- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Alsof mij dat wat uitmaakt. Ik zeg nergens dat haar rol niet goed is, ik heb hier de laatste tijd wel erg vaak duidelijk gemaakt waarom ik geen fan ben van Lumen. En Stiles vind ik ook een erg beperkte actrice.
En prijzen/nominaties zijn voor mij geen maatstaf. Stellen ook niet zoveel voor, bovendien is zelfs Anna Paquin eens genomineerd, nooit zo'n slechte acteur/actrice gezien in serieland, dus zegt wel genoeg hoe serieus je die nominatie moet nemen van Stiles (ook al zo'n dramatische actrice).
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Dat slaat nergens op wat je nu zegt. Dat jij die twee actrices niet goed vind wil niet zeggen dat de hele Golden Globe-nominaties bullcrap zijn als ze een keer genomineerd worden. Ikzelf vind Lumen een prima personage die goed gespeeld word door Stiles. Meningsverschillen, heet dat. En blijkbaar verschil je ook van mening met de Golden Globe jury.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 1 afgerond. Een best aardig seizoen, en ik ben benieuwd hoe het verder gaat, maar de herkijkwaarde voor Dexter is wat mij betreft vrij laag. Toen de icetruckiller ook eenmaal bekend was, ging het ook een beetje achteruit. Ik had een slimmer iemand verwacht en iets meer van een kat-en-muisspel en niet de broer van Dexterook al gaf dat het verhaal wel wat diepte. Nu leek het dat het snel afgeraffeld moest worden omdat het seizoen er bijna op zat. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Oscars, Golden Globes, ik vind het onzin. En die conclusie baseer ik niet op Pquin en Stiles alleen maar jarenlange onbegrijpelijke nominees bij de grote awardshows.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
... maar de herkijkwaarde voor Dexter is wat mij betreft vrij laag. Toen de icetruckiller ook eenmaal bekend was, ging het ook een beetje achteruit. Ik had een slimmer iemand verwacht en iets meer van een kat-en-muisspel en niet de broer van Dexterook al gaf dat het verhaal wel wat diepte.
De typische dokter met zwart haar uit het stationromannetje was uiteindelijk ook geen indrukwekkend figuur.
Uiteindelijk de rest van seizoen 2 toch nog makkelijk uitgekeken, moet ik zeggen (Goodbye Doakes!) . Misschien dat ik seizoen 3 nog wel koop maar naar het schijnt is dat het zwakste van alle seizoenen? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Enfin, ik heb net de Blu-ray set van The Pillars Of The Earth gekocht (eindelijk goedkoop gevonden) dus ik kan nog wel een paar dagen voort.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Drie vond ik ook de minste maar zegt bij Dexter niet zo veel. Want ook 3 is gewoon erg sterk. Het minst goede Dexter seizoen is altijd nog veel beter dan het beste seizoen van andere zeer goede series.
4-2-1-5-3 is mijn order.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
4-2-1-5-3 is mijn order.
Helemaal mee eens. Tot nu toe in ieder geval, want ik moet de finale van seizoen 5 nog kijken
. Maar verwacht niet dat die gaat tegenvallen ofzo.
En aan hieronder:
Arthur is een family-man, een seriemoordenaar, maar bovenal: een geweldige danser! 
Droogbrood
-
- 20 messages
- 26 votes
[quote]AC1 wrote:
[quote]AHWA wrote:
... (Goodbye Doakes!) . Misschien dat ik seizoen 3 nog wel koop maar naar het schijnt is dat het zwakste van alle seizoenen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote]
Tsja.. dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak, ik vond Seizoen 3 ook super, heerlijk samenspel en verhaal tussen Dexter en Miguel prado (Gespeeld door Jimmy smits, bij mij onbekend) de ontwikkeling van dat personage gedurende de serie is me heel erg bij gebleven
Dus seizoen 2 en 3 strijden bij mij een beetje om een hogere plek in de ranking maar ach.. het is niet zo dat ik MOET kiezen 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Oscars, Golden Globes, ik vind het onzin. En die conclusie baseer ik niet op Pquin en Stiles alleen maar jarenlange onbegrijpelijke nominees bij de grote awardshows.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Begonnen met deze serie, stond al lang op mijn velanglijsje. Nou heb in anderhalf week 2 seizoenen erdoor gejaagd, kijkt lekker weg. Wat is die lila geil zeg
Dexter is een goede serie, waar tenminste lekker gevloekt, geneukt en gemoord wordt. Niet dat het heel belangrijk is, maar het geeft toch meer passie en geloofwaardigheid. Verder zijn de bijrollen ook bijster goed vind ik. Dat is bij ntourage ook het geval en hierbij ook. Ik noem een perverse Chinees, gepasioneerde Mexicaan en een labiele zus.
Het plot ontwikkeld zich goed, en blijft niet te lang op één verhaal hangen (de rooie draad blijft natuurljk Dexter). waar je bij andere series wel weet dt het goedkomt met de hoofdrolspeler, blijft het hier toch enigzins spannend hoe Dexter zich weer red uit beknellende situaties. Alhoewel bijvoorbeeld douges (of Dokes hoe je het ook moet spellen) zeer oppervlakkig was, komt hij in seizoen twee op het eind wel sterk naar voren. . Al met al kijk ik uit naar seizoen 3!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voor mij persoonlijk heeft dat niets goed gedaan. Als je een beetje goed leest had je dat er zelf ook wel uit kunnen halen. Het personage Lumen heeft bij mij niet goed gedaan, alsof een paar infantielen die haar genomineerd hebben daar iets aan kunnen veranderen. Wat anderen van Lumen vinden heeft voor mij geen enkele significantie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
. Komt er nu ook een Lego Dexter video game? Laten we het hopen.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Voor mij persoonlijk heeft dat niets goed gedaan. Als je een beetje goed leest had je dat er zelf ook wel uit kunnen halen. Het personage Lumen heeft bij mij niet goed gedaan, alsof een paar infantielen die haar genomineerd hebben daar iets aan kunnen veranderen. Wat anderen van Lumen vinden heeft voor mij geen enkele significantie.
Het lijkt net alsof je het personage Lumen en de actrice Stiles moeilijk kan scheiden. Stiles krijgt de nominatie, en waarom Lumen nou een fucking whore is, snap ik ook niet.
Volgens mij ben je gewoon verliefd op Rita
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
[Volgens mij ben je gewoon verliefd op Rita
Dat is nochtans héél gemakkelijk hoor, om verliefd op dr te worden. Wat een... *Vul alles in wat goed, geweldig en mooi is*
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Had er weinig mee van doen hoor, mijn frustratie was echt puur character gerelateerd (dat het gespeeld werd door een actrice was die mij niet echt ligt is toeval). Als Naomi Watts Lumen had gespeeld had ik er ook niet kunnen luchten, al is er op zich niet zoveel mis met het personage an sich (zelfde geldt voor Stiles performance). Komt door de loop van omstandigheden
.
Ik speel inderdaad voor Team Rita
. Dat fucking whore was dan ook niet zo serieus hoor. Het kwam voor mij gewoon veel te vroeg, komt ook dat ik een paar weken terug heel seizoen 4 tot aflevering 510 heb gezien, mijn rouwproces heeft dus niet echt de tijd gekregen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
komt ook dat ik een paar weken terug heel seizoen 4 tot aflevering 510 heb gezien,
Mooi gezegd. Snap wat je bedoelt, maar toch, mooi gezegd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als je zelf met 4 klaar bent snap je helemaal wat ik bedoel
.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Had er weinig mee van doen hoor, mijn frustratie was echt puur character gerelateerd (dat het gespeeld werd door een actrice was die mij niet echt ligt is toeval). Als Naomi Watts Lumen had gespeeld had ik er ook niet kunnen luchten, al is er op zich niet zoveel mis met het personage an sich (zelfde geldt voor Stiles performance).
Dus je kunt Lumen (het personage) eigenlijk niet luchten, al is er an sich niet zo veel mis mee. En het doet ook niks af aan Stiles' performance, maar een awardnominatie zegt dan ook weer niks. Je liefde voor Rita gaat diep, merk ik.

Ikzelf kon van haar dood niet wakker liggen. Vond haar zuchtende manier van praten nogal ergerlijk, en ze stond eigenlijk vooral in de weg van Dexter's duistere kant. Dexter's onwennige karakterontwikkeling in hun liefdesrelatie was in seizoen 2 al uitgebloeid. Rita is al twee seizoenen niet interessant meer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt. Lumen is best een prima personage maar komt vooral door mijn affiniteit voor Rita staat nogal in de weg.
Je kritiek hoor ik van veel Dexter fanatics, ben ook een one man army wat dit betreft volgens mij
. Voor mij was de rek van hun relatie er nog niet uit, voor mijn gevoel begon het nu pas.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Voor mij was de rek van hun relatie er nog niet uit, voor mijn gevoel begon het nu pas.
Vind juist de kracht van de serie dat ieder seizoen een andere relatie met Dexter 'centraal' staat; seizoen 1 een broer-relatie, seizoen 2 Rita/Lila, seizoen 3 de vriendschap met Miguel, seizoen 4 een vaderfiguur. Rita's dood heeft zodoende de deur opengegooid voor de relatie met Lumen. Feitelijk erg gedurfd geschreven.
Denk zelf dat in seizoen 6 de relatie met Debra weer op scherp wordt gezet, aangezien er wel gehint wordt op haar ontmaskering van Dexter.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat ben ik wel met je eens, fijn hoe ze dat in elk seizoen integreerde. Gedurfd geschreven zeker, maar vind Dexter sowieso meer balls hebben dan menig ander serie (uitzonderingen daargelaten). Ondanks dat het het einde betekende voor Rita vond ik die keuze in de S4 finale niet minder dan briljant.
Verwacht ik ook, haar subtiele hints in de S5 finale leken me hiervoor al een aardige voorbode
.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ik vond de finale erg goed en het was een prima seizoen. Maar ik vind wel dat ze lichtelijk in de herhaling beginnen te vallen en dat seizoen 6 maar eens het laatste moet worden, waarin ik hoop dat ze de serie goed kunnen afsluiten. Dit is geen kritiek op de serie, tot nu toe blijft het niveau hoog (alhoewel ik seizoen 5 niet zo goed vond als seizoen 4), maar ik merk dat ze een aantal elementen elk seizoen weer herhalen en dat het moeilijker voor de schrijvers word om origineel uit de hoek te komen. De frisse ideeën beginnen langzamerhand op te raken naar mijn mening. En niet dat ik echt wil dat de serie stopt, maar ze moeten nu écht met iets compleet nieuws komen, of van het zesde seizoen het laatste maken. Misschien dan, zoals Naomi Watts al zegt, dat Debra achter Dexters ware identiteit gaat komen.
noedell
-
- 17 messages
- 309 votes
Ik hoop dat in seizoen 6 deb erachter komt en dan op een vreselijk schokkende wtf manier.
dat zou de serie weer eens een andere wending geven..
en dan zou ik zo graag willen zien wat doet deb en wat doet dex
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Dexter krijgt een nieuwe showrunner: Scott Buck. De grote baas van seizoen 5 was Chip Johannessen, eentje die even kwam binnen wippen voor het vijfde seizoen en de serie nu dus weer verlaten heeft. Vóór Johannessen was Clyde Philips de showrunner, hij bracht seizoen 1 t/m 4 naar onze tv-schermen. Nu is dus de beurt aan Buck, iemand die toch wel meer Dexter-ervaring heeft dan Johannessen. Buck is binnengekomen als producer in seizoen 2 en heeft in die tijd 12 afleveringen geschreven. Voor velen is (mezelf niet echt meegerekend) seizoen 5 een beetje een teleurstelling (begrijpelijk na het hoogtepunt dat seizoen 4 was). Hopelijk weet Buck er dus meer van te maken dan Johannessen! De reden voor deze verandering is (nog) niet aangegeven.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Seizoen 3 afgerond en nu bij afl 4 van seizoen 4.
Seizoen 3 was weer gewoon sterk maar niet meesterlijk. Vond het hele miguel gebeuren erg interessant maar die moet dan meteen weer liegen etc. etc. had eigenlijk wel een killing partner willen zien naast Dex.
Seizoen 4 begint aardig. Lundy vind ik wel een fijn karakter dus al een +
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Dexter krijgt een nieuwe showrunner: Scott Buck. De grote baas van seizoen 5 was Chip Johannessen, eentje die even kwam binnen wippen voor het vijfde seizoen en de serie nu dus weer verlaten heeft. Vóór Johannessen was Clyde Philips de showrunner, hij bracht seizoen 1 t/m 4 naar onze tv-schermen. Nu is dus de beurt aan Buck, iemand die toch wel meer Dexter-ervaring heeft dan Johannessen. Buck is binnengekomen als producer in seizoen 2 en heeft in die tijd 12 afleveringen geschreven. Voor velen is (mezelf niet echt meegerekend) seizoen 5 een beetje een teleurstelling (begrijpelijk na het hoogtepunt dat seizoen 4 was). Hopelijk weet Buck er dus meer van te maken dan Johannessen! De reden voor deze verandering is (nog) niet aangegeven.
Seizoen 2 vond ik tot nu toe het spannendste seizoen doordat je toen echt het gevoel had dat het zomaar over kon zijn met het geweldige leven van Dexter. In seizoen 5 had ik dat gevoel echt nauwelijks en viel het ook een beetje in herhaling zoals je al zei. Ik had nooit het gevoel dat Dexter ook maar één moment definitief in de problemen zou komen. Deze vent kan dus een heel sterk, en misschien zelfs wel laatste, seizoen van Dexter schrijven. Het wordt sowieso gewoon tijd dat zijn zus of iemand anders er achter komt(en nee, geen type Doakes).
Buck heeft ook geen slechte CV:
http://en.wikipedia.org/wik...
Heeft nog meegewerkt aan SFU.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk dat de rek nog lang niet uit de serie is, al leken de schrijvers in S5 wel slordiger dan anders. Normaal gesproken was Dexter echt voorzichtig maar in S5 nam hij wel abnormaal veel risico's. Of dit nou gemakzucht is van de schrijvers of dat Dexter gewoon riskant was door het drama met Rita was voor mij niet heel duidelijk. Het word wel tijd dat iemand het gaat ontdekken, en het lijkt er toch op dat het Deb gaat worden. En van Quinn verwacht ik het ook wel eigenlijk.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Season 4 afgerond. Toch wel een twist die ik niet meteen zag aankomen.