- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Eindelijk eens een goede stand-up op Comedy Central
Doug Stanhope is een van mijn helden.
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2251 votes
Heb gisteren ook wat Doug Stanhope gekeken, erg tof inderdaad. Doet me ook erg denken aan Bill Hicks.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Nog fans van de briljante Michael McIntyre hier trouwens? 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Hij is wel cool
Vind hem niet altijd geslaagd en hij balanceerd natuurlijk soms op het ranje van irritatie. Maar wanneer hij wel grappig is vind ik hem echt geweldig.
Goed om te zien dat er nog iemand fan is van Britse Comedy. Vind het Nederlandse cabaret echt iets om trots op te zijn, maar zo iemand als McIntyre kan echt zo veel leuker vertellen.
Mijn favoriet is waarschijnlijk toch echt Dylan Moran 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Britse comedy is fantastisch! Zijn laatst naar Paul Merton geweest in Carré, hij had een gezelschap improvisatieacteurs meegenomen. Het was hilarisch! Wie denkt dat de Lama's goed zijn, zal dit helemaal fantastisch vinden want de Lama's kunnen er nog heel veel van leren.
Dylan Moran ken ik (nog) niet zo goed, ga ik gauw meer over opzoeken.
Andere leuke cabaretiers:
* Frankie Boyle
* Russell Howard
* Jo Brand (een van de weinige grappige vrouwelijke cabaretiers)
* Ed Byrne
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Frankie Boyle en Ed Byrne zijn inderdaad wel erg goed 
Wat improvisatie shows betreft is Ross Noble ook legendarisch. Al moet je daar maar net van houden. Een tijdje terug heeft hij nog met Jonathan Ross zitten stoeien tijdens zijn Friday Night.
Andere favorieten van mij zijn Dara O'Briain, Jack Whitehall en natuurlijk Eddie Izzard.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Jaaa, Ross Noble, die was ik nog vergeten!

Alleen dat hoofd al! 
O'Briain ken ik vooral als presentator van diverse (komische) programma's, doet hij leuk.
Wat te denken van Jack Dee?

De man die immer met zijn onafscheidelijke pint of beer op het podium staat. 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Net even wat Jack Dee opgezocht, heerlijk chagrijnige man
Heb hem volgens mij ook al een paar keer in panelshows gezien (was een keer gast teamcaptain bij Never Mind the Buzzcocks dacht ik).
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ja, hij zit regelmatig in panelshows. Ook presenteert hij wel eens een comedy roadshow, net als Michael McIntyre.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
1. Najib Amhali
2. Jochem Myjer
3. Marc-Marie Huijbregts

dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
1. Bert Visscher
2. Jochem Meyer
3. Hans Teeuwen
4. Najib Amhali
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ik had al eens fragmenten van Eddy Murphy's Raw gezien, maar gisteren de hele show. Wat een held, echt bijzonder komisch! Al die Nederlandse imitatie pogingen kunnen hier nog een grote punt aan zuigen. Eddy 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Jippie! 5 december ga ik naar Frankie Boyle live @ The Apollo in Londen! 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Mijn favoriete caberatier is en blijft Hans Teeuwen. Geweldige vent. Helaas is hij al lange tijd (tijdelijk) gestopt met cabaret maar gelukkig blinkt hij ook uit in wat anders: jazzmuziek. Bij zijn vorige muziekoptreden heb ik nog een glas whiskey van hem gekregen. 
8 januari treedt hij weer op in Den Haag en dan ben ik weer van de partij!
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik had al eens fragmenten van Eddy Murphy's Raw gezien, maar gisteren de hele show. Wat een held, echt bijzonder komisch! Al die Nederlandse imitatie pogingen kunnen hier nog een grote punt aan zuigen. Eddy
Delirious is nog leuker.
.
En allebei die shows zijn nog niets vergeleken bij Richard Pryor.
.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Vriend van me zei het zaterdag al idd. Pryor staat genoteerd!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Delirious is inderdaad beter. Murphy was vroeger zo grappig. Ik wil ook wel wat meer van Pryor zien eigenlijk.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Richard Pryor: Live in Concert (1979) - IMDb
Richard Pryor Live on the Sunset Strip (1982) - IMDb
Richard Pryor... Here and Now (1983) - IMDb
zijn absoluut verplichte kost. Ik ken die zowat uit mn hoofd.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Jippie! 5 december ga ik naar Frankie Boyle live @ The Apollo in Londen!
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Alex Agnew!!! Schitterende humor van Belgische bodem.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Cool hè?! Hoop wel dat ik 'm kan verstaan zonder ondertiteling! 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Net Daniel Arends gezien op Ned.3 met zijn show 'Geen excuses'.
Zo'n jonge cabaretier die ik eigenlijk alleen van naam kende, maar waar ik nog nooit echt wat van had gezien. Maar wat een held zeg! Echt helemaal mijn humor.
Een cabaretier met een unieke/eigen stijl, doordachte en subtiele grappen met een vleugje absurdisme soms..Gewoon erg grappig wat mij betreft!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Erg grappig inderdaad. Lang geleden dat ik weer zo heb moeten lachen. Ik had hem jaren geleden ook al eens live gezien maar dat was maar een minuut of twintig. Wat langer houdt hij ook prima vol.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Ik heb 'm ooit eens live gezien mij de comedy train. Best talentvol, kan goed en rustig dingen overbrengen, maar een vleugje amateurisme stroomt er soms wel tussendoor. Niet altijd even sterk, maar hij herpakt zich telkens toch weer knap.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Hmm..dat amateurisme was in zijn (alweer tweede) onemanshow niet meer te zien wat mij betreft. Maar goed het was ook echt het eerste wat ik van hem zag hoor, dus geen idee hoe hij eerder was.
Maar net als Boordappel heb ik in tijden niet zo gelachen om cabaret.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Ik vind Daniel Arends nog steeds een ruwe diamant (of eigenlijk iets minder waardevols), dat iets meer geslepen is dan zijn vorige show.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Ben vanavond naar "Schudden" geweest (voor de 3e keer). Was echt weer fantastisch. Dat deze gasten niet bekender zijn. Echt een aanrader.
Hier stukjes van oude shows.
De kikkerscène is nog beter, maar die staat helaas niet op Youtube.
Zie nu dat Medicinemen deze al geplaatst had, maar dat terzijde. 
Hier nog wat filmpjes voor de liefhebber:
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Morgenavond naar Caribbean Combo (Roué Verveer, Murth Mossel, Howard Komproe en Jandino Asporaat), ben benieuwd. Roué is natuurlijk de koning - de belangrijkste reden dat we hier naartoe wilden - en Murth hebben we ook al eens eerder gezien. Die andere twee, dat wordt één grote (tropische) verrassing!