- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Racist van het jaar: Lefgozer
Die mag ik toch maar even mooi in mijn zak steken. Overigens wel apart dat ik geboren en getogen ben in Alkmaar, maar dat %% de kaaskop van het jaar is. 
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Beste coach buitenland is natuurlijk niet Klop maar Diego Simeone, lijkt me geen enkele discussie over mogelijk.
Ik heb een nieuwe favoriete voetballer:
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Fijn dat PSV toch ieder jaar weer zo'n prominente rol krijgt in je lijstje. Dank!
Haha. Verder wel een erg objectief lijstje. 
Verder is Pellè toch echt de speler van het jaar. Volgens VI.
kos
-
- 46693 messages
- 8850 votes
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Mooi ja. Dat kan alleen bij Ajax. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha. Verder wel een erg objectief lijstje. 
Verder is Pellè toch echt de speler van het jaar. Volgens VI.
Een persoonlijk lijstje is altijd persoonlijk en niet objectief. En daarbij, moeten we allemaal Pelle roepen dan? Doet het keurig, maar is geen verfijnde speler. En ik ga altijd voor verfijnde voetballers. Eriksen, Piazon. Zulke spelers vind ik echt geweldig.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Top 3 mooiste wedstrijden 2013:
1. PSV – Zulte Waregem 2-0. Met afstand de beste wedstrijd. Kans op kans op kans. Helaas bleef ’t echter bij 2-0 waardoor de return nog geen formaliteit was.
2. PSV – Ajax 4-0. Wie had dat kunnen denken? We zaten in een mindere periode waarbij er van de 6 duels op rij geen één werd gewonnen. Met dank aan Vermeer, dat moet gezegd worden, kwamen we op 1-0 waardoor ’t los ging. Binnen een kwartier stond er 4-0 op ’t scorebord.
3. PSV – AC Milan 1-1. Eindelijk, de tune van de Champions League was weer te horen in ’t Philips Stadion. PSV ging wervelend van start maar de eerste de beste kans van AC Milan was direct raak. Matavz maakte vervolgens nog de gelijkmaker waardoor we nog mochten dromen van een goed resultaat in San Siro om de groepsfase van de Champions League te bereiken.
Top 3 meest vervelende wedstrijden 2013:
1. PSV – Ajax 2-3. De wedstrijd om weer de eerste plek weer te veroveren. Je komt op achterstand. Je komt op gelijke hoogte. Je komt op achterstand. Je komt op gelijke hoogte. En dan maar hopen dat die winnende alsnog gaat vallen, maar helaas, Pieters geeft de 3 punten aan Ajax cadeau waardoor de landstitel uit het zicht was verdwenen.
2. PSV – PEC 1-3. Wie herinnert ‘m niet? De eerste wedstrijd na de winterstop waar ’t volkomen mis ging. Een zeer beschamende vertoning met Pieters als dieptepunt die na z’n rode kaart bij een 1-3 achterstand nog een ruitje kapot sloeg.
3. De wedstrijden tegen FC Groningen (1-0), Roda JC (2-1 + 1-3), NAC (2-1) en Feyenoord (3-1) waren al enorm pijnlijk maar bij PSV – Vitesse (2-6) gingen de gedachten direct terug naar PSV – FC Twente (2-6). Je speelt een uur een uitstekende wedstrijd. Je krijgt goede kansen op de 1-0, deze worden echter weer niet benut en dan voel je de bui al hangen. De eerste kans voor Vitesse vloog er direct in. Vlak voor rust op 1-1, dan hoop je dat ze ’t volhouden maar dan staat ’t plots 1-3 en krijg je in de laatste 5 minuten nog 3 doelpunten om de oren…
Top 3 mooiste momenten 2013:
1. Het afscheid van Mark van Bommel. Het constant zingen bij PSV – FC Groningen en vervolgens natuurlijk z’n afscheidswedstrijd met alle sterren.
2. PSV – Ajax 4-0.
3. Na het debuut van Locadia in de Eredivisie waarbij die z’n invalbeurt bekroonde tegen VVV met een hattrick kreeg die voor ’t eerst een basisplaats bij PSV tegen een tegenstander uit de Eredivisie. In de uitwedstrijd tegen PEC voor de KNVB-beker. Ook een hattrick!
3. De transfer van Maher. Eindelijk was ’t dan zo ver, de kogel was door de kerk. Maher ging voor PSV spelen. Helaas weten we wat die sindsdien heeft laten zien…
Top 3 beroerdste momenten 2013:
1. De uitschakeling in de Europa League. Wat een beschamende vertoning. Bij de loting dacht iedereen dat je met twee vingers in de neus de volgende ronde ging halen. ’t Tegendeel bleek waar te zijn met als dieptepunt natuurlijk de thuiswedstrijd tegen Chornomorets waar een gelijkspel voldoende was voor de volgende ronde.
2. De verloren finale in de KNVB-beker tegen AZ (2-1). Om ’t seizoen nog enigszins fatsoenlijk af te sluiten had je deze prijs gewoon moeten pakken, maar helaas was ’t al gedaan na een kwartier.
3. De blessuregolf waardoor ’t nog steeds onmogelijk is om in een vaste formatie te spelen. Schaars, Wijnaldum en Matavz zijn helaas nog steeds niet van de partij.
Beste coach nationaal: Frank de Boer.
Beste coach internationaal: Jupp Heynckes.
Beste Nederlandse speler: Robben.
Beste speler nationaal: Pelle
Beste speler internationaal: Ronaldo.
Beste interland: Zweden – Portugal 2-3.
Beste interland Oranje: Nederland – Hongarije 8-1.
Beste goal nationaal: Chadli. AZ – FC Twente.
Beste goal internationaal: Wilshere. Arsenal – Norwich City.
Krankzinnigste slot nationaal: Roda JC – Sparta 2-1.
Krankzinnigste slot internationaal: Borussia Dortmund – Malaga 3-2.
Beste wedstrijd nationaal: Vitesse – Ajax 3-2.
Beste wedstrijd internationaal: Bayern Munchen – Barcelona 4-0.
Beste talent nationaal: Depay.
Beste talent internationaal: Draxler.
Blunder van het jaar: Mike van der Hoorn. AZ – FC Utrecht.
Al zal ik vast dingen zijn vergeten die me zo 1,2,3 niet te binnen schieten.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Al zal ik vast dingen zijn vergeten die me zo 1,2,3 niet te binnen schieten.
Je kunt het nog altijd aanpassen he 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Die mag ik toch maar even mooi in mijn zak steken. Overigens wel apart dat ik geboren en getogen ben in Alkmaar, maar dat %% de kaaskop van het jaar is.
Ja, maar hem een racist noemen zou nergens op slaan 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
+
=

j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Beste coach buitenland is natuurlijk niet Klop maar Diego Simeone, lijkt me geen enkele discussie over mogelijk.
Te vroeg, als hij dit seizoen kampioen kan worden (op z'n minst 2de eindigen) en iets kan betekenen in de CL noteer ik hem alvast voor volgend jaar.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Blijft een mooi om te zien hoe je in lijstjes van mensen hun (club)voorkeuren kan zien 
En Chelsea wil Guarin. Nog een middenvelder, wat fijn!
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Niemand die de glansrijke overwinning op Steaua noemt? Of wacht...
Beste wedstrijd voor mij is trouwens Real Madrid - United, Champions League achtste finale.
Mooiste (uiteraard) PSV 2-3 Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Blijft een mooi om te zien hoe je in lijstjes van mensen hun (club)voorkeuren kan zien 
En Chelsea wil Guarin. Nog een middenvelder, wat fijn!
Is toch logisch? Je mooiste wedstrijd is in 9 van de 10 gevallen van je eigen club. Je beroerdste momenten idem. Het boeit mij niet of pakweg Everton een potje wint of verliest.
Maar, als jullie ook lijstjes willen droppen, ga je gang! 
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
@433NL 7m
Graziano Pellè vindt dat 't arroganter mag in De Kuip: 'Wij zijn Feyenoord, wij zijn goed. Wij worden kampioen.'
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Riep hij dat vorig seizoen ook al niet?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Gruwelijke vrije trap van die Ziyech. Heerlijk spelertje.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Meer kan ik niet verzinnen
Ik kan het mis hebben, maar jij bent Ajacied toevallig 
Moment - Einde tiqui-taca, in drie wedstrijden te zien (de duels Bayern-Barça en Bra-Spa)
Ploeg - FC Bayern
Coach - Jürgen Klopp
Speler - Ronaldo
Keeper - Courtois
Wedstrijd - Bekerfinale Spanje, RMA-Atlético (Met Porto-Benfica en Bra-Spanje als goede 2e en 3e)
Doelpunt - Ronaldo (kopgoal tegen United)
Analist - Co Adriaanse (sindsdien is SV het kijken waard)
Assist - Arne Slot
Fittie - Carcela die een klap uitdeelt
Teleurstelling - Iets met Ajax en Europa
Beleid - Arsenal, gewoon Wenger laten zien, ook al verlies je match 1, en je staat bovenaan
Transfer - Özil naar Arsenal
Blunder - Vermeer tegen PSV, vooral doordat Cillessen nu eindelijk mocht
Medelijden - Benfica, dat drie prijzen binnen twee weken verspeelt
Lachertje - Cocu, zoals verwacht
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Is dat hiphop-Pinto?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Real Madrid - Atletico was ik helemaal vergeten.
Wat een feest was dat inderdaad, daar zat echt alles in. 
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes

Wat is die Dijks trouwens toch slecht zeg.
En dan ook nog eens enorm lomp.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Dat zei John 'Feyenoorder in hart en nieren' Guidetti twee jaar geleden ook al. Toen gaf ik ze trouwens meer kans dan nu; want als Pelle of in mindere mate Clasie wegvalt zijn de titelkansen ook weg.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
For everybody's info..
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
RIP Martin Koeman, Icoon van het Noorden...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
For everybody's info..
Wij van WC eend...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Troll van het jaar: otherfool
Hij is weer binnen 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.