- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Gouden Kooi
De Gouden Kooi
stinissen (crew films & series)
-
- 23435 messages
- 76919 votes
huub heeft jaap er niet ingehouden brian wel.
Je loopt achter 606.....
En ja het was een misrekening maar misschien keert jaap zich nu tegen die eikel van een Brian....
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
606 Huub heeft Jaap er ook ingehouden
Misschien keert Jaap zich tegen Brian. Zal wel zo eerlijk zijn
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
606 Huub heeft Jaap er ook ingehouden
Misschien keert Jaap zich tegen Brian. Zal wel zo eerlijk zijn
wanneer was dat dan ??
want paar weken geleden eindigde de ronde van eruit stemmen met brain die als laatste de stem mocht geven.
de dag erna in het begin zij brain die met dat baardje( latino)
dat hij jaap de kans geeft om zich te bewijzen en door te zetten waar hij mee begonnen was, afvallen ect.
en toen brain dat zij kwamen huub, nicolaas, eric allemaal naar brain toe.
stinissen (crew films & series)
-
- 23435 messages
- 76919 votes
Gisteren, wordt pas over een paar dagen uitgezonden net als Lieke de nieuwe bewoonster.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
wanneer was dat dan ??
want paar weken geleden eindigde de ronde van eruit stemmen met brain die als laatste de stem mocht geven.
de dag erna in het begin zij brain die met dat baardje( latino)
dat hij jaap de kans geeft om zich te bewijzen en door te zetten waar hij mee begonnen was, afvallen ect.
en toen brain dat zij kwamen huub, nicolaas, eric allemaal naar brain toe.
Jij hebt alleen de uitzending gezien. Maar de uitzending loopt 6 dagen achter op het heden
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Jij hebt alleen de uitzending gezien. Maar de uitzending loopt 6 dagen achter op het heden
weet ik heb ook allebij de uitzendingen gezien van die stemming.
en huub is tegen jaap die haat jaap,
en brain die vind jaap oke die begrijpt jaap
robin00787
-
- 322 messages
- 750 votes
Wat hebben ze die Jaap gegeven dan? Kolere..... 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wat hebben ze die Jaap gegeven dan? Kolere..... 
DIE IS ECHT GEK GEWORDEN 
waarom doet hij dat in gods naam hij maakt iedereen helemaal gek.
nog erger dan huub die gaat wel weer.
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
waar hij inderdaad mee bezig is god mag het weten, hij was er 2x bijna uitgestemd en toch gaat ie door met iedereen vijand te maken, bij de volgende stemronde gaat ie er geheid uit.. domme jaap maar wel vermakelijk natuurlijk 
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Terror Jaap.
Wat een vreselijke man, gatverdamme.
Zou het nog geen week met die man uithouden.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Nicolaas is gisteravond weggestemd uit De Gouden Kooi
Ik persoonlijk vind dat erg jammer aangezien hij er nog maar kort in zat en de opstootjes extra aanspoorde.
Het valt me vooral tegen van Huub die nogal enthousiast was toen Nicolaas er in kwam. Het was zijn favoriete oud miljonair
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Vreselijke serie die Gouden Kooi , precies hetzelfde als waar Big Brother mee begon , ik ben het nou wel eens zat naar het leed van anderen te kijken.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het ging weer lekker he met lieke (domme gans)
en de rest doet goed mee.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Vind het echt allemaal een stelletje asociale mensen bij elkaar daar.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Toevallig een stukje gezien, wat een zooitje superirritante idioten zeg. De hele tijd van 1 centimeter afstand tegen elkaar zitten schreeuwen 'wat moet je nou?' 'raak me aan dan!', en tussen elkaars woorden heen schreeuwen als kleine kinderen.
Echt ongelooflijk dat mensen hier naar kijken, het testbeeld is nog leuker.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ik vind het wel grappig om soms te kijken hoe ze elkaar voor rot schelden
vind dat wel humor
nietdatdus
-
- 222 messages
- 843 votes
De gouden kooi gaat gewoon echt tegen de mensenlijkheid in. Maar het is heerlijk om naar te kijken.
Natasia en Huub snappen het spel, 1 van die twee gaat zeker winnen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
De gouden kooi gaat gewoon echt tegen de mensenlijkheid in. Maar het is heerlijk om naar te kijken.
Natasia en Huub snappen het spel, 1 van die twee gaat zeker winnen.

robin00787
-
- 322 messages
- 750 votes
Man wat ging het vanavond weer ver zeg. Ik kijk (gelukkig) maar 1x in de week ofzo, maar als je dat vanavond ziet..... Zo kan je toch niet met mensen omgaan. Die Eric en zn date werden gewoon volledig vernederd door die dikke vette vieze smeerlap en dat gluiperige dwergje die niemand in zn ogen durft te kijken. En niemand die er ook maar iets tegen deed. Maar gelukkig (zo zag ik in het voorstukje) gaat Brian even flink matten met Jaap komende dinsdag. Lijkt me ook zoooo frustrend dat je iemand die zo erg vervelend is gewoon niet op zn bek mag slaan.
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
dat is het spel he, buiten de gouden kooi zouden ze de beste vrienden zijn volgens mij, opzich vind ik huub en jaaaapiooo wel vermakelijke kerels, die erik vind ik gewoon een uitermate irritant, vals en vieze gozer BAH, hoop dat ie snel jankend de poort uitloopt!!!!!
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Het is wel een ontzettend groot spel natuurlijk. Iedereen in het huis weet dat dondersgoed. Toch vind ik, hoe laag het ook is, best vermakelijk. Zó kinderachtig, zó onmenselijk en vies (Jaap, kots) terwijl je weet dat allemaal één grote grap is 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik heb het programma onlangs voor de eerste keer bekeken. Ik was nieuwsgierig geworden na alle verhalen die ik erover had gehoord.
Medelijden, dat is het eerste waaraan ik moet denken als ik de bewoners zie. Zonder zelf hiervan bewust te zijn, stellen zij zich infantiel op voor televisie kijkend Nederland.
Infantiel omdat het gedrag van de deelnemers één betreft die gelijkenissen vertoont met dat van kinderen. Het valt echter de personen in het huis niet volledig toe te rekenen. Het type gedrag van deze bewoners betreft dat van een groep adolescente jongens aan de Costa Del Sol; eenmaal blootgesteld aan alcohol en tiener meisjes.
In beschonken toestand zuipt menig karaoke apparaat extra energie als voor de zoveelste maal op de terugspoel knop wordt gedrukt van de "la la laa laaa" meezing versie van "Don't you forget about me" van de Simple Minds.
Vermakelijk? Ook in het tijdperk waarin gladiatoren elkaar bestreden als vermaak voor het publiek was er sprake van vóór- en tegenstanders. De voorstanders eisten wellicht meer bloot tijdens het kindermatinee, terwijl de tegenstanders driftig hun beklag over de onsmakelijke luchtjes bij de lokale senator deponeerden.
Voor elk concept telt; you like it or not.
Saillant detail echter is dat menig gladiatorengevecht met een enkel trompetgeschetter werd afgeblazen. Dat een beschonken jongen eveneens op een bepaald punt inziet dat de smurfen een televisieserie betreft en geen podium biedt om hangend tegen het scherm een gesprek mee aan te knopen.
Met andere woorden, de show has reached his end, ladies and gentlemen "go home".
Maar bij het televisieprogramma de Gouden Kooi dooft het licht niet; valt het gordijn niet dicht. Het gaat door en de poppetjes in de poppenkast kan men via internet 24 uur per dag volgen. Zelfs de smurfen zouden zo'n cao nooit hebben geaccepteerd maar wij, televisie kijkend publiek, schofferen met gemak verworvenheden waar menig arbeider voor heeft moeten knokken begin 19e eeuw.
Grenzen zijn taboe, niet één kindermatinee maar tien op een dag en het liefst gevuld met alle "miss" januari / december kalender meisjes.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ken programma's die ik nog vele malen verwerpelijker vind dan de gouden kooi maar omdat ze van de EO zijn en niet van Tien hoor je er niks over.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ken programma's die ik nog vele malen verwerpelijker vind dan de gouden kooi maar omdat ze van de EO zijn en niet van Tien hoor je er niks over.
Zoals?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik weet niet meer zeker hoe het programma heette maar dacht mijn laatste woorden ofzoiets. Waarin een overleden man of vrouw een boodschap had ingesproken die vervolgens onder het toezicht van camera's werd uitgezonden aan familie's en maar met 1 doel huilende mensen op TV. Te triest voor woorden maar niemand die daar blijkbaar moeilijk over doet.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik weet niet meer zeker hoe het programma heette maar dacht mijn laatste woorden ofzoiets. Waarin een overleden man of vrouw een boodschap had ingesproken die vervolgens onder het toezicht van camera's werd uitgezonden aan familie's en maar met 1 doel huilende mensen op TV. Te triest voor woorden maar niemand die daar blijkbaar moeilijk over doet.
Dit kunt u verwerpelijk vinden, maar het betreft hier een eenmalige uitzending met goedkeuring, schijnbaar, van de betrokkenen.
De bewoners in het televisieprogramma De Gouden Kooi daarentegen zitten daar weliswaar "vrijwillig" maar worden voortdurend geconfronteerd met situaties die ze zelf niet kunnen en konden voorzien.
Ik refereer hier aan conflicten die ontstaan als men mensen in een kleine omgeving geplaatst worden waarbij zij onderling van karakter verschillen. Dit laatste betreft zelfs een understatement.
Als men vanuit de regie ook nog eens facetten als jaloezie, irritatie en meer van dat soort negatieve spanningen arrangeert betreft de uitkomst één die alles behalve verrassend is.
Natuurlijk is het "format" om van een spelshow of televisieprogramma ,van welk genre dan ook, een theatraal tranendal te creëren niets nieuws onder de zon. De vraag is niet of er programma's bestaan die aan dit soort, ietwat controversiële, criteria voldoen maar in welke maten we spreken van natuurlijk, goed bedoelde entertainment en in welke mate dit soort van entertainment op de buis wordt uitgezonden.
In het geval van uw voorbeeld is het programma ongetwijfeld gearrangeerd maar het blijft bij een tijdelijke uitzending. De Gouden Kooi is mijns inziens opgezet om het "slechtste" in de mens, bewust, naar boven te halen. Het behoeft geen betoog dat juist dat aspect de kijker het meeste boeit. Immers id niets zo fijn om te zien hoe "zwaar" een ander het heeft. Niets is zo fijn om te kunnen concluderen dat "wij" vanzelfsprekend nooit zouden meedoen aan zo'n show en niets is zo fijn om met de vinger te wijzen naar de ander hoe infantiel hij/zij zich wel niet gedraagt. Nee, dat betreft op en top entertainment en is ook erg makkelijk te consumeren.
Moeilijk te consumeren is het erkennen dat wie van ons in dat huis zou zitten dezelfde apenstreken uit zal halen. Los van de wetenschap durven weinig individuen dit openlijk te erkennen en voelen we ons al snel "verheven" boven, wat sommige beschrijven als: "dat gepeupel".
Een EO televisieprogramma kent een begin en een eind aan het schijnbaar controversiële onderwerp dat voor sommige als verwerpelijk wordt beschouwd.
Moedwillig elke dag luisteren naar triviaal gekakel over iemand zijn of haar onderbroek zegt mijns inziens meer over het publiek dat naar De Gouden Kooi kijkt dan die van een verdwaalde toeschouwer op de publieke omroepen die voorts bleef hangen op een audio tape gericht aan God, familie of van mijn part aan Sinterklaas.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Precies beide programma's hebben één doel en in beide gevallen vind ik dat doel verwerpelijk. Met dien verstande dat ik het EO programma wat format betreft nog een stuk lager heb zitten. Het gaat mij er echter ook niet om dat ik een van de programma's wil verdedigen maar dat ik er moeite mee heb dat er mijn inziens op een andere manier door mens en media naar bepaalde dingen wordt gekeken. Er wordt met twee maten gemeten.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Sinds het bestaan van de Homo Sapien wordt er met twee maten gemeten. Maar inderdaad, het ging er bij mij dan ook niet specifiek om welke programma's verwerpelijk zijn of welke omroep meer controverses op de buis gooit, EO? Talpa?
Voor mij is dat niet echt relevant, ik kijk sowieso al weinig televisie omdat ik door mijn werk al veel te maken heb met televisie producties. Ik ken nu in ieder geval "De Gouden Kooi" en ik moet concluderen, ook al klinkt dit wellicht wat arrogant, de inwoners boeien mij werkelijk totaal niet. In de aflevering die ik heb bekeken werd er voornamelijk geschreeuwd, luisterde niemand van de bewoners überhaupt naar wat een ander had te vertellen en struikelde de misplaatste ego's over en weer over elkanders triviale onderwerpen waar een "normaal" mens niet eens bij stil zou staan.
Maar goed, toegegeven, een "normaal" mens zit dan ook niet "opgesloten".