaam van de file waar je niet vanaf kan komen googlen. Misschien kom je er op die manier achter wat voor spyware je hebt en vind je ergens een pagina die precies weet hoe je daar vanaf kan komen. Al is het in deze situatie, als je niet vanaf google kan doorklikken, wel een stuk lastiger.

Zelf ben ik niet expert genoeg (zeg maar gerust helemaal niet) om je echt te helpen, maar ik heb weleens last gehad van hardnekkige zooi en heb toen deze tips gehad. Heb het weggekregen op de tweede manier.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

thnx!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Wanneer ik wat al te enthousiast op mijn toetsenbord ram heb ik wel eens dat alle tekens ineens onder een andere toets zitten. Dus waar je normaal een ? mee zet verschijnt dan iets van $ ofzo.

Volgens mij is het makkelijk terug te draaien, maar ik heb geen idee hoe. Er moet een betere manier zijn dan de computer opnieuw opstarten. Wie helpt$

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Is het mogelijk in Microsoft Word een afbeelding in te voegen als achtergrond, waar gewoon overheen getypt kan worden?

Via Opmaak > Achtergrond > Opvuleffecten > Figuur kan ik wel een beschrijfbare achtergrond instellen, maar wanneer ik de pagina print is het gewoon een wit vel met enkel de tekst erop.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Ik heb een probleem met photoshop. Ik kan namelijk geen foto's meer bewerken omdat er, op wat ik ook druk, steeds een handje (ipv een pijltje of wat dan ook) voor afbeelding verschijnt. Heb dat probleem nog gehad maar weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb. Iemand een oplossing?

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

eRCee wrote:

Wanneer ik wat al te enthousiast op mijn toetsenbord ram heb ik wel eens dat alle tekens ineens onder een andere toets zitten. Dus waar je normaal een ? mee zet verschijnt dan iets van $ ofzo.

Volgens mij is het makkelijk terug te draaien, maar ik heb geen idee hoe. Er moet een betere manier zijn dan de computer opnieuw opstarten. Wie helpt$

Even tegelijk op de control en shift toets drukken..

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

hinie wrote:

Klinkt goed. Ik zal het de volgende keer proberen.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Kun je nu ook al. Gewoon even proberen dan zie je het.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ja! Het werkt!

Mijn dank is groot.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Oh ja, heb nog een probleem met een ander Adobe programma. Premiere (6.0) gaat enorm traag op Vista. Is dit normaal en hoe is dat evt. te voorkomen?

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Ik heb een groot probleem: mijn computer doet het niet meer! Als ik hem opstart krijg ik een menubeeld dat ik moet kiezen hoe ik windows op wil starten, als ik dat vervolgens doe (in alle mogelijke mogelijkheden) doet hij alsof hij opstart, komt er met een flits een blauw scherm voorbij, en komt het eerstbeschreven menu opnieuw, alsmaar door!

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Klinkt als een virus...

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

ik heb wel norton anitvirus hoor!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik heb ook een vraagje voor Windows-gebruikers.

Is het mogelijk om deze gewone map te beveiligen met een wachtwoord? En zo ja, hoe?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

speedy23 wrote:

Ik heb ook een vraagje voor Windows-gebruikers.

Is het mogelijk om deze gewone map te beveiligen met een wachtwoord? En zo ja, hoe?

De enige manier is als de disk waar de map opstaat NTFS is geformatterd. Dan kun je rechtsklikken op de map en beveiliging aanklikken. Daar kun je machtigingen uitdelen aan gebruikers. Ben je ingelogd via het openingsscherm dan kun je die map in. Andere gebruikers dus niet. Wil je zo'n map beveiligen dan moet je dus altijd eerst uitloggen en inloggen met een wachtwoord.

Helemaal foolproof is dit niet, want iedereen met een administrator account kan die machtiging weer veranderen.

Deel je je comuter met andere gebruikers die als "gebruiker" of "gast" zijn ingelogd... is het afdoende.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

*Nientjah* wrote:

ik heb wel norton anitvirus hoor!

Dat wil niet altijd alles zeggen..

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Stephan wrote:

(quote)

De enige manier is als de disk waar de map opstaat NTFS is geformatterd. Dan kun je rechtsklikken op de map en beveiliging aanklikken. Daar kun je machtigingen uitdelen aan gebruikers. Ben je ingelogd via het openingsscherm dan kun je die map in. Andere gebruikers dus niet. Wil je zo'n map beveiligen dan moet je dus altijd eerst uitloggen en inloggen met een wachtwoord.

Helemaal foolproof is dit niet, want iedereen met een administrator account kan die machtiging weer veranderen.

Deel je je comuter met andere gebruikers die als "gebruiker" of "gast" zijn ingelogd... is het afdoende.

Bedankt Stephan. Ik ben weer een beetje wijzer geworden.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat bij windows vista een andere administrator niet in mijn documenten (ik ben uiteraard ook administrator) kan kijken?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Zeer weinig problemen en nooit grote problemen ik ben windows vrij.. ben een linux-ubuntu gebruiker

hinie wrote:

(quote)

Ik dacht om-en-om op de control en shift toets drukken

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Ik probeer de ANYCOM bluetooth application software te installeren, maar er komt enkel een venster met preparing to install op en verder gaat ie niet. Waaraan kan dit liggen?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

JoeCabot wrote:

Ik probeer de ANYCOM bluetooth application software te installeren, maar er komt enkel een venster met preparing to install op en verder gaat ie niet. Waaraan kan dit liggen?

Heel voor dehand liggend..

Wordt het geblockeerd door een firewall..? of ander beveiligings program.?(kan ook de windows firewallzelf zijn..)

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Ik denk niet dat dat het probleem is.

thx anyway

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik ben momenteel op zoek naar software dat DVD's kan 'remasteren' (betere beeldkwaliteit, surround opzetten en dat soort toestanden), waarbij ook ondertitels toevoegen een optie mag zijn. Het zou fijn zijn mocht iemand me kunnen vertellen waar ik een goed programma'tje daarvoor kan vinden (wellicht niet gratis) en hoeveel dat dat kost? Dank bij voorbaat.

kos

• 46690 messages
  • 8846 votes

Een bestaande DVD remasteren? Een officiele uitgave?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ja. Is dat onmogelijk misschien?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

JoeCabot wrote:

Ik denk niet dat dat het probleem is.

thx anyway

Heb ook geen idee.. weet alleen dat windhoos programmas heeft van niks..

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Ik ben momenteel op zoek naar software dat DVD's kan 'remasteren' (betere beeldkwaliteit, surround opzetten en dat soort toestanden), waarbij ook ondertitels toevoegen een optie mag zijn. Het zou fijn zijn mocht iemand me kunnen vertellen waar ik een goed programma'tje daarvoor kan vinden (wellicht niet gratis) en hoeveel dat dat kost? Dank bij voorbaat.

Welk OS gebruik je als ik vragen mag?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.