- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Overstappen naar Mozilla zou ik zeggen. Imo de fijnste.
Ik gebruik al van in het begin Windows, begonnen met de 98-versie en nu heb ik al een paar jaar XP en ik heb nog nooit enige problemen gehad.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
True. Ik werk al drie jaar met Mozilla en nooit problemen mee gehad.
Die domme kreet van mij was gewoon woede als gevolg van irritant gedrag van IE. Ik moet na het intreden van dat virus mijn pc ongeveer 10 keer resetten voordat ik überhaupt wat kan doen op. Omdat ik geen Firefox meer heb, is IE de enige optie.
Maar die Apple komt zeer spoedig!
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Mozilla is misschien de browser met de minste problemen qua meldingen etc, echter het is wel onveiliger.
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Onveliger als Internet Exploder? Kan niet.
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
@ Madecineman
Is je brandprobleem al opgelost? Heb namelijk hetzelfde probleem en misschien kan je me wat tips geven.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Dus wel.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
@ Madecineman
Is je brandprobleem al opgelost? Heb namelijk hetzelfde probleem en misschien kan je me wat tips geven.
*zucht* Nee dus. Maar ik vermoed dat ik weet waar het probleem nu wel zit. Als ik in apparaatbeheer kijk bij mijn IDE/ATA ATAPI-contollers dan staat mijn primair IDE kanaal, waar mijn hardeschijf en mijn DVD-ROM op zijn aangesloten bij overdrachtsmodus keurig ingesteld op; -DMA, indien beschikbaar- zoals het hoort. Als ik echter kijk naar huidige overdrachtmodus staat deze op PIO! Dan is het geen wonder dat de PC zo traag is. Maar wat ik ook probeer ik krijg hem niet op DMA! Mijn brander die op het secundair IDE kanaal zit werkt wel gewoon goed (wat ik al vermoede het probleem ligt niet bij de brander maar op de harde schijf o.i.d.). Ik ga van de week als ik tijd heb de PC maar eens openschroeven en een nieuwe kabel aan mijn harde schijf/DVD-ROM/Moederbord hangen... kijken of dat werkt. En mischien ook nog eens de drivers opnieuw instaleren. Maar het is een taai probleem, als ik eruit ben laat ik je het wel weten.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik begrijp het niet. Ik heb al verschillende jaren I.E. en nog nooit problemen mee gehad. In mijn omgeving kan ik er zeker nog een paar tientallen met I.E. en ook deze werken zonder problemen. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Welke Apple koop je?
Ik heb een week getwijfeld tussen 3 Apples en het is uiteindelijk deze geworden:

De MacBook met o.a. ingebouwde webcam. Vandaag besteld, komende week in huis. Ik heb echt veel zin om Mac OS te leren. Niet dat ik anti-Windows ben, maar overstappen is voor mij een prima optie. Ik heb al veel lovende verhalen over Apple / Mac OS gehoord. Sowieso heeft het eenvoudige en zeer schone uiterlijk van Apple me altijd al aangesproken.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ga ik denk ik ook kopen, of de MacBook Pro. Twijfel nog een beetje. Moet eens zien wat m'n porotomonee aankan...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Plaatje is trouwens van de Pro (kon niet plaatje van de gewone vinden).
Voor 1099 heb je de goedkoopste gewone MacBook, 13-inch scherm. 512 MB geheugen (+ 100 euro = 1024 MB). 60 GB (+ 50 euro = 80 GB).
www.apple.nl staat heet heel veel op.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Je hebt ook trouwens helemaal geen gekut met schuifjes en schroefjes voor draden e.d. Alles gaat gewoon magnetisch, ook de klep. Erg praktisch.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Weet jij (of wellicht iemand anders) of het mogelijk is om in een MacBook extra Ram-geheugen in te zetten. 512 is me een beetje te langzaam namelijk. Heb liever 1, of eigenlijk 2 Gb...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Yes, 1 en 2 GB is mogelijk. 1 GB kost 100 euro extra. 2 GB 500 euro.
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Ik begrijp het niet. Ik heb al verschillende jaren I.E. en nog nooit problemen mee gehad. In mijn omgeving kan ik er zeker nog een paar tientallen met I.E. en ook deze werken zonder problemen. 
Dan komen jij en die mensen in je omgeving nooit op sites waar allerlei pop-ups al dan niet met gemene active-x scripts lopen of andere gemenigheidjes die standaard feiloos door IE doorgelaten worden, op dit punt is IE nog altijd zo lek als een gieter.
Ik denk dat 50% van de problemen die mensen hebben met hun computer zijn te herlijden tot dingen die doorgelaten zijn door hun browser, zowel IE als Mozilla.
Ik heb al zo veel computers weer tot leven moeten wekken bij mensen die IE als browers gebruikten waardoor ik het heb opgegeven om ooit nog eens vertrouwen te krijgen in IE.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Eens. Ik ben een ex-IE gebruiker. Had er steeds vaker een hoop gedonder mee. Nu al een paar jaar Firefox en scheelt echt oneindig veel. Ik wil nog voor geen goud terug naar het lekke en onveilige Explorer. Ik gebruik het alleen nog voor de steeds zeldzaam wordende sites die niet lekker met Firefox lopen. Ik ken veel mensen met exact dezelfde ervaring.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Is IE ook niet gewoon onveiliger omdat het meer gebruikt wordt en dus aantrekkelijker is voor virusmakers?
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Dat is ongetwijfeld een van de belangrijkste redenen, maar volgens mij is er meer aan de hand. Ik heb ook sterk de indruk dat de lekken die in IE ontdekt worden stukken ernstiger zijn dan die in Firefox ontdekt worden. Al ben ik verre van een expert. Heeft iemand een goede onafhankelijke test?
Vind Firefox ook stukken prettiger in gebruik trouwens.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Is IE ook niet gewoon onveiliger omdat het meer gebruikt wordt en dus aantrekkelijker is voor virusmakers?
Daar is veel van waar.
Dan komen jij en die mensen in je omgeving nooit op sites waar allerlei pop-ups al dan niet met gemene active-x scripts lopen of andere gemenigheidjes die standaard feiloos door IE doorgelaten worden, op dit punt is IE nog altijd zo lek als een gieter.
Wat betreft die sites, daar komen wij allemaal wel op hoor. Ik mag wel zeggen dat het probleem met de pop-ups helemaal voorbij is van het ogenblik dat ik 'Service Pack 2' heb geïnstalleerd en dit samen met mijn Symantec (Norton) antivirus (al van in 1998). Ik krijg (buiten de door mij 4 of 5 toegestane sites) letterlijk geen enkele pop-up meer voor mijn neus geschoven. Ze worden van de eerste tot de laatste geblokkeerd. Daarom dat ik zeg dat ik het niet begrijp dat er veel I.E.-gebruikers zijn die zoveel problemen hebben. Wij werken hier allemaal hetzelfde en de problemen zijn nihil.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Explorer. Ik gebruik het alleen nog voor de steeds zeldzaam wordende sites die niet lekker met Firefox lopen.
En zelfs dat is inmiddels overbodig. Firefox heeft inmiddels een extension die 'IE-tab' genoemd wordt, en waarmee je binnen FF een pagina kunt openen met IE-techniek. Speciaal voor sites die het in FF niet willen doen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
En zelfs dat is inmiddels overbodig. Firefox heeft inmiddels een extension die 'IE-tab' genoemd wordt, en waarmee je binnen FF een pagina kunt openen met IE-techniek. Speciaal voor sites die het in FF niet willen doen.
Maar let op: zo'n pagina wordt (onder water) dan wel gewoon door IE geopend, het is dus niet veiliger dan dezelfde pagina rechtstreeks in IE openen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Vandaar die agressieve pop-up deze week
Wat een rotzakken! Valt me toch tegen van FF.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Dat zo'n extension wordt toegelaten op hun site? Geen idee hoor, ik ken het beleid van FF natuurlijk niet. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het is toch een hele handige plugin? Je moet het alleen zien als een soort snelkoppeling naar Internet Explorer, en niet als een onderdeel van Firefox zelf
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ja, ik begrijp het nu. Ik dacht inderdaad dat het een kopie was van IE-techniek dat binnen FF kon draaien. Dat het een soort snelkoppeling is, had ik niet door. En, inderdaad handig voor als het niet anders kan.
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Vraagje:
Al mijn film kan ik gewoon afspelen op mijn PC maar bij 1 film krijg ik geen geluid en bij een andere film krijg ik wel de muziek maar zijn de dialogen zonder geluid.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Kijk eens bij de instellingen van je geluidskaart, misschien dat deze meerdere (surround)uitgangen heeft naast stereo. Dan zou het kunnen zijn dat je geluidskaart op verschillende geluidsuitgangen staat ingesteld terwijl je alleen maar je stereoingang aangesloten hebt. Zet het dan weer terug op stereo bij de instelling ipv surround of iets dergelijks.