• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.044 votes
Profile

Dexter (Showtime)

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Naomi Watts wrote:
Zeer goede tweede episode. Vooral blij met de terugkomst van de tooth fairy
Huh? Ik heb iets gemist denk ik?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Was een clip die in een reclameblok, bij mij zat die clip dan gewoon in mijn episode.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik vond episode 2 nog maar so-so.

Moet allemaal natuurlijk wel weer op gang komen, zoals eigenlijk wel meer seizoenen van Dexter.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Pitakaas wrote:

Ik vond episode 2 nog maar so-so.

Moet allemaal natuurlijk wel weer op gang komen, zoals eigenlijk wel meer seizoenen van Dexter.

Ik vond 'm wel boeiend hoor. Vooral de ontwikkelingen met Debra!

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Nu ook begonnen met seizoen 6, vond aflevering 1 alweer zeer sterk.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Spamberichten en reacties verwijderd.

horrorfreak23

• 455 messages
  • 598 votes

Ik zit aan seizoen 3 and i'm totally hooked!!!

Dit weekend heb ik het volledige 2de seizoen bekeken! Super

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

brrr, de nieuwe aflevering is bij vlagen erg vies en bruut

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat einde van aflevering 4, geniaal en gruwelijk!

Seizoen 5 viel me wat tegen wegens gebrek aan spanning, maar seizoen 6 maakt dit helemaal goed.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Seizoen 6 is inderdaad een verbetering tov. het vijfde, maar mijn verhoogde verwachtingen nav. het einde van aflevering 3 zijn totaal niet ingelost door de vierde. Ging weer bergafwaarts ....

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Blijft een probleem met een serie als dit. Beste is gewoon een heel seizoen in een spree te kijken ipv elke week een episode dan ga je een episode als standalone beoordelen en niet het seizoen als geheel. Wel een must voor een serie met zo'n story arc. Ik wacht totdat het seizoen afgerond is.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Vond de vierde episode juist weer erg goed. Het religie thema ligt er misschien wat dik bovenop (en ik verwacht van Dexter toch wel wat meer tegenspraak als het gaat om de huis-tuin-en-keuken wijsheden van brother Sam) maar er wordt toch wel heel aardig en opvallend weinig belerend invulling aan gegeven. Verder ook weer boeiende ontwikkelingen en beduidend beter schrijfwerk als in het vijfde seizoen. Voorspelling (en dus misschien spoiler): Die oude vent is slechts de verbeelding van de Doomsday killer, net als de pa van Dexter dat is. Die previews van de volgende episode zijn wel vrij irritant, kan vaak niet op tijd wegdrukken en krijg dan onvrijwillig een zooi spoilers mee.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ligt het aan mij of is dit seizoen wel heel "hard" tot nu toe. Bloed is een item in Dexter, maar dit lijkt meer de kanten van een Saw op te gaan.

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

Vind ik juist niet, dit is juist gedurfd en het pakt op een goede manier uit. De spanning is eindelijk echt weer in Dexter te vinden.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Seizoen 5 vond ik wat dat betreft heftiger door het onderwerp. Afgezien van de trage start ben ik denk ik een van de weinigen die S5 wél erg goed vond...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Hier nog een hoor. Ik vind alle seizoen eigenlijk goed, ontlopen elkaar weinig in kwaliteit. En dit seizoen is tot nu toe geen uitzondering.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

H1DD3 wrote:

Vind ik juist niet, dit is juist gedurfd en het pakt op een goede manier uit. De spanning is eindelijk echt weer in Dexter te vinden.

Ben ik het mee eens.

Begrijp me goed, ik vind seizoen 6 tot op heden een prima seizoen. En al helemaal na het minste, vijfde seizoen. Maar vergeleken met dit seizoen lijken die seizoenen kinderspel als het aan komt op de moorden.

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

Klopt, sinds season 3 is Dexter softer geworden. Seizoen 1 en 2 waren ook wel 'hard' zoals jij het noemt vond ik.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Het einde van aflevering 3 vond ik wel echt goed gedaan. Mooi slow-motion effect en goed gebruik gemaakt van de sound-effects voor een extra dramatisch effect. Lekker hard, maar ook creatief hoe twee paarden twee lijken dragen. Ik vraag me alleen wel af hoe uiteindelijk Brother Sam en de moordenaars van dit seizoen echt iets met Dexter zelf te maken gaan krijgen. Ik bedoel, Brother Sam praat wel wat met Dexter en Dexter mag hem wel, maar ik vraag me af hoe hij echt impact gaat krijgen op Dexter (mijn theorie is dat hij toch niet helemaal is wie hij zegt dat hij is). En tot nu toe lijkt Dexter ook nog op geen enkele manier gefascineerd door de moordenaars van dit seizoen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Tot nu toe heeft Dexters in ieder seizoen zijn 'vrienden' vermoord aan het eind, dat zal hier ook wel weer geen uitzondering gaan worden denk ik...

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Alleen Miguel?

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Ja ok en in seizoen 2 Lila. Seizoen 4 ging natuurlijk om de Trinity Killer dus die lag voor de hand, maar ook daar zat zo'n vriendschaps band in verwerkt, ook al ging het van het begin om het doden van Trinity. In Seizoen 5 was Lumen eigenlijk de eerste uitzondering, die doodde samen met Dexter en die ging zelf weg. Hoewel haar verhaal wel veel vergelijkingen had met Miguel is zij de enige die niet gedood werd omdat zij wel afstand kon nemen na haar wraak...

Maar hoe dan ook, ik heb wel het gevoel dat er meer achter het verhaal van Brother Sam zit. Nog geen idee wat precies, maar het moet haast wel een belangrijk iets gaan worden. Of hij gaat een belanrijke invloed op Dexter krijgen, of hij belandt toch in een 'killroom'. Ik vermoed toch het laatste, maar aangezien ze in Dexter toch niet altijd de lijnen volgens die het meest voor de hand liggen kan het nog alle kanten op gaan... We moeten maar gewoon afwachten.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik loop een beetje achter, zit in seizoen vier. Erg toffe serie.

M'n favoriete personage is toch wel Debra. En wat een goeie actrice is Jennifer Carpenter zeg:

Impressionante.

Thorak

• 6354 messages
  • 1885 votes

Dit seizoen verbaasd me iedere aflevering weer! Brother Sam toch voortijdig dood, die komt dus niet op Dexter's tafel terecht. Hij was duidelijk ook écht bekeerd.

De preview voor volgende week doet helemaal mijn mond ver openvallen!
Erg grote spoilers dus beter niet lezen als je het nog niet gezien hebt of het écht niet wilt weten!
Dexter's broer komt terug, waarschijnlijk neemt deze de rol van de vader over?
Trinity komt ook op een of andere manier terug. Of zou het zijn zoon zijn die het werk van zijn vader voortzet?
(Ik kan me niet meer herinneren of Dexter Trinity nou heeft gedood...)
Wat gaat er gebeuren met Gellar?
Wat gaat hij met Travis doen en was dat Travis die we in de put gegooid zagen worden?

Het belooft hoe dan ook een groot spectakel te gaan worden!!!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Nou, Dexter has gone off the deep end. Zijn light (pa) is weg en z'n dark passenger domineert nu, gepersonifiëerd door zijn broer. Dat belooft!

Ik heb 'Just Le Go' ook gezien en dat was inderdaad weer een sterke aflevering. Vooral het einde (laatste kwartier zeg maar) was erg sterk. Een mooi gesprek tussen Brother Sam en Dexter. Brother Sam die onverwachts dood gaat, Dexter die hem op het einde helemaal flipt en Nick vermoordt en dan dat zijn broer de duisternis in hem representeert. Ik ben het wat de preview betreft eens met Thorak. Dat zag er inderdaad erg spectaculair uit. Het lijkt erop dat dit seizoen eindelijk helemaal los gaat breken!

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Ik ben helaas nog niet toe aan seizoen 6.

Seizoen 3:

Wederom een erg spannend seizoen! De moord op Ellen Wolf vond ik zeer naargeestig. Jammer dat ze niet wat langer de vriendin van Maria La Guerta mocht spelen.

Seizoen 4:

Een ongelofelijk sterk seizoen. Erg leuk dat Lundy weer terugkeert in de serie. eRCee heeft het gras even hiervoor al voor mijn voeten weggemaaid, maar wat is Debra een ongelofelijk fijn personage. In het begin wist ik niet of het wel zou werken nu je als kijker al na 1 aflevering wist wie de Trinity killer was, maar het ging allerminst ten koste van de spanning. Een hele prestatie! De ontknoping liet mij in shock achter. Dit heeft Rita niet verdient.

Ik heb seizoen 5 alvast besteld!

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

Hehe, inderdaad, eindelijk lijkt het seizoen los te komen, zat me al te bedenken dat ik iets miste. Wat een cliffhanger deze week.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Hehe aankomende aflevering word inderdaad erg interessant. Ik vermaakte mij tot nu toe wel met seizoen 6 maar zat op dit moment te wachten. Een hoop uit voorgaande seizoenen lijkt terug te komen en dat bevalt me wel.

Can't wait!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nieuwe aflevering is

Trinity's zoon, Dexter en zijn broer, zijn verlangen naar het moorden, zijn geweten.

Wat een ongelofelijk goed seizoen! Beste tot nu toe.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.