• 179.447 movies
  • 12.317 shows
  • 34.175 seasons
  • 650.341 actors
  • 9.402.420 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

happie wrote:

Dat het niet te vergelijken is qua fysiek, dat is logisch, maar deze jongens trainen soms misschien net zoveel in hun tak van sport, dan andere sporters.

Sorry, dat geloof ik niet. Vast wel qua uren, maar niet qua intensiteit/het uiterste van je lichaam vragen.

Maar zoals jij ook zegt: de vergelijking is krom omdat dit niet fysiek is.

Biljart is ook een kroegspelletje. Dammers en schakers zijn ook geen sporters.

Helemaal mee eens.

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Sorry, dat geloof ik niet. Vast wel qua uren, maar niet qua intensiteit/het uiterste van je lichaam vragen.

Maar zoals jij ook zegt: de vergelijking is krom omdat dit niet fysiek is.

(quote)

Helemaal mee eens.

Ik bedoelde ook inderdaad het aantal uur. Fysiek is het natuurlijk de vraag of het echt een sport is, alhoewel het me wel zwaar lijkt om de hele tijd op dat belichte podium met luidruchtig publiek je concentratie te kunnen bewaren.

Ik vind het vooral vermakelijk om te kijken en kijk de toernooien regelmatig als ik thuis ben op RTL7, omdat de entourage eromheen wel mooi is. Ik vind het bovendien ook nog knap, als ze drie pijlen in hetzelfde kleine vakje kunnen gooien.

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Ongelofelijk, hoog gemiddelde van de verliezer Barney , had ik van te voren niet gedacht.

Uiteraard hoop ik dat van Gerwen wint, hoewel ik Anderson als tegenstander de ultieme finale vind. Beide gooien ook lekker vlot, Wright gaat me net iets te langzaam.

Tsja en over wat nou wel of niet een sport is....? Die topdarters zitten ook gauw uren per dag pijltjes te gooien, dus wat mij betreft is het wel een sport (lichamelijke inspanning).

edit: heerlijk trouwens, geen voetbal hier

de grunt

• 4338 messages
  • 1577 votes

Graaf Machine wrote:

Wat doet Hamilton in dat rijtje?

Ben geen Schumacher fan

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

James Harden een tripple double record. Nog nooit vertoond in één game meer dan 50 punten, 15 assists en 15 rebounds. Dit gaat de MVP worden, als hij zo doorgaat.

Ook Westbrook is lekker bezig.

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Wat voor sport gaat het hierboven over ?

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Basketbal. NBA uiteraard.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

de grunt wrote:

(quote)

Ben geen Schumacher fan

OK, ik ook niet. Maar zelf zou ik daar liever Senna zien staan. Ach, doet er ook niet toe.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Zwolle84 wrote:

Bizarre vergelijking. Die anderen zijn topsporters die hun lichaam in absolute topconditie houden. Dit is iemand met een uitgezakt papperig lijf die heel goed is in een kroegspelletje.

Niets ten nadele van hem hoor, ik doe het hem niet na. Maar hij is natuurlijk geen sporter.

Dat jij darten geen sport vindt is jouw zaak, maar dat ligt niet aan darten, maar aan jouw beperkte definitie van sport.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Ach, de beste manier op met dit soort opmerkingen over darten om te gaan is ze negeren. Ze worden puur gemaakt om te provoceren, lekker laten gaan.

Ander nieuws: Roger Federer geeft aan nog zeker 3 of 4 jaar door te willen gaan, wat an sich al een zege is. Ben erg benieuwd hoe hij straks op de AO is. Zal al relatief snel een hooggeplaatste speler tegen gaan komen. Sowieso benieuwd hoe lang Murray aan kop zal blijven. Djokovic heeft het eerste half jaar in ieder geval vrijwel alleen maar punten te verdedigen en kan dus bijna alleen maar verliezen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Niet zo aangebrand mannen, ik geef alleen aan dat de vergelijking met atleten spaak loopt. Zoals al gezegd vind ik het knap wat ze doen.

kos

• 46728 messages
  • 8883 votes

de grunt wrote:

Hij hoort in het rijtje: Federer, Jordan, Hamilton, Woods, Usain Bolt

*proest*

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

happie wrote:

Basketbal. NBA uiteraard.

Neem me niet kwalijk.... . Overigens, nu ik het nog eens lees zie ik het woord rebound staan , maar dat wordt dat ook wel in een andere sporten gebruikt volgens mij.

Basketbal weet ik weinig van, hoewel ik het op school wel geinig vond. Ik dacht wel eerst : als ik nou in dat vakje mik met die zwarte omlijning, dan valt ie vanzelf in de basket, maar zo simpel was het ook weer niet.....

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Zuko wrote:

(quote)
Neem me niet kwalijk.... . Overigens, nu ik het nog eens lees zie ik het woord rebound staan , maar misschien wordt dat ook wel in een andere sporten gebruikt.

Basketbal weet ik weinig van, hoewel ik het op school wel geinig vond. Ik dacht wel eerst : als ik nou in dat vakje mik met die zwarte omlijning, dan valt ie vanzelf in de basket, maar zo simpel was het ook weer niet.....

Je moet er inderdaad ook wel affiniteit mee hebben om te weten wie Harden en Westbrook zijn.

Ik doe het zelf wel, maar als ik aan basketbal op school denk, dan werd er altijd verteld, dat je de bal niet mocht afpakken. discussies over gehad met de gymleraar.

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Haha......als je de bal vast hebt toch niet ?

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Zeker wel. Die mag je er gewoon uittrekken.

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Kidding zeker ?......wist ik ook niet.

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Nope. Het mag en vroeger stond je met zijn tweeën aan zo'n bal te trekken en kreeg je een sprongbal. Nu om en om bal uit.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het is ook geen sport waar je even uitgebreid met de bal in je handen gaat staan kamperen, zoals bij korfbal. Je dribbelt, passt of schiet direct.

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Dat klopt inderdaad, alhoewel het bij de jeugd vaker voorkomt. Zeker als er spelers bij zitten, die wat mindere fundementals hebben.

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Als je nou 2 seconden met de bal in de handen even kijkt waar je hem heen wilt hebben, dan mag de tegenstander hem er tcoh niet uit de handen slaan of wel ?

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Jawel. Eruit rossen word wel gezien als een slaande beweging en dan is het vaak de interpretatie van de scheidsrechter. Ligt eruit tikken mag sowieso wel. Als je sec de bal raakt tenminste.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Dat kijken doe je ook vooraf al, of tijdens het dribbelen. Basketbal is een heel vloeiende sport.

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Ja, dat is ook zo....

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Nog minder dan 1,5 uur en dan begint het. Heb er heel veel zin in, in de Wereldkampioen tegen de Beste van de Wereld.

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Zwolle84 wrote:

Bizarre vergelijking. Die anderen zijn topsporters die hun lichaam in absolute topconditie houden. Dit is iemand met een uitgezakt papperig lijf die heel goed is in een kroegspelletje.

Niets ten nadele van hem hoor, ik doe het hem niet na. Maar hij is natuurlijk geen sporter.

Een sport kan omschreven worden als een fysieke krachtmeting (bijvoorbeeld zwemmen), fysiek spel (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband of recreatief gespeeld kan worden.

Darts is zowel een denksport als een fysieke sport (het gooien), dus waar je het over hebt...

Van Gerwen had gewoon genomineerd moeten zijn, echt een absolute schande. Dit kan alleen Nederland, 1 van de boegbeelden van Nederland sportland vandaag de dag gewoon negeren. Om te vergelijken, simpel gezegd is Formule 1 ook een beetje sturen in een auto die het werk voor je doet. Ja, ik weet dat dit simplistisch is en dat het behoorlijk zwaar is, maar je snapt mijn punt wel denk ik.

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Verder een dagje na de wedstrijd nog oprecht medelijden met Barney. Pot van zijn leven gegooid en er alsnog keihard af gaan. Tegen elke andere tegenstander had hij een finaleplek gepakt. Dat geeft wel aan hoe monsterlijk goed MvG was. Ben zo benieuwd naar vanavond, dat moet echt een wereldpartij worden. Anderson is natuurlijk ook zeer goed.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Nee, dat punt slaat echt als een tang op een varken. Een F1-coureur heeft het uithoudingsvermogen van een marathonloper en de nekspieren van een bokser. Dat valt niet te vergelijken met een bierpens.

Kan best dat ook dát een categorie binnen de "sport" is, maar dan nog is het onvergelijkbaar met zo'n atletische vorm van sport.

Maar goed, heb m'n punt zo wel gemaakt. Doet er verder ook weinig toe.

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Zwolle84 wrote:

Nee, dat punt slaat echt als een tang op een varken. Een F1-coureur heeft het uithoudingsvermogen van een marathonloper en de nekspieren van een bokser. Dat valt niet te vergelijken met een bierpens.

Kan best dat ook dát een categorie binnen de "sport" is, maar dan nog is het onvergelijkbaar met zo'n atletische vorm van sport.

Maar goed, heb m'n punt zo wel gemaakt. Doet er verder ook weinig toe.

Als je eerst een sport beledigt, dan is het niet zo vreemd dat je er reacties op krijgt.

Ik vind de term sport niet zomaar te omschrijven. Een paard of een racewagen het werk laten doen is wel topsport, een pijl in een bord gooien niet. En dan dat bierpens excuus. De darters die geen bierpens hebben (zijn er voldoende van) zijn dus wel sporters?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Nee, want je kunt de sport bedrijven mét bierpens. Dat geeft wel aan dat de vergelijking met atleten niet klopt, want daar is dat ondenkbaar.

Het zijn echt appels en peren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.