• 178.285 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.523 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Montorsi wrote:

(quote)

we hebben een vacature op rechtsbuiten.

Hupperts! Prima spelertje voor het niveau van Feyenoord, en bovendien zo goed als gratis.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Nog even drie rode kaarten in een tijdsbestek van vijf minuten in Nijmegen. Maar, NEC pakt wel weer een punt en sluipt steeds verder weg van Roda.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Feyenoord wordt wel 2e. Twente speelt gelijk in Zwolle, Feyenoord wint de thuiswedstrijden sowieso. Doelsaldo kan nog wel een rol spelen, trouwens. Dus thuis tegen RKC en Cambuur moet Feyenoord gaan vuren.

Normaal gesproken is 2e prima, maar dit seizoen hebben Koeman & Co gefaald door geen kampioen te worden.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Dat sowieso. De volledige selectie intact gehouden, geen langdurige blessures gehad en geen Europese wedstrijden in de benen. Dan kunnen sommige niet nader te noemen personen wel gaan zwetsen over het verschil in begroting, maar het moge duidelijk zijn dat dit het jaar van Feyenoord had moeten worden.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Materny wrote:

Dat sowieso. De volledige selectie intact gehouden, geen langdurige blessures gehad en geen Europese wedstrijden in de benen. Dan kunnen sommige niet nader te noemen personen wel gaan zwetsen over het verschil in begroting, maar het moge duidelijk zijn dat dit het jaar van Feyenoord had moeten worden.

En je vergeet: geen slechtere selectie dan Ajax. Wellicht een betere zelfs (basiself), al is de bank van Ajax sterker.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nicolage Rico wrote:

Normaal gesproken is 2e prima, maar dit seizoen hebben Koeman & Co gefaald door geen kampioen te worden.

Nou ja, nou niet echt dat Feyenoord met dit materiaal kampioen had moeten worden. Koeman & co hebben vooral gefaald wat betreft het veldspel zelf. Je wordt gewoon knap tweede, al wordt je goed het zadel in geholpen door falende concurrenten maar normaal gesproken had je geen kampioen kunnen worden.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Nou ja, nou niet echt dat Feyenoord met dit materiaal kampioen had moeten worden. Koeman & co hebben vooral gefaald wat betreft het veldspel zelf. Je wordt gewoon knap tweede, al wordt je goed het zadel in geholpen door falende concurrenten maar normaal gesproken had je geen kampioen kunnen worden.

10 jaar geleden geen kampioenschap materiaal, maar je moet nu ook naar het materiaal van de concurrenten kijken. Tuurlijk had je dit seizoen kampioen kunnen worden. MOETEN worden zelfs.

Het veldspel is ook niet minder dan de rest, over het algemeen. Al was het soms huilen met de pet op, maar ook dat geldt weer voor de rest.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ok toegegeven, gekund had het wel maar bedoel dat er van moeten geen sprake is. Geen kampioen worden noem je falen, zeer opmerkelijke uitspraak. Waarmee je dus wil zeggen dat Feyenoord op basis van hun materiaal kampioen had moeten worden. Je reinste onzin wat mij betreft.

Veldspel was velen malen minder dan bij andere teams. Je hebt nu gewoon geluk dat concurrenten ook gewoon opzichtig falen waardoor Feyenoord er nog goed uit ziet.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

En je vergeet: geen slechtere selectie dan Ajax. Wellicht een betere zelfs (basiself),

Nou, nee.

Alleen Pelle, Janmaat, Immers en wellicht Boetius hebben zich dit seizoen op hun plekken beter gemanifesteerd dan de Ajacieden. Het centrale duo laat ik voor het gemak maar even gelijk op gaan, ook al heeft Ajax veruit de minst gepasseerde defensie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Materny wrote:

(quote)

Hupperts! Prima spelertje voor het niveau van Feyenoord, en bovendien zo goed als gratis.

Doe maar van la Parra. Gratis en uit onze jeugd.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Naomi Watts wrote:

Ok toegegeven, gekund had het wel maar bedoel dat er van moeten geen sprake is. Geen kampioen worden noem je falen, zeer opmerkelijke uitspraak. Waarmee je dus wil zeggen dat Feyenoord op basis van hun materiaal kampioen had moeten worden. Je reinste onzin wat mij betreft.

Veldspel was velen malen minder dan bij andere teams. Je hebt nu gewoon geluk dat concurrenten ook gewoon opzichtig falen waardoor Feyenoord er nog goed uit ziet.

Kritisch is oké, maar jij bent (zoals al jaren) veel te kritisch op de club waar je van houdt. Mocht je voor PSV, Twente of Ajax zijn geweest, had je hetzelfde gezegd over die teams, vermoed ik.

Het veldspel van de anderen beter? Welnee.

Het materiaal is inderdaad niet beter, maar gelijkwaardig aan teams als PSV, Twente en Ajax, dus in dat opzicht heb je wel gelijk.

Maar een 2e plek voelt dit jaar als verliezen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nicolage Rico wrote:

Kritisch is oké, maar jij bent (zoals al jaren) veel te kritisch op de club waar je van houdt. Mocht je voor PSV, Twente of Ajax zijn geweest, had je hetzelfde gezegd over die teams, vermoed ik.

Niet helemaal, maar klopt wel dat ik op mijn eigen team het meest kritisch ben. Maakt mij niet uit of die andere teams slecht spelen .

Het veldspel van de anderen beter? Welnee.

Misschien niet beter (al vind ik het bij Ajax wel het geval), probleem is dat Feyenoord in heel veel wedstrijden niet eens positiespel speelden terwijl ze er wel de selectie voor hadden. Alle ballen op Pelle (toegegeven wel effectief maar wel met veel onzekere factoren) en nu zie je (en dat zag je ook sporadisch met Pelle) dat ze wel zeer aardig kunnen voetballen. Het probleem is dat de gebruikte tactiek nou juist in conflict was met goed veldspel, al kan deze selectie is het zeker, zonder meer.

Het materiaal is inderdaad niet beter, maar gelijkwaardig aan teams als PSV, Twente en Ajax, dus in dat opzicht heb je wel gelijk.

Basis zeker, maar de gehele selectie vind ik bij die teams dan wel beter. Wij kunnen vanaf de bank een basisspeler niet opvangen zonder dat we er minder van worden (enkele uitzonderingen daargelaten). Puur op basis van selectie had PSV met gemak kampioen moeten worden.

Maar een 2e plek voelt dit jaar als verliezen.

Dat ben ik wel met je eens, maar vind dat het falen van Koeman 'm vooral in speltechnische redenen zit en niet zozeer in waar hij eindigt.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Materny wrote:

(quote)

Nou, nee.

Alleen Pelle, Janmaat, Immers en wellicht Boetius hebben zich dit seizoen op hun plekken beter gemanifesteerd dan de Ajacieden. Het centrale duo laat ik voor het gemak maar even gelijk op gaan, ook al heeft Ajax veruit de minst gepasseerde defensie.

Dan hou je nog maar 5 spelers over..... En Clasie is minder dan... ?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Niks?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Blind.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Dit seizoen misschien. Maar dan hebben jullie weer een mindere linksback. Of ook Blind zeker?

Montorsi

• 9716 messages
  • 2377 votes

j0enne wrote:

Voorrondes CL tellen niet...

Had hij dan niet beter al afgelopen winter kunnen vertrekken?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Dit seizoen misschien. Maar dan hebben jullie weer een mindere linksback. Of ook Blind zeker?

Boilesen is (wanneer fit) de beste LB van de eredivisie.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Materny wrote:

Mwah, dan is ie dit seizoen in ieder geval niet fit geweest. Staat met grote regelmaat dom te dekken. In balbezit wel goed, maar dat is niet alles voor een back. Moet zich nog eerst nog bewijzen. Veel te weinig gespeeld, en wat ie speelde, was wisselend.

depri83

• 6804 messages
  • 1490 votes

Las vannacht pas de uitslag...

De kater na het feest nu nog groter.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Ik zeg ook niet dat hij feilloos is, maar ik kan me geen andere linksback bedenken die minder fouten maakt. Soms staat hij inderdaad te diep of stapt hij slecht, maar daar groeit hij wel uit. Zijn aanvallende impulsen en vooruit denken is in ieder geval Ajax-waardig, en dat kan ik van maar weinig Ajacieden zeggen.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

depri83 wrote:

Focussen op die vierde plek, lering trekken uit dit seizoen en volgend seizoen knallen. In potentie hebben jullie nog steeds een selectie die weinig tot niets onder doet voor die van Ajax. En wanneer uit vorm zijnde spelers als Maher, Narsingh en Bakalli beginnen te draaien kan, wie weet wat dan mogelijk is.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Materny wrote:

(quote)

BMI is dit seizoen zelfs beter. Boilessen heeft z'n talent nog amper waargemaakt. Dit seizoen zeker niet.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Iedere keer als Boilesen speelt verbaas ik me over de drive waarmee hij naar voren speelt. Alleen is het jammer dat hij continu geblesseerd is en verdedigend wel steekjes laat vallen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Materny wrote:

Het mooie is eigenlijk dat ze bij Ajax ervan uitgingen dat dit een tussenjaar zou worden. Dat is het ook gebleken.... En alsnog kampioen worden

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

BMI is dit seizoen zelfs beter. Boilessen heeft z'n talent nog amper waargemaakt. Dit seizoen zeker niet.

Klopt allemaal. Maar bij de wedstrijden dat hij fit bleek te zijn was hij vaak meteen een van de betere op het veld. Tegen Barca was hij echt een klasse apart.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

En je vergeet: geen slechtere selectie dan Ajax. Wellicht een betere zelfs (basiself), al is de bank van Ajax sterker.

Ik zei het je van de week al. Je hebt ook geen betere selectie. Hoogstens een iets betere aanval, al falen zij ook regelmatig. Ajax scoort wat minder, maar wel constanter (lees: ook op beslissende momenten). De selectie van Ajax is geen genot om naar te kijken, maar is wel stabiel, volwassen en degelijk. We hebben een topkeeper, het (met afstand) beste centrale duo, een complementair middenveld en voorin een aanval die niet best is, maar er wel alles uit haalt. Zeker in topduels faalt Ajax weinig. Maar het verschil wordt door Frank de Boer gemaakt. Die laat niet al te best materiaal beter voetballen dan we zouden verwachten. Oa Suarez, vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld en Eriksen werden onder zijn neus verkocht.

Dit seizoen je captain Siem die constant geblesseerd is. En toch staat er altijd een elftal dat weet wat er van wordt verwacht en gewoon bijna altijd een 6 tot 6,5 speelt als ondergrens. Weinig goals tegen, een stabiele organisatie, een ploeg dat elkaar voetballend weet te vinden en goede resultaten. Er valt genoeg op aan te merken, maar jij slaat wel helemaal door. Op Pelle en Boetius na heeft Feyenoord ook niet al te veel te bieden. Feyenoord had met hun (ingespeelde) materiaal wel tot het einde toe om de titel moeten spelen, maar het is echt onzin dat ze kampioen hadden moeten worden. Dat zeg je over een ploeg die boven de rest uit steekt.

Sowieso hoor ik dit geklaag elk jaar, maar waarschijnlijk ligt het ook wel een beetje aan Ajax dat ze 4 titels op rij winnen.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

depri83 wrote:

Het was weer het oude liedje.

De kansen op 1-0, die kopbal van Ruiz van 5 meter moest er echt in.

Vervolgens heeft Heerenveen één kans, wordt dat schot geblokt, met geluk valt die weer voor z'n voeten, en ja hoor, een zondagsschot wat direct raak is.

Vervolgens stort de hele boel weer in elkaar.

Tweede helft weer enkele kansen met als dieptepunt Locadia vanaf een meter, en dan weet je al dat 't 'm echt niet meer gaat worden...

Ik word er nog steeds boos om.

Ze vergooien in een week tijd nu alles verdomme. Ik zie ons echt geen vierde meer worden.

Speel je in de play-offs tegen Groningen/AZ/Heereneen...

1 gewonnen. 1 gelijk. 4 verloren.

Wat een trieste statistieken voor een topclub...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik hoop dat jullie Toon Gerbrands halen als directeur. Dan is Marcel Brands denk ik verzekerd van een contract voor de komende 10 jaar. Die man is echt het slechtste wat PSV is overkomen in lange tijd. Met zijn (peperdure) projecten...

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

het (met afstand) beste centrale duo.

Hoe je hier bij komt, is een raadsel. Kongolo is nu al beter dan Veltman. En dat mag je best zeggen na een paar wedstrijden, aangezien jij Veltman geweldig vond na 3 wedstrijden. Veltman is momenteel gewoon een matige verdediger, heeft het na een goede start niet meer laten zien - met veel fouten. De Vrij speelt na de winterstop een heel stuk beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.