- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Anyway het is gewoon niet grappig, komt die elk jaar met grappen over gehandicapten dan? Ook niet erg origineel
Ik heb echt dubbel gelegen om zijn eerste show. Je moet er natuurlijk wel heel de context omheen zien en 'tussen de regels door lezen' .
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Er is inderdaad een verschil tussen grove humor en grof taalgebruik.
Juist.
Toon Hermans was naar mijn smaak gespeend van elke vorm van humor. Een dosis platvoerse humor had hem geen kwaad kunnen doen.
De zaak is dat Hermans het niet nodig had om platvloers te doen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Juist.
De zaak is dat Hermans het niet nodig had om platvloers te doen.
Micha Wertheim ook niet.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Micha Wertheim ook niet.
Dan blijft de vraag: 'Waarom doet hij het dan?".
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
1. Jochem Myjer
2. Bert Visscher
3. Hans Liberg
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
3. Hans Liberg
Die vind ik ook fantastisch. Als ik de kans krijg om een show van hem mee te pikken op tv, daar zet ik mijn video voor klaar en kijk er meermaals naar. Zeker weten. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dan blijft de vraag: 'Waarom doet hij het dan?".
Jij baseert op een niet kloppend stukje uit de media dat hij mensen (gehandicapten) persoonlijk aanvalt. Dit is helemaal niet aan de orde, dat proberen verschillende mensen hier al dagen uit te leggen. Dus het antwoord op jouw vraag is: Hij doet het niet.
Zijn opmerkingen zijn niet grover dan deze opmerking die in het Just a Joke topic stond:
Een vent uit zijn rolstoel duwen en zeggen : "you'll never walk alone".
sherena
-
- 261 messages
- 123 votes
Dat is dus wat er IN DEZE SHOW WEL gebeurt is. punt uit.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Ik weet niet wat er precies gebeurd is gedurende het optreden, dus ik vind het moeilijk om er over te oordelen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik vind dat een cabaretier behoorlijk ver mag gaan. Het publiek kan zelf bepalen naar welke voorstelling die heen gaat. Je kunt weten dat een cabaretier zich af en toe grof kan uitlaten, en ook wel eens beledigend kan zijn.
Wat ik echter niet vind kunnen is wanneer een cabaretier zich beledigend op een specifiek iemand in de zaal richt, of wanneer een cabaretier zich beledigend uitlaat zonder dat daar ironie achter zit. Nogmaals, of er sprake was van dat laatste, dat weet ik niet.
Om standaard grappen over gehandicapten af te keuren vind ik wel weer erg politiek-correct.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Jij baseert op een niet kloppend stukje uit de media dat hij mensen (gehandicapten) persoonlijk aanvalt. Dit is helemaal niet aan de orde, dat proberen verschillende mensen hier al dagen uit te leggen. Dus het antwoord op jouw vraag is: Hij doet het niet.
Dat heb je nu al vier keer gezegd op basis van jawel andere stukjes in de media. Ik was er niet bij dus kan er niet over oordelen maar mensen verwijten dat ze zich laten beinvloeden door de media en dan jezelf ook laten beinvloeden door media die de caberatier quoten is natuurlijk precies hetzelfde. Nogmaal ik was er niet bij maar heb van verschillende mensen die er wel bij waren gehoord dat het dus absoluut niet zijn standaard gehandicapten stuk was maar wel degelijk op de man. Eentje daarvan was ook al bij andere voorstellingen van de bewuste man geweest. Maar ook in deze gevallen was het via de media (lees mensen die ze belde op de radio) dat ik dit gehoord heb.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Vele cabaretiers zijn grof in de mond en kunnen (en doen) redelijk aanstootgevende teksten uitkramen. Maar wat dat betreft zijn wij een tolerant volk dat wel tegen een stootje kan.
Maar als een hele zaal wegloopt, dan zegt mij dat genoeg over de desbetreffende 'cabaretier'. En daarvoor heb ik geen kranten, tv, radio, internet, ... nodig.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Vele cabaretiers zijn grof in de mond en kunnen (en doen) redelijk aanstootgevende teksten uitkramen. Maar wat dat betreft zijn wij een tolerant volk dat wel tegen een stootje kan.
Maar als een hele zaal wegloopt, dan zegt mij dat genoeg over de desbetreffende 'cabaretier'. En daarvoor heb ik geen kranten, tv, radio, internet, ... nodig.
Het was niet de hele zaal, en mij zegt het vooral veel over het kuddegedrag van mensen die graag een masker van morele verontwaardiging opzetten om zich beter te voelen dan een ander.
Als er één schaap de deur uit rolt volgen er meer.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Het was niet de hele zaal, en mij zegt het vooral veel over het kuddegedrag van mensen
die graag een masker van morele verontwaardiging opzetten om zich beter te voelen dan een ander.
Als er één schaap de deur uit rolt volgen er meer.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Maar grappen over mensen die er niet bij zijn, dat moet natuurlijk kunnen.
Dat is lachuh...
Als die rolstoeler niet in de zaal zat, had die hele wegloopkudde gelachen om de gehandicaptenmoppen.
Ga dan ueberhaupt niet naar zo'n cabaretier toe.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Maar grappen over mensen die er niet bij zijn, dat moet natuurlijk kunnen.
Dat is lachuh...
Als die rolstoeler niet in de zaal zat, had die hele wegloopkudde gelachen om de gehandicaptenmoppen.
Ga dan ueberhaupt niet naar zo'n cabaretier toe.
Verder blijft het natuurlijk een kwestie van je eigen voorkeur / soort humor. Sommigen, zoals Najib Amhali, kan ik waarderen maar anderen zoals Bert Visscher totaal niet. Ik geef toe dat het ook humor zal zijn, maar aan mij is dat niet besteedt.
Maar als ik dan paniekvoetbal zie, zoals een cabaretier gaan boycotten, dan denk ik: Doe toch even normaal!
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Nog een van mijn favoriete comedians: Bill Bailey! 
cinema.
-
- 230 messages
- 0 votes
Deed me een beetje denken aan dat Australische duo 
cinema.
-
- 230 messages
- 0 votes
Flight of the Conchords uit Nieuw Zeeland kom ik net achter. Zat in de buurt 
Maar ik moet bekennen dat er volgens mij niet eens zoveel overeenkomsten zijn, behalve dat beide soms über droog en flauw op een leuke manier zijn. Maar volgens doet het Engelstalige 'm de vergelijking gewoon 
Hier het stukje / liedje The Humans are Dead:
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ze combineren in ieder geval ook comedy met muziek 
En erg droge gasten als ik het zo zie inderdaan ja. Vind ze best grappig!
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Micha Wertheim was weer grandioos vanavond bij de Comedytrain!
Ik neem aan dat al die bevooroordeelde mensen in de hier eerder gevoerde discussie over MW vanavond met eigen ogen hebben willen zien wat voor grappen hij nu echt maakt. 
Ik heb in ieder geval genoten. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Micha Wertheim was weer grandioos vanavond bij de Comedytrain!
Ik neem aan dat al die bevooroordeelde mensen in de hier eerder gevoerde discussie over MW vanavond met eigen ogen hebben willen zien wat voor grappen hij nu echt maakt. 
Ik heb in ieder geval genoten. 
Was wel aardig, maar moet zeggen dat ik de eerste twee van comedytrain leuker vond. Vooral Kees van Amstel, die zo nu en dan een een jonge HansTeeuwen deed denken.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Giseravond laat Sander van Opzeeland gezien. Hij was echt enorm geestig vooral in het begin met zijn Aldi grappen 
kArIzMa_Movie
-
- 1290 messages
- 334 votes
Als ik bij 'zoek bericht' de naam Roué Verveer typ, zie ik dat er maar één iemand is die zijn naam in dit topic heeft gebruikt. Wat ik op zich jammer vind.
Klik hier en zie zijn show: 'R.I.P.' !
In Suriname hebben we een groente en die heet Antroea.
Ja, dat klinkt vies, dat is het ook.
Niemand lust het in Suriname, alleen m'n vader, maar hij was bang voor m'n moeder.
Ik kom een dagje thuis, de tafel was gedekt, ik kijk op m'n bord: Antroea.
Ik zeg: Ik lust het niet. 
En vanuit m'n linker ooghoek zie ik een hand op me afkomen met een hele hoge snelheid, en in een reflex doe ik m'n ogen dicht en toen ik ze weer open deed, waren we 3 dagen verder.
Lag ik in het ziekenhuis en ik kreeg Antroea infuus. 
Najib Amhali is trouwens mijn favoriete cabaretier.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Vanavond naar de Ashton Brothers, die gasten zijn best geniaal!
Lucas1
-
- 199 messages
- 684 votes
Sander van Opzeeland was geweldig van de week. Hoop dat hij binnenkort ook eens met een lange voorstelling in het theater komt te staan. Ik vond Micha Wertheim ook zeer goed, maar voor de rest was het niet zoveel bij comedy train, vond ik.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Sander van Opzeeland doet nooit grote theatershows helaas. Zou hij wel moeten doen.