• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.487 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Ik heb een heel raar probleem en hoop dat één van jullie me kan helpen.

Het is namelijk zo dat ik per ongeluk het bureaubladpictogram in de quick launch-menu heb verwijderd. Nou lukt het me niet om daar weer zo'n bureaubladpictogram te plaatsen.

Heeft iemand enig idee hoe dat moet?

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Anatolia wrote:

Het is namelijk zo dat ik per ongeluk het bureaubladpictogram in de quick launch-menu heb verwijderd. Nou lukt het me niet om daar weer zo'n bureaubladpictogram te plaatsen.

Heeft iemand enig idee hoe dat moet?

Open Notepad en tik daar het volgende in (of copypaste):

[Shell]

Command=2

IconFile=explorer.exe,3

[Taskbar]

Command=ToggleDesktop

Sla dit bestand op je bureaublad (of ergens anders) op als "Desktop.scf" (quotes niet vergeten, anders krijg je een bestand met de naam Desktop.scf.txt). Vervolgens kun je dit icoon terug in de quick launch slepen.

Overigens doet de toetscombinatie Windows+M hetzelfde.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Super!

Bedankt.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik maak me zorgen om mijn computer.

Je hebt bij het opstarten van Windows altijd dat eerst je wallpaper laadt, daarna je startbalk en daarna je overige iconen.

Nou gebeurde het vandaag voor het allereerst dat de startbalk en de iconen op de desktop niet laadde. Ik stond een hele minuut lang met een verontrust hart naar mijn wallpaper te kijken. Mijn computer maakte ook helemaal geen geluid.

Pas na een dikke minuut ging hij laden. Is dit slecht ofzo, of kan ik verwachten dat dit maar eenmalig is ?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Heb een oude Pentium 350 met een harde schijf van 4 GB. Had altijd gedacht dat ik daar wel genoeg aan zou hebben. Ik zag mijn ruimte al steeds meer afnemen, maar ik zag vandaag tijdens de defragmentatie-analyze dat ik nog maar 388 MB over heb...

Maar om een lang verhaal kort te maken, hoeveel MB moet ik absoluut vrij houden om het nog goed te kunnen houden, zonder dat het enige negatieve gevolgen voor mijn pc heeft ? Is het ook zo dat het laden van (programma's en) Internet hierdoor langzamer gaat ?

Ik merk trouwens wel dat het internet hier echt véél langzamer laadt dan op de computer beneden. Daar is het net alsof ik zweef bij het checken van de Updates...

Mijn pc is trouwens wel erg stabiel. Elke week een digitale schoonmaakbeurt. Mijn Bestanden-map afgaan en alle onnodige bestanden verwijderen, daarna de Prullenbak leeghalen, daarna defragmentatie-analyze en daarna Add-Aware het laatste schoonmaakwerk laten doen...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Als je Firefox gebruikt (ahum), en dat doe je, vindt die Ad-aware enkel wat onschuldige cookies.

Elke week een defragmentatiebeurt heeft weinig zin/nut. Een keer in de paar maanden is doorgaans ruim voldoende.

Je kunt nu beter voor een prikkie de harde schijf uitbreiden.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

kappeuter schreef:

Als je Firefox gebruikt (ahum), en dat doe je, vindt die Ad-aware enkel wat onschuldige cookies.

Klopt. Hij heeft de laatste keer ook telkens dezelfde 18 fouten gevonden. Ik update wel elke keer en ik laat alle fouten ook verwijderen.

Elke week een defragmentatiebeurt heeft weinig zin/nut. Een keer in de paar maanden is doorgaans ruim voldoende.

Dat klopt. Maartoch, zo is U. Die analyze hoort toch standaard in mijn schoonmaak-procedure.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

kappeuter wrote:

Je kunt nu beter voor een prikkie de harde schijf uitbreiden.

Eerst aan een prikkie zien te komen.

Bij deze: Iemand die een GOEDE tweede hands harde schijf heeft, we'll make an offer I can't refuse...

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

U-96 wrote:

Heb een oude Pentium 350 met een harde schijf van 4 GB. Had altijd gedacht dat ik daar wel genoeg aan zou hebben. Ik zag mijn ruimte al steeds meer afnemen, maar ik zag vandaag tijdens de defragmentatie-analyze dat ik nog maar 388 MB over heb...

WinXP kost me 1,23 GB, en hoewel ik dat tamelijk veel vind voor een besturingssysteem zullen we het daar verder maar niet over hebben. Win98 kost volgens mij circa 400 MB aan schijfruimte, Win2000 ietsje meer.

Als je een harde schijf van 4 GB nu helemaal hebt volstaan, moet je misschien overwegen om gewoon je bestanden op cd's te fikken en vervolgens van je harde schijf af te gooien, of eens kijken welke programma's je allemaal hebt geïnstalleerd die je toch nooit gebruikt. Defragmenteren zorgt er alleen voor dat de ruimte die je nog overhebt een beetje fatsoenlijk is opgeruimd, maar als je echt MB's wilt winnen moet je gewoon eens rigoureus handmatig je hele systeem nalopen. Hele zooi mp3's die je nooit luistert? Drie miljoen gratis programmatjes waarvan je niet eens weet wat ze doen? Weg ermee. Als je echt niks op je schijf hebt staan wat er niet af mag, dan pas kun je niet om een grotere harde schijf heen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Yak wrote:

Als je echt niks op je schijf hebt staan wat er niet af mag, dan pas kun je niet om een grotere harde schijf heen.

Bedankt Yak.

Het is dus inderdaad het geval dat ik niets heb wat eventueel weg kan.

Dus als iemand een harde schijf heeft en deze wil verkopen, meld het me alsjeblieft.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik zou zeggen: check Marktplaats. Daar worden +20GB harde schijven verkocht voor minder dan twintig euro.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Inderdaad. Lastig is toch wel dat verzenden geen mogelijkheid is. Harddisks zijn nogal gevoelig w.d.b.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Zag laatst een programma waarin computers van hijskranen werden gemieterd en nóg was alles intact

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Yak wrote:

WinXP kost me 1,23 GB, en hoewel ik dat tamelijk veel vind voor een besturingssysteem zullen we het daar verder maar niet over hebben. Win98 kost volgens mij circa 400 MB aan schijfruimte, Win2000 ietsje meer.

Als je een harde schijf van 4 GB nu helemaal hebt volstaan, moet je misschien overwegen om gewoon je bestanden op cd's te fikken en vervolgens van je harde schijf af te gooien, of eens kijken welke programma's je allemaal hebt geïnstalleerd die je toch nooit gebruikt. Defragmenteren zorgt er alleen voor dat de ruimte die je nog overhebt een beetje fatsoenlijk is opgeruimd, maar als je echt MB's wilt winnen moet je gewoon eens rigoureus handmatig je hele systeem nalopen. Hele zooi mp3's die je nooit luistert? Drie miljoen gratis programmatjes waarvan je niet eens weet wat ze doen? Weg ermee. Als je echt niks op je schijf hebt staan wat er niet af mag, dan pas kun je niet om een grotere harde schijf heen.

ik zou zeggen systeem herstel uitzetten.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Of gewoon regelmatig bij schijfopruiming ook alle herstelpunten behalve de laatste verwijderen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Laatst Spybot geinstalleerd, vond een hoop dingen incl advertentie materiaal.

Werkt Ad-Aware niet meer goed ?

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Je moet 'm wel af en toe updaten. Spybot vind ik sowieso wel iets fijner.

T.O.

• 2414 messages
  • 2791 votes

FisherKing wrote:

Laatst Spybot geinstalleerd, vond een hoop dingen incl advertentie materiaal.

Werkt Ad-Aware niet meer goed ?

Spybot en Ad-Aware kijken naar verschillende wares en zijn dus prima naast elkaar te gebruiken.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Is Spybot ook een gratis programma?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ja, Freeware.

Link

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Thanks.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Niks boven Hitman Pro (naast een goede firewall en virusscanner). Check!

keane

• 25 messages
  • 351 votes

ik heb de vraag of ik er op vooruit ga als ik een AMD Athlon 64 3000+ haal, ik heb nu een Intel Celedon D 2,66 (op het gebied van snelheid dan)

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Wat wel lekker is is dat je veel meer cache geheugen hebt met de AMD. Kan veel meer data verwerken....

Celeron moet je nooit aanschaffen, voor een paar euros meer heb je gewoon een betere processor.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ik wil graag een agenda op mijn computer hebben, maar ik heb geen idee waar je zo'n programma kan vinden. Weet iemand daar meer van?

T.O.

• 2414 messages
  • 2791 votes

Heb je Microsoft Outlook al geprobeerd? (niet Outlook Express dus)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

op deze site worden er GEEN Microsoft produceten aangeraden!!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

T.O. wrote:

Deze agenda gebruik ik ook en ik heb er zeker geen klagen van.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Mozilla heeft ook een kalender, link: http://www.mozilla.org/project... Maar of die goed werkt weet ik niet, ik moet 'm nog gaan uitproberen. Ook heb ik begrepen dat er een nieuwe kalender in ontwikkeling is onder de naam 'Sunbird'.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

T.O. wrote:

Ah, ik zal die eens checken. Ik zat zelf al in Outlook Express te zoeken maar kon niks vinden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.