- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Meest irritante / slechte reclame?
Meest irritante / slechte reclame?
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
De Plus? Ik vind die van de C1000 nog erger, en al helemaal die met Yolanthe.
Misschien wel de irritantste mensen ooit op tv geweest. Die neger is erg irritant maar die dikke slaat alles!
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
Die reclames van Chocomel, voorheen Nutricia.
Afschuwelijke reclame, vooral die laatste waar die vent aan het dansen is.
Eerdere reclames waar vrouwen achter een man aanrennen die net de laatste chocomel heeft gescoord en het nodig vinden hun haar los te gooien. Wat is de functie daarvan?? Ik vind het zwaar irritant.
In dit huis wordt geen chocomel meer gedronken, maar gewone ordinaire chocolademelk van een huismerk.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Die reclames van Chocomel, voorheen Nutricia.
Het is inderdaad een vreemde reclame. Hier mijn draai eraan:
Het liedje ''Freedom" is zo'n beetje het lijflied van female empowerment en daarom is het des te vreemder dat een vent ermee losgaat. De sleutel zit 'm in de tegenshot met de vrouw die goedkeurend toekijkt. De suffe, moderne man ('Heb jij 't nog in je?') toont zijn frivoliteit, moderniteit en viriliteit (uiteindelijk gaat 't allemaal om seks) door als een hysterische keukenmeid te gaan dansen.

//edit: de suffe moderne klinkt cynisch maar het is één van de archetypes van de reclamewereld van de laatste tijd. Deze reclame lijkt deze man iets aan waarde terug te geven en het wordt bevestigd door de toekijkende vrouw . Zonder deze tegenshot is het nl. een pathetisch gebeuren.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
De suffe, moderne man ('Heb jij 't nog in je?') toont zijn frivoliteit, moderniteit en viriliteit
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Je tekent nog met kleurpotloden en je koestert de melancholie van de 80's.
Je zou met Slechte Meisjes in 3D en pingend aan je Breezahseks moeten komen om hiervoor te kwalificeren!

mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ja maar het is wel waar wat je zegt.. Of gaat de reclame misschien over de wens van vrouwen dat je vriend ook meteen je vriendin is (in 1 als het ware)?
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Daar komt 't ongeveer wel op neer .
Er is ook een mogelijkheid dat er een te eenzijdig beeld is over de doelgroep van het produkt. Hiermee geven ze dan aan dat het "oké is voor een man" om het te drinken.
Ter illustratie, Cola Light (en nu ook Crystal Clear) is duidelijk gericht op vrouwen met zodanige bewoordingen (women in control e.d.). Dit was zo ingeprent dat er een tegenhanger kwam in de vorm van Coke Zero. Schijnbaar bepaalt marketing onze beeldvorming.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ja Zero. Dan wordt je een actieheld (lekker simpel trouwens). Maar ik vind het niet okay wanneer ik als een Pat Banatar door de kamer heen ren op 't liedje Freedom na het drinken van Chocomelk. Als ik nou als Kerry King op een luchtgitaar zou gaan spelen op 'Reborn'. Prima. Waarom filmen ze dat dan niet als ik dat toch moet gaan kopen?
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Zalando 
De schreeuw in die reclame(s) is erg zo vervelend.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Maar ik vind het niet okay wanneer ik als een Pat Banatar door de kamer heen ren op 't liedje Freedom na het drinken van Chocomelk. Als ik nou als Kerry King op een luchtgitaar zou gaan spelen op 'Reborn'. Prima. Waarom filmen ze dat dan niet als ik dat toch moet gaan kopen?
Glee + Sky Radio = positieve associaties
Kerry King (who?*) definitely not.
*gemiddelde consument
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Het mag ook Ron Wood zijn hoor. Dat is toch ook positief?
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Vast wel.
Maar niet zo overduidelijk als Aretha Franklin, die een ieder wel gelijk herkent.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Maar daar wil je als man niet mee worden geassocieerd. Wood is prima.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Generalisaties, mikey.
Als je 'Freedom' raar vindt bij mannen, wat denk je dan van 'Mannish Boy' bij vrouwen? (C&A volgens mij)
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1625 votes
Die stomme reclame van die kalknagel begint me nu echt te irriteren. Met die verschillende soorten tenen allemaal, dat hoeft voor mij niet.
Eerst vond ik hem nog wel grappig, maar nu kan ik er wel om kotsen. 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Als je 'Freedom' raar vindt bij mannen, wat denk je dan van 'Mannish Boy' bij vrouwen? (C&A volgens mij)
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Die reclame van Willem van Hanegem van Eye Wish Groeneveld vind ik maar raar eindigen. Gaat er om dat hij niets zag en veel verkeerd deed. Nadat hij zijn bril kreeg had hij een betere look en zag hij meer. Hij had de programma's voor het uitkiezen, met vervolgens de vraag: 'Afghanistan, moeten wij daar heen?'
Vind het nogal een rare vraag voor in een brillen reclame. Past nergens in de context en is toch niet een onderwerp waar je van Hanegem's mening voor nodig hebt. Een bril heb je er ook niet voor nodig.. 
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Het idee is dat 'de juiste look' erg belangrijk is: met zijn nieuwe look wordt Willem zo (te) serieus genomen dat hij zelfs over Afghanistan geraadpleegd wordt. Een hyperbool dus om aan te geven hoe goed die brillenzaak wel niet is in het adviseren over welke bril bij je past.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ha, zo had ik er niet naar gekeken. Best grappig, dan 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1625 votes
Die nieuwe Gillette reclame ben ik nu al zat. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Ik kijk bijna nooit TV, maar alle tussendoor reclames die op YT, uitzending gemist of BNN komen, blijf ik stom vinden
Toevoeging: als er nou een bepaald reclame een keertje tussendoor schiet van een automerk, telefoonmerk, Marktplaats of weet ik het, is het niet erg. Maar als je elke dag met zo'n reclame op websites meerdere malen mee wordt geconfronteerd, begin ik me er toch aan te ergeren.
Vandaag werd ik bijv. 3 - 5 keer als ik een korte filmpje wil zien met zo'n achterlijke T-Mobile reclame geconfronteerd. In dit geval vermijd ik ze daar op 'terug' (<-) te drukken en dan weer op 'volgende' (->) om zonder startreclame het filmpje te zien.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Dat is inderdaad een betere optie. Bedankt voor de tip.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Refreshen helpt tegenwoordig helaas steeds vaker niet meer.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Je kan bij YT bijv. geen reclames meer omzeilen. Ja, misschien na 10x.
Gelukkig kan je reclames van 40+ sec. na 3 seconde skippen.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Je schijnt er ook een programmatje voor te kunnen downloaden en installeren, iets van adblocker of iets dergelijks.
Heb dit zelf echter nog niet geprobeerd.