• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Als je muis heel traag is, kan de computer vol zitten en kun je dus het beste even wat gaan defragmenteren en/of schoonmaken zoals Yak al zei. Maar als je muis echt niet meer werkt (gewoon geen beweging meer in te krijgen) is de kans dat het een virus is best wel groot, ja. Of de muis is gewoon kapot

LZA

• 474 messages
  • 1557 votes

Anatolia wrote:

Ik doe alles met Tab, wat erg frustrerend is wanneer je per ongeluk een keer te veel op die knop drukt.

Shift - Tab

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

petey wrote:

Ik denk dat ik een maandagochtendpc heb, want hij blijft maar kuren vertonen. Wie kan mij uitleggen waaraan ik dit te danken heb en vooral hoe ik het kan verhelpen:

Dat probleem hadden wij hier. Voeding en hard-disk gecontroleerd ? Die waren ok. Het bleek het moederbord te zijn ... (want ook opstarten via BIOS ging al niet meer)

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Anatolia schreef:

Yak! Wat doe je me nou aan!

Yak moet petey zijn.

Maar dat doet er niet meer toe, want mijn muis werkt plotseling weer.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Anatolia wrote:

Yak moet petey zijn.

Ik ben best tevreden met wie ik nu ben, hoor.

t_v_b

• 296 messages
  • 734 votes

Probeer eerst een te scannen met ad-aware van lavasoft. Misschien zit je pc helemaal vol met spam. Heb zo ook ooit een computer gezien bij mensen die dezelfde kuren vertoonde en heb toen gescant op spam. En alle rotzooi eraf gegooid en toen werkte hij weer goed. Anders moet je eens een herstel installatie uitvoeren zodat je niet al je gegevens kwijt raakt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

t_v_b wrote:

Probeer eerst een te scannen met ad-aware van lavasoft.

Heb ik ook gedaan, en sinds al die 'vuiligheid' van mijn pc is, draait hij weer zoals nieuw.

amco

• 197 messages
  • 2473 votes

Formateren die handel, en hij werkt weer toppie.

t_v_b

• 296 messages
  • 734 votes

amco wrote:

Formateren die handel, en hij werkt weer toppie.

Deed ik eerst ook altijd, maar omdat er zoveel tijd in gaat zitten als je thuis 6 computers hebt draaien dan verzin je wel iets anders.

En daarom zou ik niet zo gauw formatteren als het niet nodig is. En al helemaal niet als je er weinig verstand van hebt.

Dus ik zou eerst van andere mogelijkheden gebruik maken zoals wat ik hierboven al zei.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

kan het trouwens door de koeling veroorzaakt worden???? Ik merk dat het probleem begint als ik de pc een tijdje heb aanstaan. Wat kan ik aan de koeling veranderen?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

petey wrote:

kan het trouwens door de koeling veroorzaakt worden???? Ik merk dat het probleem begint als ik de pc een tijdje heb aanstaan. Wat kan ik aan de koeling veranderen?

1. De ventilator (zoals ik 't altijd noem) goed schoonmaken, of een nieuwe inbouwen.

2. Koelvloeistof op de processor doen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Totale voeding vervangen.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

U-96 wrote:

You must be kiddin'?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Fles ijswater eroverheen kan ook .

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

en dan natuurlijk het liefst als hij aanstaat zeker.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

EmDee schreef:

(quote)

You must be kiddin'?

Nee hoor. Je hebt van die speciale koelpasta voor je processor.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Pasta is wel wat anders dan koelvloeistof.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ok, da's inderdaad waar.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Dan bedoelde ik die pasta.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Pindakaas, pasta... What's next? Cervelaatworst?

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Phoenix wrote:

Pindakaas, pasta... What's next? Cervelaatworst?

Nee, de bolognese saus voor op de pasta!

t_v_b

• 296 messages
  • 734 votes

U-96 schreef:

(quote)

1. De ventilator (zoals ik 't altijd noem) goed schoonmaken, of een nieuwe inbouwen.

1. Dat heet geen koelvloeistof maar koelpasta en dat is nogal een verschil want koelvloeistof is vloeibaar en dat gaat natuurlijk niet.

Dus je moet een beetje koelpasta op de processor smeren en dan de heatsink erop doen.

Heatsink is dat metalen gedeelte waarop de ventilator vast geklikt zit.

Koelpasta is te koop bij iedere computerzaak.

2.Ook zou het kunnen zijn dat je ventilator is vastgelopen doordat er te veel stof in zat.

Dan zul je een nieuwe moeten kopen.

3 .Ook een optie is om gewoon je pc kast open te laten zodat hij beter koelt.

Ik zou zeggen schroef je pc kast open dan zie je het wel.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Raar verschijnsel van mij pc..

Gisteren voor 't eerst in maanden uitgezet (op een blikseminslag en vakantie na). Ik merkte na de vakantie dat mijn boxjes nogal kraakten als ik aan de volumeknop zat, tijdens 't afspelen van een mp3. Was binnen een paar uur weg.

Toen ik hem zojuist aanzette, kreeg ik precies hetzelfde.

Iemand enig idee hoe dit komt ? (boxjes elke dag uitgezet trouwens.)

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Waarschijnlijk maakt de potmeter geen goed contact meer. Krakende luidsprekers als je aan de volumeknop draait zijn heel gebruikelijk als je luidsprekers al wat ouder zijn. Geen ramp verder, maar als je er vanaf wil moet je gewoon even wat contactspray gebruiken.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Yak wrote:

Krakende luidsprekers als je aan de volumeknop draait zijn heel gebruikelijk als je luidsprekers al wat ouder zijn.

Deze zijn nog net geen 8 maanden oud, schat ik. Ze doen 't heel goed trouwens.

Ik merk nu dat het gekraak al bijna weg is. Ik zal er op letten hoe 't deze week gaat.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

De lompe manier is gewoon een paar keer wild je volumeknop helemaal open en dicht draaien. Wel zonder dat je muziek aan het draaien bent, natuurlijk.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik merk dat 't nu helemaal weg is. Morgen 's zien of 't weer komt. Ik vind 't verder helemaal niet zo'n punt.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Zet jij hem normaal gezien nooit uit Rogier?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

In vakanties en weekenden laat ik 'm altijd non-stop aanstaan. Nu ik weer school heb, moet ik 'm wel elke dag aan/uit zetten.

Nick Kang

• 973 messages
  • 488 votes

Ik heb sinds 2 dagen de nieuwe laser muis van Logitech. Dat is de MX1000. De muis werkt prima en ligt lekker in de hand. Maar ik heb één probleempje. Er zitten 2 knopjes op de muis zodat je in Internet Explorer 'vorige' en 'volgende' kan gebruiken. Alleen werkt dat niet in Firefox. Weet iemand hier een oplossing voor?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.