• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.940 votes
Profile

Het "verzin er een tekst bij" spel

Da Jando

• 1383 messages
  • 1063 votes

Verdwaalde Ethiopiërs in Nederland gevonden

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Architectuur in België berijkt mijlpaal. Je kan er nu ook in wonen.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

"Nieuwe starterswoningen een feit"

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Kwam nog een leuke tegen.

(afbeelding)

U-96

• 11875 messages
  • 2069 votes

Man besloot zijn eigen daden 'door de vingers' te zien...

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Man neemt een oogje toeknijpen erg letterlijk

Obiwannes

• 758 messages
  • 898 votes

De gevolgen van in je neus peuteren bij een auto-ongeluk.

eerdekes

• 1529 messages
  • 587 votes

Deze vind ik wat moeilijker

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

gotti wrote:

Dank u heer Gotti, die zit. Ik heb het verdiend.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

gotti wrote:

Tsss. En dat terwijl Nederland sinds de tijd van mijn OMA geen degelijk architect meer heeft afgeleverd.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Bull.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Goed ik vergeet Neutelings, maar die wordt toch algemeen als Vlaming beschouwd

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ach kom op, je vergeet Coenen, en een hele tris anderen, qua architectuur staat NL sowieso hoger, kijk maar eens naar al die lelijke gebouwen om je heen in Belgie. Dat is echt een reden dat ik er niet wil wonen.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

En onlangs een Belg nog zoiets moois zien maken?:

(afbeelding)

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Koolhaas maakt wel eens wat mooie dingen (maar lang niet alles), maar functioneel is het allemaal niet en de vent zelf is een zak.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Laat de Nederlanders maar dijken bouwen, de Belgen zullen het met dit stukje 'vernuft' doen.

VERENIGDE ARABISCHE EMIRATEN, Dubai

HOOG, HOGER, HOOGST

Besix, een Belgisch bouwbedrijf en expert in complexe hoogbouw, werkt in de Verenigde Arabische Emiraten aan de bouw van de hoogste toren ter wereld. De Burj Dubai, zoals de toren gedoopt is, moet in 2008 afgewerkt zijn en zal 705 meter hoog meten en 161 verdiepingen tellen. De toren wordt de trekpleister van een gigantisch woon- en winkelcomplex. Besix dat in 1965 40 jaar actief zal zijn in het Midden-Oosten heeft een aandeel van 35% in de bouw. Verder maken het Koreaanse Samsung (35%) en het Arabische Arabtec (30%) deel uit van het consortium. Meer informatie over Besix op www.besix.be

(afbeelding)

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Hoger is niet zozeer mooier .

(Zei de architectuurleek die telkens door iedereen wordt uitgelachen omdat hij de 'schoen' van de ING bij Amsterdam zo mooi vind).

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Aantrekkelijk doelwit voor terroristen..

U-96

• 11875 messages
  • 2069 votes

Ik vind 't eerlijk gezegd een lelijk gebouw...

Maargoed, het begint nu wel erg off-topic te raken.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

"Architectuur wordt als maar lelijker"

Maar dit is niet helemaal het topic voor.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

(afbeelding)

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

speedy23 wrote:

Besix, een Belgisch bouwbedrijf en expert in complexe hoogbouw, werkt in de Verenigde Arabische Emiraten aan de bouw van de hoogste toren ter wereld.

Maar wie is de architect?

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

FisherKing schreef:

qua architectuur staat Nederland sowieso hoger, kijk maar eens naar al die lelijke gebouwen om je heen in Belgie.

Ik wil niet off topic raken idd, maar dit soort uitspraken prikkelen me toch een beetje. Ik ben geen kenner van Nederlandse architectuur, maar wat mij vooral opvalt als ik overzichten van jonge Nederlandse architecten bekijk is de hoeveelheid flashy lege hulzen die internationaal wel aanslaan wegens hun opvallendheid en 'moderniteit', ik ontdek zelden iets dat meer is dan een opvallend omhulsel. Het is interessant dat die nieuwe trend ontstaat (internationaal hoor, de bubbels-architectuur blijft aanslaan), en ik heb er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk zelfs op zijn pootjes gaat komen en ook tot zinnige resultaten zal leiden. Maar dergelijke veralgemeningen zijn natuurlijk nonsens, ik geef voluit toe dat ik eigenlijk te weinig weet van de Nederlandse situatie om er een uistpraak over te doen. Maar je lokt het uit

En wat mijn opmerking betreft, die ging vooral over het feit dat internationaal enkel Koolhaas in de belangstelling staat, en er in tijdschriften als A + U of Architectural Review geen spoor te bekennen is van een opvolgende generatie in Nederland. In Belgie ook niet, geef ik toe (wij hebben zelfs geen vorige generatie), het ziet ernaar uit dat nieuwe architecten momenteel uit Zwitserland (en Iran ) moeten komen.

En wat de lelijkheid van Belgie betreft: je moet er waarschijnlijk wonen om er de charme van te kunnen apprecieren. En ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen. De nieuwe koerswijziging in het Vlaams architectuurbeleid (naar Nederlands model, geef ik toe ) gaat in elk geval de goede richting uit, en vooral de stadsvernieuwingen in Leuven, Brugge, Gent en Antwerpen lijken me een grote stap voorwaarts (mede dankzij de medewerking van Nederlandse bureaus zoals Neutelings-Riedijk en MVRDV, al heb ik over de plannen van die laatste nog niet veel goeds gelezen)

Maar dat terzijde, laten we terug tekstjes gaan verzinnen

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ach, mijn stelling was ook wel te hard, hoor. Kom best wel graag in Belgie.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12844 votes

Tja, dat er in België prioriteit wordt gegeven aan identiteit, itt uniformiteit ben ik eigenlijk wel blij mee.

Prefab woningen en rijtjeshuizen geven mij dikwijls koude rillingen. Maar wat er zich verder op architecturaal gebied afspeelt weet ik niet, weet enkel dat ook 'sommige' Nederlanders het do-what-you-want principe kunnen appreciëren.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

OK, we geraken volledig off topic. Een andere foto dan maar.

(afbeelding)

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Zie je nou wel, hij moet weer haantje-de-voorste zijn...

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

"Audities voor remake Chicken Run van start gegaan !"

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Groupies vallen Hanekam de rocker lastig.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2863 votes

Lid van het Kellogs-promotieteam vertrekt naar de concurent

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.