• 178.038 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.633 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Hmm merk net dat 1 film het bij windows media player wel doet alleen kan ik daar geen ondertitels laden.

Edit:probleem soort van over.

VLC media player binnen gehaald en daar doet hij het wel.

Toch bedankt Quentin

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

schoonmaken...

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Plaktoetsen? Kan ook zijn dat een bepaalde toets is blijven haken, dat had ik ook weleens..

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Heb al een ingenieuze oplossing bedacht en toegepast: nieuwe batterijen!

Edit: Bericht van net overigens verwijderd, dat leek natuurlijk nergens naar.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Vraag:

bij PC van m'n dochter's vriendin is ineens geen toegang meer tot diskettestation, cd-speler en cd-brander. Tekst bij openen: toegang geweigerd.

Bij Aparaatbeheer staat bij deze 3 stations "Dit apparaat werkt correct". Ze worden dus bij opstarten wel gedetecteerd.

"Uitgaand verkeer" ook ff getest door via Nero iets op cd-rom te branden, en dat werd door Nero keurig afgewerkt.

Daarna werd dus ook de toegang tot 't gebrande geweigerd.

Beide flatcables nog opnieuw aangesloten, maar geen resultaat.

Geopperd werd Windows Prof. opnieuw te installeren, maar ja, als de cd-players niets uitlezen...

Defect op Moederboard? Wij wisten het gisteravond niet meer, wie o wie?

A.S.E.

• 386 messages
  • 1476 votes

Probleem met Internet snelheid. Plots gaat alles een pak trager en kan ik amper filmpjes bekijken op Youtube. Ik heb dan nog een ADSL verbinding. Het is de tweede keer in twee weken dat het gebeurt. Weet iemand wat het probleem is?

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ik weet dat KPN wat storingen met ADSL heeft gehad in sommige plaatsen. Maak je toevallig gebruik van een KPN-ADSL abo?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Eindelijk m'n lieve Appeltje binnen.

Infected

• 77 messages
  • 469 votes

@Dogie_Hogan (sorry voor de late reactie ):

Het KAN een defect zijn op je moederbord, maar wel een vreemde aangezien je cdrom speler en je diskettestation andere aansluitingen (IDE vs floppy drive controller) hebben, terwijl je harddisk wel lijkt te werken (IDE wss).

Windows installeren is de makkelijkste optie, hoewel ik hier persoonlijk niet voor zou gaan (ik zou het probleem willen weten en fixen).

Overigens heb je goed kans dat als je opstart met de windows XP cd in 1 van je spelers, dat 'ie dan wel in het installatiemenu komt (niet vergeten het booten van cd aan te zetten in het bios).

@A.S.E.: Check je machine eens op ad/spyware?

Infected

• 77 messages
  • 469 votes

@U-96: FOTO'S!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Infected wrote:

@Dogie_Hogan (sorry voor de late reactie ):

Het KAN een defect zijn op je moederbord, maar wel een vreemde aangezien je cdrom speler en je diskettestation andere aansluitingen (IDE vs floppy drive controller) hebben, terwijl je harddisk wel lijkt te werken (IDE wss).

Windows installeren is de makkelijkste optie, hoewel ik hier persoonlijk niet voor zou gaan (ik zou het probleem willen weten en fixen).

Overigens heb je goed kans dat als je opstart met de windows XP cd in 1 van je spelers, dat 'ie dan wel in het installatiemenu komt (niet vergeten het booten van cd aan te zetten in het bios)[email protected].: Check je machine eens op ad/spyware?

Ik ben eergisteren nog ff bij die mensen langsgeweest: zij hebben een Viruscontrole; ook CCleaner, Ad-aware en Spybot hebben niets aangetroffen.

Zij ondervinden verder geen problemen met reeds geinstalleerde programma's.

Bios staat op booten via HDD. Toen ik dat wijzigde in CD-station, bleef PC hangen bij herstart.....

Ik VERMOED dat moederboard alleen die HD en USB ziet en niet meer de A-drive en beide cd-roms.

Vrees dat "schone installatie" ook niet lukt, omdat de cd-roms niet uitgelezen worden (maar wel gedetecteerd).

(In Apparaatbeheer staat dat de A-drive en beide cd-romstations correct werken...)

Vreemd blijft ook, dat Nero een brandproces keurig afwerkt ("uit- gaand verkeer"), en met posief rapport lade opent. Bij uitlezen gebrandene (of andere software) zeggen beide stations echter: toegang not valid.

Liwwie

• 151 messages
  • 329 votes

Heb je al geprobeerd nieuwe IDE-drivers te installeren?

Het is me ook niet duidelijk of je al een paar keer een opstartroutine hebt gedaan met de IDE-kabel losgetrokken. Ook is het mij niet duidelijk of je brander en HDD op één IDE-kabel hebt lopen en of het je het al hebt geprobeerd over 2 IDE-kabels dus over 2 IDE-sloten.

Ook een idee is om de jumpersettings te veranderen naar CSS of juist Master-Slave..

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Liwwie wrote:

Heb je al geprobeerd nieuwe IDE-drivers te installeren?Het is me ook niet duidelijk of je al een paar keer een opstartroutine hebt gedaan met de IDE-kabel losgetrokken. Ook is het mij niet duidelijk of je brander en HDD op één IDE-kabel hebt lopen en of het je het al hebt geprobeerd over 2 IDE-kabels dus over 2 IDE-sloten.

Ook een idee is om de jumpersettings te veranderen naar CSS of juist Master-Slave..

Kabels losgetrokken, opnieuw aangesloten en ook uitgewisseld. Haalt niets uit. Brander zit met cd-romstation op 1 IDE-kabel. Diskette-station en HDD heb elk een eigen IDE kabel. Alleen de HD werkt nog.

lie

• 13 messages
  • 0 votes

Ben geen expert, maar heb al veel problemen opgelost met de "wijzigingen ongedaan maken met systeemherstel" functie in Windows XP.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

lie wrote:

heb al veel problemen opgelost met de "wijzigingen ongedaan maken met systeemherstel" functie in Windows XP.

Ook al eens een keertje gebruikt. Prachtfunctie is dit.

Liwwie

• 151 messages
  • 329 votes

Herstelfunctie heeft hardwarematig bij mij nog nooit gewerkt... de ultieme format /u /q wel....

Heb je na het lostrekken ook een paar keer zonder je tweede IDE-slot voor je speler en brander opgestart?? Als dat niet zo is... doe dat eens en sluiot dan opnieuw aan. Je hebt kans dat hij de setting goed zet.

Download de laatste ASPI drivers eens, dit helpt ook vaak. Verouderde aspi-drivers kan vaak van de één op de andere dag het geval zijn....

somebody

• 183 messages
  • 0 votes

meschien een gekke vraag maar ik heb geen verstand van computers maar kun je een dvd gewoon uit de winkel op je pc zetten als media bestand????????

en is dat legaal als het voor eigen gebruik is

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik heb al de hele dag problemen met MSN Messenger. Ik word eruit gegooid zonder dat ik het doorheb, mensen ontvangen m'n berichten niet en ik kom soms totaal niet binnen. Meer mensen met dit probleem?? Ik heb de Mac OS-versie, wellicht dat het daar aan ligt...

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Sinds ik mijn computer heb geformateerd, werkt een bepaalde usb poort niet meer. Usbehci.sys schijnt het niet meer te doen ofzo. Kan nu in ieder geval geen muziek meer op mijn mp3 zetten.

Iemand enig idee wat te doen?

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

jammer;

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Drivers van je moederbord (of usb-slot) opnieuw installeren?

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

heb ik geprobeerd maar dan word er gezegd dat service pack 1 en/of 2 het al zou moeten hebben. Dan stopt de installatie.

Ik heb service pack.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gewoon nogmaals die service packs installeren, misschien zijn er bestanden beschadigt.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

ok Ik zal dat proberen. thx

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Bah bah bah. Het lukt me maar niet.

Kan ik gewoon sp1 er afhalen die bij de software zat en een gepindakaaste versie op mijn computer zetten?

Of moet ik gewoon een gepindakaaste sp2 er bij zetten en is dan het probleem opgelost?

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Loop geloof ik een beetje tegen me zelf te praten maar ik sp2 geinstalleerd en het probleem is er nog steeds.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

U-96 wrote:

Ik heb al de hele dag problemen met MSN Messenger. Ik word eruit gegooid zonder dat ik het doorheb, mensen ontvangen m'n berichten niet en ik kom soms totaal niet binnen. Meer mensen met dit probleem?? Ik heb de Mac OS-versie, wellicht dat het daar aan ligt...

Msn heeft nou eenmaal soms van die vage bugs..

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

arkadi wrote:

Loop geloof ik een beetje tegen me zelf te praten maar ik sp2 geinstalleerd en het probleem is er nog steeds.

Ik ken het probleem, hadden er ook last van op mn werk. Ik heb het destijds zo opgelost:

- USB Driver deinstalleren

- Naam van je stick uit het register halen (met bijv. Resplendence Registrar)

- Opnieuw opstarten

- Deze driver installeren: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/838989/nl

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

somebody wrote:

meschien een gekke vraag maar ik heb geen verstand van computers maar kun je een dvd gewoon uit de winkel op je pc zetten als media bestand????????

en is dat legaal als het voor eigen gebruik is

Eigen dvd's op je hd zetten mag. Je mag zelf een kopie maken voor jezelf). Een film lenen en dan opslaan mag dus weer niet. Download bijvoorbeeld DVDShrink (gratis) om een dvd'tje te rippen. En dan afspelen met bijvoorbeeld VLCplayer of Media Player Classic (beide zijn gratis).

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ik blijf er maar problemen mee houden. Ik dacht, misschien weten jullie het hier. FireFox moet zogenaamd de beste browser zijn. Ik vind het alleen maar een rot browser.

Waarom laden internet pagina's enorm traag wanneer ik een website vaak heb bezocht? Pas na het verwijderen van cookies en dergelijke loopt het weer een beetje. Maar dan hooguit voor een dag. Bagger. Dit probleem heb ik tot nu toe gehad met elke versie van FireFox.

Gelukkig met IE niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.