• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.997 votes
Profile

Band of Brothers

kingland

• 34 messages
  • 13 votes

Band of brothers is een heel stuk beter als z'n "opvolger" The Pacific ! Echte aanrader als je van een oorligsfilm/serie houdt met een goed verhaal. Het gaat in deze serie om de soldaten zelf en niet om de 2e wereldoorlog.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Dat is pure onzin. De sfeer van de 2e wereldoorlog word perfect neergezet. En de soldaten zijn gewoonweg meesterlijk. Beste combinatie qua serie gebaseerd op een oorlog.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Tuurlijk heb je wel gelijk Justin, maar de vriendschap onderling vind ik ook een van de sterkste punten uit deze serie.

Maar er worden ook veel oorlogsmomenten goed weergegeven, vooral die aflevering in die putjes midden in het bos in de winter is iets wat volgens mij uniek is in de filmhistorie.

kingland

• 34 messages
  • 13 votes

Mee eens !

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ben net aan deze serie begonnen. Eerste deel is wat saai, maar twee en drie bevallen al een stuk beter. Gevecht situaties zijn erg goed gedaan, vooral de audio is top. Verder bevat de film gelukkig niet van dat oeverloos geleuter als Saving Private Ryan. Daar was ik een beetje bang voor.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Er wordt hier zelfs nog veel meer geleuterd dan bij SPR.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja, daar ben ik bij deel 6 achter gekomen.

Bij deel 4,5, &6 zakt het even behoorlijk in. Al kijkt het nog steeds best aardig weg. En met het geleuter valt het wel mee, het gaat vooral over de gevechtssituaties en het zijn ook niet van die cliche typtjes zoals in SPR. Kortom, tot nog toe valt het allerzins mee.

Deel 1 3*

Deel 2 3,5-4*

Deel 3 3,5-4*

Deel 4 3,5*

Deel 5 3,5*

Deel 6 3*

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Bij deel 7 begint toch de klad er een beetje in te komen. Op zich goede aflevering. Deed me qua aanpak een beetje aan Platoon denken. Ondanks dat het mooi gefilmd is en de actiescenes erg goed, begint het toch een beetje te veel als "more of the same" aan te voelen. Niet slecht, maar ben nu ook niet bijster benieuwd naar c.q. heb heel veel zin in deel 7. Zal kijken of ik de serie vanavond af kan kijken. Al met al valt het me tot nog toe best mee. Mooi gemaakt serie, dat zeker.

Deel 7 3,5*

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

In deel 8 en 9 zul je nauwelijks gevechten meer zien. In deel 8 komen ze een concentratiekamp tegen wat heel mooi gefilmd is vind ik. En deel 9 zitten ze in berchtesgarden.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Herstel: 8 vond ik de minste aflevering, geloof iets met een patrouille ofzo. 9 is concentratiekamp, 10 is berchtesgarden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Spoilers... Bedankt he....

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Ik vertel je toch niets over het plot? Aangezien je vond dat het een beetje aan het inkakken was vertelde ik even wat je zo´n beetje kon verwachten.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Vond 8 juist één van de beste afleveringen...

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Dat is voor mij toch wel 9

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

MoFeDu wrote:
Ik vertel je toch niets over het plot? Aangezien je vond dat het een beetje aan het inkakken was vertelde ik even wat je zo´n beetje kon verwachten.

Ja, dat is toch een beetje een spoiler, wil juist altijd zo min mogelijk weten.

8 bevatte prima actie, lekkere korte spannende episode die goed laat zien hoe de overlevenden van de Ardennen een speciale band hebben gekregen. ( was een mooie aflevering. Aankomst in concenratie kamp was indrukwekkend. Goed gedaan hoe je goed begreep hoe bizar dat moet zijn geweest om ineens met o'n kamp geconfroteerd te worden. Min puntje vond ik wel dat de gevangen niets zeiden, de stilte was wel sfeer verhogend, maar iets te gestyleerd in verhouding tot de rest van de serie.

Deel 10 was ook best leuk om te zien, zeker voor een epiloog, die vaak tegenvallen. Maar nog genoeg plekjes en situaties die interessant waren, met de wijnkelder als hoogtepunt. Laatste drie delen geen reden tot inkakken gehad. Al met al goede serie. Prachtig gemaakt ook.

Deel 1 3*
Deel 2 3,5-4*
Deel 3 3,5-4*
Deel 4 3,5*
Deel 5 3,5*
Deel 6 3*
Deel 7 3,5-4*
Deel 8 3,5-4*
Deel 9 3,5-4*
Deel 10 3,5-4*

Maar de som is meer dan de delen, dus een dikke 4* voor Band of Brothers. Wat ik het sterkst vond is dat alle afleveringen hun eigen stijl en tempo hadden en de serie niet bij elke aflevering een soort vooropgezet format volgde. Ook de tijdsduur verschilde per verhaal. Geeft de serie een heel eigen en natuurlijke flow.

Ik vond deel 2 het best, gevolgd door 8. Niet toevallig beide met een snelle aanvallende actie. Ik hou gewoon erg van actievolle cinema.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Ja, dat is toch een beetje een spoiler, wil juist altijd zo min mogelijk weten.

.

Oké daarvoor excuus dan.

Reinbo wrote:

Wat ik het sterkst vond is dat alle afleveringen hun eigen stijl en tempo hadden en de serie niet bij elke aflevering een soort vooropgezet format volgde. Ook de tijdsduur verschilde per verhaal. Geeft de serie een heel eigen en natuurlijke flow.

Alle afleveringen zijn ook zo'n beetje door iemand anders geregisseerd. Dat draagt daar ook wel aan bij.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Reinbo wrote:

Ik vond deel 2 het best, gevolgd door 8. Niet toevallig beide met een snelle aanvallende actie. Ik hou gewoon erg van actievolle cinema.

Dat is het voordeel van zo'n serie natuurlijk ook, voor ieder wat wils. Daarom vind ik het ook zo prachtig, de opbouw, de vele actie, de rustige momenten tussendoor, nog meer actie en lekker rustig en vrolijk afbouwen. Heb al deze fasen nog nooit zo uitgebreid kunnen zien in een oorlogsfilm. Al heb je hier natuurlijk wel +/- 10 uur de tijd om je verhaal te vertellen.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ter aanleiding van mijn recent aangeschafte Blu-Ray speler meteen de Band Of Brothers Tin case( Blu-ray) voor 19,99 euro gekocht. Een koopje voor deze geweldige serie. Net ook meteen maar de eerste 3 parts gedraaid en het ziet er geweldig uit in 1080p

Catscan

• 49 messages
  • 414 votes

Don MN wrote:

Misschien een opmerking die al eens eerder is gepasseerd: Waarom staat Band of Brothers niet officiëel als miniserie op deze site? Als hij vanwege een té lange speelduur of een te grote hoeveelheid afleveringen er niet op mag, zou ik dat onterecht vinden. Deze is minstens 5 uur langer.

Idd.. er zijn hier wel meer "mini series" te vinden. Kreeg ooit eens de uitleg dat het als serie beschouwd werd en daarom verwijderd is.. maar goed, er zijn hier wel meerdere mini series te vinden.. en als je een lijn trekt moet je ook konsekwent zijn.. niet de 1 wel en de andere niet..

een serie is een serie, hoelang die ook duurt.

Dus gewoon band of Brothers er tussen zetten, of de rest ook schrappen.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Er is een lijn getrokken. En die ligt bij 6 afleveringen(volgens mij). Alles wat daarboven ligt mag niet op de site.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Gooi je gewoon een miniserie van 6 afleveringen erin. Allemaal 200 minuten per stuk.

Soms zijn de regels gewoon een beetje scheef. Niks aan te doen verder.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

Na het boek van Donald Malarkey -de langstdienende soldaat van deze compagnie- gelezen te hebben, deze serie maar eens gaan zien. Wat een hel moet die tijd toch zijn geweest, met Bastogne als absolute dieptepunt natuurlijk. En dan te bedenken dat veel gasten ook nog wat jonger waren dan dat ze in de serie waren, de meeste zo rond de 24, 25.
Nergens zwakt de serie af of gaat het vervelen, ook niet wanneer er niet gevochten wordt. Al is het concentratiekamp er bij verzonnen, veel van wat je ziet heeft wel degelijk met de gelijknamige soldaten plaatsgevonden. Wat een geweldige vent moet die Dick Winters geweest zijn. Al waren het natuurlijk allemaal helden.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Bartt88 wrote:

Nergens zwakt de serie af of gaat het vervelen, ook niet wanneer er niet gevochten wordt. Al is het concentratiekamp er bij verzonnen.

concentratiekamp is er volgens mij niet bij verzonnen, het staat alleen heel kort genoemd in het boek van Ambrose, of bedoelde je dit ook?

Bartt88 wrote:
. Wat een geweldige vent moet die Dick Winters geweest zijn. Al
waren het natuurlijk allemaal helden.

Winters was ook nog eens erg bescheiden, dit vind ik een erg mooie quote van Ranney:
Despite the many accolades he has received, Winters has remained humble about his service.[59] During the interview segment of the miniseries Band of Brothers, Winters quoted a passage from a letter he received from Sergeant Mike Ranney, "'I cherish the memories of a question my grandson asked me the other day when he said, Grandpa, were you a hero in the war?' Grandpa said 'No%u2026 but I served in a company of heroes"

Is dat boek van Malarkey trouwens aan te raden, heb die van Ambrose ook al in een zucht uitgelezen

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

MoFeDu wrote:
concentratiekamp is er volgens mij niet bij verzonnen, het staat alleen heel kort genoemd in het boek van Ambrose, of bedoelde je dit ook?

Dit staat inderdaad in het boek van Ambrose, maar is nooit door een soldaat van de Easy compagnie bevestigd, volgens Malarkey.

Zo staat er ook in dat boek dat na de sprong -voorafgaand aan D-day- een groep Duitsers die met paard en wagen liepen doodgeschoten werden door de Amerikanen. In het echt werden deze Duitsers krijgsgevangenen.

Winters was ook nog eens erg bescheiden, dit vind ik een erg mooie quote van Ranney:
Despite the many accolades he has received, Winters has remained humble about his service.[59] During the interview segment of the miniseries Band of Brothers, Winters quoted a passage from a letter he received from Sergeant Mike Ranney, "'I cherish the memories of a question my grandson asked me the other day when he said, Grandpa, were you a hero in the war?' Grandpa said 'No%u2026 but I served in a company of heroes"

Is dat boek van Malarkey trouwens aan te raden, heb die van Ambrose ook al in een zucht uitgelezen

Ja, die quote heb ik inderdaad ook gelezen in die van Malarkey. Een betere meerdere kun je je denk ik niet wensen. In welke tijd dan ook.

Ja, het boek is zeker wel aan te raden, al vond ik de schrijfstijl niet altijd even sterk, maar wel erg boeiend. Het is eigenlijk ook meer een autobiografie waarin zijn leven vóór, tijdens en ná, de oorlog wordt beschreven. Al gaat het overgrote deel wel over de oorlog zelf.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Bartt88 wrote:
(quote)

Dit staat inderdaad in het boek van Ambrose, maar is nooit door een soldaat van de Easy compagnie bevestigd, volgens Malarkey.

Wel apart dat Ambrose dan in zijn boek zegt dat Easy Company zijn eerste concentratiekamp ontdekt. Interessant.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Easy heeft nooit een concentratiekamp ontdekt.

Dit was een werkkamp, toch wel van een ander kaliber.

Maar dat kamp uit Landsberg is 100% niet verzonnen hoor, G en E zijn er geweest.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Pitakaas wrote:

Easy heeft nooit een concentratiekamp ontdekt.

Dit was een werkkamp, toch wel van een ander kaliber.

Maar dat kamp uit Landsberg is 100% niet verzonnen hoor, G en E zijn er geweest.

Een concentratiekamp kan toch ook een werkkamp zijn.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik heb trouwens even nagelezen net, en zie inderdaad dat E niet ín het kamp is geweest, ze zijn er wel langs gereden.

Het waren A B C company die daadwerkelijk het kamp hebben ontruimd (oftewel first batallion).

Sowieso heeft Hollywood natuurlijk wel veel dingen onjuist weergeven, maarja het is dan ook geen docu.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Oké duidelijk, heb hier het boek van Ambrose liggen en daar staat wel E Company in, maar uit de ervaringen van winters. Die was toen al bataljonscommandant dus zou heel goed kunnen kloppen. Uit welk boek heb jij het?

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ambrose is ook niet echt de meest betrouwbare bron he, hij is ook deels gericht op verkoop.. Dus overgeromantiseerd. Hij is btw ook niet zo populair bij andere ww2 schrijvers/historici heb ik wel gemerkt .

Beyond The Rhine van Don Burghett heeft het iig first batallion.

Ik neig toch dat E er niet is geweest, maar voor de serie is het natuurlijk 'makkelijker' om het even om te te veranderen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.