• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Diefstalbeveiliging voor laptops.

Het Amerikaanse SyNET Electronic heeft een systeem uitgevonden om gestolen laptops terug te vinden. Met nTracker kan je op eenvoudige wijze verloren of gestolen notebooks weer terugvinden. SyNET nTracker installeert zich in de bootsector en kan dus door een formattering van de harde schijf niet verwijderd worden. Op het moment dat iemand met je verdwenen notebook verbinding maakt met het internet wordt er onzichtbaar een e-mail naar het door jou ingestelde e-mailadres gestuurd. Bovendien worden de door jouw ingegeven mappen onmiddellijk vergrendeld. Op basis van de ontvangen informatie kan de locatie van de notebook exact bepaald worden en kan je jouw latop terug halen. SyNET nTracker is verkrijgbaar vanaf september en kost 49,95 euro. (bron: Het Laatste Nieuws)

Meer info op: www.synet.biz[/url]

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

En hoe weet de laptop dat hij gestolen is?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik denk dat het als volgt gaat:

Als de laptop verbinding maakt met het internet zal 'ie (zonder dat de gebruiker het merkt) wel verbinding maken met een Synet server waar geregistreerd staat welke laptops gestolen zijn.

Als deze controle als resultaat oplevert dat de laptop gestolen is, stuurt de laptop een e-mail (zoals hierboven beschreven).

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

De beveiligings-software herkent de netwerken die de gebruiker benut en/of heeft gedefinieerd en komt dus in actie als de laptop wordt aangesloten op een ander 'vreemd' netwerk.

Tenminste, dat is wat ik uit de uitleg begrijp...

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

En als ik 'm nu gewoon niet aan internet hang?

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Dan werkt het beveiligingssysteem niet

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Yak wrote:

En als ik 'm nu gewoon niet aan internet hang?

Een computer zonder internetverbinding is natuurlijk geen computer

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

FisherKing wrote:

Een computer zonder internetverbinding is natuurlijk geen computer

Een computer zonder internetverbinding is als een vis zonder water.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik heb sinds gisterenavond ook een probleem. Ik kan namelijk geen e-mailberichten meer verwijderen. Ik kan ze wel verplaatsen naar bijvoorbeeld de map concepten of naar de map verzonden items maar niet naar de map verwijderde items. Ik heb ook al een systeemherstel gedaan.

Ik krijg telkens de volgende melding: de geselecteerde berichten kunnen niet worden verplaatst. Er is een fout opgetreden.

Wat kan ik daaraan doen? Kan ik Outlook herinstalleren zonder mijn huidige mail die ik bewaar te beschadigen? Zo ja, waar kan ik een download vinden voor Outlook?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Outlook moet je kopen.

Exporteer je e-mail naar een veilig, gratis en goed alternatief (Mozilla Thunderbird bijvoorbeeld).

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

En Outlook Express zit standaard in Windows.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Beloning voor het verklikken van spammers.

De Amerikaanse Federal Trade Commission gaat een beloning uitgeven aan mensen die de identiteit van spammers onthullen. Volgens de commissie is minstens 100.000 dollar nodig om mensen over te halen collega’s, vrienden of bekenden te verklikken.

Om de verzenders van ongewenste mail te verraden is volgens de commissie minstens een bedrag van zes cijfers nodig. De FTC denkt dat een door de overheid gefinancierd systeem, met uitbetalingen tussen de 100.000 dollar en de 250.000 dollar, kan werken.

Die bedragen zijn hoger dan de beloningen die worden uitgeloofd voor het aangeven van zware misdadigers en terroristen. De FBI betaalt bijvoorbeeld 50.000 dollar voor tips die leiden tot arrestaties.

Volgens de FTC is het systeem haalbaar, maar zelf neemt ze geen standpunt in. “Wij worden overstroomd door spam en we moeten nieuwe oplossingen vinden voor het bestrijden van het probleem,” zegt senator Jon Conzine. “Financiële beloningen kunnen een goede aansporing zijn voor burgers om spammers aan te geven.”

Bron: Het Laatste Nieuws.be

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

bij Overigen > Algemeen > Internet Explorer Ellende:

Ik wil graag Microsoft Internet Explorer van mijn pc verwijderen maar op één of andere manier schijnt dit niet te kunnen. Ik heb al geprobeerd te de-installeren vanuit de lijst software, maar na het opstarten staat hij er gewoon weer op en moet ik meteen weer allerlei updates uitvoeren.

Ik heb ergens gelezen dat je gewoon je map Internet Explorer in de prullenbak moet gooien, maar dat lijkt mij nou niet de oplossing.

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit vreselijke programma van mijn computer af krijg?

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

De laatste keer dat ik het probeerde wou windows niet meer opstarten.

Maar dat is lang geleden, ten tijde van '98.

Internet Explorer is de engine waar windows op draaid als ik het goed heb, ik zou het maar niet doen.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Installeer anders Linux op je computer, of koop een apple

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Eigenlijk kom je niet om windows heen, en eerlijk gezegd valt windows XP mij 100% mee. Linux zou ik best willen gebruiken, maar ik speel ook nog wel eens games, en dat is meestal niet compatible. Alleen word ik gek van IE, ik gebruik Opera als mijn browser (perfecte browser trouwens, veel sneller na al die andere), maar af en toe komt er nog zo'n irritante pop-up of "dialoogvenster" van IE doorheen. Ondanks mijn Popupblocker. Als mijn antivirus-programma een virus ontdekt, zit hij altijd in IE!!

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

Alleen word ik gek van IE, ik gebruik Opera als mijn browser (perfecte browser trouwens, veel sneller na al die andere), maar af en toe komt er nog zo'n irritante pop-up of "dialoogvenster" van IE doorheen. Ondanks mijn Popupblocker. Als mijn antivirus-programma een virus ontdekt, zit hij altijd in IE!!

Daar heb je dus met FireFox geen last van.

Qua anti-virussoftware zweer ik overigens bij Norman. Niet de goedkoopste wellicht, maar wel de allerbeste. (Sorry voor de Spam )

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik heb Firefox ook op mijn pc staan, ook een geweldige goede browser, alleen heb ik hier één probleem mee: Ik kan niet terugbladeren in MM. Volgens Jordy lag dit aan mijn Java, die ik moest aanzetten, maar dat heeft niets opgeleverd. Ik krijg het niet voor elkaar. Bij Opera heb ik hier geen last van. En eerlijk gezegd vind ik Opera ook beter want ik ben verliefd geworden op het ingebouwde Email systeem. Als virusscanner heb ik Norton 2004 en ter aanvulling de gratis AVG.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Norton werkt volgens mij heel nauw samen met MS, of is zelfs een onderdeel daarvan. Het is dan ook niet gek dat een virus-melding in IE opent.

Zelf heb ik het automatisch met XP meegeleverde Norton onmiddellijk van m'n computer geknikkerd, en daar Norman voor in de plaats gezet. Norton vind ik de irritantste anti-virussoftware die ik ooit heb meegemaakt.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hannibal wrote:

Ik wil graag Microsoft Internet Explorer van mijn pc verwijderen

Internet Explorer is compleet geïntegreerd in Windows, en is niet (fatsoenlijk) te verwijderen. Ik bedoel, open eens je file explorer, of je controlpanel... dan krijg je ook gewoon een Explorer-window voor je neus.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Jordy schreef:

(quote)

Internet Explorer is compleet geïntegreerd in Windows, en is niet (fatsoenlijk) te verwijderen. Ik bedoel, open eens je file explorer, of je controlpanel... dan krijg je ook gewoon een Explorer-window voor je neus.

wat een ellendige man, die Bill Gates

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het is zijn OS, hij mag er mee doen wat hij wil wat mij betreft.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Dustyfan wrote:

Zelf heb ik het automatisch met XP meegeleverde Norton onmiddellijk van m'n computer geknikkerd, en daar Norman voor in de plaats gezet. Norton vind ik de irritantste anti-virussoftware die ik ooit heb meegemaakt.

Ik wil 'm wel proberen, maar je had het over "duur" en daar hou ik niet van.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dit kan trouwens beter in dit topic

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Inderdaad, had ik niet gezien, sorry

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

Ik wil 'm wel proberen, maar je had het over "duur" en daar hou ik niet van.

Wat is duur? Ik heb €120,- betaald voor een contract van 3 jaar. Misschien wel duur, maar altijd nog goedkoper dan een door virussen ontregelde pc, lijkt me. Bovendien scheelt het ook een hoop irritatie, en dat is me ook wel wat waard.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik zou het gratis en (van horen zeggen) goede AVG anti-virus draaien als ik Windows gebruikte.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Die gebruik ik al naast Norton. AVG vindt virussen die Norton niet vind.

Ik heb trouwens ook niet echt met virussen, want af en toe kom ik er één tegen die ik makkelijk met AVG of Norton verwijder, alleen ik wilde van IE af omdat die volgens mij virussen aantrekt. (de virussen worden toch meestal gescchreven voor IE). En ik haal programma's die ik nooit gebruik gewoon liever van mijn pc. Maar goed, het blijkt dus niet te kunnen.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik raad iedereen AVG aan, geweldig programma.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.