• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

Piepkleine geneugten des levens

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

pruiken zijn gelukkig amper meer te onderscheiden van echt. Op tv verdenk ik juist sommige mensen dat ze een pruik ophebben en dan is het hun echte haar haha.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ja, ze kunnen dat tegenwoordig echt super goed maken. Je hebt gewoon pruiken in allerlei soort kleuren en maten en zodra je de goede kleur/maat en ongeveer de goede lengte van de haren hebt gevonden gaan ze hem (terwijl hij op je hoofd staat) knippen. Die van mijn oma is echt heel erg mooi en lijkt sprekend op haar kapsel voordat haar haren uitvielen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Vanaf de 1e keer geslaagd voor mijn rijbewijs! Het was een spannende zit (ik was zo zenuwachtig dat ik de parking naar links ben afgereden in plaats van naar rechts...) maar uiteindelijk blijkbaar voor niets moeten vrezen

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Gefeliciteerd

In 1x nog wel. Had het zelf de derde keer pas

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Metalfist wrote:

Vanaf de 1e keer geslaagd voor mijn rijbewijs! Het was een spannende zit (ik was zo zenuwachtig dat ik de parking naar links ben afgereden in plaats van naar rechts...) maar uiteindelijk blijkbaar voor niets moeten vrezen

Goed gedaan, gefeliciteerd!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Jij zit er ook nog volop in zeker, in rijlessen dus?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd Metalfist!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Metalfist wrote:

Jij zit er ook nog volop in zeker, in rijlessen dus?

Ja klopt, ik heb nu 14 lessen gehad dus ik mag nog even

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Gefeliciteerd.

Ik heb 2 rijbewijzen voor 50km+ voertuigen, ook allemaal in 1x gehaald. Gelukkig maar voor diegene die het nu halen, want het wordt maar duurder en moeilijker.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Inderdaad want zelfs voor gewoon examen te mogen doen ben je al 36 euro kwijt. En dan heb ik het nog niet over de prijs van de lessen zelf, het is schandalig aan het worden.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

36.. euro voor een rijexamen?

In Nederland is dat iets van 200!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha was het hier maar 36 euro ja. Ik betaalde een jaar of 6 terug al 180 euro voor het afrijden zelf. Theorie examens waren al 40 euro per keer...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Belgen zakken ook veel vaker .

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

36 is inderdaad niets.

Als het goed is, mogen ze ook rijden in een auto/bijzijn van iemand die al meer dan een jaar in het bezit is van een rijbewijs. Dus geen erkend les-auto, maar een particulier. Maar wel waar er een 'L' op gevestigd.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Naomi Watts wrote:

Belgen zakken ook veel vaker .

Haha

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Mmh, dan zijn jullie inderdaad wel in het zak gezet Ik heb 20 uren rijschool gevolgd en mocht zonder problemen alleen rondrijden met een L. Een passagier moet trouwens wel minstens 25 jaar zijn en al 5 jaar zijn rijbewijs hebben.

Ik had geen idee dat het in Nederland zo hard verschilde als bij ons, ik heb zelfs mijn theorie gratis kunnen doen via het school.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

In Nederland willen ze nu iets vergelijkbaars gaan doen.

Vraag me alleen af hoe dat in vredesnaam gecontroleerd gaat worden.

Oh. Theorie kost hier ook iets van 35 euro dacht ik.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Oftewel; Nederland is peperduur.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Daar is de V.O.C. al mee begonnen in de "gouden eeuw" (met die dure peper)

VHS1975

• 348 messages
  • 70 votes

Metalfist wrote:

Mmh, dan zijn jullie inderdaad wel in het zak gezet Ik heb 20 uren rijschool gevolgd en mocht zonder problemen alleen rondrijden met een L. Een passagier moet trouwens wel minstens 25 jaar zijn en al 5 jaar zijn rijbewijs hebben.

Ik had geen idee dat het in Nederland zo hard verschilde als bij ons, ik heb zelfs mijn theorie gratis kunnen doen via het school.

In Belgie gaat het ook strenger worden. Wees maar niet bang. Vanaf 1 sept is motorkleding verplicht. Dus geen belgen meer in t-shirt en korte broek op hun R1.

De rijlessen worden ook pittiger. Nu voor de motor moet je 6 uur rijsles volgen end an mag je een jaar met een voorlopig rijbewijs rijden. Binnen dat jaar moet je examens afleggen. Straks gaat dat 16 uur worden

Daarom dat ik nog ff snal 2 augustus met motorrijlessen ga beginnen.

In Belgie rij ik nu rond met een 125cc scooter. Dat mag je hier gewoon besturen met je autorijbewijs...

Europa oefent veel druk uit op Belgie om dat af te schaffen ivm één europa.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Het zou me niets verbazen als ze in Nederland wat betreft kleding voor op de motor als verplichting gaan maken.

Nou, voorlopig rijd ik wel even met m'n sneakers en spijkerbroek naar m'n werk en trek dat snikhete pak maar voor verdere afstanden.

Ik ben wel benieuwd hoe het over 2 - 4 jaar uit zal zien qua verplichtingen, vernieuwingen en veranderingen voor alle rijbewijzen. Want hoe het zo allemaal gaat, kan je net zo goed op de fiets gaan rijden. Want met de OV betaal je vaak meer dan dat je met je eigen vervoer gaat.

Maargoed, ik probeer zo goed mogelijk van het leven te genieten en maak me over zulke dingen niet al te veel zorgen.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Noem het gerust een gigantische geneugte: na de tweede keer afrijden geslaagd voor rijbewijs B! Heerlijk, nooit meer met die lelijke L op het dak rijden.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Na 15 jaar lang iedere dag een hard gekookt ei te hebben gegeten, plus het hebben van een vader met een veel te hoog cholesterolgehalte (wat bij ons in de familie erfelijk is) heb ik eindelijk is een keer de uitslag van mijn cholesterol en de verhouding is 3.7. Fijn dat mijn ouders mij er nooit voor waarschuwde en ik zelf ook zo eigenwijs was om ze iedere dag te blijven eten. En in het weekend ook vaak nog een uitsmijter met minstens 3 gebakken eieren.

Waarschijnlijk heb ik geluk dat ik nog leef en dat is dus een piepkleine geneugten des levens.

HDL = 2.0

LDL = 1.3

Dus na minstens 6 duizend eieren later, kan ik zelfs nog een klein beetje extra cholesterol gebruiken.

Overigens benoem ik mezelf tot de grootste eieren-fan van Nederland.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik moet dat binnenkort inderdaad ook weer eens op laten meten. Vorige keer had ik 1.7, dus dat was prima, maar mijn vader, opa en broertje slikken allemaal pillen en mogen vrijwel geen eieren, boter, etc..

Misschien dat het bij de mannen in de familie erger is ofzo als bij de vrouwen, maar ik moet voor de zekerheid toch maar weer eens checken. De vorige keer is denk ik al zo'n 2,5 jaar geleden. Ik eet samen met mijn vriend per week een doos van 10 eieren op, maar stel dat ik meer in huis zou halen, dan zou het ook op gaan hoor. Doe dat dus bewust niet.

VHS1975

• 348 messages
  • 70 votes

Dan eet je die eidooier toch niet? Dat is namelijk de cholesterol "bom"

Ik doe veel aan fitness en ik eet ook 3 hard gekookte eieren per dag. Maar dat was één gewoon ei en de 2 andere enkel het eiwit.

Hetzelfde met de uitsmijters. Dat was ook mijn zondagochtend ontbijt. 1 ei met eigeel en de 2 andere alleen met eiwit. YUMMIE

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik kom duizenden sites tegen waarop ze zeggen dat eigeel slechte cholesterol bevat, maar ik kom ook duizenden sites tegen waarop ze beweren dat het juist gezonde cholesterol is. Het advies blijft iig nog steeds max 3 eieren (met eidooier) per week. Maar dat is een gemiddelde natuurlijk.

Eiwitten zijn inderdaad prima bouwstoffen voor je lichaam als je veel sport.

En ja, volgens mij gaat het bij mannen wat vaker mis.

Ik zou eigenlijk niet weten wat ze adviseren. Wat ik hier lees, gaat mij eigenlijk een beetje te ver:

Het cholesterolgehalte wordt gemeten middels een cholesterol test. Bij een cholesterol test wordt er bloed afgenomen. Aangezien het cholesterolgehalte flink kan schommelen, is het goed om 2 à 3 keer een test te laten doen met tussenpauzes van steeds een week.

Maar tegenwoordig kun je het inmiddels ook gewoon thuis zelf doen.

De test werkt met een vingerprikkertje waarna een kleine hoeveelheid bloed op de testcassette wordt aangebracht. Er verschijnt als het ware een soort thermometer die aangeeft hoe hoog het cholesterolgehalte is. De hoogte komt tot stand door een enzymatische kleurreactie. Een getal lager dan 5 is goed, een waarde hoger dan 5 moet aan een arts worden gemeld, waarna meestal voedingsadviezen en/of medicijnen worden voorgeschreven. Er zijn ook testen die het totaalbeeld van het cholesterol aangeven maar tevens het HDL. Het risico op hart- en vaatziekten wordt dan berekend door het totale getal te delen door het HDL getal. Op een tabel kun je dan vervolgens vergelijken en tot een conclusie komen.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Weekend hebben .

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

maar het gele is juist het lekkerste.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja, dat is voor mij ook een piepkleine geneugten des levens: Eigeel!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Dat ik eindelijk Google+ te pakken heb. Sinds gisteren een invite maar ik geraakte er maar niet op vanwege te weinig capaciteit

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.