- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik wacht gewoon op de officiele airing. Als Dexter fan moet je dit ook niet willen.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Alsof je hem dan op TV gaat kijken. Blijft gewoon een kwestie van downloaden, alleen nu al een week eerder. Beetje jammer dat het wachten op de volgende episode wel wat langer is, maar soit.
Heb 'm gister gekeken. Had na het wat tegenvallende vijfde seizoen geen hoge verwachtingen, maar S06E01 is toch een tamelijk briljante opener van de nieuwe reeks. Goed geschreven, vol humor en weer een nieuwe, boeiende invalshoek (religie). Kijk erg uit naar de volgende episode.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik wacht gewoon op de officiele airing. Als Dexter fan moet je dit ook niet willen.
Een week langer wachten op de volgende? Geen probleem, wacht ook al maanden op deze aflevering. En zo hoef ik ook niet bang te zijn eventuele spoilers. Zou zonde zijn, het laatste seizoen.
Anyway, sterke eerste episode. Zit gelijk weer in het Dextersfeertje. 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Had na het wat tegenvallende vijfde seizoen geen hoge verwachtingen,
Vanavond mischien toch S6E1 maar even kijken denk ik. Ik ben té beneiuwd naar het volgende seizoen om nog te wachten! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Alsof je hem dan op TV gaat kijken. Blijft gewoon een kwestie van downloaden, alleen nu al een week eerder. Beetje jammer dat het wachten op de volgende episode wel wat langer is, maar soit.
Nee, ik kijk 'm gewoon op streaming networks waardoor het meetelt voor de view ratings. Je kan natuurlijk oo keerst vragen voordat je lukraak conclusies gaat trekken.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes

Kun je trouwens in Nederland de Amerikaanse streams kijken dan? Ik heb het wel eens geprobeerd maar dat lukte nooit omdat ik in een locatie buiten Amerika zat.. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat is vaak wel de pest inderdaad omdat veel country based zijn en die vaak hier dus niet te kijken zijn. Ook via de site van Showtime bvb. Ik weet niet of je twitter hebt maar Showtime en de officiele Dexter account twitten voor de airing stream linkjes voor de continenten die dus via Showtime er niet op kunnen.
Zal ook eens even kijken wat de site was waar ik vorig jaar keek.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Nee ik heb geen Twitter...
Ik had ooit een website gevonden die bijna alle tv-series streamde, maar dat was helaas dan ook alleen voor Amerika. Dat was geloof ik iets van tvshows.com of tv.com ofzo.
Dexter download ik meestal gewoon de dag na de tv uitzending, maar er zijn genoeg series die niet te downloaden zijn en wel de moeite zijn.
Als er dus een website is waar je in Europa wél naar streams kunt kijken zou ik daar erg blij mee zijn! Helemaal als er ook oudere series te zien zouden zijn.
Zo wil ik bijvoorbeeld nog steeds de laatste 2 seizoenen van Nash Bridges zien, niet te downloaden, niet te koop en ook niet online te zien 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niks mis met downloaden overigens hoor (goede kwaliteit en altijd nog fijner dan streaming). Maar heb een no leaked policy. Ik ga niet profiteren van andermans wetovertreding
.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Erg netjes hoor. Een vriend van mij kwam gister aan zetten met de nieuwe aflevering,hij wist zelf niet eens dat het was uitgelekt. Ik vond het al vreemd en heb op imdb nog ff de premiere datum gecheckt.
Ach ja, leuk TV avondje gehad. Premiere van Dexter, two and a half men en the big bang theory op 1 avond 
Nu idd ff wachten op e02..
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Tja ik zie opgenomen tv-uitzendingen downloaden nou niet zo heel erg als illegaal. Als je zelf iets van tv opneemt is het ook niet illegaal. En laten we wel wezen, in een recent verleden namen we allemaal films en series op op VHS om die vervolgens bij anderen te kijken of aan anderen te lenen. In principe is dat exact het zelfde...
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Het word wel een leuk najaar wat betreft de series ja; Dexter, Sons of Anarchy, The Walking Dead,... nog iets dat ik vergeet? Vast wel, maar ik heb er nu al zin in! 
Helaas geen seizoen 2 van The Gates. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tja ik zie opgenomen tv-uitzendingen downloaden nou niet zo heel erg als illegaal.
Gaat nu dan ook om een geleakte episode. Is een verschil. Voor de rest ook weinig verschil tussen downloaden of een Amerikaan die het gewoon op tv kijkt.
Maar volgens de disclaimer op video's werd je er wel op gewezen dat het niet legaal was. Maar dat is ook geen punt dat ik probeer te maken hoor
.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ze gaan het waarschijnlijk wel merken aan de view ratings in Amerika als die volgende week daar word uitgezonden.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Gaat nu dan ook om een geleakte episode. Is een verschil. Voor de rest ook weinig verschil tussen downloaden of een Amerikaan die het gewoon op tv kijkt.
Maar volgens de disclaimer op video's werd je er wel op gewezen dat het niet legaal was. Maar dat is ook geen punt dat ik probeer te maken hoor
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
O ja, in dat geval heb je gewoon gelijk. Good old times
.
Ze gaan het waarschijnlijk wel merken aan de view ratings in Amerika als die volgende week daar word uitgezonden.
Ik denk ook dat dit erg veel pijn gaat doen voor de ratings.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Dat denk ik niet eens, dat is gewoon een ding dat zeker is. Maar ik neem aan dat ze wel rekening houden met het uitlekken van de episode en het daardoor niet direct consequenties zal hebben voor de serie. Soweiso zal het net op 1 aflevering aankomen mag ik hopen. Zakken de viewrates nou bij de eerste aantal afleveringen dan word het een ander verhaal...
Er zijn al genoeg goede series gecancelled vanwege tegenvallende kijkcijfers, terwijl dat meestal niet eens aan de serie zelf lag, maar aan de tijd van uitzenden. 
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Nee, ik kijk 'm gewoon op streaming networks waardoor het meetelt voor de view ratings. Je kan natuurlijk oo keerst vragen voordat je lukraak conclusies gaat trekken.
Er valt niks te vragen wanneer er in Nederland geen mogelijkheid is om invloed te hebben op de kijkcijfers in Amerika. Welk "streaming network" mag dat zijn dan? Daar wil ik voortaan dan ook wel kijken namelijk, maar ik geloof er eigenlijk niet zo veel van.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik wil daar ook wel een linkje van inderdaad!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Er valt niks te vragen wanneer er in Nederland geen mogelijkheid is om invloed te hebben op de kijkcijfers in Amerika. Welk "streaming network" mag dat zijn dan? Daar wil ik voortaan dan ook wel kijken namelijk, maar ik geloof er eigenlijk niet zo veel van.
Daar geloof ik niet veel van aangezien je wel een watch fee verplicht bent, lijkt mij dat jij voor een dubbeltje op de voorste rij wil zitten. Via satellite for pc is dit gewoon mogelijk.
Desbetreffende streaming site niet gevonden, maar begin nu toch wel te twijfelen of het wel viewing rate depended is. Aangezien alleen de state views worden geteld.
edit: na navraag tellen livestreams wel gewoon mee met de ratings maar bij subscription channels (Showtime dus) niet. Heb ik voor niets al die tijd i nde veronderstelling geleefd dat ik hier zo goed aan deed
. I stand corrected.
Feit blijft natuurlijk wel (wat ook de kwestie is) dat ik gewoon wacht op de officiele airing, profiteren van een leak vind ik not done. Wat anderen doen moeten ze zelf weten.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Een principekwestie dus. Dat kan ik wel waarderen. Dacht dat je de moraalridder wilde uithangen. 
Zelf lig ik er niet wakker van, of ik 'm nou nu kijk of een week later.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je wil niet weten hoeveel ik pindakaas
. Op zich maakt het voor ons niet uit natuurlijk wat betreft die leak, geldt alleen voor Showtime subscribers.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Daar geloof ik niet veel van aangezien je wel een watch fee verplicht bent, lijkt mij dat jij voor een dubbeltje op de voorste rij wil zitten.
Waar heb je het over? Ik koop elk seizoen op dvd om ze vervolgens nooit te kijken. Dat doe ik onder meer om de makers te belonen, voor zover dat ook daadwerkelijk gebeurt via die weg. Ik wil dus zeker wel betalen.
Waarom is dat precies not done dan? Maakt toch geen enkel verschil, niemand wordt er (indirect) beter of minder van wanneer jij een week later de aflevering binnenhaalt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Waar heb je het over? Ik koop elk seizoen op dvd om ze vervolgens nooit te kijken. Dat doe ik onder meer om de makers te belonen, voor zover dat ook daadwerkelijk gebeurt via die weg. Ik wil dus zeker wel betalen.
Zelfde als mij dus. Ook een beetje een contradictie van mij omdat ik eerst begon over eerst vragen voordat je conclusies trekt. Excuses. Veel die dit niet doen en ook de reden dat serieland nu wat in zwaar weer zit. Maar erg fijn dat jij het wel doet.
Waarom is dat precies not done dan? Maakt toch geen enkel verschil, niemand wordt er (indirect) beter of minder van wanneer jij een week later de aflevering binnenhaalt.
Gewoon principe. Wil hiermee niks zeggen over mensen die het wel doen. Al merkt Showtime er idd niks van.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Kan me daar ook wel wat bij voorstellen. Het mooist is wanneer je met een heel collectief tegelijk aan zo'n nieuwe reeks begint en dat saamhorigheidsgevoel gaat nu een beetje verloren. Je hebt in elk geval een sterke episode om naar uit te kijken 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik raak wel benieuwd. Ik vond S5 toch wel teleurstellen en vooral erg leunen op toevalligheden waar het voorheen juist goed geschreven is.
Dat zeker, vind ik ook altijd fijn dat de reviews op dezelfde dagen binnen druppelen maar aan de andere kant weer erg fijn dat je nu weet dat het toch wel weer van hoog niveau is. Bij die andere 10+ episodes loop je natuurlijk gewoon weer gelijk met de rest
.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Ik heb gisteren S6E1 gekeken en het begint vrijwel direct weer in de standaard Dexter sfeer! Een erg leuke aflevering die zelfs een klein beetje achtergrond geeft over Dexter's middelbare school periode. Edward James Olmos had nog geen erg groot rolletje maar gaat dit zeker wel krijgen in de komende afleveringen en daar verwacht ik dan ook erg veel van. Als iemand een charismatische bad-guy kan neerzetten is hij het wel!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vreemd dat het zo stil is, dacht dat Dexter wel een grote first day fanbase had.
Hello runner-up, little miss hottie 
Fijn begin. Erg blij dat de vervelende convenience uit seizoen 5 weg is. Blijft qua atmosfeer een hele fijne serie. Lijntjes worden uitgezet (Olmos
). De high school reunion vond ik dan wel een fijn gegeven en hoe hij zijn highschool friend wil wreken. Dat blijf ik zo fijn aan Dexter vinden, hij is ijskoud maar die kleine glimpjes van menselijkheid maken hem zo'n geweldige char. Plus Kristen Miller nudity, fijn onderonsje
.
Een goed begin maar duidelijk dat de lijnen nog worden uitgezet, dit is nog maar het begin zoals het personage Olmos ook aangeeft. Heb veel vertrouwen in dat Dexter zijn oude niveau weer oppakt en weer niet aan komt zetten met het lage niveau van vorig seizoen. Het lozen van convenience is echt een verademing.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ik heb gisteren ook de seizoens-premiere gezien en ik was er tevreden over. Het is een goede keuze om een jaar verder te gaan en Dexter vrij te maken van het gezeik over Lumen en Rita. Nu dat achter hem ligt is hij weer zoals vroeger. De introductie van het zesde seizoen werd dan ook met veel humor en duistere vrolijkheid gebracht, met een grimme ondertoon gemaakt door Colin Hanks en Edward James Olmos die de nieuwe moordenaars van het seizoen vertolken. Het zijn twee erg creepy moordenaars die lekker mysterieus overkomen (kijk ook de promo van de tweede episode, dan zie je pas hoe ziek die gasten zijn); ik kijk er naar uit om meer van hen te zien en hoe Dexter met ze in contact zal komen. Natuurlijk moeten de echte thrills nog op gang komen, maar alvast een leuke intro van het nieuwe seizoen. Enige minpunt vond ik die gast die plotseling schietend het restaurant binnen kwam gerend, dat voelde nogal random en nutteloos aan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Was inderdaad niet echt nodig geweest. Zwaar overbodig.