• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.587 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

Infected

• 77 messages
  • 469 votes

Klinkt dus echt als een kaduuk moederbord.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1068610 -> Mijn eigen topic

Men verwees mij door naar:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//

Succes!

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Mijn vader heeft een probleempje met zijn PC:

Vanmiddag is er voor het laatst op de pc gewerkt en deze is daarna normaal afgesloten. Toen hij hem vanavond op wilde starten, kon Windows op de een of andere manier niet meer geladen worden. Windows is enkel nog te bereiken wanneer je deze opent in de Veilige Modus. Het systeem is al hersteld naar een controlepunt uit het verleden (14 juli, en na die datum is ook niks nieuws geïnstalleerd en zijn geen programma's verwijderd), maar ook daarna lukte het nog steeds niet om Windows normaal te openen. Het gaat hier om Windows XP Home edition.

Iemand enig idee wat hier aan te doen is ? Als er meer info nodig is, zal ik kijken of ik die kan achterhalen

EDIT: na heel wat geharrewar doet hij het nu eindelijk. Het opstarten duurt alleen erg lang (paar minuten). Blijft vaag ...

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Zeker een Microstar-computer die blijft vasthangen op het Pentium-logo?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Nee, een Fujitsu-Siemens met AMD 3500+ processor. Dat ding is nog geen jaar oud. Heb ook nog wat gegoogled en dat probleem komt vrij vaak voor zo te zien.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Quido wrote:

Dat ding is nog geen jaar oud.

Dan zou ik maar gebruik maken van de garantie!

Infected

• 77 messages
  • 469 votes

Spyware/adware/virusje misschien? Wanneer heb je voor het laatst hitman pro eroverheen gegooid?

The Hunter

• 1029 messages
  • 0 votes

Ik weet niet of het mag, maar anders verwijder deze post maar weer.

Ik heb de afscheidswedstrijd van Dennis Bergkamp in een paar avi-bestanden op mijn computer staan.

Nu had ik ze verwerkt met The FilmMachine, zodat ze op dvd kunnen, maar meerdere (verwerkte) bestanden kunnen dus niet op één dvd.

Iemand een idee hoe ik dat aan moet pakken?

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Iets kleins maar wel irritant. Ik heb op de een of andere manier die (soort van) balk weggehaald die net boven de taakbalk zit. Hier zie je bijvoorbeeld de url wanneer je met de muis over een link gaat. Hoe krijg ik deze weer terug??

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Beeld > statusbalk

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

The Hunter wrote:

Ik weet niet of het mag, maar anders verwijder deze post maar weer.

Ik heb de afscheidswedstrijd van Dennis Bergkamp in een paar avi-bestanden op mijn computer staan.

Nu had ik ze verwerkt met The FilmMachine, zodat ze op dvd kunnen, maar meerdere (verwerkte) bestanden kunnen dus niet op één dvd.

Iemand een idee hoe ik dat aan moet pakken?

DVD-shrink. Shareware (geloof ik)

Eerst gewoon naar DVD-file brengen (stel het is dan 6Gb) Daarna pas DVD-shrink erop los laten.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

BoordAppel wrote:

Beeld > statusbalk

héhé thanks!

The Hunter

• 1029 messages
  • 0 votes

Stephan wrote:

(quote)

DVD-shrink. Shareware (geloof ik)

Eerst gewoon naar DVD-file brengen (stel het is dan 6Gb) Daarna pas DVD-shrink erop los laten.

Bedankt, ik zal het eens proberen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb een vraag en ik hoop dat dit het goede topic er voor is.

Ik heb afbeeldingen op mijn pc staan, en dat zij CBR bestanden. Waarmee moet ik die bestanden openen, en kan ik die bestanden verranderen in pdf bestanden?

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

cbr bestanden kun je óf openen met een speciale cbr reader, of je kunt ze hernoemen (.cbr veranderen in .rar) en dan uitpakken, maar dan heb je allemaal losse bestanden. klik voor een cbr reader.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Bedankt Ik zal het eens op mijn gemak gaan lezen, en proberen.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Weet iemand hoe ik een backup kan maken van mijn adressenbestand bij Outlook? Eigenlijk is het niet zozeer een backup maar ik wil alle adressen naar Outlook op een andere PC overhevelen. Iemand?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Even iets heel erg triviaals:

Weet iemand misschien een smiley die bij een bad pun hoort? Zoiets als deze bijvoorbeeld .

Het liefste nog in Fok!-stijl maar dat zal er wel niet in zitten.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Bedoel je zoiets?

(afbeelding)

(afbeelding)

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Haha, nee .

Je kent dat toch wel dat als iemand een slechte woordgrap maakt of iets dergelijks, dat er dan een korte rimshot komt: "Ba-da-TSJING". Zie Chandler in Friends .

Nou is er niets zo leuk als constant slechte melige grappen maken, dus ik was benieuwd of er een smiley/emoticon was die daarbij hoort.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Wie herkent het volgende probleem en beter nog wat er aan te doen.

Sinds een paar dagen geeft Nero problemen op de PC. Bij het branden van een schijfje stijgt de CPU naar 100% wordt de PC traag als dikke stront en duurt het branden 30 a 35 minuten ipv de gewoonlijke 10 minuten. Ook de schrijfbuffer varieert tussen de 15 en 99%! Het ligt volgens mij niet in de drivers oid DVD schrijver staat netjes in ULTRA DMA Mode 2 en als ik een schijffje brandt met DVDdecrypter gaat wel alles goed. Uiteraard Nero verwijdert en opnieuw de laatste versie geïnstaleerd dit helpt nauwelijks! Gebruik ook gewoon mijn normale schijfjes (Arita DVD+R 8speed) en de schijfjes doen het uiteindelijk ook gewoon goed.

Ik weet het niet en een vriend van mij die systeembeheerder is op een hele grote school kon er ook niks zinnigs over zegggen

Dussss..... Welke hyperinteligente MM computernerd weet wat hier mogelijk aan de hand kan zijn?

The Lexx

• 426 messages
  • 3485 votes

ik ken het probleem dat sommige iso's met nero niet goed gaan en met dvd decrypter/alcohol120% wel, soms wil het nog afhangen van met welk programma de iso is gemaakt

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

probleem ligt waarschijnlijk bij je brander. Heb dat laatst ook gehad.

Brander is vrij gevoelige hardware.

Heb toen zelf nieuwe gekocht en probleem was voorbij.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Heb een Pioneer DVR109 krap een jaartje oud denk niet dat het dat is eigenlijk. Mijn ervaring is vaak dat het iets software-matigs is. Ik merk dat mijn PC zowiezo wat trager is geworden en sneller aan zijn 100% CPU gebruik zit. En ja de schijf is gedefragmenteerd, opgeruimd en er draait AVG en regelmatig Hitman-Pro. Laatste keer dat ik zoiets had was het Windows wat op een bepaald moment gewoon de brui er aan gaf. Mischien binnenkort documenten, muziek en foto's back uppen, Format C en en een nieuwe windows erop. Werkt altijd wel bij onverhoopte computerproblemen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Mijn lieve computer is na jaren trouwe liefde grotendeels gemold door een virus. Rust in vrede.

Deze week wil ik nog een nieuwe aanschaffen. Ik zit erg te denken aan een Apple notebook. Duidelijk is dat zoiets enorm moet wennen. Ik heb de voordelen al een beetje opgesomd. Mijn vraag is of er hier iemand is die ervaring heeft met Apple en mij wil vertellen wat allemaal wel en niet kan en of het aanraadbaar is? Kan MovieMeter überhaupt wel werken onder de internetprogramma's van Apple?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik ben zelf groot Apple liefhebber, ik zal proberen de zendingsdrang een beetje te onderdrukken

MovieMeter werkt 100% onder de browser van Apple (Safari), en daarnaast kun je ook gewoon Firefox installeren onder OS X (het besturingssysteem van Apple).

De voordelen: je krijgt een prachtig, snel, sterk, veilig en stabiel besturingssysteem tot je beschikking waarvan ik zeker weet dat je al na een paar dagen niets anders meer wilt. Maar ik zou wel eerst eens bij kennissen of in een winkel een beetje rondklikken om er een beter gevoel bij te krijgen

Een nadeel is dat je wel eens een situatie kan tegenkomen waarbij dat ene programmaatje net niet beschikbaar is voor de Mac. Tegenwoordig kun je echter eventueel ook Windows XP naast OS X draaien op je Mac, voor dat soort gevallen. Ook als gamer is de Mac (nog) niet aan te raden.

Een ander nadeel is dat het allemaal net iets duurder is. Nou ja, niet in vergelijking met vergelijkbare Windows PC's, maar Apple heeft geen complete instap-modellen van 400 euro zoals bv Dell. Ook is je keuze qua hardware beperkt wanneer je iets wil upgraden, het is niet zoals bij Windows dat je elke willekeurige videokaart op de hoek kunt kopen, en dat die vervolgens werkt.

En je zult inderdaad even moeten wennen, als je opziet tegen het aanleren van nieuwe dingen (of het afleveren van al die rare Windows-gewoontes), of als je denkt "XP dat is toch prima, waarom zou ik iets anders nemen" dan raad ik het niet aan

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Nou Jordy, erg bedankt voor je uitleg. Ik ben in deze niet vies van het aanleren van nieuwe gewoontes en het afleren van Windows. Ik gebruik al jaren Windows 2000 en dit werkt uitstekend, maar ik begin steeds meer interesse te krijgen in het compleet andere Mac. Ik speel ook nooit spellen op mijn pc, dus dat hoeft ook geen probleem te zijn. Als ik van de voor- en nadelen een balansje maak, dan zie ik dat de voordelen de nadelen ver overtreffen.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Volgens mij heb ik mijn probleem eindelijk gevonden. Laatste keer Hitman-Pro gedraait en die heeft een programma Spyware Doctor geïnstaleerd. In de standaard instellingen start dit gelijk op met Windows en werkt dan als een monitor op de achtergrond, het is echter een vrij lomp programma en gebruikt in rust redelijk wat capaciteit van de proccesor kwam ik na ruim een week achter. Uitgeschakeld en mijn PC voelt al gelijk weer een stuk plezieriger en vertrouwder aan qua snelheid. Binnenkort eens een DVD branden met Nero om te kijken of het probleem echt verleden tijd is.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Wat heb ik toch een schurfttakkehekel aan Internet Eplorer!!!!

Zo he, dat moest ik even kwijt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

U-96 wrote:

Mijn lieve computer is na jaren trouwe liefde grotendeels gemold door een virus.

Dat zal dan wel zijn omdat je onvoldoende bescherming hebt. Het is niet de eerste keer dat ik lees dat je problemen hebt.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

U-96 wrote:

Wat heb ik toch een schurfttakkehekel aan Internet Eplorer!!!!

Zo he, dat moest ik even kwijt.

Overstappen naar Mozilla zou ik zeggen. Imo de fijnste.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.