• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.900 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

In Overigen > Algemeen > Hulp gevraagd:

Ik zit met een heel raar probleem. Sinds vanavond doet mijn computer opeens gek bij het opstarten. Normaal opent hij MSN Messenger en Norton Antivirus, maar nu opeens niet meer.

En het rare is, ik kan ze zelf ook niet openen, net zomin als IE.

Als ik erop klik, zie ik de zandloper komen en verdwijnen en verder gebeurt er niets.

De enige browser die ik kan openen is Firefox, maar dan kan ik geen enkele site openen waarvoor ik een paswoord moet invullen. Vul ik ergens een paswoord in, dan reageert de browser totaal niet meer.

En het rare is dat als ik de computer afsluit, ik wel Norton en MSN Messenger zie langskomen, maar natuurlijk niet meer kan starten, omdat de computer alles aan het afsluiten is.

Is er iemand met voldoende computerkennis om me te vertellen wat er mis kan zijn?

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Misschien zit er ergens een trojan virus? Online virusscanner proberen, als je Norton niks vindt.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

de online virusscanner werkt alleen onder IE en die krijg ik niet gestart.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Je moet windows in de veilige modus opstarten, dan kan je denk ik wel de viruscanner opstarten. Dat had ik een keer en toen was er ook een virus aan t werk.

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

En als dat niet wil moet je zorgen dat je het antivirus programma F-Prot for Dos op cdtje krijgt, is gratis te downloaden van http://www.f-prot.com/download/home_user/... dit ff op cd fikken en dan kun je de pc opstarten vanaf de cd en de virusscanner draaien zonder dat je in Windows zit.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Ik kon het probleem alleen verhelpen door mijn computer alles te laten terugzetten in de stand zoals ik heb gekocht had.

Alleen nu heb ik een ander probleem. Bij het starten krijg ik de melding dat Windows geen lokaal profiel kan aanleggen en dat ik een zwervend profiel krijg. Volgens dezelfde melding zou dit aan onjuiste bestandssysteemmachtigingen of netwerkproblemen kunnen liggen.

En zover gaat mijn kennis dus niet. Ik heb geen idee wat ik moet doen, maar nu onthoudt de comp dus geen enkele instelling.

Wie weet er raad?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hackers kunnen via Winamp in uw computer.

In 's werelds populairste mp3-speler, Winamp, zit een ernstige fout waardoor hackers de controle over computers eenvoudig kunnen overnemen. Dat heeft de zogeheten Waarschuwingsdienst, een ICT-afdeling van de Nederlandse overheid, gemeld.

Hackers kunnen de computer binnendringen als de gebruiker van het afspeelprogramma een hyperlink aanklikt. Dan wordt een programma opgestart, dat daarbij Winamp als intermediair gebruikt. Hierdoor kan de hacker in de computer virussen en internetwormen installeren en starten. Dit probleem doet zich voor bij de Winamp-versies 2.91 tot en met 5.02 met Windows als besturingsprogramma. Bij de nieuwste versie 5.03 is de fout hersteld.

De hyperlinks kunnen ongevraagd toegestuurd worden per e-mail of als pop-up op een site te voorschijn komen. In de praktijk zijn nog geen meldingen bekend dat hackers via deze methode te werk zijn gegaan.

Behalve virussen installeren kunnen ze ook in persoonlijke gegevens rommelen, zoals creditcardnummers of wachtwoorden. Verder is het mogelijk om bestanden te herschrijven zodat ze onbruikbaar worden.

Winamp is een van de meest gebruikte afspeelprogramma's. Het is in zijn verschillende versies wereldwijd al tientallen miljoenen keren gedownload. (JDV, belga)

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

Die fout zat laatst ook al in Windows Media Player.. hetzelfde probleem, even windows update en het is weer opgelost.

jester

• 806 messages
  • 1245 votes

Er is een nieuwe versie van spywareblaster, hij ondersteunt nu ook Firefox. Bovendien heeft ie nu een auto-updatefunctie.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Was dit het topic waar we het over Thunderbird hadden? Het beste mailprogramma voor Windows en Linux ('t Is er ook voor de Mac, maar daar kan ik niet over oordelen). Versie 0.6 is uit.

wie wil nou geen mailclient met zo'n geil icoon

(afbeelding)

En het is nog steeds een superclient met geweldige spamfilters en erg fijne support voor meerdere accounts. En het is helemaal gratis, en compleet opensource.

http://www.mozilla.org/products/thunderbird

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Jordy wrote:

wie wil nou geen mailclient met zo'n geil icoon

Ja, doe mij ook zo'n kruisje!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

zo dan

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ziet er erg mooi uit.,maar geil wil ik het niet noemen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De Duitse definitie van geil.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Oh?

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Die John Hicks is echt een top designer. De Firefox-icons waren ook al zo vet als een donut.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

kappeuter wrote:

De Duitse definitie van geil.

Zoals bij ons de West-Vlamingen. Die kunnen de G moeilijk uitspreken. Het is net een H. Oppassen dus met die jongens...

chiquita

• 1109 messages
  • 1683 votes

Ik gebruik Bazooka en Ad-Aware 6.0. Heb zo nergens last van.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Harry Potter-computervirus duikt op.

Fans van Harry Potter opgelet. Het eerste Harry Potter-computervirus is een feit. Het gaat om een Netsky-P worm die zich schuilhoudt in e-mail. De e-mail bevat bijlagen zoals “Harry Potter 1-6 book.txt.exe” en “Harry Potter game.exe”.

Mensen die hem openen kunnen geen online spelletje spelen, maar hebben een virus aan hun broek. Het virus vertraagt aanzienlijk de surfsnelheid en verzendt zichzelf door naar alle adressen die zich in je adressenboek bevinden.

De Britse internetprovider Sophos heeft de afgelopen 24 uur al 5.000 klachten van klanten ontvangen. Volgens virusexpert Graham Cluley van Sophos verspreidt het virus zich enkel als de bewuste mail geopend wordt.

“Door het virus te linken aan de Harry Potter-gekte gaan jonge gebruikers sneller de mail openen en zo het virus binnenhalen. Mensen proberen over heel de wereld zo veel mogelijk over Harry Potter te weten komen en dat weten de makers van het virus ook,” zegt Graham Cluley.

Het Nestsky-P virus was een van de grootste computervirussen van de afgelopen jaren. Het is niets nieuws dat het virus wordt gelinkt aan een populaire kinderfilm. Een variant van het virus heette in 2000 ‘Pikachu’ naar het figuurtje uit de populaire Pokémon-tekenfilms.

Bron: Het Laaste Nieuws

blabla

• 2070 messages
  • 5242 votes

speedy23 wrote:

De Britse internetprovider Sophos

Sophos is geen internet provider, maar een anti virus software ontwikkelaar.

Sophos

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

ik heb dat mozilla nu gedownload, maar ik vind dat er maar lelijk uit zien......(op een plaatje op de site, leek het veel mooier)... moet ik nu nog iets extras downloaden ofzo?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Firefox moet je hebben hè, niet de normale Mozilla.

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

o.... okee.... bedankt. heb nu firefox geinstaleerd, en dat bevalt me wel.:)

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

In Overigen > Algemeen > Computer bevriest:

Ik denk dat ik een maandagochtendpc heb, want hij blijft maar kuren vertonen. Wie kan mij uitleggen waaraan ik dit te danken heb en vooral hoe ik het kan verhelpen:

Ik zit vrolijk te internetten op meerdere vensters, ik scrol 1 van de vensters terwijl een ander venster nog aan het inladen is en mijn hele computer bevriest.

Niets, maar dan ook niets werkt meer. Mijn muis is dood, alle sneltoetsen werken niet en zelfs crtl,alt,del doet helemaal niets.

Wie o wie heeft een idee?

Aanvulling: toen ok dit bericht postte, bewoog ik mijn muis terwijl de pagina reloadde en dat was alweer genoeg om alles te killen.

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik haat mijn p.c.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Het makkelijkste is om te zeggen .... Virus. Maar je hebt een goeie virusscanner neem ik aan ?

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ik heb hem speciaal pas online gescand omdat ik zeker wilde zijn dat mijn scanner niks gemist had. OOk toten niets gevonden (helaas wil dat niet alles zeggen)

Opnieuw installeren??? Snik, snik.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Dat wil inderdaad niet alles zeggen, nee ...

Als het nogal vaak gebeurd, zou opnieuw installeren het beste idee zijn, denk ik ...

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

Eerst herinstallatie inderdaad, als het dan nog gebeurt zal het iets hardware matigs zijn (niet genoeg koeling of iets dergelijks).

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Nou nou nou, een herinstallatie is wel erg rigoureus. Wat ik eerst zou doen is even mijn videokaart loshalen, stof eraf blazen en hem er weer goed stevig indrukken. Kijken of er andere kaarten los bijhangen (bv. het geheugen) kan ook geen kwaad.

Ik zou eerst dit soort dingen langslopen, daarna gewoon de compu even opruimen (alle overbodige programma's eraf gooien, defraggen, norton eroverheen), opstarten in de safe mode om te kijken of er iets raars mee is, dat soort dingen. Pas als niks heeft geholpen zou ik een herinstallatie overwegen.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Yak! Wat doe je me nou aan!

Ik dacht dat het bij mij een incidentje was: ik heb hetzelfde probleem!

Nu ik het hier lees, krijg ik toch wel een beetje angst.

Mijn muis doet het ook niet meer. Ik doe alles met Tab, wat erg frustrerend is wanneer je per ongeluk een keer te veel op die knop drukt.

Jakkes zeg... Dat ík een virus zou krijgen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.