• 177.948 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.669 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

@Jordy.

Over dat van laatst. Ik heb me énorm vergist over die versie van Internet Explorer, waarvan ik beweerde hier op werk 4.0 te hebben. Het is dus 5.00.2314.1003.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Heeft iemand enig idee hoeveel zo'n schoonmaak-CDtje kost ?

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Een CD Lens-cleaner bedoel je? Of een anti-spyware CD (zijn die er dan?)?

Als je het over een lens-cleaner hebt, dat kost zo'n 5 euro.

Ik heb ook last van zo'n startpagina die ik niet wil! Die about:blank pagina die steeds van die anti-spyware popups geeft! Ik wil hier vanaf! Ik ben een beetje bang dat die site zelf spyware op mijn computer zet! Weet iemand wat ik precies moet doen?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Sinds een maand of drie gebruik ik nu Spybot, die ik natuurlijk ook regelmatig update. Het vreemde is, dat Spybot bij elke scan steeds dezelfde 5 items vindt (register-veranderingen) en verwijdert.

Wie heeft enig idee hoe dat kan?

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Bij mij vind hij er ook steeds 1. Dso Exploit of zoiets, die krijg ik ook niet weg.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

jassonn wrote:

Bij mij vind hij er ook steeds 1. Dso Exploit of zoiets, die krijg ik ook niet weg.

Installeer DSO Stop en hij wordt verwijderd en komt NOOIT meer terug. http://www.nsclean.com/dsostop...

REGENCY

• 73 messages
  • 339 votes

Wat is DSO eigenlijk voor programma?? e.e.a. spyware programma´tje ofzo?

REGENCY

• 73 messages
  • 339 votes

En ik heb niet altijd alleen dso exploit..

Maar ook altijd DoubleClick en Avenue A, Inc. zelfs na het verwijderen.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ik hou het bij Hitman Pro. Die laat een aantal anti-spyware programma's achter elkaar draaien, houdt updates bij en is door een Nederlander gebouwd.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Op 31-01 het programma de eerste keer laten draaien en dit was het het resultaat:

- Ad-Aware SE Build 1.05

Objects identified: 157

- Spy Sweeper 3.5.0 (Build 189) (trial version)

Found: 75 file traces.

- Spybot Search & Destroy

60 spyware traces fixed

Nu net weer:

- Ad-Aware SE Build 1.05

Objects identified: 1

- Spy Sweeper 3.5.0 (Build 189) (trial version)

Found: 0 file traces.

- Spybot Search & Destroy

No immediate threats were found.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

De tip van de week, Yekezzez, bedankt

Maar de volgende keer zet ik Hitman pas aan het werk als ik ondertussen wat anders te doen heb, want die scan duurde precies een uur, waarin 'ie 3 dingetjes vond...

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Ik gebruik het al een behoorlijke poos en het is werkelijk een geweldig programma.

Binnenkort schijnt een sterk verbeterde verie 2 uit te komen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Mijn computer maakt de hele dag al een raar geluid. Dan stopt 't weer even voor 30 seconden, en dan gaat 't weer verder. Nooit eerder gehad.

Ik ging net aan de achterkant kijken en ik zag dat de ventilatieschachten doorspekt waren met stof. Ik blies even zacht en ik kreeg meteen een grote stofwolk voor m'n snoet. Zou stof wellicht de oorzaak kunnen zijn, en is het slecht voor een pc als er zich (veel) stof bevind bij die opening?

(morgen maar 's stofzuigen)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Stof is trouwens onoverwinbaar. Vanmiddag m'n monitor uiterst goed schoongemaakt en nu kan ik de stofdeeltjes als gewoon zien liggen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Waarschijnlijk een ratelende processorventilator. Die dingen kunnen bij langdurige blootstelling aan stof lawaai gaan maken. Heb ik ook een keertje gehad.

Sowieso; computer openmaken en de lawaaimaker localiseren.

Zo'n ventilatortje hoeft niet zo duur te zijn overigens. Die kun je los kopen.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Hitman Pro 2 is nu verkrijgbaar!

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

kappeuter schreef:

Waarschijnlijk een ratelende processorventilator. Die dingen kunnen bij langdurige blootstelling aan stof lawaai gaan maken.

Heb zonet alles voorzichtig gestofzuigd en het ziet er nu heel schoon uit. Ze maakt geen verdachte geluiden meer.

Sowieso; computer openmaken en de lawaaimaker localiseren.

Zo'n ventilatortje hoeft niet zo duur te zijn overigens. Die kun je los kopen.

Zal ik zeker eens doen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik baal nogal...

Ik krijg al maanden lang eens per dag een popupvenster wat zegt dat er nieuwe updates voor Windows2000 beschikbaar zijn. Absoluut geen last van verder. Ik deed alleen nooit wat met die nieuwe updates, totdat ik gisternacht eens op het idee kwam het toch maar eens te laten installeren. Ik dacht dat het om zo'n 5 tot 10 MB ging; bugs die verwijderd worden, programma's die verbeterd worden e.d.

Er werd ook niet eens laten zien hoeveel vrije schijfruimte het in beslag zou nemen.

Ging ik daarna eens kijken hoeveel vrije schuifruimte ik nog overhad: 270 MB van de ruim 450 daarvoor!! Ik had al zo'n last van ruimtegebrek, maar dit wist ik te compenseren door veel op te ruimen. Ik had met mezelf afgesproken een marge van 300 MB aan te houden, maar door dit grapje is er nu dus zo'n 180 MB voor NIETS in gebruik...

Iemand enig idee wat voor rommel er is bijgekomen en wat ik wellicht kan doen om dat te compenseren?

Op die popup klikken is echt mijn ergste zonde van 2005...

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Volgens mij kan je die updates verwijderen (althans bij winXP) via configuratiescherm>software.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Danke.

Ik zie net wel bij Add/Remove Programs dat er enorm veel Windows2000 Hotfix-rommel bij is gekomen. Dat verwijderen laat ik maar zitten of laat het aan m'n broer over.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Is dat niet erg onverstandig, om Windows-fixes niet te installeren of zelfs te verwijderen? Windows is natuurlijk sowieso al niet het meest veilige OS, maar als je dan ook de patches voor bekende veiligheidsproblemen niet installeert lijkt het me helemaal linke soep. Je computer wordt zo een speelbal voor iedereen die zin heeft om met je computer te kloten.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik ga niet rommelen met fixes van Windows. Hier staat de originele XP nog op, zonder service-packs.

Uiteraard staat alles verder strak via Norman.

Firewall en een erg actieve Virusscan. Nog geen problemen meegemaakt met deze oplossing.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Jordy wrote:

Is dat niet erg onverstandig, om Windows-fixes niet te installeren of zelfs te verwijderen? Windows is natuurlijk sowieso al niet het meest veilige OS, maar als je dan ook de patches voor bekende veiligheidsproblemen niet installeert lijkt het me helemaal linke soep. Je computer wordt zo een speelbal voor iedereen die zin heeft om met je computer te kloten.

Ik heb de opties van die Updates nagekeken en ik zag dat het stond ingesteld op automatisch downloaden en handmatig installeren. Waarschijnlijk heeft Windows dus die (bijna 2 jaar) dat ik op deze computer draai al die Updates gedownload, en gisteren heb ik ze allemaal in één keer laten installeren. Dat verklaart dus dat grote aantal MB's. Raar, maar gelukkig genoeg is mijn computer er niet langzamer op geworden.

Wat wel erg vervelend is, is dat de vrije schijfruimte die ik heb 7% van de gehele schijf is. Ik kan niet geheel defragmenteren, omdat ik niet op de 15% of hoger zit. Alleen 2% van de schijf kan gedefragmenteerd worden steeds. En zelfs dat kost dik 10 minuten.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

FisherKing wrote:

Ik ga niet rommelen met fixes van Windows.

Snap niks van die houding. Als je fixes NIET installeert rommel je pas met Windows, naar mijn mening. Struisvogelgedrag,

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Marketing leert dat die fixes dat helpen. Die marketing-truc is bij jou hard aangekomen ! Kangeroe-gedrag

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Heb je The Corporation al gezien Jordy ?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik gebruik helemaal geen Windows Nu jij weer

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

haha

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Zover ik weet en begrepen heb, betreft SP2 een 'reparatie', die vervolgens alle software uitsluit die niet door Microsoft wordt erkend. Met als gevolg dat bijvoorbeeld FireFox en ThunderBird niet meer werken. Lekkere reparatie... Ik hoef het niet.

Een bedrijf als Norman (virusscan/ firewall) heeft noodgedwongen een overeenkomst met Microsoft moeten sluiten, opdat na installatie van SP2 hun software nog zou werken op XP-systemen.

Toch maar eens 'The Corporation' zien?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat eerste is grote flauwekul. En als je denkt dat ik Microsoft ga zitten verdedigen zit je toch echt fout Ik vind Windows de grootste meuk die er bestaat. Maar ALS je dan toch voor Windows kiest, er worden grote gaten ontdekt, en je negeert de oplossing hiervoor die ze je leveren... dan vind ik dat erg onverstandig. Mag je natuurlijk zelf weten, maar om dit nou ook nog eens aan te gaan raden in dit soort topics...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.