- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
kemm
-
- 9 messages
- 214 votes
Dit vijfde seizoen vond ik veruit het zwakste. De eerste twee afleveringen waren ronduit afgrijselijk. Begrijpelijk dat na de ontknoping van seizoen 4 niet zomaar de draad kan opgepakt worden, maar ik werd er heel ongemakkelijk van. Gelukkig kwam er al snel weer wat spanning in, vooral voor een personage als Lumen valt heel wat te zeggen. En toch werkte het niet zoals andere seizoenen: net iets te veel toevalligheden, onwaarschijnlijkheden en puur ongeloofwaardigheden. De relaties tussen de personages, de clues in de moordzaken,... het ging soms allemaal te makkelijk, wat spanning en medeleven deed afnemen. Plus dat de zaak van de onthoofdingen uiteindelijk helemaal niets te maken had met het echte verhaal dit seizoen, dat werkte zelfs wat storend. Om van de suffe finale-aflevering nog maar te zwijgen.
De eerste twee seizoenen zijn ronduit schitterend op elk vlak! Het derde was een pak minder, maar met het vierde leken ze zich hersteld te hebben. Seizoen 5 oversteeg echter zelden het niveau 'gemiddeld', enorme teleurstelling dus.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Finale was aardig maar niet meer dan dat helaas, grote deceptie dat Deb er uiteindelijk niet achter komt . Veel te mat op deze manier.
Is dat wel zo? I'm happy. You must be too. Now that this is all over, I mean. Het lijkt me dat ze hier toch wel (of de schrijvers) de indruk wekt dat ze het misschien weet. Ook gezien Dexter's reactie daarop. Ook geeft ze aan dat sokmmige mensen niet zijn wie ze lijken. Het is niet duidelijk naar wie precies zij refereert, lijkt me een dubbelzinnigheid. Deb had respect voor de Vigil's, maar was dat echt de reden dat ze hun liet gaan? Ik weet het niet. Ik denk dat ze het weet, maar deze kennisgeving nog niet geaccepteerd heeft.
Als Quinn het niet weet, dan komt dat wel en dan zal ie Dex's geheim voor zich houden. Omdat ie al aangeeft dat ie bij Dex in het krijt staat, maar ook dit kan misschien refereren naar het feit dat zijn geheim bij hem veilig is.
Echt caught redhanded is het niet, maar deze scenes blijven toch wat in mijn kop hangen. Al zal het vast waarschijnlijker zijn dat ik spoken zie, maar er zit altijd nog een verschil tussen waarschijnlijkheid en waarheid.
Iemand anders een theorie misschien?
Hectometersnor
-
- 299 messages
- 168 votes
Een aardig spannend slot van een redelijk spannend seizoen. Seizoen 5 moest lang op gang komen, wat ook niet gek was na een slot zoals bij seizoen 4 maar het duurde mij iets te lang voor hij echt spannend werd, vanaf aflevering 8 ging het echt pas een beetje lopen. Persoonlijk vind ik wel dat de schrijvers een foute keuze hebben gemaakt met de finale.
Het was zoveel beter voor het verhaal geweest als Debra nu echt het geheim van Dexter ontdekt had. Wat je nu overhoud is een haast volledige afsluiting. Lumen heeft het af kunnen sluiten, gaat weg, Dexter is wederom niet gepakt, Debra en Quinn lijken weer gelukkig, Quinn is geen verdachte meer en Batista en Laguerta zijn ook weer happy en dan vergeet ik nog een paar elementen zelfs. Als je het zo allemaal bij elkaar opsomt lijkt het meer een einde van een serie omdat alles afgerond lijkt. Waar de schrijvers de mist in zijn gegaan in deze finale is dat er geen enkele overdracht is naar het volgende seizoen, geen cliffhanger, niets. Het was zoveel beter geweest als ze een element hadden gebruikt waardoor je als kijker je gaat afvragen hoe seizoen 6 dit oppakt, zoals bij Seizoen 3 en 4 bv. Ik denk als Debra erachter was gekomen je een perfecte draagvlak had gehad voor seizoen 6, daar had je zoveel kanten mee opgekunnen en het had het verhaal een geweldige boost kunnen geven. Het is dat seizoen 6 al officieel is aangekondigd want zonder informatie zou ik overtuigd zijn dat de serie gestopt zou zijn, een andere rede om alles af te sluiten kan ik namelijk niet bedenken.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Episode 8 (Morning Comes) van seizoen 2 vond ik dan weer wel goed. (Ter herinnering: Dexter ontmaskert Lila, zijn sponsor, Deb gaat eten bij Lundy (de geweldige Keith Carradine) en Doakes vindt het geheime doosje in de air-conditioner van Dexter). Als het zo door gaat koop ik alsnog seizoen 3.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mooi. Niet opgeven voordat je S4 gezien hebt. Je doet wel je best voor de serie
.
Hectometersnor
-
- 299 messages
- 168 votes
Zou ze het dan toch weten van Dexter 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zal ik maar bekennen dat ik een affaire met hem heb?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Na de pilot, ben ik eens goed gaan zitten (nouja, liggen) voor aflevering 2 en 3.
102:
''So, Miami is the haystack and the ice truck's the needle, right? Brother, I just found the f**king needle!''
Nog steeds erg leuk. Interessant team, boeiende personages, verhaal spreekt me ook ontzettend aan. En fijn dat het een serie is met niet alleen de 'standaard mooie mensen' maar ook nog zo gevarieerd.
Deze aflevering viel vooral Angel Batista me meer op, I like him! Leuk, die Spaanse (toch?) zinnetjes er tussen door.
Sgt James Doakes is ook nog steeds tof, die strubbelingen tussen hem en Dexter steeds.
Ook Debra is eigenlijk best wel oke. Moet een beetje door het 'Carpenter' idee prikken, want als ik deze serie blijf volgen zal ik haar nog vaak genoeg zien, en dan kan ik maar beter haar personage enigzins waarderen. Dat het nooit mijn favoriete actrice zal worden, wist ik al lang. Maar ze doet het zo slecht nog niet.
Vraag me alleen een beetje af, of deze 7 personages ook in alle seizoenen blijven. Als er na verloop van tijd eentje weg gaat is dat geen ramp natuurlijk, maar ze wisselen hopelijk niet steeds wat team betreft? Vind ze juist zo leuk bij elkaar passen, zou zonde zijn als dan straks de helft afvalt en er weer nieuwe in de plaats komen.
Dexter is lief.
Zoals hij met Rita omgaat, hoe hij er toch over nadenkt dat zij onzeker is, het hele intieme gebeuren. Ja, hij is schattig.
103:
Rita is ook schattig. ''I can't help it, I kill things''. Ze is zo kwetsbaar en lief, met haar gebroken en zachte stemmetje en haar vermoeide blik. Echt een personage die je een flinke pakkerd wil geven en een aai over de bol, om vervolgens te zeggen: 'Komt wel goed, schatje!'.
Interessante flashbacks tussen Dexter en zijn pa, elke keer kom je weer iets meer te weten. Ook de scène tussen Debra en de prostituees is prima neergezet. Het verliest nergens geloofwaardigheid en het acteerwerk blijft van een hoog niveau, zelfs de kleinere rollen.
Smaakt naar meeeer! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vraag me alleen een beetje af, of deze 7 personages ook in alle seizoenen blijven. Als er na verloop van tijd eentje weg gaat is dat geen ramp natuurlijk, maar ze wisselen hopelijk niet steeds wat team betreft? Vind ze juist zo leuk bij elkaar passen, zou zonde zijn als dan straks de helft afvalt en er weer nieuwe in de plaats komen.
De core blijft hetzelfde, ééntje vertrekt na twee seizoenen, en dat is het. Voor diegene komt er wel een nieuw lid bij.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oké, dat is fijn om te weten. Ze passen allemaal zo goed bij elkaar, zou zonde zijn als dat uit elkaar gehaald wordt, zoals je soms wel eens ziet bij series. Nog een reden erbij om het te blijven volgen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Degene die vertrekt is voor je als kijker tegen de tijd ook erg plausibel, dan zie je ook aan dat het onvermijdelijk was. Fijn dat het bevalt, er gaat nog veel moois volgen. Zo tijdens aflvering 103 moet de serie zelfs nog op gang komen
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dat vind ik juist leuk aan deze serie, zo voelt het niet. Vanaf de pilot wordt je direct meegezogen en bij het verhaal en de karakters betrokken, terwijl veel series zo langzaam op gang komen dat je 'door moet zetten' om te kijken. Nu hoop ik niet dat het straks, als ik wat verder ben, plots enorm inkakt. Ik ga zo verder met 4 en 5, denk ik. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inkakken doet het niet, het verslavingsniveau gaat alleen maar omhoog naarmate de serie vordert. Seizoen 2,3,4 en 5 heb ik ook in een week tijd gekeken
. Pas gezien maar heb nu alweer zin om het te gaan kijken, herkijk waarde is ook erg hoog dus.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zo! Dan ben je er inderdaad razend snel doorheen gegaan. De films die week maar even links laten liggen? Maar het klopt inderdaad, dit is een van de weinig series waar ik ook nog over nadenk zelfs wanneer ik niet kijk, tijdens het werk ofzo. Dexter laat toch wel een diepe indruk achter. Alleen spijtig dat de prijzen nog zo belachelijk hoog zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik had door Dexter niet eens meer zin om films te kijken zelfs
. De box 1-3 op play.com besteld voor 50 euro, vond ik nog wel redelijk. Als je een CC hebt ook wel aan te raden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oh, dat is zeer zeker te doen. Seizoen 2 kost in de MediaMarkt nog steeds 25 euro, dus 3 voor 50 loont zich dan wel.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Ook Debra is eigenlijk best wel oke. Moet een beetje door het 'Carpenter' idee prikken ...
Laten we eerlijk zijn, Dexter is toch ook een beetje Richard Carpenter? 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik had door Dexter niet eens meer zin om films te kijken zelfs
. De box 1-3 op play.com besteld voor 50 euro, vond ik nog wel redelijk. Als je een CC hebt ook wel aan te raden.
Heb ik ook, als ik addicted raak aan een Dexter of een andere serie laat ik films even totaal links liggen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Erg lastig te combineren inderdaad. En ik leg een serie ook niet snel even weg.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wel humor:
FOK.nl / Nieuws / 'Dexter-acteur ging vreemd' / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl
Zal gezellig zijn geweest op de set 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zei het toch. Lumen is a fucking whore.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Pfff, ik zou mijn hond er nog van af trappen
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Ben nooit een fan van Stiles geweest, ook niet zo'n leuk vrouwtje. Haar rol als Lumen heeft haar ook niet veel goed gedaan. Maar goed dat ze geen recurring role heeft dan. Hoop dat het geen kwaad bloed zet tussen Carpenter en Hall, dit soort zaken kan funest zijn natuurlijk. Schijt nooit waar je eet.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik ken haar geloof ik alleen van Dexter, maar ik vind het wel een erg mooie vrouw.
Wel jammer dat ze niet meer terugkomt in de serie, maar voor het verhaal wel beter.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Julia Stiles 
Kan niet wachten tot ik bij seizoen vijf ben. Ben nu pas bij 1.10, maar kan wel zeggen dat deze serie de meest intense, emotionele seksscenes heeft die ik ooit gezien heb. Jammer alleen dat die Rudy al vrij vroeg aan te wijzen viel als die ice truck killer, maar ik ben benieuwd hoe ze hem gaan grijpen. Kijkt nog steeds heerlijk weg vanwege het sfeertje, en naast Hall en Benz gaat ook Carpenter steeds beter acteren, en is er steeds meer ruimte voor de lollige Masuka.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat over Rudy is wel een spoiler hoor
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Excuses, een slash te veel geplaatst. Gewijzigd, bedankt.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Haar rol als Lumen heeft haar ook niet veel goed gedaan.
Golden Globe nominatie is niet genoeg?