- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Inmiddels heb ik seizoen 1 er op zitten!
Na de spectaculaire eerste aflevering, raakte Breaking Bad voor mij een klein beetje in het slop. Iets teveel gedoe rondom Walt die constant verantwoording aan zijn vrouw af moet leggen waar hij mij bezig is. Laat Walt nou maar gewoon lekker Badass zijn en de wet overtreden en ondertussen de schijn ophouden voor zijn omgeving, dat zorgt bij mij voor de grappigste situaties. Met de komst van Taco en de ontwikkelingen rondom de zus van Skyler die het slechte pad opgaat is er gelukkig wel weer wat pit in de serie geblazen.
De 1ste aflevering van het 2de seizoen was gelukkig net zo geniaal als de 1ste aflevering van het 1ste seizoen. De intro was echt briljant, net zoals de verdere ontwikkelingen. O.a. Hank en zijn politiemaat die het gedrag van de inbrekers analyseren.
Ik hoop dat Breaking Bad deze ingeslagen richting nu wel voort kan zetten zonder vaart te minderen of aan humor in te moeten boeten. Ik ben benieuwd naar seizoen 2!
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Je verwoordt het iets anders, maar ik bedoelde precies hetzelfde m.b.t. seizoen 1. Mooi dat de eerste aflevering van seizoen 2 meteen weer goed was. Moet ik maar snel aan beginnen!
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Seizoen 2 = 
Na het bekijken van seizoen 1 ( slechts 7 afleveringen ) was ik er niet helemaal gerust op of Breaking Bad wel zo geweldig zou blijken te zijn. Voor een serie met zo `n leuk uitgangspunt vond ik het allemaal behoorlijk tam ( op aflevering 1 + 7 na ) en niet grappig, dat constante gesleep met die 2 criminelen.
Gelukkig blijkt seizoen 2 uit totaal ander hout gesneden te zijn. De intro `tjes voor de optiteling zijn er bv. flink op vooruit gegaan, omdat ze 1. Wat surrealistischer zijn 2. Een grappige inkijk geven op de drugswereld of 3. ( en die scenes bevielen mij het meeste ) Ze hebben in eerste instantie helemaal niets van doen met het verhaal, maar indirect weet je dat er een moment komt waarbij deze scenes op de voorgrond gaan treden, waardoor je getriggerd wordt om uit te vogelen wat er precies gaat gebeuren.
De scenes in zwart - wit, met die roze beer waren stuk voor stuk geniaal! Het blijft leuk giswerk natuurlijk, maar ik denk dat die 2 lijkzakken in de verre toekomst weleens voor Skyler en Walter Jr. bedoeld kunnen zijn.
De personages zijn ook allemaal erg genietbaar met enkele leuke toevoegingen ( de advocaat & die slinkse baas van die fastfoodketen, die zomaar bij de politie binnenstapt om bij te dragen aan de organisatie van een sponsorloop en zo zijn ogen uit kan kijken daar). Ook Hank ( behoeft geen intro ) en Marie zijn leuke personages. Wat Marie af en toe uitkraamt slaat soms echt als een tang op een varken: Of Walt misschien weer Marihuana rookt omdat hij nu chemotherapie ondergaat, immers die 2 vormen toch eenzelfde, onafscheidelijke combinatie als appeltaart en een chevrolet?!

Aflevering 2.07 is een van mijn favoriete afleveringen dit seizoen, mede dankzij een bijna Salvador Dali achtige scene met een schildpad die alle smadende collega `s van Hank gelijk in hun hemd zet, maar ook de gedragsverandering van Walt is uiterst boeiend om te volgen, fijn en goed voor de serie dat hij geen personage is dat alleen maar goed wil doen. Dit zorgt namelijk voor een aantal schokkende scenes. Verder ook niets dan lof over het schitterende camerawerk, de muziekkeuze en het heerlijke, voortrazende tempo waarin serie 2 zich afspeelt. Ik ben blij dat ik Breaking Bad niet na serie 1 heb afgeschreven!
Voorlopig eerst even ( verplicht ) afkicken van Breaking Bad. Waarom hebben die malloten van distributeurs Breaking Bad 3 & 4 nog steeds niet uitgebracht?!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
S4 is net klaar, zo vreemd is dat nog niet en S3 kan nog wel eens gaan duren. Gewoon uit de states halen joh.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Seizoen 4 is net afgelopen, dus dat is inderdaad nog niet zo vreemd. Alhoewel, op commercieel vlak: je moet het ijzer smeden wanneer het heet is. Waarom vinden we het gewoon dat we eerst ruim 1 jaar moeten wachten totdat een seriereeks op dvd verschijnt?!
Maar goed, na alle enthousiaste verhalen kan ik eigenlijk niet wachten om deel 3 en 4 van Breaking Bad alvast te bestellen/pre - orderen via Amazon.com. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind het juist erg slim dat ze in de states een seizoen releasen vlak voordat het nieuwe seizoen begint. Distributie hier wat betreft Breaking Bad betreft is lachwekkend ja. Fijn dat het je bevalt, briljante serie. Was ook een heerlijke follow up voor SFU
.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Net de finale van seizoen 2 gezien. Erg toffe en af en toe hilarische serie. Echter vind ik het "vliegtuigongeluk" helaas wel wat commercieel uitgebuit.
Maar goed, vind dit seizoen, ondanks een aantal zeer sterke episodes, toch iets minder dan het vorige anyway. Iets te veel "binnenshuis drama" if you will.
Ik kijk overigens wel uit naar het volgende seizoen, zal daar later vanavond mee beginnen. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Vanaf 2 januari dagelijks het 1ste seizoen en daarna wekelijks 2 seizoen op VPRO.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Krijg je weer die vreselijke censored episodes
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me dat je de airings koopt, dus niet zo sterk.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Hmm ja maar AMC heeft toch nooit wat gecensored, dus eh, over welke censors heb je t? Mocht je t hebben over Nederlandse censuur, het is me bij een serie als Dexter in ieder geval nog niet opgevallen dat de zender erin knipte, dus dat zullen ze bij Breaking Bad ook niet snel doen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Op mijn blu-ray's staan bij tal van episodes dat ze uncensored zijn met een sterretje waar er aangegeven dat het gaat om een uncensored unaired episode. Volgens het net worden episodes wel degelijk gecut zodat het een TV-14 rating krijgt. De DVD/BD is TV-MA gekeurd.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Dus ik heb eigenlijk omdat ik toen wekelijks die afleveringen van het web heb gehaald alleen maar geknipte TV-14 ratings gekeken?
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Slim verkooptrucje wel. Om wat zal het gaan? 30 seconden extra beeldmateriaal per aflevering? kunnen ze toch weer lekker die dvd door je neus boren, terwijl je net lekker alles op tv hebt gezien. Snap het verder ook niet, al dat bloed, seks en gescheld, wat willen ze er in of uit halen dan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Slim verkooptrucje wel. Om wat zal het gaan? 30 seconden extra beeldmateriaal per aflevering? kunnen ze toch weer lekker die dvd door je neus boren, terwijl je net lekker alles op tv hebt gezien. Snap het verder ook niet, al dat bloed, seks en gescheld, wat willen ze er in of uit halen dan.
Er wordt later ook nog een TV-MA aflevering uitgezonden maar niet in de officiële timeslot. Die wordt later uitgezonden.
Lijkt me ook meer voor de internationale parasieten, die de boel lopen te pindakazen maar de DVD/BD niet aanschaffen. Best slim ja. Of het nou om 30 seconden of 3 minuten gaat is niet zo boeiend, in een fractie kan je al een totaal ander licht op zaken werpen. Vooral in een serie als Breaking Bad, dat kortdurende eindshot van de S4 season finale alleen al. Zo subtiel is BB, een halve minuut kan al zoveel uit maken.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
lees wel dat niet alle afleveringen cut zijn, maar het maar om enkele gaat vaak. Bij seizoen 3 betreft het maar 3 afleveringen zie ik.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet allemaal nee. Komt sporadisch voor dat het nodig is. Meeste episodes zijn van nature TV-14.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Ja hoor, blijf leuk denken dat dat ook maar iets met het downloaden te maken heeft. Uiteindelijk gaat het om regels en een commissie die de aflevering goed keuren voor televisie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dôhh. Al blijft het wel kwalijk van die parasieten natuurlijk.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Kwalijk is dat ik te lang moet wachten om 1 van mijn favoriete series (op tv) te kunnen zien en uit wanhoop maar moet gaan downloaden 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Met downloaden ook niet zoveel mis maar lijkt me ook niet meer dan logisch dat je achteraf de box aanschaft
. Vooral als liefhebber van de serie natuurlijk. Al is de distributie hier wat betreft Breaking Bad wel kut met peren. S3 staat nog steeds niet op de planning begrijp ik. Voor wie niet overseas koopt toch wel een probleem.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Ja, maar dan moet je ook wel in zijn voor een herziening en dat gaat er niet inzitten bij mij de komende 5 jaar. Plus ik wil die box ook niet zou alleen maar stof vangen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nou, niet echt. Gewoon uit respect voor de makers. Elke serie die ik pindakaas koop ik dan ook. Of ik het nou goed of slecht vond, uit solidariteit naar de makers en mijn gejat voorheen. Dat is ieder voor zich, maar als ik iets 'leen' zorg ik dat ze het ook terug krijgen. Al heb je door wat exclusive beelden wel een extra reden het aan te schaffen.
Ik wil de downloaden = diefstal discussie niet opstarten hoor, dat dat even duidelijk moge zijn
.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Dat is ongelooflijk veel respect!
Dat zie je niet snel, eigenlijk zie je dat zo goed als nooit vooral niet wanneer je een serie koopt die je slecht vind.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Zojuist de finale van seizoen 4 gezien. Heerlijke episode. Dat laatste shot al helemaal, mindblowing!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
. Vond ik ook. met een simpel shot zoveel kunnen zeggen. Of sterker: zoiets expliciets kunnen zeggen. Heisenberg
.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Seizoen 3 en 4 waren sowieso erg badass. Zeker wanneer Skyler en Walt samen gaan werken. . Die sexscene uit het niets, de cartel, Hank noem het maar. Jammer dat het nog even duurt, heb nu al weer zin in seizoen 5!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ook. Showdown tussen Walt en Jesse kan niet uitblijven. Gaat echt een spetterend seizoen worden.
kolkie68
-
- 2 messages
- 4 votes
Alle afleveringen gezien van al de vier seizoenen en ik moet toegeven. Wat een geweldige serie. Ja. Af en toe moet je er inkomen maar de zwarte humor die er soms inzit. Heerlijk. Gewoon kijken.