• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Cabaretiers

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Daar lijkt me weinig aan, Benicio. Ik zag ze laatst bij DDWD. Roué is wel goed (weleens live gezien), maar die anderen zijn eigenlijk zwaar irritant.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Nicolage Rico wrote:

Daar lijkt me weinig aan, Benicio. Ik zag ze laatst bij DDWD. Roué is wel goed (weleens live gezien), maar die anderen zijn eigenlijk zwaar irritant.

Zou kunnen hoor. We gaan zoals gezegd hoofdzakelijk voor Roué. Of die anderen ook leuk zijn, moeten we maar afwachten. Ik laat het je uiteraard wel even weten.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Haha ik ben van de week bij die try-out van Bertje Visscher geweest, tranen in mn ogen!

Mn buik deed er pijn van.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@Nicolage Rico

Dat fysieke cabaret a la 'Schudden' vind ik dan weer niet echt wat. En zo hebben we allemaal een andere cabaretsmaak. Dat Carribean Combo lijkt mij wel weer leuk eigenlijk!

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

merijn82 wrote:

@Nicolage Rico

Dat fysieke cabaret a la 'Schudden' vind ik dan weer niet echt wat. En zo hebben we allemaal een andere cabaretsmaak. Dat Carribean Combo lijkt mij wel weer leuk eigenlijk!

Het is niet alleen fysiek, hoor. Maar die fysieke stukjes vind ik wel prachtig. Ik vind het vooral mooi dat ze ongelooflijk creatief zijn, dat zijn goede cabaretiers ook, natuurlijk, maar het is weer anders dan anders.

In hun nieuwe show "Noorderzon" hebben ze prima dialogen, dito grappen en knappe scènes.

Verder hou ik ook van cabaretiers a la Hans Teeuwen (de koning) en Theo Maassen.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Pitakaas wrote:

Haha ik ben van de week bij die try-out van Bertje Visscher geweest, tranen in mn ogen!

Mn buik deed er pijn van.

Ben ik ook 2 of 3 x geweest. Gewoon een avond plat en hard lachen, inderdaad.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Ja ik ben wel bekend met 'schudden' hoor, is gewoon niet mijn smaak. Voor wat betreft Teeuwen en Maassen kunnen we elkaar dan weer de hand schudden.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Teeuwen in het Engels kun je maar beter links laten liggen, ben ik afgelopen zaterdag achter gekomen.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Caribbean Combo was erg leuk. De vier cabaretiers krijgen elk een minuut of twintig solo, tussendoor spelen ze met zijn vieren alsof ze in de kleedkamer zitten. Wij hebben erg gelachen, vooral om Roué die we natuurlijk al kenden. Maar ook Jandino Asporaat (wat een ontdekking!) en Howard Komproe waren sterk. Alleen Murth Mossel viel tegen, hoewel ook hij delen van de zaal plat kreeg. Wij vonden hem het minste omdat hij oud materiaal gebruikte (en dat is gewoon een afknapper!), maar als je hem niet eerder hebt gezien, zul je ook dubbel liggen om zijn grappen. Bovendien aarzelt hij het meest van de vier, komt als comedian het minst zelfzeker over. Muzikaal is hij daarentegen wel weer top.

Volgende week naar Frankie Boyle. eens zien wat het niveauverschil tussen NL en UK is!

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Vanavond om 22:00 op nl3, Micha Wertheim : voor de Grap

Zijn er mensen die deze show hebben gezien ?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik heb deze show live gezien in Diligentie in Den Haag.

"Trots op Micha"

Ik ben een grote Micha Wertheimfan, dus ook deze vond ik goed.

Bedankt voor de reminder trouwens.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Ja, geen dank.

Ik ga ook maar een poging wagen denk ik

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

SelmaDuim wrote:

Ik heb deze show live gezien in Diligentie in Den Haag.

"Trots op Micha"

Ik ben een grote Micha Wertheimfan, dus ook deze vond ik goed.

Bedankt voor de reminder trouwens.

Ben ook een keer naar 'm geweest. We waren met 15 man publiek, denk ik. Vreemde avond. Was de show waar hij opeens uit een klein koelkastje kruipt, terwijl iedereen op 'm zit te wachten. Best goed, iemand die de grenzen op een aparte manier opzoekt.

Zaterdag naar Youp van 't Hek in Carré geweest. Daar wilde ik toch een keer heen. Voor de pauze vooral plat en veel van hetzelfde, maar na de pauze heeft hij zich goed hersteld. Mooi avondje.

Horrorfreak12

• 375 messages
  • 0 votes

ik weet niet of hij in Nederland bekend is maar ik ben grote fan van Alex Agnew, zijn laatste show More human than human heb ik live gezien en was echt kapotgaan van het lachen !

Zijn droge groffe humor is zalig gewoon !

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Kende hem niet, maar ik ga er eens meer van checken. Ben sowieso wel vaak gecharmeerd van Belgisch cabaret.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Een poging gewaagd tot het kijken van Wim Helsen: Het uur van de prutser, maar het kan mij niet bepaald bekoren. Een hoop geschreeuw en ik vind de humor wat simpel. Niet mijn kopje thee in ieder geval. Ik ga me de rest van de avond vermaken met wat anders.

Wat Belgisch cabaret betreft zie ik veel liever Jeroen Leenders.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Agnew

Mijn favoriet!

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Ik vond Helsen's show (bij vlagen) erg grappig. Maar snap dat het niet bij iedereen in de smaak valt. Een hoop hysterie en geschreeuw en hij doet ook wel vaak hetzelfde trucje. Toch hou ik wel van deze vorm van absurdisme. Al haalt hij het niet bij bijvoorbeeld Teeuwen.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Vond het wat minder dan zijn andere twee shows, maar het is echt de moeite waard een hele show van hem af te kijken. Juist dan werk het echt schitterend.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

In april 2011 ga ik naar de nieuwe voorstelling van... HANSJE TEEUWEN

Ik zit op de eerste rij, spannend...

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Welk theater?

Ik heb er net twee voor in Groningen weten te bemachtigen. Er lagen nogal wat websites plat vanochtend door Teeuwen's voorverkoop.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Shit! Ik dacht er toevallig vanochtend nog aan wanneer de voorverkoop begint. Vandaag dus. Snel kijken... Ik zal wel te laat zijn.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Groningen doet het nog wel Rico!

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Oké, maar dat is een beetje ver weg.

Edit: toch maar gedaan.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Er was gister op op de site van Keizer Karel Podia geen doorkomen aan. Vanochtend waren er nog wat brakke plekjes, maar heb ze toch maar genomen.

Ben benieuwd. Zal wel weer lekker controversieel zijn.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Waar ga je heen, Phoenix?

Ik zat vanochtend op de site van Luxor, na lang wachten. Was ik zo dom om de pagina te verversen, waardoor ik eruit klapte. Probeerde ik het opnieuw: 1200 wachten voor me. Ben nu nog aan het wachten (voor niets).

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

merijn82 wrote:

Ik vond Helsen's show (bij vlagen) erg grappig.

Enig idee of dit nog bij "uitzending gemist" komt (of misschien elders op het web te bekijken valt)? Duurt weer eeuwen voordat er iets op DVD verschijnt heb ik de indruk.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

De vorige release werd inderdaad ook steeds weer uitgesteld.

Heb zijn vorige twee shows gelukkig wel op dvd.

Voor de nieuwste is het maar weer afwachten...

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Enig idee of dit nog bij "uitzending gemist" komt (of misschien elders op het web te bekijken valt)? Duurt weer eeuwen voordat er iets op DVD verschijnt heb ik de indruk.

Ik vrees dat het niet bij uitzending gemist gaat verschijnen. Eerdere cabaretshows die bij de Vara werden uitgezonden, stonden altijd meteen daarna op het internet. Deze niet, dus daar zijn blijkbaar afspraken over gemaakt.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Pfffrt, gewoon opschieten met die DVD dan. Waarom die dingen toch altijd zo lang moeten duren, 't is niet alsof er veel extra werk bij komt kijken om zo'n DVDtje uit te persen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.