• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.071 votes
Profile

Dexter (Showtime)

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Eindelijk seizoen 1 in huis gehaald. Ik ben benieuwd. Michael C. Hall speelde één van mijn favoriete karakters in Six Feet Under dus heel slecht kan deze serie niet zijn, hè?

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Michael Hall is de absolute uitblinker in deze serie, één van de meest overtuigende rollen ooit gespeeld in mijn ogen.. en ik heb al wat gezien.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Apollinisch wrote:
(quote)
Die uitgerangeerde agent ziet met een verrekijker Dexter en Lumen het stoffelijk overschot van de bewaker van Jordan Chase in het water dumpen.

Niet schokkend, wel een leuke cliffhanger.

Volgens mij zag hij ze alleen op de boot stappen, je ziet op de foto niet dat ze de zakken in het water dumpen. Zou ook logischer zijn, omdat Dexter na de Bay Harbor Butcher de zakken verder op zee zou dumpen.

Was wel een cool Miami Vice-achtig shot trouwens.

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Ik dacht dat hij wel foto's had genomen terwijl ze in ieder geval met die zakken de boot opgingen. Het zou inderdaad wel een beetje raar zijn als hij foto's had van de 'afval-dumping'.

Sjan

• 777 messages
  • 2748 votes

Bartt88 wrote:
Nou nou, eindelijk komt de serie weer op niveau waar het in excelleert. Het moet spannend zijn, enerverend, de problemen zo groot mogelijk en de kans op een goede afloop zo klein mogelijk. Zo als in ongeveer het gehele vierde seizoen en aflevering 8 van seizoen 5, al was het vooral de afloop waardoor ik niet kan wachten tot de volgende aflevering.
Wat ik me wel afvraag is waar het vreemde gedrag van LaGuerta vandaan komt. Ze is toch een integer personage, waarom opeens het afschuiven van die verantwoordelijkheid tijdens die beschieting in de discotheek? Niet iets wat bij haar personage past.

Mij bekroop ineens het gevoel dat Laguerta al die tijd van Dexters geheim heeft afgeweten... Dat zou wel een meesterlijke ontwikkeling zijn natuurlijk.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Sjan wrote:
Mij bekroop ineens het gevoel dat Laguerta al die tijd van Dexters geheim heeft afgeweten... Dat zou wel een meesterlijke ontwikkeling zijn natuurlijk.

Interessante gedachte, al is haar gedrag nog steeds vreemd naar anderen. Maar het zou wel mogelijk zijn dat ze zelf onderzoek naar dat hele gedoe met Doakes heeft gedaan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Aflevering 9 is erg goed. Prima subplot met Ester en dat vriendinnetje. Echt heerlijk hoe Dexter die stiefpa in elkaar slaat

Billy-Pilgrim

• 356 messages
  • 620 votes

Inderdaad een geweldige aflevering. Spannend en interessant. Het wordt met de minuut spannender weer. Echt heerlijk dat er weer zo'n serie is die er ieder seizoen in slaagt je met ingehouden adem naar het scherm te laten kijken.

Ondanks dat het voorlopig in iedere aflevering toch nog goed afloopt, zie je dat hij met iedere beslissing zichzelf verder in het nauw drijft. Nu weten mensen ineens van het bestaan van Lumen af. Van het feit dat hij met die Jordan heeft gesproken. Als Jordan aan die moorden gelinkt wordt is Dexter ook niet meer veilig. Zeker nog als je bedenkt dat hij ook al gelinkt werd aan Kyle Butler. Eerlijk gezegd zie ik dit eerder slecht dan goed aflopen dit keer.

Als dat zo zou zijn zou ik het echt een geweldige twist vinden. Laguerta is natuurlijk wel heel erg nerveus en kort door de bocht tegen iedereen dit seizoen. Dus wie weet wat er speelt.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Aflevering 9 was niet wat ik er van verwacht had. Na afloop van de achtste had ik in deze aflevering vuurwerk verwacht, maar het leek wel of de makers dat even willen uitstellen en de climax gecompliceerder willen opbouwen. Laguerta volg ik nu helemaal niet meer en wat is die freak van plan met z'n foto's... Ook denk ik dat Debra aan haar broer gaat twijfelen en op onderzoek gaat door Quinn.
Het lijkt me dat Jordan snel uit de weg zal worden geruimd door Dexter en Lumen. Betreft Lumen; volgens mij wordt ze echt een topkiller en de nieuwe liefde van Dexter.

Killer-Instinct

• 227 messages
  • 0 votes

Ik ben het wel met Bart eens.

Ik vind Dexter altijd wel van een constant niveau en slecht is het nooit,maar met nog 4 afleveringen te gaan had ik van aflevering 9 toch wel wat meer verwacht.

Het subplotje met wat tiener-problemen is niet slecht,maar je ken niet een heel seizoen alleen maar opbouwen tot een finale die alleen gaat knallen.

Een aardige aflevering die ik een paar uur later al vergeten ben.

De cliffhanger belooft natuurlijk wel weer wat goeds voor de komende afleveringen.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Zit aan aflevering 5 van S1 en begin er dankzij de humor zo langzamerhand in te komen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Een beetje vertraging opgelopen i.v.m. studie en zo maar even mijn thoughts over het eerste seizoen. Ik zit inmiddels alweer diep in het tweede seizoen.

Hele fijne serie, en erg onterecht dat ik deze serie constant gepostponed heb. Briljant geschreven en dito geacteerd, en daar zit 'm toch wel de kracht. Terwijl de serie er niet op leunt heeft de serie toch wel een enorm uitmuntende character development, of je het nou over Benz, Hall of Velez hebt, allemaal weten ze hun personage enorm te dragen. Groot pluspunt. Daarnaast gaat het natuurlijk om het rode draad verhaal, en het personage van Hall. Door het acteerwerk en de lagen die zijn karakter heeft is Dexter toch met gemak één van de intrigerendste serie personages up to date.

Doordat de gedachtegang van Dexter wordt gedeeld met de kijker, krijg je enorm veel affiniteit met het personage krijgt. Hierdoor leer je hem al snel kennen wat betreft ethische normen en waarden en dat resulteert in veel betrokkenheid. Erg sterk. Ik vind het vooral fijn dat de serie zijn tijd neemt, veel character development, in de meeste episodes geen moordend tempo wat de kwaliteit ten goede komt. Fijne storyline die op het eind wat grimmiger wordt en wat accellereert. Fijne openbaring ook op het eind. Zeer aangename verrassing en probeer zo snel mogelijk bij te zijn.

Geweldige aflevering weer (S05E10), het seizoen word steeds spannender. Ik ben echt benieuwd hoeveel Stan Liddy nog te weten komt over Lumen en Dexter, en hoe ze zich hier dan uit weten te redden. Ook mooi dat Lumen nu haar eerste moord gepleegd heeft. Ik vind haar en Dexter echt geweldige partners. Ik kan niet wachten op de volgende twee aflevering!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik ga er vanuit dat Lumen het einde van het seizoen niet gaat halen. Of ze zichzelf nu opoffert voor Dexter door zich als de vigilante te presenteren aan de politie (en eventueel met Stan Liddy af te rekenen) of om het leven komt; aan alles voel je dat Dexter volgend seizoen weer alleen is.

Wel jammer.
Hall en Stiles hebben echt een fantastische chemie.

Killer-Instinct

• 227 messages
  • 0 votes

Het wordt me steeds meer duidelijk dat Deb erachter gaat komen wat Dexter doet.
Misschien nog niet dit seizoen,misschien wel,misschien is dat we de grote cliffhanger dit seizoen,en wordt Deb een soort van zijn nieuwe partner die hem in ieder geval hier en daar helpt.
Reden waarom ik dit denk is dat Deb al zei na de schietpartij in de club dat het er totaal niks deed dat ze iemand vermoord had,omdat die gozer een badguy was,en in 5x10 zei ze nu dat die bende van Chase het verdiend om afgemaakt te worden,ze verdienen de dood.
Steeds meer opmerkingen dus waaruit Deb nu duidelijk een karakter wordt dat begrip zal tonen en het zelfs kan begrijpen als ze weet wat Dexter doet

De aflevering zelf was weer erg sterk,constant niveau.
De scene tussen Dexter en Chase tijdens het afnemen van DNA was zeer boeiend,en opnieuw Prison Break-momenten wanneer het lijkt alsof iemand de lul is,en dan toch niet,zoals toen Dexter en Lumen die gozer gingen ombrengen en Deb en Quinn zogenaamd er binnenkomen.
En Lumen en Dex eindelijk sex gehad,tja,zat eraan te komen natuurlijk.

De trailer voor de volgende aflevering beloofd weer veel,Dexter ontdekt de camera en aangezien alles op de naam van Quinn is geleend verdenkt die hem,dus Quinn moet oppassen!!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nooit verwacht dat het magistrale eerste seizoen overtroffen zou worden. Erg sterk seizoen, en waar het eerste seizoen vooral veel introductie was, gaat Dexter in S2 helemaal los. Erg fijne toevoegingen, zoals wat meer drama tussen Dexter en Rita, de rol van Murray als Lila changes things up en zorgt voor een fijn subplot die overall voor veel tension zorgt. Ook de worsteling van Dexter met zichzelf is van absolute meerwaarde, hij verliest zijn rationaliteit en dat levert een aantal aangename scenes op. Dat het tussen Dex en Rita dit seizoen niet van een leien dakje ging vond ik zeer welkom, zo krijgt de serie de kans om echt te schetsen hoe 'diep' hun band is. Veel relation progression dus. Dat miste je in het eerste seizoen, en dit verbreedt de diversiteit van de serie.

Sowieso veel character development. Ook Deb, al blijf ik het iets te veel een drama queen vinden en het acteerwerk van Carpenter werkt ook niet echt mee. De uitdieping van het personage van Maria was welkom, ze ontpopt zich echt tot een zeer integer persoon (met kanttekeningen dat wel), Leuke bijrol van Carradine en Doakes vind ik ook een fijn personage, maar het was wel tijd om te vertrekken. Masuka blijft echt briljant, heerlijke timing en delivery van Lee (i can't believe it, 3.49 for regular ). Zo heeft hij meerdere briljante momenten, ook die seksuele toespelingen ook en zijn mimiek als hij een moment zie om er iets seksistisch uit te gooien . Zeker één van mijn favo serie personages ooit. Qua uitdieping is het natuurlijk vooral genieten van Dex en Rita, maken beide erg veel mee en hun personages evolueren ook echt in dit seizoen. Hall en Benz spelen ook echt indrukwekkend. De uitbarsting van Dex op Lila nadat ze bij Rita binnen was geweest was briljant, kippevel. Sowieso erg goed acteerwerk in Dexter, op Carpenter na. Angel nog niet al te veel uitdieping maar dat zijn hart op de goede plaats zit is duidelijk.

Het the hunter becomes the hunted rode draad verhaal is ook erg boeiend en zorgt voor veel spanning. Het helpt ook dat bijna elke episode wel met een cliffhanger eindigt waardoor je gedwongen wordt verder te kijken, dat heeft me ook wel wat nachtrust gekost. Erg hoge addiction value, ik hoop dat dat zich doorzet, net als de hoge kwaliteit van de serie. Als dit zo door gaat wordt dit gewoon één van mijn favoriete series, hands down. Ik ben onder de indruk.

Killer-Instinct

• 227 messages
  • 0 votes

Leuke recensie Naomi,ben het er grotendeels mij eens!Vond het zelf erg balen dat Doakes doodging,maar dat kon niet anders
Ben benieuwd naar je recensie over seizoen 3,die verwacht ik over 3 dagen ofzo?;)

Persoonlijk vond ik seizoen 3 het minste seizoen van de 4 seizoenen en ook 5 eigenlijk want die is al bijna afgelopen,maar nog steeds goed,maar dat maakt het briljante seizoen 4 weer helemaal goed!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vond Doakes ook een erg tof personage, mede door zijn interactie met Dexter maar het was zijn tijd. Benieuwd wat er voor personage in zijn plaats komt. Seizoen 4 ook briljant? De hoge kwaliteit blijft dus, daar ben ik wel blij mee.

Mijn verwachting is of vannacht zo rond half 4 klaar of twee dagen er over doen (dat is wel the max) .

Killer-Instinct

• 227 messages
  • 0 votes

D'r komt wel een soort van vervanger maar dan mot je nog ff wachten.

Volgens mij is van de meeste mensen seizoen 4 hun favoriet van de eerste 4 seizoenen,maar ja,meningen verschillen,maar de kwaliteit blijft zeker hoog!

Enjoy!

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Seizoen 4 komt wat langzaam op gang maar heeft aan Lithgow een grandioze gastacteur die perfect gedoseerd wordt ingezet. Seizoen 5 vind ik ook sterk momenteel maar de schrijvers worden merkbaar gemakzuchtiger. Zo zorgvuldig als Dexter voorheen te werk ging om maar niet gepakt te worden, zo zorgeloos en riskant gaat het er in seizoen 5 soms aan toe. Er blijven vrij veel gaten in het verhaal achter en de geloofwaardigheid is bij vlagen wat verder te zoeken dan voorheen. Maar de mate waarin ik telkens uitkijk naar de volgende episode is niet verminderd t.o.v. vorige seizoenen. Dit blijft een consistent sterke serie zonder noemenswaardige inzakkers.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lithgow? Wow. Ik vind Lithgow toch wel een enorm onderschat acteur. Leuk dat hij nog voorbij komt als gast acteur.

Killer-Instinct

• 227 messages
  • 0 votes

Hmmm ik weet niet wat jij verstaat onder gast acteur maar verwacht maar een hele grote rol.

Ik vond Lithgow al fantastisch als badguy in Cliffhanger maar hier is die helemaal heerlijk als serial killer(dit is geen spoiler hoor,is al vanaf minuut 1 duidelijk,en zul je in elke review van seizoen 4 beschreven zien)

En hij heeft een nominatie voor een Emmy gehad voor deze rol,helaas won die hem niet,maar Michael C Hall zelf wel(Dexter dus) voor seizoen 4.

Michael C. hall... Als (mag gerust zeggen verslaafde) fan vraag ik me steeds weer af hoe een andere acteur OOIT deze rol zou kunnen neerzetten..

Maar hij is niet de enige die er voor zorgt dat deze serie op dit moment mij favoriet is..alles klopt gewoon! Ik zou een ieder aanraden Dexter een kans te geven!

s05e10 .. merk dat ik nu echt met klamme handjes zit te kijken hoor:P heerlijk! en wat een leuke rol voor Julia Stiles.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Seizoen 3 was weer geweldig. Nooit een serie van hoog niveau meegemaakt die zo constant is qua niveau. Kwaliteit zakt nooit in.

Seizoen 3 is vooral weer veel character development. Vooral de vermenselijking van Dexter vind ik één van de highlights van de serie, en daar krijg je genoeg van in dit seizoen. Werkelijk briljant geschreven en geacteerd. Carpenter kon ik in dit seizoen wel waarderen, iets meer uitdieping on her part maar ook het acteerwerk is al stukken beter. En al die foul sentences die uit haar mond komen zijn erg hilarisch. Het subplotje met de confidential informant vond ik erg aangenaam. Ook heel wat leuke Masuka momenten, ook Dexter heeft een erg leuke delivery (you need something under the table, I'm your guy ). Zayas en vooral Velez evolueren in dit seizoen, Velez speelt op momenten erg indrukwekkend. Harrington vind ik een erg fijne addition aan de cast. Last but not least; genoeg fijne Rita momentjes, ook zo'n highlight van de serie. En oh gosh, wat is het toch een prachtige vrouw. Vooral in die zomerjurkjes dit seizoen .

De main storyline was ook erg goed. Vooral omdat Dexter nu zijn geheim aan iemand bloot geeft en wat natuurlijk resulteert in een stand off . Erg fijn gedaan hoe langzamerhand Dexter's solide lijkende vriendschap met Miguel ontspoort. Ook het hele subplot rond de big wedding was leuk, ook veel herkenbare dingen. En my oh my, Julie Benz als bruid . De skinner storyline vond ik ook erg aangenaam, en als killer had ie wel de fijnste M.O. tot nu toe. De killer storyline is niet zo dominant aanwezig en dat is wel fijn. De schrijvers bewijzen maar weer eens dat dit gewoon een serie is die op meerdere vlakken gewoon uitmuntend is. Nee, het is nu wel duidelijk, ik heb er een nieuwe favoriete serie bij. Vanavond aan S4 beginnen.

Killer-Instinct

• 227 messages
  • 0 votes

Je begint vergeten een 3 achter je eerste woord te zetten haha

Maar leuke recensie weer,en je hebt het inderdaag snel gekeken.

Seizoen 4 ga je dan zeker van genieten,trage start maar heerlijk seizoen!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

vergeten, bedankt .

Ik ben benieuwd, morgen klaar hoop ik.

Naomi Watts wrote:

Vanavond aan S4 beginnen.

Prepare...:P

Killer-Instinct

• 227 messages
  • 0 votes

Droogbrood wrote:

(quote)

Prepare...:P

Indeed,in tegenstelling tot de andere seizoenen bied deze 'shocking twists'

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Mja, beter was geweest om zo'n opmerking achterwege te laten voor maximale impact, maar het kwaad is al geschied.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Ai, Dexter is wel heel erg verslavend. Gelukkig heb ik nog wat episodes voor de boeg (:

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.