- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Quentin
-
- 10202 messages
- 8549 votes
Ben ik het behoorlijk mee oneens, in volgorde van goed naar slecht: 1,4,3,2,5 (voorlopig).
Quentin
-
- 10202 messages
- 8549 votes
Yes, aflevering 6 is weer top. Maar we zitten al halverwege het seizoen dus ik hoop dat ze in godsnaam nu een verhaallijn oppakken (Lumen) en daar een langere spanningsboog rond gaan bouwen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik mis in dit seizoen een verhaallijn die echt spannend wordt. Het lijkt nu steeds of ik elke keer een losse aflevering zie ipv een lopend seizoen. Verder wel nog steeds erg vermakelijk hoor...de aflevering van gister kende gelukkig wel een beetje spanning.
Masuka blijft wel een topper trouwens! 
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ja ben het wel een beetje eens met de meesten hier, het gemis van die éne grote verhaallijn die ook echt de spanning kan opbouwen. Maar toch vind ik elke aflevering op zich best wel goed en spannend, Dexter stelt gewoon niet zo snel teleur bij mij.
Minste van het hele seizoen tot nu toe zijn de perikelen tussen Angel en Maria, heb ik echt niks aan. Van Masuka blijf ik ook wel fan, de serie mag best zo'n personage hebben om het allemaal wat luchtig te houden.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Masuka geeft uitleg op plaats delict (spoiler voor wie S05E06 nog niet heeft gezien): http://i.imgur.com/U812B.gif
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Hahaha, dat was echt een geniale scene inderdaad!
Episode 6 vond ik briljant, zeker de spannendste van s5 tot nu toe
notnotfun
-
- 617 messages
- 0 votes
Grappig, ik lees net Michael C. Hall en Jenifer Carpenter getrouwd zijn (ergens halverwege de serie). Cute
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vandaag eindelijk aan deze enorm populaire serie begonnen. DVD van het eerste seizoen heb ik al erg lang liggen maar door aandringen van iemand toch maar even haast bij gemaakt. Geen spijt van, want wat is dit een goede serie. Geniaal geschreven en magistraal geacteert. Ik schaam me een beetje dat ik dit zo lang links heb laten liggen.
Miami als setting is perfect, Miami leent zich perfect voor een serie met deze thematiek. Fijne cast ook met Carpenter, Velez, Zayas, Benz en Hall is echt briljant. Ook de rol van King vind ik leuk als Doakes, hilarische interactie met Dexter ook
. Eindelijk weer een serie te pakken die super verslavend is, waar je constant zegt dat dit de laatste episode is die je gaat kijken voordat je gaat slapen, van het één komt het ander en voordat je het weet zit je weer brak op je werk. Weinig series die dit hebben, maar Dexter is er zo één. Ik ga weer verder kijken.
Ik verwacht over twee weken wel bij te zijn
.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Grappig, ik lees net Michael C. Hall en Jenifer Carpenter getrouwd zijn (ergens halverwege de serie). Cute
.
Door een artikel over hun relatie, jaartje terug in de Metro, ben ik de serie gaan kijken 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
.
Ja, is al een tijd bekend he. Wel raar als je bedenkt dat ze in de serie de rol van broer en zus spelen

Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ben ik het behoorlijk mee oneens, in volgorde van goed naar slecht: 1,4,3,2,5 (voorlopig).

2, 1, 3, 4
Van seizoen 5 heb ik alleen E01 nog maar gezien. Die aflevering viel me heel erg tegen en ook door de opmerkingen over E02 en E03 ben ik niet verder gaan kijken. Zeker nu ik lees dat er in E06 nog niet echt een vaste verhaallijn zit wacht ik wel totdat het hele seizoen beschikbaar is... 
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Ik vind dit tot nu toe ook het minste seizoen tot nu toe. Afgelopen week werd het eindelijk echt spannend. Daarvoor was het echter zeker niet slecht. Het was natuurlijk te verwachten dat er 2 a 3 afleveringen wat gas teruggenomen moest worden vanwege de dood van Rita maar na toen er in week 4 nog steeds niet echt vaart in zat begon ik me ook zorgen te maken. Aflevering 5 was gelukkig al wat beter en de laatste zat ik weer eens op het puntje van m'n stoel.
Ik voorspel dat het alleen maar leuker gaat worden vanaf nu.
@ Quentin, wel apart dat je seizoen 2 het minste seizoen vindt. Die wordt toch bijna unaniem gezien als het beste seizoen. Ik heb die echt binnen 3 dagen uitgekeken, ten koste van huiswerk en nachtelijke rust.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8549 votes
@Billy-Pilgrim
Volgens mij heb ik de eerste twee seizoen samen in een weekend helemaal uitgekeken
.
Enfin, zit te duimen dat vanavond de lijn van de laatste episode wordt doorgezet!
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Hier nog één, de eerste drie seizoenen waren zo verschrikkelijk verslavend, daar heb ik ook maar een week over gedaan. Overigens vind ik seizoen 2 ook veruit het beste, 3 beslist de minste. Mijn volgorde is dan ook 2,1,4,3,5 (tot nu toe).
Straks eens even de laatste aflevering kijken 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8549 votes
Prima aflevering, zag de preview voor volgende week en dat zag er retespannend uit!
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Lumen: "The guy is obviously a freak, but I don't know him..."
Dexter: "Nono, I'm talking about the guy next to the bald guy".

Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Goede onderhoudende aflevering. Die Jordan Chase had ik echt niet zien aankomen. Dit maakt het wel een stuk interessanter allemaal.
Sjoerdow
-
- 1006 messages
- 1304 votes
Net als een sneltrein door seizoen 4 heen gesjeesd.
Briljante serie, vooral de finale was dit seizoen spannender en heftiger dan ooit.
Aan de ene kant vind ik het jammer dat Litgow er nu uit ligt, hij bracht de serie nieuwe impulsen.
Het einde vind ik wel verrassend; hoe nu verder?
Maar goed, heel verslavend en supertof!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sterke nieuwe aflevering met een boeiend einde. Zal er wat onthult gaan worden?
John Frusciante
-
- 408 messages
- 293 votes
Is het al bekend wanneer seizoen 4 in Nederland op dvd verkrijgbaar zal zijn?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8549 votes
Yes, lekkere aflevering weer ... helaas nog maar 4 te gaan.
Hectometersnor
-
- 299 messages
- 168 votes
Voor mij was episode 8 de beste van dit seizoen, de episode herbergte eindelijk wat spanning en een goede opbouw en vooral veel sterke momenten die bepalend gaan worden voor het slot van het seizoen. Dit seizoen haalt het nog niet bij zijn voorgangers (al was 3 ook niet al te sterk) maar toch lijkt het een sterk seizoen te gaan worden ik heb zo een gevoel dat de schrijvers iets leuks voor ons in petto hebben. De band tussen Lumen en Dexter word steeds sterker en ik denk daar iets uit voortkomt, of dat goed of slecht is gaan we denk ik snel merken.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Dit seizoen komt vooral nogal langzaam op gang, maar nu zit er in ieder geval voldoende vaart in. Lekker spannend weer.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1021 votes
Nou nou, eindelijk komt de serie weer op niveau waar het in excelleert. Het moet spannend zijn, enerverend, de problemen zo groot mogelijk en de kans op een goede afloop zo klein mogelijk. Zo als in ongeveer het gehele vierde seizoen en aflevering 8 van seizoen 5, al was het vooral de afloop waardoor ik niet kan wachten tot de volgende aflevering.
Wat ik me wel afvraag is waar het vreemde gedrag van LaGuerta vandaan komt. Ze is toch een integer personage, waarom opeens het afschuiven van die verantwoordelijkheid tijdens die beschieting in de discotheek? Niet iets wat bij haar personage past.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Ze is toch een integer personage, waarom opeens het afschuiven van die verantwoordelijkheid tijdens die beschieting in de discotheek? Niet iets wat bij haar personage past.
In het begin van de serie was ze dat juist wel. De laatste seizoenen werd ze wat milder op het oog maar ze blijft een carrièrevrouw en dat merk je zodra haar positie in gevaar wordt gebracht. Ik vind het in ieder geval geen onverklaarbaar gedrag.
Het slot van aflevering acht was een schok natuurlijk. De laatste 2 a 3 afleveringen is het seizoen echt weer spannend geworden. Ik ben super benieuwd hoe het nu verder zal gaan.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8549 votes
Het slot van aflevering acht was een schok natuurlijk.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Wow, nu ik hier de reacties lees krijg ik ook erg veel zin in episode 8! Ik ga hem vanavond opzetten. De eerste afleveringen waren inderdaad vrij traag, maar opzich vond ik dat ook wel nodig om de dood van Rita te verwerken en uit de serie te werken. In episode 7 zei Lumen dat ze alweer een maand verder waren. Nu is het dus echt (hoog)tijd voor actie!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Niet schokkend, wel een leuke cliffhanger.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1021 votes
In het begin van de serie was ze dat juist wel. De laatste seizoenen werd ze wat milder op het oog maar ze blijft een carrièrevrouw en dat merk je zodra haar positie in gevaar wordt gebracht. Ik vind het in ieder geval geen onverklaarbaar gedrag.
Onverklaarbaar niet, maar logisch vind ik het nou ook weer niet. Een carrièrevrouw? Ja, daar kan ik enigszins in vinden, maar zo ver als ze nu gaat sta ik toch ook wel erg van te kijken.