• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.399 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

U-96 wrote:

Is het verschil tussen een mp3 met een bitrate van bijvoorbeeld 128 en 192 hoorbaar ?

Dat ligt aan jezelf. Ik hoor een duidelijk verschil, maar het ligt er ook aan op wat voor speakers/hoofdtelefoon je het luistert. Door brakke computerspeakertjes zal er niet veel verschil te horen zijn tussen bijvoorbeeld 128kbps en 256kbps.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Eerst dacht ik altijd dat er geen verschil te horen was tussen bitrate 128 en 192 maar dat is er wel. Niet altijd te horen overigens. Tussen 192 en hoger hoor ik geen verschil (op een Sennheiser hoofdtelefoon). Heb trouwens ook wel eens MP3s gehad met 192 bitrate die klonken als bitrate 96.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Persoonlijk heb ik het liefst mp3tjes van 192kbps of hoger. 160kbps kan ook nog wel, maar lager ga ik het liefst niet. 128kbps wordt altijd van gezegd dat het de standaard is, maar ik vind dat je het verschil vaak toch wel kan horen. Nadeel van 192kbps en hoger is dat bij langere nummers je al gauw mp3tjes krijgt van 10mb of hoger. Mijn grootste mp3 is 19.66 MB, maar die is dan ook 320 kbps. Mijn kleinste is 1.07 MB en die is 96kbps.

Als je dan een paar van die lange nummers hebt maakt het niet veel, maar als je er heel veel hebt die over de 10 MB gaat moet je een niet al te kleine harde schijf hebben

*Edit* krijg net een mp3tje dat nog groter is namelijk 25,51 MB (213kbps), je kunt het bijna geen mp3 meer noemen

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik luister m'n muziek op redelijk kleine computerboxjes van Thrust, 20 euro. Ik zou 't verschil niet echt zo goed kunnen horen dan. Dat nummer van 32 KB/PS stamt uit WOII, dus dat is wel hoorbaar, maar ik heb hier ook een mp3 met een bitrate van 96, waarvan ik niet eens verschil kan horen i.v.m. 128-192.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Je hebt tegenwoordig ook mp3encode- software waarbij je kleine mp3tjes kan maken met minimaal kwaliteits verlies dacht ik.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Wie helpt mij, ik kom er niet meer uit. Ik kan in Firefox niet bladeren in de MM discussies. In Opera doet hij het wel, maar in Firefox niet. Ik heb deze vraag al eerder gesteld in Opmerkingen, en Jordy zei dat het iets met mijn Java te maken had.

Ik heb de nieuwste Java nogmaals geïnstalleerd, maar het mag niet baten.

Bij options is Java enabled, ik heb Firefox 1.0 opnieuw geïnstalleerd. Hij doet het nog niet. Wat kan ik nog proberen, want ik wil graag firefox gebruiken omdat GMail niet goed werkt in Opera, wat ik normaal altijd gebruik.

Als ik onder Tools de optie Javascript Console selecteer krijg ik de volgende foutmelding:

-----------------------------------------------------------------

Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x8000ffff (NS_ERROR_UNEXPECTED) [nsIPrefBranch.getBoolPref]" nsresult: "0x8000ffff (NS_ERROR_UNEXPECTED)" location: "JS frame :: chrome://mozfbrh/content/mozfbrh.js :: toggleAutoFillInURLBar :: line 402" data: no]

------------------------------------------------------------------

Er moet toch een expert op MovieMeter zijn die dit snapt?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Misschien staan er nog (delen van) oude Firefox versies op je computer?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik heb 1.0 gewoon geïnstalleerd en niet eerst de oude verwijderd.

Misschien moet ik alles verwijderen, inclusief de map Firefox....:|

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik kan me zoiets voorstellen dat er conflicten zijn in de registry. Ik zou het met add or remove programs doen. Dan blijven geloof ik de bookmarks e.d. behouden.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

kappeuter wrote:

Ik zou het met add or remove programs doen.

Hoe doe ik dat? Wat voor programma heb ik hier nodig? (ik heb meer verstand van ........andere dingen)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik bedoel die Windows optie om programma's te de-installeren. Die optie vind je bij configuratie/control panel in het startmenu.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hannibal wrote:

Jordy zei dat het iets met mijn Java te maken had.

Jordy zei dat dat iets met je JavaScript te maken had. MovieMeter gebruikt geen Java. En het lijkt er inderdaad op dat er met het upgraden een keer iets fout is gegaan. Helemaal de-installeren, en dan de laatste versie opnieuw installeren lijkt me een optie, inderdaad.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Oh javascrip dan, ik wist niet eens dat daar verschil in zat. Sorry Jordy

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Jordy wrote:

Helemaal de-installeren, en dan de laatste versie opnieuw installeren lijkt me een optie, inderdaad.

Heb ik al gedaan, maar dit helpt niet, en als ik opnieuw installeer, dan heb ik al mijn instellingen en bookmarks nog, dus ik denk dat ik nu toch alles moet verwijderen incl. de map.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Geeft niet hoor

De chat is trouwens wél een Java Applet, dus het klopte niet eens wat ik zei

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik ga morgen wel weer even proberen, nu wil ik een film kijken (25th hour) Bedankt voor de tips.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik krijg in mijn FireFox dat Java ook echt niet aan de praat. Mijn favoriete spelletje kan ik daardoor niet meer in FF spelen. Heb die Java gedownload en geinstalleerd (het spel geeft de link aan), maar tot dusver geen enkel resultaat...

Dan vraag ik me af, waarom bouwen ze dat niet automatisch in zo'n browser...?

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik ben juist blij dat zoiets als Java of Flash niet standaard met de browser meekomt. Wordt het ding veel te lomp van. Firefox is juist zo oke omdat hij lekker 'lean & mean' is.

Maar dat het niet werkt is inderdaad wel curieus. Bij de installatie van de Java Runtime Environment vraagt hij expliciet met welke browsers je het wilt kunnen gebruiken.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

ik probeer mijn film op cd te branden.

Wie weet een goed programmatje om .mov te converteren naar vcd.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Wie heeft er hier weleens (of vaak) problemen met printers van Hewlett Packard ?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ja, hier. Het papier is zo vaak op . Wat is er aan de hand?

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

En eens in de zoveel tijd moet je er een nieuwe cartridge in stoppen, gek word je er van! Kloteprinters zijn het hoor.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Bij mij thuis hebben we de (o zo bekende) HP 6.0, die dus een produktiefout bevat. Een bepaald onderdeel ligt tegen een ander onderdeel die daardoor onbedoeld verwarmt wordt. Uiteindelijk, als je een printopdracht gegeven hebt, dan moet je blaadje voor blaadje in de papierlade stoppen...

Daar hebben we al een hele tijd een apart onderdeel voor ingebouwd, dus nu doet de printer het gewoon. Maargoed, toch blijft het irritant...

Datzelfde hebben we nu ook hier met de HP Laserjet 4000 TN. Das een grote kantoor-printer. Moeten we sinds gisteren dus blaadje voor blaadje invoeren om te kunnen printen. Heel vervelend als je grote printopdrachten geeft...

Die monteurs moeten nogsteeds komen trouwens...

Maar ik hoor vaker van mensen dat HP wat dat betreft een niet al te best merk is...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Hm, nooit last van gehad (behalve dat van die inkt ).

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

U-96 wrote:

Bij mij thuis hebben we de (o zo bekende) HP 6.0, die dus een produktiefout bevat. Een bepaald onderdeel ligt tegen een ander onderdeel die daardoor onbedoeld verwarmt wordt. Uiteindelijk, als je een printopdracht gegeven hebt, dan moet je blaadje voor blaadje in de papierlade stoppen...

Hahaa, geniaal! Ik heb namelijk ook zo'n oude verrotte HP die iedereen wel heeft gehad (je weet wel, deze) en daar moet je inderdaad ook elke pagina handmatig onder de roller schuiven. Het is een kreng van een ding maar ik ga pas geld uitgeven voor een nieuwe printers wanneer laserprinters voor thuis een beetje betaalbaar worden.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Nou, eindelijk, na veel gezeur en gedoe is die monteur toch nog vandaag langsgekomen en heeft die HP nagekeken. Het rubber wat op het A4-naar-boven-trek-rollertje zat was dus dusdanig versleten, en het papier op kantoor is al niet van goede kwaliteit dus dat was de oorzaak. Moest ik een week lang elke keer blaadje voor blaadje erin stoppen. Je moest dat ook maar in de vingers hebben. Een kwart seconde te vroeg je A4'tje erin stoppen en dat ding bleef vastzitten in de printer. Toner eruit trekken, en met een grote ruk je verkrachte A4'tjes eruit halen.

Geef mij maar een inktpotje en een veer.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

A4-naar-boven-trek-rollertje.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

speedy23 wrote:

A4-naar-boven-trek-rollertje.

Bij sommige printers kun je dat zien als je 1 van die kappen open zet. Ja, hoe moet ik het anders noemen... Dat ding rolt als 't ware een A4'tje uit de voorraad weg, naar de plaats waar het geprint wordt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik begrijp het, maar ik vraag me gewoon af, zo'n naam, hoe kom je erop???

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

speedy23 wrote:

Ik begrijp het, maar ik vraag me gewoon af, zo'n naam, hoe kom je erop???

Gewoon zelf verzonnen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.