• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.131 votes
Profile

Dexter (Showtime)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Fucking motherfucker!

Net klaar met seizoen 4 en wat is dit briljant. Speechless. Weer veel mooie Dexter/Rita momenten, een cast die goed mee kunnen op het hoge niveau performance die Hall episode in en uit op de mat legt. Weer veel fijne dramatische segmenten maar nu ook een killer die echt werkelijk insane is. Werkelijk episodes lang op het puntje van mijn stoel gezeten. De aanloop naar de spanning is goed, af en toe wordt het gedoseerd gebracht maar op momenten kom je ook in een rollercoaster ride terecht. Erg aangenaam om te aanschouwen hoe Dex de vader/family man rol op zich neemt en ook erg zijn best doet om een hele goede echtgenoot te zijn. Soms is het wel lastig om hem zo te zien worstelen met zijn full schedule en iedereen niet kan plezieren. Vanaf de zijlijn had ik het gevoel dat ik door simpel ingrijpen zoveel voor Dex en Rita kon vergemakkelijken, maar als je daar dan je eigen machteloosheid tegenover plaatst. Briljant. Ook fijn hoe ze de laatste seizoenen de aanwezigheid van Harry in het verhaal hebben weten te integreren.

Werkelijk geniaal schrijfwerk. De Trinity killer is one sick fuck (door subtiele zaken wordt dat duidelijk gemaakt; zijn geschiedenis, zijn thuissituatie, zijn M.O.) en dat maakt het toch allemaal erg intens. Veel sick twists inderdaad. Dan denk je dat je wel goed in kan schatten wat je allemaal kan verwachten van de serie, en dan krijg je dit einde. Ik vond Benz's character Rita zo aandoenlijk, was best emotioneel verbonden aan haar character (haar sweetness was zo adoring) en dan krijg je dit (ik dacht dat ik de zwaarste Dexter/Rita struggle wel gehad had dit seizoen met het Elliot debacle). Rita en Dexter zijn echt het meest aandoenlijke seriekoppel die ik ooit heb gezien in een serie/film (samen met Chuck en Sarah in Chuck).

Nog nooit zo'n kick in the balls gevoelt dan bij het einde hier. briljant en klote tegelijk. Ik viel ook in een ontkennende state of mind, van "dit kan niet waar zijn, dit is niet echt", wat een impact, en dat versterkt alleen maar als je bij de credits beseft dat het echt zo is. Goddamn. Als je daarna nog terug denkt aan haar adoring voicemail bericht, na Dexter's en daarna haar opmerking over de maan weet je dat je met twee soulmates te maken hebt (al was dat allang duidelijk), en dan worden ze zo beestachtig uit elkaar gerukt, ontroerend en gut ripping. Ik werd overmand door een gevoel van walging en ontroering (en ik geef het toe, ik heb net zo gehuild als Harrison ). Met zulke gedurfde keuzes onderscheid je je van andere series, en ook al is het altijd niet zo makkelijk te incasseren, het zorgt wel voor een kwaliteitsimpuls. Erg geniaal gebracht ook. Rita, i'll miss you . Ik verwacht dat ik deze week weer helemaal bij ben en dat ik dan zondag klaar ben voor de finale.

Wat een serie, ik ben zwaar onder de indruk en ik durf wel te stellen dat dit nu op nummer twee staat van mijn favoriete series, en ik heb best veel gezien dus dat is veelzeggend. Storytelling, suspense creation en character development is off the charts . Beetje een warrige post op momenten misschien maar ik heb dan net een gut check van jewelste achter de rug. Excuseer .

Quentin

• 10202 messages
  • 8549 votes

Lig na vanavond alweer 3 episodes achter op seizoen 5, morgen maar even een kleine marathon!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gister de eerste drie episodes van seizoen 5 gezien, erg sterk begin. Geen razend tempo, maar dat is dan ook niet nodig na het einde van seizoen 4. Want ook ik moet de 7 stages of grief doorstaan. Ook voor mij is er een gat ontstaan, en dat doet de intensiteit van de serie goed. Allemaal dankzij de sterke character development. Erg fijne scenes: Rita's begrafenis, de eerste date van Dex en Rita, dat telefoongesprek daarna (how adoring ) en de emotionele uitbarsting van Dexter. Impressive. Ik vind het ook erg fijn dat de buitenwacht zijn lijkende 'ongevoeligheid' veroordeeld terwijl het tegenovergestelde juist waar is. Erg magistraal geschreven, en dito geacteerd. Hall . Ook erg sterke momenten van Dex met zijn zus, en met Cody en Astor. De main storyline moet nog op gang komen maar ben wel blij dat ze het rustig aan doen, want de drama segmenten zijn een enorme highlight van de serie. Ook benieuwd naar Lumen (ze is net geïntroduceerd), alleen jammer dat ze gespeeld wordt door Stiles.

Reinoir

• 682 messages
  • 449 votes

Pruik

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

It's official: DEXTER renewed for sixth season.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Echt? Das mooi

Zat er ook wel aan te komen, want de serie valt in de laatste 2 afleveringen nooit meer te beeindigen.

Vanavond maar eens ep 11 van seizoen 5 lekker op mijn gemak kijken.

Quentin

• 10202 messages
  • 8549 votes

Yes, vanavond 9, 10 en 11 achterelkaar aan de beurt!

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Voor wie S05E11 nog gaat zien, kijk vooral NIET de preview die aan het einde vastgeplakt is aangezien die veel te veel verklapt van de laatste episode.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Thanks voor de heads up SilverGun. Ik kijk ze ook meestal niet maar dan kan ik bij de cedits gelijk ingrijpen.

SilverGun wrote:

Voor wie S05E11 nog gaat zien, kijk vooral NIET de preview die aan het einde vastgeplakt is aangezien die veel te veel verklapt van de laatste episode.

Dat doe ik ook al een tijdje niet meer. Aan het begin van het seizoen heb ik ook een keer zo'n preview gekeken en de volgende aflevering bleek dat alle grote ontwikkelingen van die afleveringen in de preview zaten. Sindsdien druk ik hem gelijk weg als de aftiteling begint.

SilverGun wrote:

Tnx, ik kijk namelijk wel altijd de previews, puur uit ongeduld:p

Ga zo E11 kijken.

Reinoir

• 682 messages
  • 449 votes

Spanned zeg. Nu nog E12.

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

Maandagochtend vroeg weer downloaden

Mooi dat er een nieuw seizoen op de stapel ligt.

Dexter.

Quentin

• 10202 messages
  • 8549 votes

Ok na de bijzonder spannende 10e episode was de 11e wat tammer, maar ben er van overtuigd dat we op een fijne finale afstormen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Net klaar met episode 510, en wil dan nog wel even een tussentijds berichtje plaatsen, zodat ik als iedereen de meest recente episode in één post plaats. Erg sterk seizoen ook weer, met een wat trage opbouw, wat ik erg aangenaam vindt maar vooral deze tiende episode kent toch wel een erg hoog tempo en veel spanning. Ook leuk dat Weller in dit seizoen zit, toch wel een erg underused acteur. Erg veel fijne momenten, vooral de episode met Astor vond ik dan wel weer aangenaam en gaf Dexter weer de gelegenheid te pronken met zijn humanity. Boeiende main story met de personal vendetta van Lumen maar met de tention tussen haar en Dex kan ik niet zo veel mee.

Einde van het de tiende episode krijg je wat er al afleveringen aan zat te komen, Dexter en Lumen hebben eindelijk seks, ook al wordt het best aardig gebracht, niet een ontwikkeling waar ik erg blij mee ben. Voelt toch als een vervanger voor Rita, wat ik geforceerd en onacceptabel vindt. Hopen dat het plausibel gemaakt wordt in de komende episodes en dat het een storm in een glas water is. Erg tevreden over seizoen 5 zo ver (niet zo sterk als seizoen 4 maar dat is haast een onmogelijke opgave). Nu episode 11 kijken en dan ben ik weer bij, en dan kan ik de komende nachten weer gerust investeren in mijn nachtrust.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wel iets minder spannend dan episode 10 maar qua aanloop naar de finale perfect. Al heeft deze episode ook wel zijn zweet-in-je-naad momenten. De finale zal wel weer sterk worden. Veel storylines worden uitgezet en de meeste lijken in de finale wel te eindigen. Ik voel dat er een significante rol voor Quinn is weggelegd. Cliffhanger voorspelt veel goeds voor de season finale. Al zie ik na dit seizoen totaal geen perspectief voor Lumen om nog betrokken te blijven. Let's see. Op naar de finale, het zal wel weer een knaller worden. Bring it on.

Wederom een erg spannende aflevering dat zich toewerkt naar een geweldige finale. Ik ben de uren aan het tellen tot maandag!

Ik vraag me wel heel erg af wat ze gaan doen met de dood van Liddy aangezien zijn dood eigenlijk tegen de code in gaat van Dexter, daar moet wel iets mee gedaan worden anders zou het hele basisprincipe van deze serie zijn kracht verliezen.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

De eerste regel van de code schrijft voor niet gepakt te worden, er zat dus weinig anders op dan RoboCop af te maken. Bovendien trok Robo zelf het mes dus het is daarnaast ook nog te rechtvaardigen als zelfverdediging. Maar vond het wel onverdiend. Hij was geen slechte persoon, wilde gewoon z'n baan weer terug. Dat dat over de rug van een seriemoordenaar moest gaan kan ik hem niet kwalijk nemen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Beetje hetzelfde scenario als bij Oscar Prado. Gewoon zelfverdediging, bovendien liet Liddy liet het komen tot een showdown, het was hij of Dexter. Het is dan ook een circumstancial death, meer niet.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Binnenkort ook maar eens aan S5 beginnen. eerst Boardwalk Empire afkijken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Spannende aflevering zeg. Zeer benieuwd naar het slot komende maandag.

Aflevering 11 viel toch wat tegen. Nu maar hopen op een mooie finale.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Aflevering 101 nu volledig gezien en het boeit me op zich nog wel, vooral de relatie tussen Benz en Dexter is boeiend, en Michael C Hall laat zich van een geheel andere kant zien dan in Six Feet Under. Interessante pilot. Lekker broeierig sfeertje ook.

No blood, no trabajo.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Wordt ook nog veel beter, Dexter heeft even nodig om op gang te komen. De relatie tussen Hall en Benz is ook voor mij dé highlight van de serie, en die development wordt echt insane naarmate de serie vordert.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ben ik echt 1 van de weinigen dan die Rita een irritant mens vond? Ze hield Dexter van zijn werk af. Rita was wel een mooie vrouw, maar ik was niet rouwig dat ze overleed eind seizoen 4.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Rita was wel high maintenance maar ze had haar hart op de goede plaats. Integer, zorgzaam, loyaal, down to earth, niet egocentrisch. Meest down to earth personage die ik ooit in een film/serie heb gezien. Tuurlijk zat ze hem in de weg, maar niet zo gek als een onwetende partner van een seriemoordenaar (hij kwam zijn verplichtingen als partner regelmatig niet na). Ik snap niet dat je dat niet kan relativeren. Als ik op een film/serie personage verliefd zou worden, dan is het Rita Bennett.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ow, maar de mens Rita was erg lief en aardig en inderdaad, ze kon niet weten dat ze Dexter in de weg liep. Maar ik weet wel wat Dexter doet en vind het ergerlijk dat Rita hem ongewild steeds tegenwerkte. En voor de serie was zon grote shock ook wel goed. Wel jammer dat er in seizoen 5 nog nauwelijks over gepraat wordt. Was fijn geweest als Dexter heel dit seizoen bv enorme schuldgevoelens had ontwikkeld.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Met jou kan ik praten.

Zo'n upset is idd goed maar was voor mij een extra shock omdat ze mijn favoriete personage was. Ik vind het ook jammer, op de eerste episode na lijkt ze helemaal vergeten (op zich schaarse momenten niet). Het lijkt nu alsof Rita niet zoveel voor Dexter betekende. Zijn schuldgevoelens hadden wel uitgediept mogen worden, inclusief zijn lange rouwproces. Beetje jammer inderdaad, nu lijkt Rita een passant, terwijl ze veel meer was natuurlijk. Nu maar hopen dat Lumen snel sterft of pleite is. Of dat hun 'avontuurtje' niet zo veel voorstelt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Rita je favoriet? Ik vind Masuka de leukste. Heerlijke droogkloot. Alleen die kop al van hem

Die Maria is trouwens met afstand de meest vervelende. Wou dat Dexter haar eens in stukken sneed...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zonder twijfel .

Masuka is briljant inderdaad. Hoe hij altijd weer seksuele toespelingen weet te maken. Deb vond ik eerst vervelend maar naarmate ze wat onafhankelijker wordt is ze ook erg leuk. Vooral haar inventieve scheldwoorden zijn erg leuk. Met Laguerta heb ik ook niet zo veel, vind haar op momenten ook niet echt te volgen. Dan is ze weer integer en dan weer niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.