- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
Terwijl ik net wilde posten dat deze aflevering me vies tegenviel. Ineens is het pleit beslecht in Dexter's zoektocht naar een sprankje 'licht', zijn broer komt en verdwijnt nog dezelfde aflevering, sloeg echt nergens op. En een grote case uit het verleden wordt opgerakeld om ook nog dezelfde episode te worden afgehandeld. Ik krijg de indruk dat ze niet goed wisten wat ze met het seizoen aan moesten. Het religie-thema is vast nog niet helemaal klaar, maar is tot nog toe wat onbevredigend uitgewerkt. En dat doomsday-killerplot moddert ook veel te traag door. Het leukste is tot nog toe misschien Debra's worsteling met haar nieuwe functie. En Dexter's housekeeper 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Vond het seizoen ook wat traag tot nu toe. Religie thema en de doomsday killer leken lukraak toegevoegd maar het gaat vanaf nu allemaal wat meer inhoud hebben volgens mij.
Vond brother sam een tof personage (vooral hoe die praatte
) Jammer dat die nu dood is maar dat Dexter zijn best deed om de moordenaar te vergeven was wel erg interessant om te zien.
En vooral dat het hem niet lukte was tof
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Alweer een gemiste kans nu Dexter zijn dark passenger vroegtijdig heeft uitgeschakeld....
Olmos bestaat overigens alleen in het hoofd van Hanks
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Dat idee begin ook steeds meer te krijgen aangezien je hem niets daadwerkelijk ziet doen. Hij laat alles door Travis doen...
Ondanks de preview van vorige week viel deze aflevering me toch wel tegen, het verwachtte spektakel bleef uit helaas.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ijzersterk seizoen hoor in mijn ogen, de aflevering van deze week vond ik een beetje vreemd en niet echt in het geheel passen. Ik snap wel wat ze willen doen met Dexter z'n broer maar dat samen met de Trinity killer zaak kwamen wel geheel uit het niets en zijn ook in 1 aflevering gewoon afgewerkt Toch beetje teleurstellend! Ik zit al veel langer met het idee dat Gellar enkel bestaat in de geest van Travis, net zoals Dexter zich laat leiden door z'n vader en tot nu toe zien we hem ook nooit echt interactie hebben met iemand, maar ik vind het vrij obvious nu, zou eigenlijk best leuk zijn als hij ineens toch echt een moord gaat plegen en echt bleek te zijn
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Ik vind het juist sterk dat het binnen 1 aflevering afgelopen was, juist die hele innerlijke strijd vond ik wel boeiend. In het hele "Gellar zit in Travis zijn hoofd" verhaal geloof ik niet zo, dat zou het seizoen voor mij ook meteen ontzettend verknallen en in combinatie met het boek met tekeningen wordt het ook niet echt geloofwaardig, de professor is al te veel neergezet als persoon o.a. door het inbrengen van de vrouwelijke stagair en de overlevende heeft het over 2 personen en de engel werd na de nacht met Travis vastgezet door de professor, het is dat ik er hier over lees anders had het ook nooit bij mij opgekomen als mogelijkheid.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Gellar heeft wel geleefd, maar is al jaren de pijp uit. Die vrouw die de ontvoering overleefde heeft Gellar nooit gezien of gehoord.
Gellar duikt constant overal op en verdwijnt weer, zonder met iemand interactie te hebben. Denk eens aan die scene dat Gellar met Hanks in de kroeg zit. Er is een duidelijk opsporingsbericht maar niemand kijkt naar hem om.
Of Gellar zit met Hanks in een koffiebar, maar Gellar drinkt geen koffie en Hanks wel. De makers doen op z'n minst hun best om de kijker te laten denken dat Gellar niet bestaat.
Hanks is het alter ego van Dexter, beide worstellen met hun dark passenger.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Gellar heeft wel geleefd, maar is al jaren de pijp uit. Die vrouw die de ontvoering overleefde heeft Gellar nooit gezien of gehoord.
Gellar duikt constant overal op en verdwijnt weer, zonder met iemand interactie te hebben. Denk eens aan die scene dat Gellar met Hanks in de kroeg zit. Er is een duidelijk opsporingsbericht maar niemand kijkt naar hem om.
Of Gellar zit met Hanks in een koffiebar, maar Gellar drinkt geen koffie en Hanks wel. De makers doen op z'n minst hun best om de kijker te laten denken dat Gellar niet bestaat.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Dit seizoen vliegt per aflevering verder uit de bocht. De flauwe terugkeer van de IJscoboer, een uit de lucht gevalen Trinity-zaak, een Dexter die als een malloot uit auto's hangt, verkeersborden kapotschiet en kassameisjes versiert... Het lijkt wel of de schrijvers ook even compleet out of touch met hun eigen personage zijn. En waarom moet alles op zo'n kitscherige manier gebracht worden? Hoop dat er dit seizoen nog wat van te bakken valt, want dit begint wel een beetje eng matig te worden.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Hanks is het alter ego van Dexter, beide worstellen met hun dark passenger.
Nee, na deze paar hele kleine aanwijzingen geloof ik er toch geen zak van en als het toch zo is dan is het een nog rotter seizoen dan de vorige en zal ik de serie als geheel in twijfel moeten trekken, want zo'n actie is normaliter voorbehouden aan derderangsseries die bij gebrek aan beter met zo'n twist aan komen zetten.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Waarom is het zo'n slechte twist wanneer de pa van Dexter vanaf het eerste seizoen al als "geest" verschijnt? Ik vind het ook niet bepaald een twist, het ligt aardig voor de hand dat Gellar er niet echt is.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Ik zou het onderhand vreemder vinden als het niet zo blijkt te zijn.
Ook op de markt toen Travis iets van Gellar moest kopen, hij stond er al bij maar liet het door Travis kopen. Ze lopen weg en zien dat Gellar gezocht word, maar Gellar word er niet warm of koud van en loopt gewoon in het volle zicht door de straat...
Dat de broer van Dexter weer opdook vind ik opzich iet zo vreemd, het zat er een keer aan te komen. Dat hij ook in 1 aflevering weer weg is... tja aan de ene kant jammer, aan de andere kant niet.
De escapade naar Trinity was dan ook niets meer dan om de "Dark Passenger" weer te laten verdwijnen. Naar mijn idee hadden ze daar gewoon beter een random slachtoffer voor kunnen nemen. Maarja, dit deed het natuurlijk veel beter in de preview van de vorige aflevering!
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Dit seizoen vliegt per aflevering verder uit de bocht. De flauwe terugkeer van de IJscoboer, een uit de lucht gevalen Trinity-zaak, een Dexter die als een malloot uit auto's hangt, verkeersborden kapotschiet en kassameisjes versiert... Het lijkt wel of de schrijvers ook even compleet out of touch met hun eigen personage zijn. En waarom moet alles op zo'n kitscherige manier gebracht worden? Hoop dat er dit seizoen nog wat van te bakken valt, want dit begint wel een beetje eng matig te worden.

Totaal onsamenhangend seizoen en een volstrekt gebrek aan logica in alle gebeurtenissen. Alles wordt opgeofferd voor de sensatie.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Waarom is het zo'n slechte twist wanneer de pa van Dexter vanaf het eerste seizoen al als "geest" verschijnt? Ik vind het ook niet bepaald een twist, het ligt aardig voor de hand dat Gellar er niet echt is.
Omdat Gellar al te veel als persoon is neergezet, er geen melding is gemaakt van zijn dood, hij is slechts verdwenen, de tekeningen in het boekje van hem zijn, hij dingen uitvoert (Travis zet die die foto zelf niet in de keuken), maar het belangrijkste vind ik dat Dexter Travis gelooft als hij zegt dat hij de personen niet aan heeft geraakt en het vrijgelaten slachtoffer spreekt over 2 mensen.
En waarom het slecht zou zijn? Omdat wij met Dexter meekijken, niet met Travis, wij zouden zijn inbeeldingen niet moeten zien en opvallend is dat wanneer Gellar het kwade is en Travis er op de momenten dat hij twijfelt er een "goede' zou moeten verschijnen (de dark passenger is er ook wanneer pa er is, immers stopt dat Dexter niet van moorden), dat zou de zus kunnen zijn, maar of het daar nu beter van wordt?
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Omdat Gellar al te veel als persoon is neergezet, er geen melding is gemaakt van zijn dood, hij is slechts verdwenen, de tekeningen in het boekje van hem zijn, hij dingen uitvoert (Travis zet die die foto zelf niet in de keuken), maar het belangrijkste vind ik dat Dexter Travis gelooft als hij zegt dat hij de personen niet aan heeft geraakt en het vrijgelaten slachtoffer spreekt over 2 mensen.
En waarom het slecht zou zijn? Omdat wij met Dexter meekijken, niet met Travis, wij zouden zijn inbeeldingen niet moeten zien en opvallend is dat wanneer Gellar het kwade is en Travis er op de momenten dat hij twijfelt er een "goede' zou moeten verschijnen (de dark passenger is er ook wanneer pa er is, immers stopt dat Dexter niet van moorden), dat zou de zus kunnen zijn, maar of het daar nu beter van wordt?
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Het is beter dan het vorige, daarom hoop ik ook zo dat ze het niet om zeep gaan helpen 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Het kan ook best zijn dat Gellar een identiteit is van Travis en dat hij MPS blijkt te hebben (vaak ontercht gezien als zijnde schyzofreen).
De vrouw die door Travis werd vrijgelaten had het inderdaad over 2 personen, maar dat omdat Travis steeds tegen "de proffesor" sprak. Ze heeft Gellar nooit zelf horen praten. We hebben Gellar ook nooit daadwerkelijk iets fysieks zien doen, hij heeft alleen Travis aangezet om dingen te doen!
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Alhoewel ik het nieuwe seizoen van Dexter tot nu toe redelijk sterk vind, was Nebraska (alweer de zevende aflevering) behoorlijk tegenvallend. Ik moet zeggen dat het wel erg goed begon. Het is erg interessant om te zien hoe Brian de duistere kant van Dexter personificeert en hem er toe motiveert allerlei slechte dingen te doen (op verkeersborden schieten, seks hebben met een random vrouwtje, die motel-eigenaar doden). De serie ging hier echt plotseling een andere richting op wat ik alleen maar toe kan juichen. Ik vond het ook een goed ding dat ze met deze aflevering seizoen 4 echte closure wilden geven. Daardoor vergaf ik het de producers dat ze even afweken van de main-storyline. Echter, de laatste vijf minuten van Nebraska verklootten echt alles. Dexter heeft Brian weer verjaagd, Jonah in leven gelaten en pa Harry is weer terug als metafoor voor Dexter's bewustzijn. Het probleem van dit 'feelgood' einde van de aflevering is dat de complete aflevering TOTAAL geen nut had! Heel die Brian storyline was daardoor echt compleet overbodig! Het was alsof ze toch het risico niet durfden te nemen om met deze serie een andere richting op te gaan. Erg laf. Gelukkig gaat de volgende aflevering weer verder met de main-storyline dus hopelijk wordt dat weer wat (preview zag er goed uit iig).
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Brian zette Dexter niet aan tot sex met die verkoopster. Sterker nog, hij maakte daar juist een opmerking over... 
De motel eigenaar was meer zelfverdediging dan een bewuste moord...
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Alhoewel ik het nieuwe seizoen van Dexter tot nu toe redelijk sterk vind, was Nebraska (alweer de zevende aflevering) behoorlijk tegenvallend. Ik moet zeggen dat het wel erg goed begon. Het is erg interessant om te zien hoe Brian de duistere kant van Dexter personificeert en hem er toe motiveert allerlei slechte dingen te doen (op verkeersborden schieten, seks hebben met een random vrouwtje, die motel-eigenaar doden). De serie ging hier echt plotseling een andere richting op wat ik alleen maar toe kan juichen. Ik vond het ook een goed ding dat ze met deze aflevering seizoen 4 echte closure wilden geven. Daardoor vergaf ik het de producers dat ze even afweken van de main-storyline. Echter, de laatste vijf minuten van Nebraska verklootten echt alles. Dexter heeft Brian weer verjaagd, Jonah in leven gelaten en pa Harry is weer terug als metafoor voor Dexter's bewustzijn. Het probleem van dit 'feelgood' einde van de aflevering is dat de complete aflevering TOTAAL geen nut had! Heel die Brian storyline was daardoor echt compleet overbodig! Het was alsof ze toch het risico niet durfden te nemen om met deze serie een andere richting op te gaan. Erg laf. Gelukkig gaat de volgende aflevering weer verder met de main-storyline dus hopelijk wordt dat weer wat (preview zag er goed uit iig).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Tja. Als je het zo bekijkt heeft de aflevering meer nut. Probleem is dat 'Just Let Go' je liet geloven dat Brian's geestverschijning een heel nieuw hoofdplot ging worden, waarin we een duisterdere Dexter te zien zouden krijgen. Dit leek me erg interessant en dat heel die Brian aflevering dan een tussenaflevering bleek te zijn, vond ik een vieze tegenvaller. Vooral omdat ik het idee heb dat de main-storyline (met de Doomsday Killers) ook nog niet echt wil vlotten.
EDIT:
Het probleem is dat het verhaal gewoon niet klopt. Wanneer werd Dexter pas echt betrokken bij de Doomsday Killers? Wanneer werd het pas echt 'exciting'? Pas in aflevering vier en vijf waarin hij werd geïntrigeerd door de Killers (aflevering 4) en wanneer hij Travis vangt en hem gaat volgen (aflevering 5). Vervolgens lijkt de verhaallijn weer tot een stilstand te komen als in aflevering 6 waarin Brother Sam wordt neergeschoten. Vervolgens laten ze je geloven dat ze een nieuwe en erg gedurfde verhaallijn gaan introduceren, wat alleen tot een tussenaflevering leidt en ons nog steeds afleidt van de Doomsday Killer verhaallijn. En pas in aflevering 8 (dus op tweederde!) gaat Dexter weer actie ondernemen wat betreft de Doomsday's. Natuurlijk snap ik ook wel dat dit seizoen Dexter's vraag of er licht in hem zit volgt en dat is allemaal wel redelijk interessant, maar door het ontbreken van een daadwerkelijke lijn tussen Dexter en de Doomsday Killers is er een flinke lak aan suspense dit seizoen.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Nog niemand de nieuwe aflevering gezien?
Ik ben er nu echt van overtuigd dat Gellar enkel in de fantasie van Travis zit. Het kan namelijk niet dat hij zich in het openbaar vertoont zonder te worden herkend en weer is er enkel interactie met de buiten wereld.
Ben benieuwd hoe de schrijvers dit seizoen gaan redden. Is Gellar echt dan is het slecht geschreven, is Gellar nep dan was het te makkelijk.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Ja ook deze aflevering doet weer sterk vermoeden dat Gellar in Travis' hoofd leeft. Iedere keer als Travis iemand tegenkomt vlak nadat hij Gellar zag, staan de anderen te kijken waar Travis nu naar kijkt (of keek). Ook Dexter achtervolgde iets dat er niet was aan het eind van de aflevering. Het kan best zijn dat de 'echte' Gellar nog wel op komt duiken. Als hij dood zou zijn zou dat toch bekend zijn zou je denken... Mischien dat de 'echte' Gellar gaat helpen Travis te pakken of weer terug te halen naar de realitiet.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ja ook deze aflevering doet weer sterk vermoeden dat Gellar in Travis' hoofd leeft. Iedere keer als Travis iemand tegenkomt vlak nadat hij Gellar zag, staan de anderen te kijken waar Travis nu naar kijkt (of keek). Ook Dexter achtervolgde iets dat er niet was aan het eind van de aflevering. Het kan best zijn dat de 'echte' Gellar nog wel op komt duiken. Als hij dood zou zijn zou dat toch bekend zijn zou je denken... Mischien dat de 'echte' Gellar gaat helpen Travis te pakken of weer terug te halen naar de realitiet.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Vandaag de laatste drie afleveringen gekeken. Eigenlijk dachten we al van meet af aan dat Gellar in het hoofd van Travis zat, omdat hij straal werd genegeerd door de serveerster die later wordt vermoord, maar door deze aflevering zijn we juist gaan twijfelen omdat er toch een paar dingen zijn die niet kloppen. Zo ziet Dexter als hij voor het eerst in de kerk is Gellar staan en ontsnappen, terwijl Travis dan nog vastgeketend zit. De tussenaflevering in Nebraska was trouwens wel het dieptepunt van het seizoen zeg, vooral als hij zijn vader weer oppikt... echt te ver over the top. Gelukkig is het nu weer spannend!
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Vandaag de laatste drie afleveringen gekeken. Eigenlijk dachten we al van meet af aan dat Gellar in het hoofd van Travis zat, omdat hij straal werd genegeerd door de serveerster die later wordt vermoord, maar door deze aflevering zijn we juist gaan twijfelen omdat er toch een paar dingen zijn die niet kloppen. Zo ziet Dexter als hij voor het eerst in de kerk is Gellar staan en ontsnappen, terwijl Travis dan nog vastgeketend zit. De tussenaflevering in Nebraska was trouwens wel het dieptepunt van het seizoen zeg, vooral als hij zijn vader weer oppikt... echt te ver over the top. Gelukkig is het nu weer spannend!
Ook in de afgelopen aflevering is het Travis die Gellar ziet aankomen, niet Dexter. Als Dexter in de lift vast zit gebeurd er iets met de leraar en Travis haalt Dexter op een hoger gelegen etage uit de lift zonder Gellar tegen te komen. Nog niemand behalve Travis heeft Gellar tot nu toe gezien...
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ook in de afgelopen aflevering is het Travis die Gellar ziet aankomen, niet Dexter. Als Dexter in de lift vast zit gebeurd er iets met de leraar en Travis haalt Dexter op een hoger gelegen etage uit de lift zonder Gellar tegen te komen. Nog niemand behalve Travis heeft Gellar tot nu toe gezien...
Dat was me niet helemaal duidelijk dat bij de school Dexter Gellar niet zag, maar dat moest dan haast wel, anders wordt het wel een erg vaag plot.
Ik denk trouwens wel dat die professor al eerder op de dag is vermoord, want in die paar minuten dat Dexter in die lift vast zit kan hij toch moeilijk de moord hebben gepleegd, het lichaam hebben versleept, de Grapes of Wrath hebben geënsceneerd, etc. Het zou me niets verbazen als er nog ergens een handlanger rondloopt, want deze plottwist zag iedereen al een hele tijd aankomen en het is wel een beetje flauw als het dan ook helemaal precies zo uitkomt als iedereen verwacht. Aan de andere kant, die episode met zijn broer was ook wel erg flauw en makkelijk, dus wie weet is dit het al inderdaad.
mrdig
-
- 499 messages
- 2689 votes
Zo ben blij dat ik het Dexter forum hier al sinds het begin van s6 nog niet had doorgelezen. Heb gisteren ep 9 gezien en ik zag het dus totaal niet aankomen dat Gellar al een ruime tijd dood is (hoe lang al?) en alleen in Travis' hoofd leeft. Had ik dit forum eerder gelezen dan was ik er op gaan letten en dan had ik het vast en zeker zien aankomen, wat nog teleurstellender zou zijn geweest. Nu heb ik er eigenlijk ook niet bij stilgestaan dat zoiets bij een topserie als Dexter zou kunnen gebeuren. Ik vind het wat cheap en goedkoop.
Tevens begon dit seizoen ijzersterk maar wordt door dit nu dan toch echt minder. Ik stoorde me de laatste tijd ook aan het feit dat Dexter kwetsbaarder en minder superieur is dan voorheen. Hij is wat slordiger, maakt foutjes her en der, wil een betere papa worden (wtf!), etc.. Zo ken ik Dexter niet. Dexter moet superieur zijn, foutloos, emotieloos, altijd een paar stappen verder dan de rest, etc..
Moet nog wat ergenissen kwijt: Hoe heeft Travis in vredesnaam zichzelf vastgeketend?
En hoe dom is Dexter dit seizoen? Hij gaat een luik in waar een zware dikke tafel bovenop staat. En toch denkt ie dat Gellar daar is ingegaan en miraculeus vanuit de kelder de tafel weer op het luik heeft gezet? Weird...
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Apart dat je het nog niet aan had zien komen. Wij zagen het al bij episode 3, toen ze in dat koffiehuis zaten en de serveerster Gellar compleet negeerde (die vervolgens dus ook zonder drankje zat). Vanaf dat moment er steeds erg opgelet, maar in geen enkele scene lijken andere mensen oog voor hem te hebben.
Wat dat laatste betreft: dat vonden wij ook opvallend, maar waarom zou dat de enige ingang naar die kelder zijn?
Al met al vond ik de laatste 2 afleveringen wel weer erg sterk, maar verder is het een matig seizoen. Die aflevering in Nebraska was wel het dieptepunt: een zorgvuldig opgebouwd karakter in 1 aflevering om zeep helpen en en passant nog even een smet werpen op het verhaal rondom de Trinity Killer (en misschien wel het beste seizoen...). Het enige functionele in die aflevering is dat je ziet dat de broer van Dexter ook echte handelingen verricht (zoals die motel-eigenaar doodsteken), waardoor je kan volhouden dat de handelingen die je Gellar zag verrichten uiteindelijk ook door die jongen werden verricht. Ik ga er nu wel vanuit dat hij zwaar MPS heeft (waarom zou hij anders die tekst in zijn eigen hotelkamer op de muur schrijven).
Maar goed, wie weet wat er nog gaat komen. Die nieuwe stagiair heeft met zijn zoekmachine ongetwijfeld alle zoekacties van Dexter gelogd en komt misschien nog wel dicht bij de waarheid rondom Dexter (zo niet dit seizoen, dan misschien het volgende). En wie weet legt hij nog de zus van Batista om: het zou me niets verbazen als er nog een tweede antagonist op staat nu het plot rondom de DDK waarschijnlijk al uitgespeld is.