- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Jij bezoekt zeker nooit van die bepaalde sites 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Want zelf heb ik tot nu toe Norton gebruikt, MC Afee en nu Panda. Het probleem en grote ergernis van Norton was dat als het ging updaten, of scannen, meestal ongevraagd, het dan ook nog eens 90% van mn cpu gebruik in beslag ging nemen. Als ik dan met iets bezig was, een spelletje of anders, dan moest ik dus wachten tot Norton klaar was.
Ik gebruik van in februari 2002 al Norton en ik heb nog geen enkel probleem gehad. Hij heeft tot op heden nog niets doorgelaten.
Wat betreft de updates, die kan je toch gewoon zodanig programmeren dat het niet automatisch gaat? Ik wordt gewoon verwittigd als er een update is, en dan geef ik, wanneer ik wil het 'bevel' de update te gaan afhalen. Makkelijk. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Die Norton neemt gewoon enorm veel cpu in, zwaar klote. Neem gewoon AVG, is gratis, klein, simpel en werkt perfect.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Tja, maar misschien ook minder betrouwbaar dan..
Het is niet voor niets gratis.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Zeer betrouwbaar hoor
. Maar neem gerust een dure.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik heb ook AVG op aanraden van iemand op wiens oordeel ik vertrouw, fijn programma. Update meteen na het inschakelen van mijn PC en doet dat vaak en (mede daardoor) snel. Precies zoals ik het hebben wil.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Inmiddels gebruik ik al weer enige tijd ZoneAlarm Pro suite met volle tevredenheid. Ik ben er tot nog toe alleen maar zeer positief over te spreken, geen geheugentekorten meer, geen overmatig cpu gebruik. Het programmaatje is praktisch, zeer gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en betrouwbaar. Het vreet zich niet, zoals bijv. Norton doet, in je hele systeem. Ik merk nauwelijks meer dat ik een firewall heb aanstaan, maar toch ben ik beveiligd, dit is nou waar ik al die tijd naar aan het zoeken was. Hopelijk denk ik hier over een aantal maanden nog hetzelfde over. Goede tip Kos!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Als ik mp3-tracks afspeel kan ik ze niet renamen wat ik erg irritant vind. Ik moet dan eerst de track afsluiten.
Is er een foefje waardoor dit wel mogelijk is?
Ik heb het niet over ID3 tags, want die kan ik wel gewoon tijdens het afspelen wijzigen gelukkig.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Het is onmogelijk om tijdens het afspelen een bestandsnaam te veranderen en volgens mij zijn daar verder ook geen foefjes voor.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Als ik me niet vergis is het inderdaad Windows zelf die voor de locking van zulke files zorgt. Aangezien de file namelijk in gebruik is, en de filenaam gewoon onderdeel is van een file weigert Windows deze te overschrijven.
Als ik me niet vergis bestaan er wel trucjes (aangezien Windows af en toe files gelocked laat, zelfs al zijn ze niet meer in gebruik). Maar dat is registry geklooi geloof ik. Je kan zelfs als ik het me goed herinner die hele service uitzetten, maar zulke dingen zijn eigenlijk niet aan te raden.
Leer er mee leven
. Rename één nummertje, zet dat op en rename de rest. Zo doe ik het toch altijd 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Op zich niet nee maar ik zit ook met zo'n soort (zwaar irritant) probleem. Ik heb namelijk enkele bestanden op mijn pc staan die er niet meer vanaf willen. Elke keer als ik het wil verwijderen krijg ik de melding dat het bestand in gebruik is en ik eerst alle programma's die het gebruiken moet afsluiten, geen idee welke programma's dat dan zouden moeten zijn. In veilige modus lukt het ook niet. Kan je in Windows ergens zien welk programma een bepaald bestand gebruikt?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit is een goed programma om programma's definitief mee te verwijderen:
http://www.aevita.com/file/delete/
Trial versie is 15 dagen te gebruiken.
Ik had zelf ook een programma op mijn pc wat ik maar niet kon verwijderen. Met dit programma was het er zo af.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Dit lijkt ook wel zoiets, gratis. Heb het zelf niet gepropeerd, dus eigen risico
Meteen maar even van de gelegenheid gebruik maken om mijn computerprobleem voor te leggen:
Als ik de pc wil afsluiten en ik klik op 'Afsluiten' dan krijg ik dat venster waarin de opties Standby, Afsluiten en Annuleren staan.
Als ik vervolgens op Afsluiten klik, springt hij weer naar mijn bureaublad.
Ik moet de hele actie herhalen, (start --> afsluiten --> afsluiten) en bij de tweede keer sluit hij wel goed af. Ik snap niet waar het probleem ligt.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
BoordAppel: wel ja, ik gok dat het videofiles zijn ? 
Beetje rondneuzen op google (de error msg) en je vindt een hele hoop registry oplossingen die veilig zijn. Het is effectief een bug die in Windows zelf zit (weer even met de natte vingen, maar als ik me niet vergis probeert Windows dan zo'n preview van de file te tonen in z'n explorer venster en loopt het daar serieus mis).
Veel googlefun 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
@Hannibal
Wellicht een spyware probleem (vaak vage errors):
Registry scannen en opknappen:
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Thanks kapp, ik zal het proberen! Hitman Pro gebruik ik al, maar heb hem al een tijdje niet laten draaien.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes

Nope, twee bestanden waren geannuleerde updates voor spellen en een bestand was een .zip van een spel (1 gig, dus dat nam nogal wat ruimte in).
Dat programmaatje van kapp werkt trouwens perfect. Eindelijk van al die troep verlost! 
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Op zich niet nee maar ik zit ook met zo'n soort (zwaar irritant) probleem. Ik heb namelijk enkele bestanden op mijn pc staan die er niet meer vanaf willen. Elke keer als ik het wil verwijderen krijg ik de melding dat het bestand in gebruik is en ik eerst alle programma's die het gebruiken moet afsluiten, geen idee welke programma's dat dan zouden moeten zijn. In veilige modus lukt het ook niet. Kan je in Windows ergens zien welk programma een bepaald bestand gebruikt?
Ik ken dat probleem. Kan zijn dat het bepaalde bestanden zijn die je shared met programma's zoals Kazaa, Edonkey. Waarschijnlijk is het dan zo dat iemand die bestanden van jou aan het downloaden is. Soms kan het ook zijn dat een bepaald programma zoals Azureus (torrents) die bestanden aan het downloaden was, en je tussentijds die bestanden hebt gecanceled. Je zou het programma Kilbox moeten gebruiken om deze bestanden dan toch te verwijderen. Maar het kan zijn dat het dan alsnog niet wil lukken, dan moet je het gewoon via opdrachtprompt proberen.
Edit: zie dat het al gelukt is dus 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Dat was dus het geval, alleen waren dit legale patches die ik downloade in Firefox en geannuleerd heb. Het probleem lijkt me dus bij FF te liggen, al kan je dat nooit met zekerheid zeggen over een 4 jaar oude op Windows draaiende pc.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Ligt niet aan je pc, maar puur aan windows xp met diens bugs.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
In DVD en VHS > Apparatuur > Probleem met laptop:
Ik heb enkele maanden geleden bij Paradigit een laptop gekocht van het merk Acer 1642WLMI. In het begin ging alles nog goed, maar tegenwoordig kom ik steeds vaker hetzelfde probleem tegen. Als ik muziek luister via Windows Media Player/Winamp ZONDER koptelefoon, dus gewoon over de speakers van de laptop, krijg ik binnen niet al te lange een blauw scherm waarop staat dat de laptop een error heeft gevonden, Windows moet afsluiten en bezig is het met starten van de fysieke geheugendump.
Als ik muziek luister via een koptelefoon, krijg ik dat scherm niet. Als ik een videobestand kijk ZONDER koptelefoon, krijg ik dat scherm ook niet. Hoe kan het dat het scherm dan wel zo reageert als ik muziek luister? Kan het zijn dat ik te veel mp3's in de afspeellijst heb staan en dat het geheugen daarom te vol wordt?
Kan iemand me hiermee helpen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Op het blauwe scherm verschijnt een foutmelding en de naam van het bestand waar het probleem betrekking op heeft.
Noteer die bestandsnaam en zoek in google naar bekende problemen hiermee. Meestal een driverprobleem.
Op fora kun je meestal wel de oplossing lezen.
Infected
-
- 77 messages
- 469 votes
Klinkt vreemd. Het komt nog 't meest in de buurt van een geluidskaart probleem (wellicht een driver, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk).
Het kan ook een bijverschijnsel zijn. Wellicht dat die koptelefoon er niets mee te maken heeft, maar dat 't toevallig veel gebeurd als de koptelefoon erin zit.
Even een andere geluidskaart proberen is zeker geen optie?
Of nee: misschien maakt die minijack kortsluiting
en zorgt dat ervoor dat de boel de mist in gaat.
Hoe je dit oplost:
- Laat de computer een paar uur muziek afspelen met je koptelefoon. Als 'ie dan crasht, dan ligt 't dus niet daar aan.
- Doe daarna hetzelfde met je boxen. Crasht 'ie dan, probeer het met andere boxen.
- Crasht 'ie dan nog: probeer een andere geluidskaart.
En belangrijk: noteer de gegevens op het blauwe scherm!
Dat helpt nerds bij het oplossen v/h probleem.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit lijkt me puur een softwarematig probleem (Windows).
Ik heb ook wel van die vastlopers gehad. Moest ik een nieuwe driver installeren of een file verwijderen en het was weer goed.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het gaat om een laptop, geen externe boxen aangesloten. Als ik muziek draai met een koptelefoon op, heb ik het probleem geen enkele keer gehad. Het is alleen als we muziek afspelen zonder koptelefoon, via de boxen van de laptop.
Met films of dvd's kijken zonder koptelefoon, heeft hij dit probleem niet.
Ik vind het vreemd dat hij het zonder koptelefoon niet kan en met koptelefoon wel, waar zit hem dan het verschil in?
Dit is de error die het blauwe scherm aangeeft:
Kernel Data Inpage Error
0x0000007a
Ik heb echter nog nooit de fysieke geheugendump afgewacht, dat duurde me te lang, Misschien ligt het daaraan?
Infected
-
- 77 messages
- 469 votes
Dat 't om een laptop gaat, verandert alles.
Die fysieke geheugendump heb je ook niet echt iets aan. Dat laat alleen zien hoe je pc eruit zag op het moment van crashen. Je moet een goede nerd zijn wil je snappen wat er in die dump zit (en dan nog).
Je kan natuurlijk altijd een nieuwe driver installeren. Technisch gezien zou het kunnen dat dat het probleem is, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker omdat het niet duidelijk is hoe die driver werkt en hoe 'ie met de chip communiceert. Maar het missen van de bestandsnaam in het blauwe scherm doet me toch echt vermoeden dat 't een hardware probleem is (geluidskaart op moederbord).
Infected
-
- 77 messages
- 469 votes
Overigens is http://gathering.tweakers.net een beter forum om dit soort probleempjes op te pennen. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Gisteren zette ik muziek op zonder koptelefoon en deed ie het gewoon wel. Ik was echter niets anders op de laptop aan het doen, dus als ik hem verder met rust laat en niet te veel door de nummers skip, doet ie het wel. Ik snap er niets van.