• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.694 votes
Profile

Virus (Canvas)

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Is toch ook al uitgezonden door SBS?

Is die docu eigenlijk toevoegbaar?

En zoja, wie zou hem dan kunnnen/willen toevoegen?

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Mug wrote:

Goh....(Henk is niet bekend met het Milgram experiment dus?)

Je bedoelt dat ze laten zien hoe ver mensen willen gaan door steeds meer geld te willen maar daardoor de persoon in kwestie steeds meer pijn zal hebben ( want de kandidaten weten niet dat de men in het echt Geen stroom krijgt.

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

narva77 wrote:

klopt SBS6

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

stinissen wrote:

(quote)

Je bedoelt dat ze laten zien hoe ver mensen willen gaan door steeds meer geld te willen maar daardoor de persoon in kwestie steeds meer pijn zal hebben ( want de kandidaten weten niet dat de men in het echt Geen stroom krijgt.

Idd, was in de originele Milgram experiment ook zo. Het gaat puur om de vraag of deelnemer zal doorgaan met het verhogen van de spanning, ondanks al dat geschreeuw en gesmeek.

Lijkt me nu een beetje nutteloos. De deelnemers zullen toch wel weten dat het nep is. Hoewel, bij het originele experiment gingen de deelnemers er ook op los, ondanks ze dachten dat het echt was

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Turkeyloverz wrote:

Lijkt me nu een beetje nutteloos. De deelnemers zullen toch wel weten dat het nep is. Hoewel, bij het originele experiment gingen de deelnemers er ook op los, ondanks ze dachten dat het echt was

De deelnemers weten helemaal van niets. Ik heb deze docu gisteren gezien (opgenomen) en het echt zeer fascinerend. Bij het originele experiment van Milgram waren 62% die doorgingen tot het einde. Maar in deze docu wordt het precieze Milgram experiment herhaald met als enige verschil dat het zou gaan om een spelshow voor tv. Als leraar fungeerden onwetende show-kandidaten. Ook hier bleken 82% van de deelnemers (64 van 80) bereid een medemens extreme pijn te berokkenen doordat zij zich kennelijk niet tegen de situatie konden verzetten. Echt voer voor psychlogen en een echte aanrader. ****

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

narva77 wrote:

Nogmaals: is de docu "Le jeu de la mort – La zone Xtrême" toevoegbaar?

En zo ja, is daar al iemand mee bezig (geweest)?

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

De documentaire "Le Jeu de la Mort - La Zone Xtrême" staat al een poosje op de site!

Net als de docu "Mowgli chez les Nazis", die vorige week dinsdag wederom te zien was in "Virus". Deze docu was al eerder uitgezonden in januari jongstleden.

Omdat er hier in dit Forumtopic met name over de éérste docu best wel werd gesproken, en over de tweede docu bij de film "Survivre avec les Loups" (2007), ben ik eigenlijk best wel benieuwd wie deze documentaires gezien hebben??

Want op beide docu's is tot op heden nog niet gestemd, en dat vond ik dus eigenlijk een beetje vreemd....

P.S., vanavond dus de "stomme" klassieker "Metropolis" uit 1927!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Virus komt terug vanaf volgende week

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Hebben jullie zelf al tips ingezonden voor VIRUS?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Leuk, het onderwerp kom ja nog altijd pas dezelfde dag te weten?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Trouwens, volgende week is het op woensdagavond (niet op de vertrouwde dinsdag) en wel de hele avond lang van 21.10 tot 0.00 uur.... dus....

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Mug wrote:

Trouwens, volgende week is het op woensdagavond (niet op de vertrouwde dinsdag)

Alléén volgende week op woensdag, of voortaan elke week op woensdag?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik heb het gemist

Over wat ging het?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het bleek te gaan om het Nederlandse TV-lab (jaja, 'vernieuwende (kuch)' televisie zoals de zoektocht naar een partner voor Mark Rutte, Paul de Leeuws Madiwodovrijdagshow, en reality-soap over Brabantse dozen. Blij dat ik niet de video had ingesteld.

Vanavond begint het 'feest' weer, wekelijks op de vertrouwde dinsdagavond. Kick off (niet al te verrassend) met Anvil! The Story of (inderdaad) Anvil. Door deze documentaire zijn ze ondertussen wel doorgebroken voor het grotere publiek.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Lijkt interessant, misschien wel opnemen als ik het niet vergeet.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Bedankt Mug, was het bijna vergeten.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Vandaag een parodie op de Vijf of iets dergelijks. Lijkt me maar raar eerlijk gezegd.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Metalfist wrote:

Vandaag een parodie op de Vijf of iets dergelijks. Lijkt me maar raar eerlijk gezegd.

Wie heeft er nooit in zijn of haar jeugd een boek van ‘De Vijf’ gelezen? Tussen 1943 en 1961 schreef Enid Blyton 21 avonturenverhalen bij mekaar, waarin Julian, Dick, Annie, George (Georgina) en Timmy de hond iedere zomervakantie een spannend avontuur beleven. De boeken worden tot op de dag van vandaag nog altijd verkocht in Groot-Brittannië. Wat enigszins verwonderlijk is…

Want de tijden zijn immers nogal veranderd en wie vandaag de originele verhalen leest, komt terecht in kinderlijk simpele en repetitieve plots en een wereldbeeld dat niet très politiek correct is. De boeken zijn houterig geschreven en staan vol seksistische, racistische en klassengerelateerde stereotypes: zigeuners zijn schurken, vrouwen horen aan de haard en op arbeiders wordt neergekeken.

Reden genoeg voor Channel 4 om in 1982 op de lanceringavond van het net uit te pakken met een snoeiharde parodie op de gedateerde jeugdboeken. In ‘Five go mad in Dorset’ wordt van De Vijf geen spaander heel gelaten: zwarte piccolo’s heten volgens onze ‘helden’ Golliwog of Tarzan, Julian en Dick zijn meer dan broers, George en Timmy doen dingen die zelfs in een seksueel bevrijde maatschappij niet door de beugel kunnen en Annie is de ‘übersloor’ die ook het kampvuur afstoft. En dan is er nog de fantastische parodie op de verplichte ‘toevallig opgevangen conversatie tussen boeven’…

‘Five go mad in Dorset’ betekende de doorbraak voor komische talenten als Jennifer Saunders (Absolutely Fabulous, French & Saunders), Adrian Edmondson (The Young Ones, Bottom) en Dawn French (French & Saunders, The Vicar Of Dibley).

The Comic Strip presents… Five go mad in Dorset

Regie: Bob Spiers

Scenario: Peter Richardson, Pete Richens

Producer: Michael Hall, Victoria Poushkine-Relf

Genre: Comedy

Land: Groot-Brittannië

Jaar: 1982

Duurtijd: 32’

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik blijf het een raar idee vinden, heb vroeger met veel plezier de boeken gelezen dus ik ga dit denk ik aan me voorbij laten gaan. Wel bedankt voor de extra info!

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Metalfist wrote:

Ik blijf het een raar idee vinden, heb vroeger met veel plezier de boeken gelezen dus ik ga dit denk ik aan me voorbij laten gaan. Wel bedankt voor de extra info!

Yep, ik sla vannacht óók maar over. Heb vroeger geloof ik wel bijna alle boeken van "De Vijf" gelezen, en ook met veel plezier!

Daar zijn volgens mij ook (TV)-films van toch !?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Mug wrote:

Het bleek te gaan om het Nederlandse TV-lab (jaja, 'vernieuwende (kuch)' televisie zoals de zoektocht naar een partner voor Mark Rutte, Paul de Leeuws Madiwodovrijdagshow, en reality-soap over Brabantse dozen. Blij dat ik niet de video had ingesteld.

Vanavond begint het 'feest' weer, wekelijks op de vertrouwde dinsdagavond. Kick off (niet al te verrassend) met Anvil! The Story of (inderdaad) Anvil. Door deze documentaire zijn ze ondertussen wel doorgebroken voor het grotere publiek.

Op kot leven suckt zwaar

Kun je geen dingen opnemen, tenzij je het dagen tevoren programmeert.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Vanavond in Virus om 23u40: Princess

Wulpse vrouwen! Ontploffingen! Geweld! Gratuit naakt! Herman Van Veen!

Om maar even duidelijk te maken: Belgische pulpfilms, ze bestaan.

Mark is een Antwerpse freelance fotograaf, Margie een hostess op London Airport. Ze ontmoeten elkaar toevallig in Venetië en het is liefde op het eerste gezicht. Terug in België komt Mark op het idee een fotoroman te maken naar een scenario van zijn vriend Walter, een mislukt schrijver die zijn schrijfsels maar niet gepubliceerd krijgt. Met ingrediënten als seks, geweld, achtervolgingen, wulpse vrouwen, vuurgevechten en explosies moet dit wel een commerciële hit worden.

Voor de hoofdrol denkt Mark meteen aan de sexy Margie. Hij overtuigt haar mee te doen en de fotoroman wordt een overweldigend succes. Maar de roem heeft ook minder fraaie kanten…

Herman Wuyts was lid van de illustere Filmgroep ’58, experimenteel kortfilmmaker, maar verwierf vooral naam als cameraman (Het afscheid, De vijanden). Met ‘Princess’ wilde hij een trendy actiefilm naar Amerikaans model maken, een stripachtige satire op seks en geweld in de media.

Het resultaat was de eerste Belgische pulpfilm, die aan de kassa stevig flopte en ook meteen Wuyts’ laatste film werd. Herman Van Veen maakte zijn acteerdebuut in ‘Princess’, maar besliste later toch maar dat zingen hem beter lag dan acteren.

Regie: Herman Wuyts

Scenario: Pitou Destickere, Harry Kümel, Lieven Paemen, Herman Wuyts

Producer: Roland Verhavert

Genre: Actie/Thriller/Drama

Land: België

Jaar: 1969

Duurtijd: 90’

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik mag zeker niet vergeten de decoder te zetten!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Metalfist wrote:

Ik mag zeker niet vergeten de decoder te zetten!

Decoder? Ik zou de recorder nemen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Allemaal hetzelfde Hij staat in ieder geval klaar!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Verdomme, gemist!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Vanavond in Virus: Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

Recorders klaarzetten dames en heren. Omstreeks 23u45.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Carte Ghermez (2006)

Een docu op virus deze avond!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.