- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Blood
True Blood
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik begin net met seizoen 2 en daar is ze nog hartstikke tof.
Vriend heeft gister de eerste afleveringen van seizoen 1 meegekeken en hij vond Tara ook wel een leuk personage, hoewel hij Sookie volgens mij toch wat schattiger vindt. (Grmbl
)
Na een paar afleveringen van seizoen 2 begon ik me er toch behoorlijk aan te irriteren. In seizoen 3 is ze nóg irritanter dan in seizoen 2. En dat terwijl ik haar in seizoen 1 ook erg leuk vond.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik wou al zeggen, wacht maar af dat vervelende komt vanzelf 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Weinig mensen die Tara kunnen doorstaan inderdaad
.
Erg fijne aflevering weer. Pam on a rampage, heerlijk en die two-face look is gewoon erg cool
. De momenten tussen Eric en Sookie waren weer erg genietbaar, veel chemie ook en ben wel erg verrast hoe goed hun uitgewerkte band werkt. Vooral voor mij als King Bill fanatic. Storyline van Jesus en Lafayette lijkt voorlopig een beetje out of place al verwacht ik dat daar nu wel wat verandering in gaat komen. Erg fijn segment was wel dirty talking Jessica
. Jessica en Hoyt blijft op dramavlak ook nog wel belovend. Terry en Arlene blijven een heerlijke frisse wind in de serie, lekkere awkward humor. Leuk! Alleen Tara, daar kan je echt helemaal niks mee. En de Necromancer rode draad blijft boeiend as hell. Ook erg fijn dat er een Spaanse burgeroorlog achtergrond achter zit. En eindelijk af van de ouders van Tommy en Sam
.
Sterk seizoen tot dusver, nu het verhaal nog oppikken van Luna. Maar dat zal wel samen gaan komen met wat Alcide voor zijn kiezen kreeg. Sweet!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Als ik die namen zo vluchtig lees in jullie stukjes, dan komen er nog behoorlijk veel nieuwe personages bij, de meeste namen ken ik nu (seizoen 2) nog niet. Klinkt wel veelbelovend, blijft dus wel vernieuwend en niet telkens bij hetzelfde.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Net episode 5 van seizoen 3 gezien en ik vind het steeds interessanter en leuker worden. Vind het gedeelte over Snooki en haar krachten erg interessant en ben benieuwd wat daar mee gedaan gaat worden. Ook weer leuke nieuwe personages, zoals Alcide. Verder vind ik de verhaallijn van Sam en Tommy en Joe Lee ook erg interessant en ik ben benieuwd wat daar allemaal gaat gebeuren.
Jason blijft de meest hilarische. Nu weer als politieagent.
Ook Lafayette vind ik nog steeds erg tof, maar die heeft helaas nu niet echt een grote verhaallijn. Misschien dat dat nog gaat komen.
Wat een geweldige serie! 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Eric en Sookie waren weer erg genietbaar, veel chemie ook
Was trouwens nog vergeten te zeggen dat ik de opbouw naar de kus echt geweldig gedaan vond. Ik zat er helemaal in, en in combinatie met de muziek was het echt een klein kippenvel momentje. (voor mij persoonlijk dan)
. Erg fijne ontwikkeling inderdaad, hadden er geen minuut langer in moeten zitten.
Dat zal zich ook nog wel helemaal gaan ontwikkelen. Ik geloof dat die psycho ex van haar ook bij die wolfpack zit, dus dat zal wel een lijn gaan vormen met Alcide en Sam.
Erg spannend dus allemaal! True Blood schiet met dit seizoen snel omhoog om één van mijn favoriete series te worden
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Snooki
Zeg je het weer, foei Melanie 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Volgens mij is die kerel die voor de deur van Alcide stond de ex van Luna. Als ik zo op de comic con trailer af ga. Zal wel samenkomen dan inderdaad.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Hahaha. Dat zit er echt gewoon in bij mij. Komt omdat mijn vriend sinds kort ook helemaal into Jersey Shore is en telkens als ik True Blood aan het kijken ben zegt ie: 'Zooo, Snooki is wel veranderd' of 'Hey, daar heb je Snooki weer' etc..
Ik schaam me diep. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Was trouwens nog vergeten te zeggen dat ik de opbouw naar de kus echt geweldig gedaan vond. Ik zat er helemaal in, en in combinatie met de muziek was het echt een klein kippenvel momentje. (voor mij persoonlijk dan)
Best goed gedaan inderdaad, ik was ook verrast
. Toch sowieso erg knap om in zo'n relatie wissel alles goed te doen. Daar gaat het vaak mis. Ga je nu mogelijk ook bij TVD krijgen, maar daar weet je o pvoorhand al dat het niks wordt.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Volgens mij is die kerel die voor de deur van Alcide stond de ex van Luna. Als ik zo op de comic con trailer af ga. Zal wel samenkomen dan inderdaad.
Oh ja tuurlijk, hij kwam me al zo bekend voor

Best goed gedaan inderdaad, ik was ook verrast
. Toch sowieso erg knap om in zo'n relatie wissel alles goed te doen. Daar gaat het vaak mis. Vaak wel inderdaad, maar ik vond het hier toch erg goed gedaan. De aanloop daar naartoe was gewoon goed, met die hele andere kant van Eric, Sookie die erg kwetsbaar is, en ja ze hebben natuurlijk altijd al chemistry gehad in de serie. Ook fijn om geen verschil te zien tussen de passie. Had namelijk wel verwacht dat het tussen Paquin en Skarsgard wel minder 'echt' over zou komen, dan bij Paquin en Moyer, maar dat viel nog alles mee.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Seizoen 3 zit erop en dus weer een jaartje wachten. Ondertussen kijken we naar de nieuwe seizoenen van Dexter, The Tudors, Treme (hopelijk komt het uit) en natuurlijk Breaking Bad.
Wat kan ik zeggen over S3? Russell steals the show!
En 'good riddance' Tara! Wat ben ik je toch beu!
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Zoals zowat iedereen ben ik ook blij dat we eindelijk van de Mickens ouders af zijn, maar ik had niet verwacht dat ze er toch zo'n emotioneel einde van zouden kunnen maken. Die openingsscène was voor mij een van de zwaarste scènes in True Blood tot nu toe.
Vooral omdat dit ook iets is wat in het echt kan (en vaak ook effectief) gebeurt, i.t.t. pakweg Godric's dood, waar veel mensen blijkbaar emo van worden en mij geen moer deed. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Bij mij was het inderdaad net andersom. Ik had helemaal niks met de dood van Melina en Joe Lee Had sowieso al niks met die storyline verder. Maar de dood van Godric vond ik dan weer erg mooi en emotioneel. Kan ook komen omdat Eric één van mijn favoriete personages is. Maar ieder zijn ding toch, het is sowieso al mooi meegenomen als een serie emoties los kan maken 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De storyline en dood van Godric is imho het mooiste wat True Blood tot nu toe gebracht heeft.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
405 was best aardig, en hot diggity damn die Jessica in die droom van Jason 
Harbinger
-
- 12 messages
- 0 votes
Recent onder een combinatie van aanmoediging en lichte dwang de eerste twee episodes gezien. En ik moet toegeven dat het concept me best charmeerde.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
De eerste 4 afleveringen konden mij toen nog niet heel erg boeien, na de eerste 4 werd het aanzienlijk boeiender. Vanwege het concept heb ik ook inderdaad door gekeken.
@AC1; waarom een jaar wachten? S4 is al begonnen hoor...
Nu de eerste 3 afleveringen gezien en ze zijn weer leuk. Vooral Eric is momenteel helemaal geweldig! Ik lig steeds in een deuk. Hij acteert het ook geniaal, vooral zijn mimiek, geweldig! Zijn vader kan nog heel wat leren van zijn acteerwerk (niet alleen in True Blood)!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Helemaal mee eens. En zoals hij op comic con zei: This is how you do it Somerhalder!
.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Zoveel verhaallijnen, zo weinig tijd. Zelfs in een aflevering van 60 minuten lijkt alles gehaast 
Arlene en haar baby worden interessanter, maar als je bedenkt dat de helft van het seizoen om is en je nog steeds niet weet over dat kind maakt het wel irritant. Maar de ontploffing zag er mooi uit, dat verzacht de pijn wat. En Felix de armadillo!!! 
Tara/Pam was maar flauwtjes voor een cliffhanger, aangezien we allemaal wel weten dat geen van de twee sterft, tenzij op het einde van het seizoen. Ook erg vervelend was Sam's vriendin die in Tommy's wisseltruc trapt. Dit is meer materiaal voor een sitcom, niet een 'drama' met een hoog tempo zoals True Blood. Maar wel applausje voor Sam Trammell om z'n broertje na te doen, perfect gedaan.
Net zoals met Mary-Ann twee jaar terug is Marnie erg interessant, maar sleept het wat aan in het midden van het seizoen. Ik hoop iig dat ze niet de rest van het seizoen met een Spaanse tongval gaat praten
Jammer dat Peter Macdissi zo'n weinig omvangrijke rol krijgt, had wel verwacht dat Alan Ball wat meer inhoud zou geven aan een personage gespeeld door een van z'n SFU-alumni.
Jessica/Jason is een leuke combo, maar ik kan niet de enige zijn die gefrustreerd is dat het hele werepanther gedoe nergens toe geleid heeft. Begrijp me niet verkeerd, Jason als panther zou helemaal belachelijk zijn geweest, maar een goeie 5 afleveringen opbouw naar een zogezegde transformatie om er dan zo gemakkelijk uit te komen is op z'n minst gezegd flauw.
Alcide en Debbie lopen er ook maar (letterlijk) gewoon rond zonder echt iets te doen. Om over Jesus en Lafayette nog maar te zwijgen. Waarom moeten ze naar Mexico gaan voor meer info over Jesus, nadat die droomsequenties vorig seizoen al zo'n gigantische flop waren?
Ten slotte Bill/Sookie/Eric: was oké en Eric's visie (zonder geheugen) t.o.v. Bill was leuk om te zien. De rest laat ik over aan de fangirls- en boys. 
P.S.: ik zie nu dat er niet veel positiefs tussenstaat, dus nog even het lichtpuntje van de aflevering herhalen: Felix de armadillo! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Aardige episode weer.
Eens met Musicer wat betreft de werepanther storyline, blijkt een erg overbodig sideplot te zijn geweest. Waar de sequence tussen Jessica en Jason vorige week erg leuk was als droomsegment vind ik het nu als in-reality development verre van leuk. Zit ook niet op nog een driehoek intrige te wachten, vooral niet bij Jessica. Laten we er op hopen.
Ook Tommy vind ik tot op heden niets toe voegen, en de switch was inderdaad enorm flauw en voelt totaal out of place. Vooral erg makkelijk. Ook zou het verboden moeten worden Gavinkar nude te laten schieten, en dit is niet de eerste keer dit seizoen. Wat een afschuwelijk gezicht.
Marnie blijft intrigerend al wordt dat eigenlijk versterkt door Antonia. Turbay blijft geweldig. Weinig development op dit gebied deze aflevering maar wat je krijgt is da nzeer de moeite waard. King Bill heerst weer als vanouds en zijn momenten met Eric waren dan meer dan aardig. De seksscene was dan wel pover maar wel erg fijne environments.
Tara blijft toch een zwaar blok aan het been. Al zal je bijna goede hoop krijgen na haar encounter met Pam maar me teen beetje common sense weet je dat dat niet het geval zal zijn. Lafayette en Jesus gaat duidelijk ergens heen en Arlene en haar baby is boeiend al was ik er deze episode niet zo kapot van.
Zeer genietbaar seizoen tot dusver. Op dit moment halverwege en de kenners weten dat het vanaf dit punt vaak pas gaat beginnen. Benieuwd, hoop dat de schrijvers ook de goede beslissingen maken.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Ik ben toch minder enthousiast als de meeste user's hier over het verloop van TB. Erg veel verhaal lijnen, maar grotendeels niks zeggend of echt boeiend. En net iets te veel ellende per karakter om nog serieus met ze mee te kunnen leven of dat het boeiend blijft. En over alle seizoenen aardig wat onnodige romances. De serie heeft een aantal erg leuke karakters zoals Eric, Sooki en Lafayette.
Een verhaal waar men zeker veel mee kan en ben benieuwd hoe ze het verder gaan ontwikkelen, maar ben bang dat het straks een drama alla GTST wordt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb de ep nogal vermoeid gekeken, dus vast niet alles meegekregen, maar ik vond er niet zo heel veel aan dit keer. Misschien omdat alleen de verhaallijn van Eric-Bill-Sookie me echt interesseert, de rest eigenlijk niet zo.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Seizoen 3 deze week afgerond en begonnen aan seizoen 4 (eerste 3 episodes). Ik moet zeggen dat seizoen 3 me uiteindelijk een klein beetje tegenviel. Het was wel leuk, maar stukke minder als de eerste twee seizoenen. Het leek wel alsof de schrijvers niet echt wisten welke kant ze met dit seizoen op wilde en de hoeveelheid verhaallijnen werd het af en toe wat minder leuk. Toch was het allemaal nog best vermakelijk en ik heb het dan ook allemaal met plezier gekeken.
Seizoen 4 begint erg sterk. Vond de tijdsprong die de serie maakte vooral erg leuk. Ben benieuwd welke kant het op gaat met Eric en zijn geheugen. Op het moment vind ik dat nu ook de leukste verhaallijn. Ook de verhaallijn van Jason en de werepanthers vind ik erg leuk en ben ook erg benieuwd welke kant het op zal gaan met de witches. Erg interessant dus allemaal. Jessica en Hoyt blijven ook erg cute samen, zelfs ruziemakend, en Arlène en Terry zijn ook erg leuk en ben ook benieuwd of er nog een verhaallijn voor de baby is weggelegd. Tara blijft irritant, maar ik irriteer me niet meer zo veel aan haar als in seizoen 2 en 3. Lafayette en Jesus zijn leuk en hun verhaallijn ook.
Sooki, Bill en Eric stelen de show. Sooki's acteerwerk is flink verbeterd en Eric is briljant. Bill als koning van Louisiana is hilarisch en ben benieuwd wat hier nog uit gaat komen. Ook Pam blijft erg leuk en ga haar steeds meer waarderen.
Ik moet zeggen dat de dames er allemaal erg goed op vooruit zijn gegaan in seizoen 4. Vooral Jessica en Tara zijn qua uiterlijk erg positief veranderd. Leuk!
Ja, ik ben enthousiast en ga meteen de volgende aflevering bekijken!
edit: Ik vergeet Sam en Tommy helemaal. Niet dat ze verder noemenswaardig zijn op het moment, want ik vind hun verhaallijn echt niet interessant. Hoop dat Tommy snel vertrekt en dat Sam weer een leuke rol krijgt. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Seizoen 3 was inderdaad minder, maar 4 is weer top! Vind dat tot nu toe al het beste seizoen 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Seizoen 1 bij bol.com zien liggen voor 7,99 als ik het me goed herinner.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
klopt, is import, heb em zelf ook besteld, maar is wel met nl subs
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Gister behoorlijk wat afleveringen gekeken en zijn aangekomen bij de laatste van seizoen 2. Spannend! Het was half 2 en we moesten écht gaan slapen, anders hadden we dit seizoen af kunnen sluiten. Vond begin van S2 beetje minder, maar naar het einde toe toch wel flink spannend. Op naar 3!
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Had eerlijk gezegd iets meer verwacht van 4.07. Een goede aflevering, daar niet van, maar de spanning zat 'm vooral in de laatste 10 minuten en dan was het nog een beetje een anticlimax.
Alcide en Debbie interesseert me echt geen moer en het nut hiervan moet toch snel duidelijk gemaakt worden, want voorlopig gaat dit nergens heen. Sam en Luna was een noodzakelijke opvolging van vorige week, maar zoals ik toen al zei: dit had veel sneller gekund. Maar ach, er komt vaart in, dus oké.
Beste scène ging weer naar Ginger, nu lag ze bovenop Pam's doodskist te gillen. Geniaal! 
Wat me wel tegenviel was dat er niets te zien was van de massale doodsmars van de vampieren: de rest van de aflevering kan niet zo duur geweest zijn, dus is het zo veel gevraagd om wat meer vampieren op te zien branden? De enige die we zagen was Maxine's buurvrouw, wat toch wegneemt van de dreiging die Antonia zou moeten uitstralen. Dat ze ook allemaal zo lullig 'the sun!!" zaten te roepen maakte het ook meer om te lachen dan iets wat doodserieus zou moeten zijn.
De cliffhanger is goed, al weten we allemaal wel hoe dat zal aflopen.