• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.416 votes
Profile

Dexter (Showtime)

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Eerste seizoen zit erop. Geen essentiële serie (zoals The Wire, The Sopranos, Mad Men, ...) maar wel aardig vermaak. Ben zelfs al begonnen aan seizoen 2.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Aflevering 2 en 3 nu ook gezien. Blijft boeiend, en hoop dat ik spoilervrij kan blijven. Vanavond de rest van het seizoen maar eens zoeken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Inmiddels bij aflevering 6. Dexter kijkt vlot weg en de afleveringen voelen niet als op zichzelf staand, maar als een continuing story. Hall blijft briljant acteren, en die Angel en Masuka zijn ook wel grappig. Benz is vooral om het verhaal wat emotie mee te geven.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Net de pilot gezien.. en ik moet zeggen... YEAH BABY!

Heel hoog puntje-op-je-stoel gehalte en vanaf de eerste minuut ben je al nieuwsgierig. Dit is echt een serie waarbij je binnen een mum van tijd alle seizoenen verslonden hebt. Zoals AHWA al zegt kijkt het gemakkelijk weg en de minuten vliegen voorbij zonder dat je er erg in hebt.

Dexter is op beeld ook nog eens een hele knappe kerel om te zien, wie had dat gedacht? En Doakes is cool! Hoop meer van hem te zien de komende afleveringen.

Rita is wel een lief vrouwtje zeg. Aandoenlijk gezichtje en dr kindjes zijn ook schattig. Benieuwd hoe de relatie tussen Dexter en haar zich gaat ontwikkelen. Morgen meer!

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Veel plezier met Dexter Eline.

Ik ga zo maar eens een start maken aan Season Three!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Van het weekend Seizoen 4 binnen gekregen. Net gelijk even in mijn dvdspeler gedaan, wat mijn favoriete episode (412) heeft namelijk commentary. Helaas niet helemaal wat ik ervan verwachtte, al levert het wel veel interessante info op van de regisseur Steve Shill. Wel balen dat Julie Benz hier niet aan het woord komt, vooral aan het slot. Dat was zeker wel op zijn plaats geweest. Maar wat blijft het toch een geniale episode, sterk geacteerd, sterk geschreven en sterk geregisseerd.

Nu de vijfde keer dat ik deze episode zie in een week tijd en nog weet ie niet aan impact in te boeten. Integendeel zelfs. Weer gehuild als een baby, wat is deze episode toch briljant. Op film/serie gebied nog niets mooiers mogen aanschouwen dan dit. Met zwetende handjes en een overdreven kloppend hart weer aanschouwd, zulke intensiteit weten te creëren bij een individu is gewoon erg sterk (vooral na het meerdere malen zien dit vast weten te houden). Erg sterk geschoten ook, ending is pure kunst. Visueel magistraal, geniale fotografie en magnifieke keuzes in details om de 'kick in the balls' nog veel meer kracht mee te geven. Ik hou al op, woorden schieten toch tekort .

Maar nu terug naar het heden, morgen de finale van seizoen 5. Al zou het nooit kunnen tippen aan deze finale. Wat een geweldige serie is het toch.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Hmm, enkele afleveringen van seizoen 2 gezien maar het valt me nu toch wat tegen: Doakes die elke avond Dexter schaduwt - Dexter die zogezegd heroïne spuit (wordt zonder enige argwaan aangenomen) - zijn sponsor - de gesprekken met zijn sponsor - het accent van die sponsor - het algemene niveau van het schrijven dat niet zo hoog is (ik kan het te veel voorspellen). Ik denk niet dat ik de reeks zal blijven volgen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

AC1 wrote:
Hmm, enkele afleveringen van seizoen 2 gezien maar het valt me nu toch wat tegen: Doakes die elke avond Dexter schaduwt - Dexter die zogezegd heroïne spuit (wordt zonder enige argwaan aangenomen) - zijn sponser - de gesprekken met zijn sponsor - het accent van die sponsor - het algemene niveau van het schrijven dat niet zo hoog is (ik kan het te veel voorspellen). Ik denk niet dat ik de reeks zal blijven volgen.

Lijkt mij ook zonde van je tijd. Op basis van je 'verfijnde' smaak van series, is dit op momenten toch echt te vlak voor je denk ik. Ik zag laatst een episode van In Treatment, dat lijkt me echt wat voor jou.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Justinw wrote:

Veel plezier met Dexter Eline.

Ik ga zo maar eens een start maken aan Season Three!

Dankjewel! Ik vind het leuk tot nu toe, al heb ik nog niet veel gezien. Toen ik vannacht in bed lag, speelde de aflevering nog steeds door mijn hoofd, dat vind ik erg tof!

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Naomi Watts wrote:

Ik zag laatst een episode van In Treatment, dat lijkt me echt wat voor jou.

Ik zag het in de winkel liggen (ik dacht: "Hoera! Het is van HBO!") maar het wordt blijkbaar niet erg bejubeld. Ik heb ook mijn twijfels bij een reeks dat hoofdzakelijk gaat over 'bij de psycholoog op de sofa'. Onlangs zei iemand, als je een reeks van superhoog niveau wil, moet je naar Breaking Bad (AMC) kijken. Al van gehoord, Naomi Watts?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

AC1 wrote:

Onlangs zei iemand, als je een reeks van superhoog niveau wil, moet je naar Breaking Bad (AMC) kijken. Al van gehoord, Naomi Watts?

Ik heb alleen de pilot gezien, en door mijn drukke serie schema helaas nog niet aan toe gekomen. Vond de pilot wel erg sterk, en dat kan ook nog wel een winner voor je zijn ja . Hoor ook overal om me heen dat dat een erg sterke serie is.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Om het even overzichtelijk te houden met de komende S5 finale posts, post van vanochtend maar even herplaatst.

Het heeft me weer wat nachtrust gekost maar wat was het het waard. Voor een finale toch wel weer enorm sterk, geen S4 niveau maar toch erg sterk. Vooral omdat Deb echt 'pretty close' komt om Dexter te ontmaskeren. Dexter heeft altijd flink op safe gespeeld maar in dit seizoen leeft hij de 'code' niet echt truthful na, wat veel spannende segmenten oplevert. Op momenten enorm op het puntje van mijn stoel gezeten, in mezelf zeggend: fuck, fuck, fuck . Deb die number 13 liet gaan en dan nog Dexter at gunpoint. My oh my. Echt een aflevering met veel Deb momenten, en dat verdient ze ook wel. Ze is begonnen als pain-in-the-ass maar is toch een dragende kracht geworden. Haar "Maybe it's true that some people deserve to die, but I'm a cop and I don't get to make that fucking decision," tekent haar persoonlijkheid, just a good cop on the job.

Ik ben blij dat Dexter nog niet ontmaskert is door iemand, dit biedt veel potentie voor eventuele sub plotlines in seizoen 6. Dit seizoen stond natuurlijk vooral in het teken van Dexter's verlossing en rouwverwerking. Al had dat laatste van mij nog wel meer aandacht mogen krijgen, toch levert dit seizoen op dit vlak toch wat aangename scenes af. Weer een heerlijke scene tussen Dexter en Astor, erg mooi. Ik hoop dat ze hier meer mee gaan doen in komende seizoenen, lijkt me een interessant gegeven om uit te diepen. Dan heb ik toch weer het gevoel dat Rita in leven wordt gehouden. In tegenstelling tot veel anderen (zoals ik lees op fora en twitter) ben ik blij dat de tandem Dexter/Lumen verleden tijd is . Lumen . Chase was ook een aangename arch-villain trouwens. De Quinn/Deb romance was niet zo overtuigend, al lijkt Quinn hier door wel niet echt een bedreiging.

Sterke finale, niet zo sterk als vorig jaar maar meer in de trand van de vorige seizoenen. Gewoon een echte closer, waar Dexter omgeven is door degene die hem het dierbaarst zijn. De rust is weer een beetje wedergekeerd. Wat een show is dit toch.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Lumen en Dexter samen op de boot

Het was echt ontzettend spannend toen Debra bij the Camp aankwam, ik trok bijna mijn shirt voor mijn ogen. Aflevering 2, 3 en 4 moest ik er even inkomen, maar uiteindelijk is het toch wel een sterk seizoen geworden. Ik had verwacht met een cliffhanger te eindigen, maar deze lijkt uit te blijven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 5, episode 12.

Beetje slappe hap zeg. Dexter is niet betrapt, Lumen leeft nog en er is eigenlijk weinig gebeurd. Alleen de confrontatie Dexter/Lumen vs Debra die hen niet kon zien was wel spannend.

Eigenlijk is deze aflevering een weerspiegeling van heel seizoen 5. Boeiend, maar de extreme spanning van voorgaande seizoenen vond ik niet heel erg aanwezig. Voor de serie was een einde met een betrapte Dexter veel leuker geweest. Dan was seizoen 6 die zal volgen pas echt origineel geworden met bv een Dexter op de vlucht.

Ben blij dat seizoen 6 er toch komt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat Dexbetrapt wordt is een kwestie van kwijt. Wie had hem moeten betrappen om hem op de vlucht te doen slaan? . Deb en Quinn hadden nooit de jacht op 'm geopend. Wel wat spannende zaken, al had ik er ook iets meer van verwacht, komt ook wel door het magistrale finale van vorig seizoen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:
Dat Dexbetrapt wordt is een kwestie van kwijt. Wie had hem moeten betrappen om hem op de vlucht te doen slaan? . Deb en Quinn hadden nooit de jacht op 'm geopend. Wel wat spannende zaken, al had ik er ook iets meer van verwacht, komt ook wel door het magistrale finale van vorig seizoen.

Ik had het wel gaaf gevonden als Debra hem had betrapt. Dan had komend seizoen ook een nieuwe insteek gekregen, want Debra zou nooit Dexter erbij naaien.

Seizoen 4 eindigde inderdaad wel briljant. Vandaar ook mijn teleurstelling over vandaag.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heb ik ook, maar zo'n einde kan je ook niet elk seizoen bewerkstelligen (had Lumen wel graag dood zien gaan trouwens ). De finale van S4 maakt de serie voor altijd onsterfelijk. Ik ken geen enkele serie die zo'n enorme upset heeft durven te presenteren.

Ik had dat ook liever gehad. Maar Deb zal het wel ontdekken, lijkt me alleen een kwestie van tijd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

24 vond ik nog veel vaker schokkender...zowel in de serie als met cliffhangers.

Vond oa de eindes van seizoen 1, 4, 5 en 7 toch aardig heftig...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Misschien dat ik het iets anders beleef omdat Rita mijn favoriete personage was. Al had 24 vooral in S1, S2 en S7 ook wat gedurfde 'sterfgevallen' ja. Al had dat mij wel veel minder impact omdat ik niet zoveel binding had met die characters.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mij doet 24 weer meer. Daar gingen ook onverwachts mensen dood die je echt niet dood wilde zien gaan. De kill op president Palmer begin seizoen 5 vond ik echt zo vreselijk. De dood van Bill Buchanan in s7 idem

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, ook best wat gedurfde keuzes, al had ik daar wat minder mee. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren natuurlijk, ik begrijp je volkomen.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Naomi Watts wrote:

Ik ken geen enkele serie die zo'n enorme upset heeft durven te presenteren.

The Shield was één lange aanloop van zeven seizoenen naar de meest epische afsluiter van het afgelopen decennium als het aankomt op televisie gebied. Noch Dexter (4.12), Lost (3.22) of The Wire (5.10) om maar een paar indrukwekkende slot-afleveringen op te noemen kwamen maar in de buurt wat ze daar hadden geflikt.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

The Shield nog nooit gezien en ook niet van plan te gaan kijken, zou je tussen spoilertags kunnen zetten wat er zo episch aan het slot daarvan was?

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Er is niet een echt omschrijving neer te zetten die mijn 'epische' statement echt duidelijk over kan laten komen gezien de bestaande zeven seizoenen, maar in het kort gaan alle hoofdpersonen van het corrupte Strike Team (waar de serie om draait) neer voor alle misdaden die ze sinds aflevering één heb gepleegd. De constante dreiging die zicht in de lucht bevondt bleef zich maar opbouwen tot werkelijk de allerlaatste aflevering van serie.

Het knapste daarvan, waar andere series wel eens last van hebben, zelfs Dexter, is dat er haast nergens een situatie te bespeuren was in de geproduceerde 88 afleveringen die aanvoelde als een goedkope tijdrekker.

Quentin

• 10202 messages
  • 8551 votes

Finale was aardig maar niet meer dan dat helaas, grote deceptie dat Deb er uiteindelijk niet achter komt . Veel te mat op deze manier.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

AC1 wrote:

(quote)

Ik zag het in de winkel liggen (ik dacht: "Hoera! Het is van HBO!") maar het wordt blijkbaar niet erg bejubeld. Ik heb ook mijn twijfels bij een reeks dat hoofdzakelijk gaat over 'bij de psycholoog op de sofa'. Onlangs zei iemand, als je een reeks van superhoog niveau wil, moet je naar Breaking Bad (AMC) kijken. Al van gehoord, Naomi Watts?

Seizoen 2 & 3 van Dexter zijn absoluut van een lager niveau dan 1, 4 & 5.

Breaking Bad is trouwens ook wel een aanrader.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

jacobine_rodijk wrote:

(quote)

The Shield was één lange aanloop van zeven seizoenen naar de meest epische afsluiter van het afgelopen decennium als het aankomt op televisie gebied. Noch Dexter (4.12), Lost (3.22) of The Wire (5.10) om maar een paar indrukwekkende slot-afleveringen op te noemen kwamen maar in de buurt wat ze daar hadden geflikt.

Ik ben momenteel bezig met The Shield. Ik moet je mijn antwoord nog schuldig blijven . Al wil ik je best geloven hoor.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

FlyLo wrote:

(quote)

Seizoen 2 & 3 van Dexter zijn absoluut van een lager niveau dan 1, 4 & 5.

Ik vond 2 juist samen met 4 de beste.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Same here. Volgorde bij mij 4-2-1-5-3.

Droogbrood

• 20 messages
  • 26 votes

Wauw.. en alles ligt weer open voor seizoen 6
Dit was ook niet echt mijn favo seizoen qua verhaal, en de chemistry tussen de 'gast' spelers vond ik wat minder dan in sommige andere seizoenen, maar heb wel weer enorm genoten van deze serie, het blijft me boeien!

Hoe lang moet ik nu weer wachten??:(

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.