- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Leuke weetjes!
Leuke weetjes!
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Maar deze mafketel heeft wel gelijk! Iets met de kop op de spijker. 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Ik denk dat visuele angst het meeste invloed heeft. Wat je ogen zien geven ze door aan je hersenen, waar die angst zit.
Als dit wordt weggenomen denk ik dat de angstplek ook niet wordt bereikt.
Maar ja wie ben ik? Ik ben maar een mafketel.
En als je de hoogte ruikt en hoort? Een muntstukje naar beneden gooien en 30 seconden later pas horen dat hij op de grond ketst. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik keek van 't weekend een stukje Life and Cooking en toen maakte die kok een kapsalon. Ik bestel dat altijd als ik bij vrienden in Schiedam ben.
Hier in mijn dorpie hebben ze dat dan weer niet helaas.
Ik vroeg me altijd af waarom ze dat kapsalon noemen, maar dat blijkt dus zo te zijn, omdat er een kapperszaak naast een turk in Rotterdam zat die dat altijd bestelde. En later ging iedereen zeggen, ik wil datgene wat in de kapsalon wordt besteld. En zo doende was de kapsalon geboren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Overigen > Algemeen > Het grote taaltopic
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Ik keek van 't weekend een stukje Life and Cooking en toen maakte die kok een kapsalon. Ik bestel dat altijd als ik bij vrienden in Schiedam ben.
Hier in mijn dorpie hebben ze dat dan weer niet helaas.
Ik vroeg me altijd af waarom ze dat kapsalon noemen, maar dat blijkt dus zo te zijn, omdat er een kapperszaak naast een turk in Rotterdam zat die dat altijd bestelde. En later ging iedereen zeggen, ik wil datgene wat in de kapsalon wordt besteld. En zo doende was de kapsalon geboren.

Wist ik niet. Ik vind zoiets overigens niet lekker klinken, maar iedereen vind het wel lekker, die ik erover hoor. Nog nooit op en ik woon er zo dichtbij...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
En als je de hoogte ruikt en hoort? Een muntstukje naar beneden gooien en 30 seconden later pas horen dat hij op de grond ketst.
Mijn pa heeft ook een beetje hoogtevrees. Hij kijkt dus ook nooit naar beneden. Toch als hij ergens in een hoog gebouw is, maakt hem dit niks niks uit. Hij zou ook niet angstiger worden als hij een muntje over zijn schouder naar beneden zou gooien en op het geluid zou wachten.
Het is puur als hij naar beneden kijkt dat hij draaierig begint te worden.
Vliegen doet die ook gewoon, maar dan dus weer niet aan het raampje haha.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
En als we jou naar beneden gooien samen met je eigenwijsheid?
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Ja of gewoon twintig treden van een ladder opgaan. Lijkt me te gaan om het besef van hoogte en dat hoeft niet puur visueel te zijn. Maar ja ik ben ook maar een fles 
Vliegen en parachute springen is trouwens anders dan op een hoog gebouw staan bijvoorbeeld, schijnt voor je hoogtevrees nogal uit te maken of je contact maakt met de grond (via het gebouw) of niet. Mijn vriendin heeft er nogal last van, ook al loopt ze langs een reling en kijkt ze niet naar beneden.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
En als we jou naar beneden gooien samen met je eigenwijsheid?
Doe niet zo uit de hoogte joh.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Vliegen en parachute springen is trouwens anders dan op een hoog gebouw staan bijvoorbeeld, schijnt voor je hoogtevrees nogal uit te maken of je contact maakt met de grond (via het gebouw) of niet.
Parachute springen lijkt me sowieso niet verstandig voor een blinde. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Als je 6 jaar en 9 maanden scheten zou laten, heb je genoeg gas geproduceerd om de energie van een atoombom te evenaren
Als vrouwen verliefd zijn, kunnen ze beter kaart lezen(hmz dan was mijn ex dus echt gek op me of op een ander haha) 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Als je 6 jaar en 9 maanden scheten zou laten, heb je genoeg gas geproduceerd om de energie van een atoombom te evenaren
Daar zit jij nu onderhand wel aan toch?
Als vrouwen verliefd zijn, kunnen ze beter kaart lezen(hmz dan was mijn ex dus echt gek op me of op een ander haha)
Shit, mijn vriendin kan niet eens TomTom lezen. Tijd dat ik weer bloemen koop voor d'r.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik ben er maar druk mee ja. Planning is dat die over een aantal maanden klaar voor gebruik is.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
gelukkig woon je niet in Ohio, kost je nog eens 500 dollar om hem af te steken
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
[kinderachtig]Op zich wel grappig als je er aan denkt dat het gewoon een versnelde scheet-bom is. [/kinderachtigmodus uit]
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Maar door de hoogte hoor je zoiets kleins als een muntje nooit op de grond vallen. HA! UITGELULD!!! Ik weet dat soort dingen omdat ik veel boeken lees enzo. Ook kijk ik wel eens Discovery channel en shit 
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
En wisten jullie....
Dat in de stad Phan-Thiet in Vietnam, het volgens de wet, is toegestaan om op straat te poepen, MITS je het resultaat na afloop netjes opruimt...?
Ruim je het niet op en word je gepakt, dan riskeer je 3-15 jaar dwangarbeid, afhankelijk van de rotzooi die je hebt achtergelaten.
Ook dat staat werkelijk zo in het wetboek aldaar.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Let op, want 'poepen' heeft in Vlaanderen een heel andere betekenis dan in Nederland. 
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes

Wist ik niet. Ik vind zoiets overigens niet lekker klinken, maar iedereen vind het wel lekker, die ik erover hoor. Nog nooit op en ik woon er zo dichtbij...
Wat is een kapsalon?? behalve een plek om je haren laten knippen
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dit is Kapsalon:

Een kapsalon is een ovenschotel bestaande uit een combinatie van friet, shoarmavlees, saus, kaas en eventueel nog wat rauwkost. Oorspronkelijk is de kapsalon ontstaan in Rotterdam, maar in 2008 waaide dit gerecht over naar andere delen van Nederland.
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
oh ben al 15 jaar weg dus niet zo vreemd dat ik het niet wist
zet er wel lekker uit trouwens
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja man dat moet je echt eens proberen. Heerlijke combi!
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik las laatst dat het al 100.000 keer besteld was via thuisbezorgen.nl
.
Is echt ene enorme hype geworden die kapsalon.
Waar ik zelf overigens niet aan meedoe want dat is bij mij gegarandeerd 3 weken hardlopen, zo'n bakkie.
.
Echt een caloriebom ook.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
''Er was een kapper die altijd hetzelfde bestelde bij dezelfde shoarmazaak, namelijk een bak shoarma met patat, kaas en salade en iedere keer moest het gebracht worden naar de kapsalon.''
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik ga hem binnenkort maar eens zelf maken. Zag er bij Live and Cooking echt fucking lekker uit.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Smijt alle aanwezige ingrediënten in een shoarmazaak in één bak en je hebt een nieuw gerecht 
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Liervogels staan vooral bekend door hun buitengewone vermogen om natuurlijke en kunstmatige geluiden uit hun omgeving te imiteren:
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Kon eigenlijk niet echt een geschikt topic vinden, maar hier een link naar een leuke test. Je ziet 20 korte filmpjes van glimlachen. Aan jou om te bepalen of die fake of echt is. Mijn score is 16/20.
BBC - Science & Nature - Human Body and Mind - Spot The Fake Smile - bbc.co.uk